И святаго от Луки, зачало 24. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

И святаго от Луки, зачало 24.



Во вре́мя о́но, ста Иису́с на ме́сте ра́вне, и наро́д учени́к Его́, и мно́жество мно́го люде́й от всея́ Иуде́и и Иерусали́ма, и помо́рия Ти́рска и Сидо́нска, и́же приидо́ша послу́шати Его́ и исцели́тися от неду́г свои́х, и стра́ждущии от дух нечи́стых, и исцеля́хуся. И весь наро́д иска́ше прикаса́тися Ему́, я́ко си́ла от Него́ исхожда́ше, и исцеля́ше вся. И той возве́д о́чи свои́ на ученики́ своя́, глаго́лаше: блаже́ни ни́щии ду́хом, я́ко ва́ше есть Ца́рствие Бо́жие. Блаже́ни, а́лчущии ны́не, я́ко насы́титеся. Блаже́ни, пла́чущии ны́не, я́ко возсмее́теся. Блаже́ни бу́дете, егда́ возненави́дят вас челове́цы, и егда́ разлуча́т вы и поно́сят, и пронесу́т и́мя ва́ше я́ко зло, Сы́на Челове́ческаго ра́ди. Возра́дуйтеся в той день и взыгра́йте: се бо мзда ва́ша мно́га на небеси́.

Лк 6:17–23

И прочее. Совершается Божественная Литургия Великаго Василия.

И поем за Досто́йно:

О Тебе́ ра́дуется, Благода́тная вся́кая тварь, / А́нгельский собор и челове́ческий род, / освяще́нный хра́ме и раю́ слове́сный, / девственная похвало́, / из Нея́же Бог воплоти́ся, / и Младе́нец бысть, пре́жде век Сый Бог наш: / ложесна́ бо Твоя́ престо́л сотвори́ / и чре́во Твое́ простра́ннее Небе́с соде́ла. / О Тебе́ ра́дуется, Благода́тная, вся́кая тварь, сла́ва Тебе́.

Причастен:

Хвали́те Го́спода с Небе́с, / хвали́те Его́ в Вы́шних. Другий: В па́мять ве́чную бу́дет пра́ведник, / от слу́ха зла не убои́тся. / Аллилу́иа, трижды.

 

 

В оглавление.

 


Месяца января в 5 день

ПРЕДПРАЗДНСТВО ПРОСВЕЩЕНИЯ
И СВЯТЫХ МУЧЕНИК, ФЕОПЕМПТА И ФЕОНЫ,
И ПРЕПОДОБНЫЯ СИНКЛИТИКИИ

НА ВЕЧЕРНИ

На Го́споди, воззва́х: стихиры мучеников 3,
глас 4. Подобен: Я́ко до́бля:

Фео́ну и Феопе́мпта му́дрыя воспои́м: / Христо́вым бо догма́том повину́ющеся, / служе́ние вся́ко нечести́вое све́тло упраздни́вше, / свя́те, и че́стне, и благонаде́жне послужи́ша, / Еди́наго Бо́га и Го́спода пред лице́м мучи́телей благодерзнове́нно испове́дающе, / и венча́еми свы́ше.

Жития́, до́лу влеку́щая, и пи́щи наслажде́ние, / и цвету́щую сла́ву, всехва́льнии, оста́вивше я́ко привре́менну, / Христу́ прилепи́стеся, / Того́ добро́тою кра́сною распала́еми, / и принесо́стеся, я́ко сладково́ннии шипцы́, / и венце́м нетле́ннаго Ца́рствия Боголе́пно венча́стеся.

И́же мир возненави́девше, / преми́рни яви́стеся, / в Це́ркви перворо́дных совокупи́стеся / и со А́нгелы поете́ песнь нетле́нную, / пред Бо́гом предстоя́ще вку́пе, / скве́рную и́дольскую лесть отри́нувше, / мучи́телей безу́мие му́ченически посрами́сте.

Ины стихиры преподобныя, глас 1.
Подобен: Небе́сных чино́в:

Сла́вы отце́в вои́стинну возжела́вши, / сла́ву нетле́нную возлюби́ла еси́, / те́мже отсту́пльши сла́дких, / те́ло твое́ боле́знем всем отдала́ еси́. / И ны́не боле́зней прие́млеши возме́здие / со Христо́м ца́рствующи.

