Евангелие от Иоанна, зачало 67. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Евангелие от Иоанна, зачало 67.



Во вре́мя о́но, яви́ся Иису́с ученико́м Свои́м, воста́в от ме́ртвых. И глаго́ла Си́мону Петру́: Си́моне Ио́нин, лю́биши ли Мя па́че сих? Глаго́ла Ему́: ей, Го́споди, Ты ве́си, я́ко люблю́ Тя. Глаго́ла ему́: паси́ а́гнцы Моя́. Глаго́ла ему́ па́ки второ́е: Си́моне Ио́нин, лю́биши ли Мя? Глаго́ла ему́: ей, Го́споди, Ты ве́си, я́ко люблю́ Тя. Глаго́ла ему́: паси́ о́вцы Моя́. Глаго́ла ему́ тре́тие: Си́моне Ио́нин, лю́биши ли Мя? Оскорбе́ же Петр, я́ко рече́ ему́ тре́тие, лю́биши ли Мя; и глаго́ла Ему́: Го́споди, Ты вся ве́си, Ты ве́си, я́ко люблю́ Тя. Глаго́ла ему́ Иису́с: паси́ о́вцы Моя́. Ами́нь, ами́нь, глаго́лю тебе́, егда́ бе юн, поя́сашеся сам, и хожда́ше, а́може хотя́ше, егда́ же состаре́ешися и возде́жеши ру́це твои́, и ин тя поя́шет, и веде́т, а́може не хо́щеши. Сие́ же рече́, назна́менуя, ко́ею сме́ртию просла́вит Бо́га. И сия́ рек, глаго́ла ему́: иди́ по Мне. Обра́щься же Петр, ви́де ученика́, его́же любля́ше Иису́с, во след иду́ща, и́же и возлеже́ на ве́чери на пе́рси Его́, и рече́: Го́споди, кто есть предая́й Тя? Сего́ ви́дев Петр, глаго́ла Иису́сови: Го́споди, сей же что? Глаго́ла ему́ Иису́с: а́ще хощу́, да той пребыва́ет, до́ндеже прииду́, что к тебе́? Ты по Мне гряди́. Изы́де же сло́во се в бра́тию, я́ко учени́к той не у́мрет; и не рече́ ему́ Иису́с, я́ко не у́мрет, но а́ще хощу́ тому́ пребыва́ти, до́ндеже прииду́, что к тебе́? Сей есть учени́к свиде́тельствуяй о сих, и́же и написа́ сия́, и вем, я́ко и́стинно есть свиде́тельство его́. Суть же и и́на мно́га, я́же сотвори́ Иису́с, я́же а́ще по еди́ному пи́сана быва́ют, ни самому́ мню всему́ ми́ру вмести́ти пи́шемых книг. Ами́нь.

Ин 21:14–25

По 50-м псалме.

Слава: Моли́твами Апо́стола и Евангели́ста Иоа́нна Богосло́ва, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших.

И ныне: Моли́твами Богоро́дицы, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших.

Таже, глас 6: Поми́луй мя, Бо́же, / по вели́цей ми́лости Твое́й / и по мно́жеству щедро́т Твои́х / очи́сти беззако́ние мое́.

И стихира, глас 2:

Богосло́ве де́вственниче, / учениче́ возлю́бленне Спа́сов, / моли́твами твои́ми нас спаса́й, мо́лимся, от вся́каго вреда, / я́ко твое́ есмы́ ста́до.

Канон Богородицы со ирмосом на 6, и Апостола оба канона на 8.

Канон Богородицы, глас 2.
Песнь 1.

Ирмос: Во глубине́ постла́ иногда́ / фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла, / вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный грех потреби́ло есть, / препросла́вленный Госпо́дь, / сла́вно бо просла́вися.

Я́ко кра́сную, я́ко предо́брую всю, / я́ко непоро́чную в жена́х, / Бог Тя избра́в, во утро́бу Твою́ всели́ся непоро́чную, / Его́же моли́, Всенепоро́чная, поро́ка грехо́в изба́вити вся пою́щия Тя.

Псало́мски, Чи́стая, одесну́ю, я́коже Цари́ца, / от Твоея́ утро́бы возсия́вшаго Царя́ предста́ла еси́, / Его́же моли́, Всенепоро́чная, / да десна́го предста́теля пока́жет мя в день воздая́ния, Богоневе́сто.

Пресо́хшее естество́ челове́ческое вся́кими безме́стии, / Ро́ждшая Дождь Небе́сный, вся обнови́ла еси́; / но молю́ся: и души́ моея́ бразду́ изсо́хшую / покажи́ плодоно́сну, Богоневе́сто.

Умертви́вшеся са́дом ра́зума, / Дре́вом же Жи́зни, Чи́стая, к жи́зни ве́чной призва́ни бы́хом, / от Тебе́, Богоро́дице, процве́тшим па́че смы́сла Христо́м Бо́гом, / Его́же со дерзнове́нием моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Канон апостола, егоже краегранесие:
Сы́на гро́мова христокра́сно пою́.
Феофаново. Глас 2.
Песнь 1. Ирмос тойже:

Ца́рство Небе́сное, блаже́нне, е́же пропове́дал еси́, восприи́м / и Сло́ву собесе́дник быв Небе́сному, / ве́рующия честно́му твоему́ пропове́данию и богосло́вию / твои́ми моли́твами сохрани́.

Кре́пок смысл явля́я, / о всех небре́гл еси́ су́щих на земли́ и уз естества́ / и Сло́ву, всему́дре, слове́сне же и у́мне сопребыва́я, / от безслове́сия безслове́сне живу́щия свободи́л еси́.

Небе́сных ра́зум прии́м богослове́снейше, / Бо́га Сло́ва пропове́дал еси́: / в нача́ле бе Сло́во, и Сло́во бе к Своему́ Роди́телю, и Бог бе Сло́во, / благовеству́я научи́л еси́.

Богородичен: Отрокови́ц боже́ственных лик, / боже́ственнейше в жена́х Тя до́брую воспева́ют, / Богоро́дице Влады́чице, добро́тами укра́шену Божества́, / добротвори́тельное бо Сло́во па́че сло́ва родила́ еси́.

Другий канон Апостола, егоже краегранесие:
Моле́ния боже́ственному таи́ннику несу́.
Творение Иосифово. Глас 6. Песнь 1.

Ирмос: Я́ко по су́ху, пешеше́ствовав Изра́иль / по бе́здне стопа́ми, / гони́теля фарао́на / ви́дя потопля́ема, / Бо́гу побе́дную песнь пои́м, вопия́ше.

Во глубины́ ду́ха мы́слию озари́вся, прини́к, / и рождество́ стра́шное нам я́сно сказа́л еси́, вопия́, Богосло́ве: / в нача́ле бе Сло́во Бо́жие.

Приклоня́еми мно́жеством напа́стей, / и страсте́й, и скорбе́й, и лю́тых нахожде́ньми, / ве́рою прибега́ем к тебе́, Богосло́ве, / помо́щник бу́ди рабо́м твои́м.

Душ на́ших стра́сти лю́тыя, / я́ко врач изря́ден, уврачи́в, му́дре, / ве́чнаго изба́ви ны осужде́ния и огня́ хода́тайством твои́м.

Богородичен: Бо́га заче́ншая, нас ра́ди бы́вшаго Челове́ка, / Того́ умоли́, Чи́стая, / в День Суда́ нас уще́дрити, мно́гая согреши́вших Ему́.

Катавасия: Отве́рзу уста́ моя́, / и напо́лнятся Ду́ха, / и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, / и явлю́ся, све́тло торжеству́я, / и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Песнь 3.

Ирмос: Процвела́ есть пусты́ня, я́ко крин, Го́споди, / язы́ческая неплодя́щая Це́рковь / прише́ствием Твои́м, / в не́йже утверди́ся мое́ се́рдце.

Облече́ся в мя, челове́ка, / от чре́ва Твоего́ проше́д, Творе́ц, Всенепоро́чная, / нетле́ния оде́жду да́руя, / обна́жшемуся мно́гими безме́стии.

Пречестно́е родила́ еси́ Бо́га Сло́во, Влады́чице, / Его́же приле́жно моли́ уще́дрити смире́нную мою́ ду́шу, / сла́достей безче́стии се́тующую.

Я́звы исцели́ ду́ши моея́, Пречи́стая, / и смире́нное се́рдце мое́, огорче́нное я́дом змии́ным, / де́йственною Твое́ю лечбо́ю уврачу́й.

Я́ко Ма́ти, иму́щи дерзнове́ние, Влады́чице, к Сы́ну Твоему́, / проси́ по́мощи озло́бленным лю́дем, / беззако́нных же низложи́ шата́ние.

 

Ин. Ирмос тойже.

Тро́ицы яви́л еси́ богосло́вным язы́ком твои́м / ю́же па́че ума́ та́йну, Иоа́нне богоблаже́нне, / в не́йже утверди́ся мое́ се́рдце.

Язы́к твой бысть Пи́сменника трость, Всесвята́го Ду́ха, / богопи́санно зна́менующий честно́е твое́ и боже́ственное Ева́нгелие.

Му́дрости ты бе́здну поче́рпл еси́, всему́дре, / возле́г богому́дренным дерзнове́нием на Прему́дрости Исто́чнице, / и Сего́ богопропове́дник был еси́.

Богородичен: Еди́ну Де́вствующую и Ма́терь чтим, / я́ко спасе́ния Хода́таицу бы́вшу нам, Всенепоро́чная, / и мир изба́вльшую моли́твами Твои́ми.

 

Ин. Ирмос: Несть свят, / я́коже Ты, Го́споди Бо́же мой, / вознесы́й рог ве́рных Твои́х, Бла́же, / и утверди́вый нас на ка́мени / испове́дания Твоего́.

Умо́м све́тлым и чи́стым бесе́довав к Сло́ву, Богосло́ве треблаже́нне, / тайнонаучи́лся еси́ от Него́ су́щим вы́шше сло́ва я́ве / и всю тварь просвети́л еси́.

Уз мя изба́ви лю́тых греха́, треблаже́нне, / любо́вию связу́я мя Влады́ки и Бо́га, / Его́же возлюби́л еси́ те́пле и Богосло́в Того́ наре́клся еси́.