И́же И́ова попусти́в испроси́вшему, / и тя искуси́ти хотя́, я́ко зла́то, / оста́ви те́ло твое́ ну́ждею лука́ваго, / те́мже ты, посрами́вши терпе́нием неду́гов искуси́теля, / побе́ды венце́м венча́лася еси́.

Жениха́ кра́сную добро́ту возжела́вши, Христа́, / и уневе́ститися Сему́ ты восхоте́вши все́ми ви́ды благи́х, / боле́зньми воздержа́ния тебе́ украси́ла еси́, / те́мже ны́не с Ним ца́рствуеши, в черто́зе Его́.

Слава, и ныне, глас 6: Гото́вися, Иорда́не реко́: / се бо прихо́дит Христо́с Бог крести́тися от Иоа́нна, / да змие́в неви́димый главы́ сокруши́т Божество́м в вода́х твои́х. / Ра́дуйся, пусты́не Иорда́нская, / го́ры, игра́йте с весе́лием: / прихо́дит бо Ве́чный Живо́т воззва́ти Ада́ма. / Глас вопию́щаго, возопи́й, о Иоа́нне Предте́че: / угото́вайте пути́ Госпо́дни / и стези́ Его́ пра́вы соде́лайте.

На стиховне стихиры, глас 6.
Подобен: Тридне́вен:

Земля́ и назе́мная, игра́йте и ра́дуйтеся, / Пото́к сла́дости в реце́ креща́ется, / излия́ние изсуша́я зло́бы, / и источа́ет Боже́ственное оставле́ние.

Стих: Сего́ ра́ди помяну́х Тя от земли́ Иорда́нски и Ермонии́мски.

Све́та сый пода́тель Иису́с, не тре́буя крести́тися, / пло́тию восхо́дит на Иорда́нския струи́, / просвети́ти су́щия во тьме хотя́. / Ве́рою Сего́ усе́рдно сря́щем.

Стих: Ви́деша Тя во́ды, Бо́же, / ви́деша Тя во́ды, и убоя́шася.

Поне́с раба́ зрак, / предгряде́ши крести́тися, Христе́, от раба́ / во Иорда́нских струя́х, / избавля́я от рабо́ты ве́тхаго греха́, / и освяща́я и просвеща́я нас.

Слава, и ныне, глас 6: Да возра́дуется пусты́ня Иорда́нова, / и да процвете́т я́ко крин, / глас бо вопию́щаго услы́шан бысть в ней, / угото́вайте путь Госпо́день. / Го́ры бо поста́вивый ста́вилом, и удо́лия ме́рилом, / вся исполня́яй, я́ко Бог, креща́ется от раба́, / обнищава́ти нача́т бога́тныя да́ры да́руяй. / Услы́ша Е́ва, в печа́лех роди́ши ча́да. / Ны́не же услы́ша Де́ва: ра́дуйся, Обра́дованная, Госпо́дь с Тобо́ю, / име́яй ве́лию ми́лость.

Тропарь, глас 4:

Возвраща́шеся иногда́ Иорда́н река́ ми́лотию Елиссе́евою, / возне́сшуся Илии́, / и разделя́хуся во́ды сю́ду и сю́ду, / и бысть ему́ сух путь, и́же мо́крый, / во о́браз вои́стинну Креще́ния, / и́мже мы теку́щее жития́ прехо́дим ше́ствие: / Христо́с яви́ся во Иорда́не освяти́ти во́ды.

НА ПОВЕЧЕРИИ

Канон, [егоже краегранесие: И днесь же суббо́ту пою́ вели́кую]. Ирмос по дважды: тропари же на 6, и паки тойже ирмос оба лика вкупе. Глас 6.

Песнь 1.

Ирмос: Волно́ю морско́ю / Покры́вшаго дре́вле гони́теля мучи́теля, / Иорда́нския струи́ спря́товает и кры́ет, / мое́ ны́не очища́я челове́ческим очище́нием, / сла́вно бо просла́вися.

Го́споди Бо́же мой, / светоиме́нное пе́ние и предпра́зднственную песнь Тебе́ пое́м, / Боже́ственным явле́нием та́инственно обно́вльшему нас / и к све́тлости Боже́ственней возводя́щему.

Горе́ преве́чна и до́ле но́во я́вльшася Тя, / преми́рная и земна́я, Спа́се, ужаса́хуся зря́ще, / и е́же па́че сло́ва Твое́ воспева́ху снизше́ствие.