Да́лся еси́ защи́тник нам, и хода́тай, и изба́витель, / и ко Го́споду моле́бник, и чуде́с самоде́латель, и исто́чник исцеле́ний, Богосло́ве. / Те́мже тя почита́ем.

Богородичен: Егда́ Сло́во, Е́же из Тебе́ воплоти́вшееся неизрече́нно, Богоро́дице, / на Дре́во вознесе́ся Креста́, / де́вственнику ученику́, я́ко Де́ву Отрокови́цу, Тебе́ вручи́.

Катавасия: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, / живы́й и незави́стный Исто́чниче, / лик себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, / в Боже́ственней Твое́й сла́ве / венце́в сла́вы сподо́би.

Седален, глас 8.
Подобен: Прему́дрости:

Прему́дрости на пе́рси возле́г и ра́зуму су́щих научи́вся, / боже́ственно возгреме́л еси́: / в нача́ле бе Сло́во, / до́бре написа́в пе́рвый безнача́льное рождество́, / и пропове́дал еси́ всем Сло́ва воплоще́ние. / Те́мже и язы́ком, я́ко мре́жею, улови́в язы́ки, / благода́тию Ду́ха изуча́еши концы́ и просвеща́еши чудесы́, / Богосло́ве Апо́столе, моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти / пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять твою́. [Дважды.]

Слава, и ныне, Богородичен: В напа́сти многоплете́нныя впад от враг ви́димых и неви́димых, / бу́рею одержи́м безчи́сленных согреше́ний мои́х; / и я́ко к те́плому Твоему́ заступле́нию и покро́ву моему́, Чи́стая, / ко приста́нищу притека́ю Твоея́ бла́гости. / Те́мже, Пречи́стая, из Тебе́ Воплоще́нному безсе́менно / моли́ся приле́жно о всех рабе́х Твои́х, / непреста́нно моля́щих Ти ся, Богоро́дице Пречи́стая, / моля́щи Его́ при́сно согреше́ний оставле́ние дарова́ти / воспева́ющим досто́йно сла́ву Твою́.

Песнь 4.

Ирмос: Прише́л еси́ от Де́вы не хода́тай, ни А́нгел, / но Сам, Го́споди, вопло́щся, / и спасл еси́ всего́ мя челове́ка. / Тем зову́ Ти: / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Ка́плю ми умиле́ния одожди́, Влады́чице, / отъе́млющи весь се́рдца моего́ вар и печа́ль мою́ / и па́костныя прило́ги отгоня́ющи.

Ору́жием мя сла́дости уя́звлена и лежа́ща в ра́нах, / Пречи́стая, не пре́зри, но исцели́ / копие́м и Кро́вию распе́ншагося Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего.

Обогати́вшаяся влады́чеством вся́каго зда́ния, / лю́те мя обнища́вша благода́ти Боже́ственныя удосто́й, / я́ко да велича́ю Тя, я́ко благу́ю мою́ Предста́тельницу, Всенепоро́чная.

Возсия́ из утро́бы Твоея́, Отрокови́це неискусобра́чная, / О́тчая заря́, Христо́с, / и просвети́ вселе́нную распина́емь, и де́монскую тьму потреби́.

 

Ин. Ирмос тойже.

Сло́во тя Богосло́ва досто́йно показа́, / Того́ Божества́ тайнонаучи́в, преизя́щнейше, / и е́же по челове́ку строе́нию научи́в неизрече́нному.

Ум божестве́н и де́вственно те́ло стяжа́в, / храм был еси́ живы́й же и одушевле́нный, сла́вне, / и жили́ще Всепе́тыя Тро́ицы свяще́ннейшее.

Сыновство́м Пречи́стыя Де́вы почествова́лся еси́, / де́вственниче блаже́нне, и брат показа́лся еси́ Избра́вшему тя, / и ученика́ Богосло́ва Соверши́вшему.

Богородичен: Исцеля́я Е́вы дре́внее преступле́ние, / в Тя, Всенепоро́чную и Пречи́стую, всели́ся Пребоже́ственный, / всего́ мя, челове́ка, вообрази́ти па́дша.

 

Ин. Ирмос: Христо́с моя́ си́ла, / Бог и Госпо́дь, / честна́я Це́рковь / боголе́пно пое́т, взыва́ющи, / от смы́сла чи́ста о Го́споде пра́зднующи.

Ка́плями напои́л еси́ Сло́ва, сла́вне, подсо́лнечную всю, / му́тныя нече́стия во́ды изсуши́л еси́, благоче́стне: / сего́ ра́ди тя почита́ем.

Кре́постию опоя́ши и держа́вою, молю́ся, / разсла́бленную вся́кими нанесе́ньми ду́шу мою́, всему́дре, / от нечи́стых враго́в прибега́ющую в кров твой.

Храм быв Боже́ственнаго Ду́ха, / в хра́ме твое́м боже́ственнем ве́рою приседя́щия / хра́мы покажи́ Бо́жия, Богосло́ве, хода́тайством твои́м.