Да Твоея́ сла́вы вся́ческая испо́лниши, / Тебе́ Сама́го истощи́л еси́ да́же и до ра́бия о́браза. / Ны́не же дла́ни раба́ подклоня́еши главу́ ра́бски, / мое́ назда́ние благоутро́бно очища́я.

Песнь 3.

Ирмос: Тебе́, на вода́х / Основа́вшаго всю зе́млю неодержи́мо, / тварь, ви́девши пло́тию кры́емаго в вода́х, / у́жасом мно́гим содержа́шеся: / несть свят, па́че Тебе́, Го́споди, – взыва́ющи.

О́бразы пе́рвее проро́ками показа́л еси́ Твоего́ Богоявле́ния, / ны́не сокрове́нная де́йствами сказа́л еси́, / явль та́йны челове́ком днесь, подая́ но́вое возрожде́ние.

Простре́ Иорда́н во́ды, я́ко плещи́, / с тре́петом прия́ти Зижди́теля, теле́сно креща́емаго и вся освяща́ющаго: / несть свят, па́че Тебе́, Го́споди, – взыва́ющия.

Ве́лие ко спасе́нию напу́тие креще́нием подае́т Христо́с / чу́вствующим Его́ Боже́ственное осия́ние, с весе́лием пою́щим: / несть свят, па́че Тебе́, Го́споди Человеколю́бче.

Песнь 4.

Ирмос: Е́же ко Креще́нию Твое́ прише́ствие прови́дя, Авваку́м, / ужа́сся, вопия́ше: / на мо́ре ко́ни Твоя́, / во́ды мно́ги наве́л еси́, Спа́се, смуща́ющия.

Я́вльшуся Тебе́ те́лом, освяти́ся земля́, / во́ды благослови́шася, Не́бо просвети́ся, / род же челове́ков го́рькаго мучи́тельства вра́жия изба́вися.

Глаго́лом Боже́ственным ны́не Предте́ча из пусты́ни гряде́т ко Иорда́ну, глаго́ля: / пока́йтеся, прибли́жися бо Небе́сное Ца́рство, / призыва́я вся к сла́ве Бо́жией.

Превраще́й пе́рвее мо́ре в су́шу, и исто́чники от несеко́маго источи́в, / прегреше́ний очище́ние ны́не содева́ет во Иорда́нских струя́х огне́м Ду́ха.

Песнь 5.

Ирмос: Богоявле́ния Твоего́, Христе́, / к нам ми́лостивно бы́вшаго, / Иса́ия, Свет ви́дев Невече́рний, / из но́щи у́треневав, взыва́ше: / просвеще́ннии, прииди́те, омы́йтеся водо́ю Боже́ственною / и Ду́хом я́ве и ду́шу, и те́ло очи́стите.

Новотвори́ши земноро́дныя, Нов Ада́м быв Соде́тель, / огне́м, и Ду́хом, и водо́ю стра́нное соверша́я возрожде́ние / и обновле́ние чу́дное, кроме́ сокруше́ния / и горни́л Креще́нием Богоде́тельным новотворя́.

Ду́хом ду́ши новотвори́ши, водо́ю же освяща́еши те́ло сложе́ное, / живо́тна назида́я челове́ка: / сугу́бому бо сро́дная потре́бно, лечбы́ му́дрым про́мыслом прино́сиши, / я́ко Врач теле́с и душ.

От Чи́стыя, проше́д, рожде́йся из Отца́ пре́жде веко́в, / к су́щему из непло́дныя прише́л еси́, прося́ я́ко Челове́к Креще́ния, / но от воды́ та́инственно Ду́хом соде́лал еси́, Спа́се, многоча́дну Це́рковь, пе́рвее безча́дную.

Песнь 6.

Ирмос: Ят бысть, / но не удержа́н стра́хом Боже́ственный Крести́тель: / а́ще бо и спря́товается прибли́житися Огню́ се́но, / но, слыша́в: оста́ви ны́не, – тече́, повеле́ние исполня́я я́ко раб, / Боже́ственному же, свы́ше свиде́тельствующему гла́су, / услы́ша Сы́на Преве́чнаго.

Написа́лся, но не порабо́тился еси́, ке́саревым повеле́нием повину́яся: а́ще бо и от рабо́ты утеше́ние нам подая́, / во́льно повину́ешися и да́ньствуеши дидра́хму, / но зако́ном греха́ пе́рвее про́данныя ны свободи́л еси́ ны́не / и сыноположе́ния удосто́ил еси́.

Ца́рствуеши, но не ми́рски, естество́м сый Царь, / а́ще бо и по пло́ти от пле́мене Дави́дова роди́вся, / престо́л ца́рствия, Спа́се, сего́ прия́л еси́, но сво́йственну и́маши держа́ву Ца́рствуя со Отце́м пре́жде веко́в, при́сно / и во ве́ки с Ду́хом.

Царь у́бо, ми́ра Нача́льник и су́щих в вода́х дре́вле пронарече́ся, / но удавля́ется Твои́м очище́нием / и низлага́ется я́ко езе́рский пе́рвее легео́н. / Рук же Твои́х, Спа́се, созда́ние, порабоще́нное от него́, / держа́вною Твое́ю руко́ю свобожде́ния сподо́бил еси́.

Песнь 7.

Ирмос: Неизрече́нное чу́до: / в пещи́ Изба́вивый преподо́бныя о́троки из пла́мене преклоня́ет верх / и про́сит Креще́ния от раба́, / очища́я вопию́щия: / Изба́вителю, Бо́же, благослове́н еси́.

Сече́тся струя́ пе́рвее ми́лотию Иорда́нская, прообразу́ющи Креще́ние Твое́, / и́мже и страсте́й растерза́ется хито́н, / и нетле́ния оде́жда самотвори́тся вопию́щим Бо́гу: / благослове́н еси́.

Бо́га́тна струя́, в себе́ бо прие́мше креща́ема Соде́теля, / показа́ся исто́чник живо́тныя воды́ на спасе́ние нас, песнопою́щих: / Изба́вителю Бо́же, благослове́н еси́.

Ме́ртвость Боже́ственную знамени́тельне образу́юще, / погруже́нием в воде́ трикра́тным в Креще́нии Христу́ совостае́м, / тридне́вному воста́нию приобща́ющеся, и вопию́ще Христу́: / благослове́н еси́ во ве́ки.

Еди́на благода́ть Отца́, Сы́на же и Ду́ха соверша́ющая / да́ром жела́ющия ве́рно Боже́ственнаго Креще́ния, / сыноположе́ния восприе́мшия власть, е́же вопи́ти: / Бо́же, благослове́н еси́.

Песнь 8.

Ирмос: Ужасни́ся, боя́йся, Не́бо, / и да подви́жатся основа́ния земли́: / се бо водо́ю облачи́тся / Опали́вый водо́ю пре́жде пра́веднаго же́ртву пресла́вно. / Его́же, о́троцы, благослови́те, / свяще́нницы, воспо́йте, / лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.

Избавле́ние гряде́т Христо́с Креще́нием пода́ти всем ве́рным: / сим бо Ада́ма очища́ет, па́дшаго возвыша́ет, / низло́жшаго мучи́теля посрамля́ет, Небеса́ отверза́ет, / Ду́ха Боже́ственнаго низво́дит / и нетле́ния прича́стие да́рует.

Преста́ лесть вра́жия, глас бо вопию́щаго в пусты́ни: / путь Госпо́день, – зове́т, – угото́вайте / и вся стези́ Его́ пра́вы твори́те, – повелева́ет, / дебрь бо смиря́ется, естество́ земны́х возвыша́ется, / гора́ и холм же враго́в понижа́ется.

О, пресла́вных даро́в! / О, Боже́ственныя благода́ти и несказа́нныя любве́! / Се бо водо́ю очища́ет мя, огне́м просвеща́ет мя / и Ду́хом Боже́ственным соверша́ет мя Соде́тель и Влады́ка, / ны́не во Иорда́не в мое́ обле́кся естество́, Безгре́шный.

Песнь 9.

Ирмос: Не рыда́йте всу́е, / отча́яния тенета́ми удавля́еми, челове́цы, пови́ннии злых, / но во умиле́нии души́ присту́пим Очища́ющему вся, / я́ко Еди́ному Чи́стому / и Даю́щему проще́ние Креще́нием.

Во стра́ннем Твое́м Рождестве́ пе́рвее из Де́вы преесте́ственно удиви́л еси́, Сло́ве Бо́жий. / Ны́не же велича́ем, ве́лие та́инство соверша́я пресла́вно прича́стием честны́м, / купе́ль многоча́дну Боже́ственным Ду́хом.

Земля́ освяти́ся Рождество́м Твои́м святы́м, Сло́ве, / пове́дающим Небесе́м звездо́ю сла́ву Твою́. / Ны́не же водно́е естество́ благослови́ся, Тебе́ пло́тию кре́щшуся, / и род земноро́дных к пе́рвому взы́де па́ки благоро́дию.