Богородичен: Боже́ственный Храм Бо́жий воспои́м, / Святу́ю Де́ву я́сне вси блажи́м, / обоже́ни бы́вше Е́ю и от лю́тых избавля́еми.

Катавасия: Седя́й в Сла́ве / на Престо́ле Божества́ / во о́блаце ле́гце, / прии́де Иису́с Пребоже́ственный, / Нетле́нною Дла́нию / и спасе́ зову́щия: / сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Песнь 5.

Ирмос: Хода́тай Бо́гу и челове́ком был еси́, Христе́ Бо́же: / Тобо́ю бо, Влады́ко, к Светонача́льнику, Отцу́ Твоему́ / от но́щи неве́дения / приведе́ние и́мамы.

Путь жи́зни ро́ждшая, Пречи́стая, / путево́ждствуй мя ны́не на путь пра́вый, / в безпу́тие и про́пасть лю́тых паде́ний безслове́сно низринове́ннаго.

Устрани́вся без ума́ от ра́зума Бо́жия, блу́дно пожи́х, / во стране́ да́льней страсте́й заблуди́в; / но возврати́, Де́во Чи́стая, спаси́ Твои́ми мя утеше́ньми.

Вода́ми Твои́ми живото́чными напо́й раба́ Твоего́, / пла́менем сожига́емаго грехо́в и пали́маго прило́ги де́монскими, / Де́во Ма́ти Пречи́стая.

Се во чре́ве, Богоро́дице Пречи́стая, / Христа́ Бо́га па́че сло́ва име́ла еси́, я́коже Иса́ия провозгласи́, / и па́че естества́ Сего́, Богороди́тельница, родила́ еси́.

 

Ин. Ирмос тойже.

Небе́сный ум, Богосло́ве, яви́лся еси́ благода́тию, / весь свет быв е́же к Началосве́ту приближе́нием / и чи́стым твои́м зре́нием, е́же к Не́му, обожа́емь.

Умо́м чи́стым и святы́ми устна́ми, богодохнове́нне, / и пречи́стыми усты́ твое́ Ева́нгелие пропове́дал еси́ / и о́бщее спасе́ние всем ве́рным предложи́л еси́.

Со Христо́м живы́й от младе́нства, / орга́н благода́ти от Него́ предложе́н был еси́, / богосло́вии изобуча́емь и Тро́ичестей сла́ве па́че естества́ науча́емь.

Богородичен: Глаго́лы Твоя́ помина́юще, Тя ны́не блажи́м: / Тобо́ю, Всенепоро́чная, блаже́нство неизрече́нное / и жизнь нестаре́ющуюся и́стинно прия́хом.

 

Ин. Ирмос: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, / у́тренюющих Ти ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, / Тя ве́дети, Сло́ве Бо́жий, / И́стиннаго Бо́га, / от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

Я́ко у́тро, просия́л еси́ су́щим на земли́, / Восто́к мы́сленный я́сно пропове́дуя, Апо́столе, ми́ру, / во Пло́ти прише́дший и многобо́жия тьму разори́вший.

Богосло́вии твои́ми свяще́нными вся́ку напои́л еси́ ду́шу, / священнопропове́дниче Апо́столе. / Те́мже ти зову́: / изсо́хшее се́рдце мое́ грехми́, все напо́й.

Ура́нихся стрела́ми вра́жиими, / всего́ мя уздра́ви, му́дре, / предста́тельством твои́м, молю́ся, / и на пути́ мя Бо́жия упра́ви, при́сно в беззако́ниих заблужда́ема.

Богородичен: Егда́ предста́ла еси́ со возлю́бленным ученико́м / у Креста́ Сы́на Твоего́, Всенепоро́чная, / стена́ла еси́ пла́чущи, и диви́лася еси́ / Того́, е́же к челове́ком мно́гому сострада́нию.

Катавасия: Ужасо́шася вся́ческая / о Боже́ственней сла́ве Твое́й: / Ты бо, Неискусобра́чная Де́во, / име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га / и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, / всем воспева́ющим Тя / мир подава́ющая.

Песнь 6.

Ирмос: В бе́здне грехо́вней валя́яся, / неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: / от тли, Бо́же, мя возведи́.

Не яви́ мене́ де́моном в ра́дость на суди́щи бу́дущем, Влады́чице, / но благосе́рдно воззре́вши на мя, / Судию́ и Сы́на Твоего́ умоли́.

По́мыслы прогне́вах Тя, Го́споди, / и лука́выми и беззако́нными мои́ми дея́ньми, / в моли́тву привожду́ Ти Ма́терь Твою́, / уще́дрив, спаси́ мя.

Осужде́ния изба́ви мя, Влады́чице, / самоосужде́нна су́ща прегреше́ньми, / я́ко Судию́ ро́ждшая и Бо́га вся́ческих, Всепе́тая.

Иису́са Спа́са моли́, / Его́же па́че естества́ пло́тию родила́ еси́, Де́во Ма́ти Пречи́стая, / изба́витися от бед рабо́м Твои́м.

 

Ин. Ирмос тойже.

Иису́с, Бог мой и Госпо́дь, / твою́ чистоту́ прии́м и всесоверше́нную свя́тость, / бра́та тя, Богосло́ве, прия́т.

Венча́в свя́то житие́ твое́, / си́це упова́в, Му́дрости возле́гл еси́ на пе́рси, сла́вне, / и благода́ть отту́ду извле́кл еси́.

Вели́кая и боже́ственная сия́ния богосло́вия твоего́ / всю просвети́ша, сла́вне, вселе́нную / и све́том Трисо́лнечным озари́ша.

Богородичен: Не́бо простры́й во́лею, / Не́бо земно́е ино́е распростре́ Тя, Богома́ти Чи́стая, / и из Тебе́ возсия́в, яви́ся.

 

Ин. Ирмос: Жите́йское мо́ре / воздвиза́емое зря напа́стей бу́рею, / к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти: / возведи́ от тли живо́т мой, / Многоми́лостиве.

Бысть я́ко трость скоропи́сца, и́стинно богосло́вный язы́к твой, / добропи́шущий разуме́ние и́стинное и зако́н, зело́ нове́йший, / на скрижа́лех, Богосло́ве, серде́ц на́ших.

Увяди́вый искоре́нно нече́стия о́трасли, / я́ко возде́латель всеизря́днейший, / в души́ же мое́й страх Бо́жий насади́, сла́вне, / доброде́телей благопло́дие процвета́ющее.

Сы́на Де́вы тя из Тоя́ Проше́дый преявле́нно именова́; / с Не́юже моли́ся, / положе́нием всем сыно́м Бо́жиим бы́ти, всеприснопа́мятне, / творя́щим благоуго́дная Ему́.

Богородичен: В подо́бии Пло́ти позна́ся челове́ком Бог / из Тебе́, Всепепоро́чная, / Его́же моли́ всегда́ / пло́ти на́шея мудрова́ния, Всечи́стая, умертви́ти па́губная.

Катавасия: Боже́ственное сие́ и всечестно́е / соверша́юще пра́зднество, / Богому́дрии, Богома́тере, / прииди́те, рука́ми воспле́щим, / от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Кондак, глас 2:

Вели́чия твоя́, де́вственниче, кто пове́сть? / То́чиши бо чудеса́, и излива́еши исцеле́ния, / и мо́лишися о душа́х на́ших, / я́ко Богосло́в и друг Христо́в.

Икос: Высоты́ небе́сныя уве́дети и мо́ря глубины́ испыта́ти де́рзостно есть и непости́жно, / я́коже бо зве́зды исчи́слити и примо́рский песо́к невозмо́жно отню́д, / си́це ниже́ я́же Богосло́вова рещи́ дово́льно: / толи́цеми того́ венцы́ Христо́с, его́же возлюби́, венча́, / Ему́же и на пе́рси возле́г и на Та́йней ве́чери с Ним яде́, / я́ко Богосло́в и друг Христо́в.

Песнь 7.

Ирмос: Богопроти́вное веле́ние беззако́ннующаго мучи́теля / высо́к пла́мень вознесло́ есть, / Христо́с же простре́ богочести́вым отроко́м ро́су духо́вную, / сый Благослове́н и Препросла́влен.

Кре́пость моя́, и пе́ние, и спасе́ние, и тве́рдое заступле́ние, / и стена́ непобеди́ма су́щи, Влады́чице, / борю́щия мя де́моны побори́, / при́сно и́щущия умертви́ти мя.

Бо́га вопло́щши де́вственными Твои́ми кровьми́, обожи́ла еси́, Де́во, челове́чество. / Те́мже молю́ся Тебе́: / страстьми́ оскверне́ннаго мя и растле́ннаго вра́жиими кова́рствы / изба́ви моли́твами Твои́ми.

Пещь прообразова́ше Рождество́ Твое́, Всенепоро́чная: / о́троки бо не опали́, я́ко ниже́ ложесна́ Твоя́ Огнь нестерпи́мый. / Те́мже мо́лим Тя: / изба́ви рабы́ Твоя́ огня́ ве́чнаго.

Пречи́стое зача́тие, нетле́нное Рождество́ / Ты еди́на показа́ла еси́, Де́ва пребы́вши: / Бо́га бо зачала́ еси́, над все́ми Су́щаго, Чи́стая, Челове́ка бы́вша, / ве́рных на спасе́ние и избавле́ние.

 

Ин. Ирмос тойже.

Боже́ственным сия́я светоли́тием, / Ду́ха Свята́го я́сно богосло́вил еси́, / исходя́ща из Безнача́льнаго Отца́ и почива́юща в Сы́не неотхо́дно, / я́ко Единосу́щна.

В тебе́, блаже́нне, положи́ пра́вды Со́лнце селе́ние, / не́бо приснодви́жимо тя соде́лавый / и богосло́вным твои́м язы́ком пропове́дуемый Христо́с, / возлю́бленне, препросла́вленный.

Глаго́л твои́х си́ла, боже́ственное веща́ние изы́де, / всеблаже́нне досточу́дне, / и преми́рное твое́ Ева́нгелие всю объя́ше зе́млю / догма́тов вели́чеством.

Богородичен: Пречи́стое зача́тие, нетле́нно Рождество́ / Ты еди́на показа́ла еси́, Де́ва пребы́вши: / Бо́га бо зачала́ еси́, над все́ми Су́щаго, Чи́стая, Челове́ка бы́вша, / ве́рных на спасе́ние и избавле́ние.

 

Ин. Ирмос: Росода́тельну у́бо пещь / соде́ла А́нгел / преподо́бным отроко́м, / халде́и же опаля́ющее / веле́ние Бо́жие мучи́теля увеща́ вопи́ти: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Гром разшуме́вший во вся концы́ воспои́м, Богосло́ва, / и́мже всяк и́стинно слух огромле́н взя́тся от земли́ / и велича́ется Христо́с, всех Творе́ц.

Обзо́рно до́му твоего́ благоле́пие вся́ку просвеща́ет мысль, / в не́мже всегда́ собира́ющеся, боголе́пне пое́м вся́ческих Творца́ / и благохва́лим тя ве́рно, су́ща предста́теля на́шего.

Я́ко звезду́ тя светлосия́ющую ве́мы, / светоно́сными сия́нии твои́ми просвеща́тися, учениче́, мо́лимся, Христо́в, / избавля́ющиися от тьмы страсте́й и напа́стей всера́зных, хода́тайством твои́м.

Богородичен: Благослови́м Тя, Всенепоро́чная, ро́ждшую благослове́ннаго Го́спода, / благослове́ньми разо́ршаго Бо́жескими прокля́тое естество́ челове́ческое / и обнови́вшаго ны, обветша́вшия тле́ю.

Катавасия: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии, / па́че Созда́вшаго, / но о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, / ра́довахуся, пою́ще: / препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог благослове́н еси́.

Песнь 8.

Ирмос: Пещь иногда́ о́гненная в Вавило́не де́йства разделя́ше, / Бо́жиим веле́нием халде́и опаля́ющая, / ве́рныя же ороша́ющая, пою́щия: / благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Ревну́й до́брым, злых удали́вшися / попече́нием Боже́ственных дея́ний, душе моя́, / моля́щуюся о тебе́ Богома́терь и всех непосты́дную иму́щи Предста́тельницу, / я́ко ми́лостиву и человеколюби́ву.

Разреши́ла еси́ уз челове́чество дре́вняго осужде́ния, Богороди́тельнице. / Те́мже молю́ Тя: / разреши́ всяк соу́з зло́бный се́рдца моего́, / связа́вши мя, Пречи́стая, Боже́ственною любо́вию Зижди́теля.

Сла́вы О́тчую Зарю́ ро́ждши, Богоро́дице, / безсла́вием прегреше́ний се́тующее се́рдце мое́ уясни́ / и сла́вы присносу́щныя покажи́ мя прича́стника, / я́ко да ве́рою сла́влю Тя.

Яви́ся нам из Тебе́, Богороди́тельнице, пра́вды и́стинное Со́лнце, / просвеща́я вся́ческая луча́ми Божества́, / вопло́щся Вы́шний, Его́же песносло́вим.

 

Ин. Ирмос тойже.

Я́коже мо́лния све́тлая проходя́щи, вселе́нней, блаже́нне, яви́лся еси́, / чистоты́ све́тлостию, де́вства же блиста́нием / и благоче́стия догма́ты мир просвеща́я, / возлю́бленне Христу́ Бо́гу.

Те́ло, и ду́шу, и ум очи́стив, / благовести́л еси́ Небе́сное Христо́во Ева́нгелие, / и А́нгелом единожи́тель на Небесе́х быв, зове́ши ны́не: / благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Столп све́тел, возложе́ние же боже́ственно Небе́снаго хра́ма был еси́, / и престо́л чу́вствия, и му́дрости прия́телище, / богосло́вия орга́н, поя́: / благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Богородичен: Да кля́тву пе́рвую истреби́ши / и сме́ртное осужде́ние дре́вле прама́тере, / из Де́вы Богома́тере, Сло́ве Бо́жий, роди́лся еси́, / всем дарова́в безсме́ртие неги́блемо.

 

Ин. Ирмос: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́ / и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́: / вся бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти. / Тя превозно́сим во вся ве́ки.

Ри́торствующим язы́ком, блаже́нне, благооби́льствовал еси́ / и уме́ршия зло́бою вся живоулови́л еси́, / свяще́нную твою́ прие́мшия про́поведь. / Те́мже тя честву́ем, я́ко таи́нника неизрече́нных.

Я́ко ины́й рай боже́ственный, дом твой показа́ся, / чудесы́, я́коже цве́ты, всех ду́ши веселя́, Апо́столе, / и страсте́й прогоня́я злово́ние.

Бо́же, Бо́же мой, вонми́ ми / и изба́ви мя от враго́в, на ки́йждо день находя́щих мне / и смире́нное сокруша́ющих се́рдце мое́, / име́я моля́щагося Тебе́ боже́ственнаго ученика́ Твоего́.

Богородичен: Иису́са Спа́са, / Его́же воплоти́ла еси́ от чи́стых крове́й Твои́х, Богора́дованная, / испроси́ уще́дрити ны, рабы́ Твоя́, / и от ве́чныя му́ки изъя́ти.

Катавасия: О́троки благочести́выя в пещи́ / Рождество́ Богоро́дичо спасло́ есть, / тогда́ у́бо образу́емое, / ны́не же де́йствуемое, / вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́: / Го́спода по́йте дела́ / и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

Песнь 9.

Ирмос: Безнача́льна Роди́теля Сын, Бог и Госпо́дь, / вопло́щся от Де́вы, нам яви́ся, / омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная, / тем Всепе́тую Богоро́дицу велича́ем.

Вкуси́в Ада́м от дре́ва сне́ди неподоба́ющия, / смерть от дре́ва го́рько обра́; / на Дре́ве пригвозди́вся, Сын Твой, Пречи́стая, / сла́дость безсме́ртия источи́; / сего́ ра́ди Тя почита́ем.

Цари́ца еси́, / Царя́ Христа́ и Го́спода, па́че сло́ва ро́ждши, / разори́вшаго а́дова ца́рства, / Его́же приле́жно моли́, Отрокови́це, / Вы́шняго Ца́рствия удосто́ити вся честву́ющия Тя.

Ублагости́, Влады́чице, смире́нное се́рдце мое́, / озло́бленное сла́достными потопле́ньми, / я́ко Блага́го ро́ждшая и Блага́я су́щи вся, / и к покая́нию мя благи́х двере́й введи́.

Мертв быв, на Кресте́ возноси́мь, сим умори́вый зми́я, / те́мже зову́ Ти: / умерщвле́нную ду́шу мою́ лука́выми де́лы / поми́луй, Сло́ве, и оживи́ моли́твами Ро́ждшия Тя.

 

Ин. Ирмос тойже.

Ны́не не в гада́ниих, но лице́м к лицу́ / сла́дости пото́к зре́ти удосто́ился еси́, / и реку́ ми́ра, и исто́чник безсме́ртия, / и́мже ны́не напая́емь, наслажда́ешися обоже́ния.

Назе́мное проси́л еси́ седа́лище прия́ти от Христа́, / но Он тебе́ пе́рси Своя́ да́рует, / на ня́же возле́г, Богосло́ве, / тве́рдым и пребыва́ющим седе́нием до́брым обогати́лся еси́, / апо́столов украше́ние.

Му́дрости погаси́л еси́ е́ллинския безбо́жное, / в нача́ле бе Сло́во, му́дре, провеща́в, / и к Бо́гу бе Сло́во, и и́стинно Бог бе Сло́во, / И́мже вся бы́ша, ви́димая же и неви́димая.

Богородичен: Я́ко у́тро обрела́ся еси́ у́треннее в нощи́ жития́, / де́вства заря́ми облиста́ющи, / восто́к Со́лнца мы́сленнаго пра́вды нам я́вльшая, / Богома́ти Всечи́стая.

 

Ин. Ирмос: Бо́га / челове́ком невозмо́жно ви́дети, / на Него́ же не сме́ют чи́ни А́нгельстии взира́ти; / Тобо́ю же, Всечи́стая, яви́ся челове́ком / Сло́во воплоще́нно, / Его́же велича́юще, / с Небе́сными во́и / Тя ублажа́ем.

Часо́в и време́н Госпо́дь, сый Изба́витель, / в преполове́нии дне на Кресте́ ви́сяше / и тебе́ предаде́, я́коже де́вственнику, блаже́нне, Присноде́ву, / сла́ву неотъе́млему дая́, е́же велича́ти тя.

Сый с го́рними боже́ственными Си́лами / и с ни́ми боже́ственное восклица́я песнопе́ние, / я́же в дому́ твое́м свято́м пою́щия и песносло́вящия Преблага́го / спаса́й хода́тайствы твои́ми честны́ми, Христо́в Апо́столе.

Ве́рою прося́щия тя спаса́й ны от вся́кия беды́, Богосло́ве блаже́нне, / ше́ствия на́ша я́же ко Го́споду, ду́хом направля́я / и путево́ждствуя ны на путь ми́ра, за́поведей Вседержи́теля.

Богородичен: Глас прино́сим Ти благода́рствен, Бо́жии Ма́тери, све́тло и возопие́м: / ра́дуйся, престо́ле Бо́жий превысоча́йший, / ра́дуйся, Све́та о́блаче, / ра́дуйся, раю́, Е́юже ра́йския сла́дости сподо́бихомся.

Катавасия: Всяк земноро́дный / да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, / да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́, / почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, / и да вопие́т: / ра́дуйся, Всеблаже́нная, / Богоро́дице Чи́стая Присноде́во.

Светилен. Подобен: Ду́хом:

Я́ко душе́ю де́вственна тя и те́лом, блаже́нне, Сло́во избра́, / Богосло́ве де́вственниче, / и Того́ Божества́ чу́дна показа́ писца́ и слугу́, / и́же и от земли́ преста́вился еси́, не у́мер, / но в Бо́зе жив и безсме́ртен пребыва́я.

Слава. Подобен: Жены́, услы́шите:

Гро́мов сын быв, челове́ком богосло́вил еси́, / е́же в нача́ле бе Сло́во, Апо́столе Иоа́нне: / возлеги́й бо на пе́рси ве́рно Влады́ки твоего́ / и отту́ду поче́рп богосло́вия струи́, / тварь всю напая́еши.

И ныне, Богородичен: При Кресте́ Сы́на Твоего́ и Бо́га стоя́щи Всечи́стая со ученико́м де́вственником, / се, глаго́лет, сын Твой, услы́ша Созда́вшаго; / ученику́ же: се, глаго́лет, Ма́ти твоя́. / С ни́мже Тя вси пое́м, Богороди́тельнице Де́во.

На хвалитех стихиры, на 4, глас 8.
Подобен: О пресла́внаго чудесе́:

Блаже́нне Иоа́нне всему́дре, / оби́льною теплото́ю Христо́вы любве́ / мно́жае всех был еси́ ученико́в / люби́мь Всеви́дцу Сло́ву / и судя́щему пра́выми ме́рами / всей вселе́нней, / чистоты́ и де́вства добро́тами озари́вся / те́лом и по́мыслом, / богоблаже́нне.

Де́вства процвете́ние, / честны́х доброде́телей прия́тное жили́ще, / му́дрости орга́н, / Ду́ха храм, / светоно́сная уста́ благода́ти, / Це́ркве светле́йшее о́ко, / всечестна́го Иоа́нна / пе́сньми духо́вными ны́не восхва́лим, / я́ко служи́теля Христо́ва.

Богосло́вия во́ды, / на пе́рси возле́г Му́дрости, / поче́рпл еси́ / и мир напои́л еси́, / Иоа́нне всеизя́щнейше, / Тро́ицы ве́дением / мо́ре изсуши́л еси́ безбо́жия, / столп быв и о́блак одушевле́н, / наставля́я ны к Небе́сному насле́дию.

Евангели́сте боже́ственне, / благи́х исто́чник, / Ца́рство недви́жное, жизнь ве́чную, / и ра́дость неизглаго́ланную, / и зре́ния Боже́ственнаго наслажде́ние, / и богатода́тно Христо́ва дарова́ния, / ум превосходя́й и челове́ческий по́мысл, / сы́не гро́мов, / благовеству́яй ми́ру уясни́л еси́.

Слава, глас 8. Самогласен: Благове́стниче Иоа́нне, / равноа́нгельне, де́вственниче, / Богосло́ве, богонауче́нне, / правосла́вно ми́ру пречи́стое ребро́, / Кровь и во́ду источи́вшее, пропове́дал еси́, / и́мже ве́чную жизнь обрета́ем душа́м на́шим.

И ныне, Богородичен: Влады́чице, приими́ моли́твы раб Твои́х / и изба́ви нас / от вся́кия ну́жды и печа́ли.

Славословие вели́кое.

По Трисвятом тропарь апо́стола. Слава, и ныне, Богородичен: Вся па́че смы́сла:

Ектения, и отпуст. И поем стихиру самогласну святаго, юже хощет екклисиарх. И исходит иерей с кадилом, предыдущу ему светильнику, кадит на аналогии икону святаго апостола. И отдав кадило, стоит одесную страну аналогиа. И приходит игумен ко аналогию, и творит два поклона, и целует икону святаго апостола. И по целовании един поклон, и взем стручец на то устроенный, помазует себе от кандила святым елеем крестообразно на челе своем. И братия подобне целуют икону святаго. Игумен же помазует святым елеем иереа и прочию братию. По помазании же святаго елеа, поем час 1-й. На 1-м часе тропарь и кондак апостола. И бывает конечный отпуст.

Сице помазание бывает всегда, и во вся праздники великих святых, в нихже бывают бдения.

НА ЛИТУРГИИ

Блаженна, от канона 2-го гласа, песнь 3-я на 4, и 6-го гласа, песнь 6-я на 4.

По входе тропарь храма Христова, и Богородицы, и апостола. А храмов святых тропари и кондаки не глаголются. По сем кондак храма Христова. Таже, Сла́ва, кондак апостола. И ны́не, храма Богородицы. Аще ли несть храма Богородицы: И ны́не, храма Христова. Аще ли несть храма Христова, и Богородицы, глаголем тропарь сице: тропарь апостола. Сла́ва, кондак его. И ны́не, Предста́тельство христиа́н:

Тропарь апостола, глас 2:

Апо́столе, Христу́ Бо́гу возлю́бленне, / ускори́ изба́вити лю́ди безотве́тны: / прие́млет тя припа́дающа / И́же па́дша на пе́рси Прие́мый. / Его́же моли́, Богосло́ве, / и належа́щую мглу язы́ков разгна́ти, / прося́ нам ми́ра и ве́лия ми́лости.

Кондак апостола, глас тойже:

Вели́чия твоя́, де́вственниче, кто пове́сть? / То́чиши бо чудеса́, и излива́еши исцеле́ния, / и мо́лишися о душа́х на́ших, / я́ко Богосло́в и друг Христо́в.

Прокимен, глас 8:

Во всю зе́млю изы́де веща́ние их / и в концы́ вселе́нныя глаго́лы их. Стих: Небеса́ пове́дают сла́ву Бо́жию, творе́ние же руку́ Его́ возвеща́ет твердь.

Соборнаго послания Иоаннова,
зачало 73, от полу.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2021-03-09; просмотров: 96; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.137.178.133 (0.133 с.)