Да ра́дуется земля́ вся, Не́бо да весели́тся, / мир да игра́ет, ре́ки да пле́щут руко́ю, / исто́чницы и езе́ра, бе́здны, моря́ да сра́дуются: / прихо́дит бо Христо́с Ада́ма очи́стити и спасти́ Боже́ственным Креще́нием.

И паки ирмос. И поклон.

НА УТРЕНИ

На Бог Госпо́дь,
тропарь предпразднства, трижды, глас 4:

Возвраща́шеся иногда́ Иорда́н река́ ми́лотию Елиссе́евою, / возне́сшуся Илии́, / и разделя́хуся во́ды сю́ду и сю́ду, / и бысть ему́ сух путь, и́же мо́крый, / во о́браз вои́стинну Креще́ния, / и́мже мы теку́щее жития́ прехо́дим ше́ствие: / Христо́с яви́ся во Иорда́не освяти́ти во́ды. (3)

По 1-м стихословии седален, глас 1.
Подобен: Лик А́нгельский:

Весели́ся, реко́ Иорда́не, / в тебе́ бо всех Творе́ц прихо́дит во́лею / Креще́ние прия́ти от раба́, я́ко Благоутро́бен. / Красу́йся, лику́й, Ада́ме, и Е́во прама́ти: / прии́де избавле́ние всех, Бог Преблаги́й.

Слава, и ныне, глас и подобен тойже:

Пото́к сла́дости Влады́ка сый, предгряде́т во струя́х ре́чных крести́тися, / напои́ти мя хотя́ очище́ния вода́ми. / Его́же зря, Иоа́нн вопия́ше: / ка́ко ру́ку мою́ на верх Твой простру́, / Его́же трепе́щут вся́ческая?

По 2-м стихословии седален, глас 3.
Подобен: Красоте́ де́вства:

Ада́мову наготу́ одева́я, Благоутро́бне, во оде́жду сла́вы, / хо́щеши обнажи́тися пло́тию во Иорда́не реце́. / О, чудесе́ пресла́внаго! / Ка́ко Тя поды́мет вода́, Влады́ко Го́споди, / вода́ми покрыва́ющаго превы́спренняя? – я́коже пи́шет. / Пое́м, Иису́се Благоде́телю, вси Твое́ явле́ние.

Слава, и ныне, глас тойже.
Подобен: Боже́ственныя ве́ры:

Ве́лие Со́лнце во Иорда́не просия́ти гряде́т, / е́же из Де́вы, из о́блака возсия́вшее, Христо́с Бог наш, / грехо́вный отгоня́ мрак и ми́ра просвеща́я концы́, / Его́же осия́ния получи́ти благоче́стно помо́лимся, / прося́ще прия́ти ве́лию ми́лость.

 

Каноны три: предпразднства со ирмосом на 6: ирмос по дважды: мучеников и преподобныя два канона на 8: писаны в Минеи. Канон предпразднства, глас 1.

Песнь 1.

Ирмос: Го́рькия рабо́ты изба́влься, Изра́иль / непроходи́мое про́йде, я́ко су́шу, / врага́ зря потопля́ема, / песнь я́ко Благоде́телю пое́т Бо́гу, / чудоде́ющему мы́шцею высо́кою, / я́ко просла́вися.

Христо́с гряде́т ко Креще́нию, / Христо́с ко Иорда́ну прихо́дит, / Христо́с на́ша в воде́ погреба́ет ны́не грехи́, я́ко Благ, / с весе́лием воспои́м Ему́, я́ко просла́вися.

Да кропя́т, веселя́щеся, о́блацы весе́лие ве́чное: / Христо́с Иису́с предгряде́т вода́ми Иорда́нскими пото́ки грехо́вныя потопи́ти, / просвеще́ние всем да́руя.

Се Свет явля́ется, / се Очище́ние показу́ется, / се Спас предстои́т просия́ти су́щим во тьме Боже́ственныя зари́. / Сего́ помышле́ньми чи́стыми ра́достно поды́мем.

Ин канон мучеников, глас 7.
Песнь 1

Ирмос: Пои́м Го́сподеви, / погрузи́вшему всю си́лу фарао́нову в мо́ри, / побе́дную песнь, / я́ко просла́вися.

Гряди́те, ве́рнии, согла́сно пра́зднуим препросла́вленную па́мять страда́льцев, / в пе́снех духо́вных славосло́вяще Христа́.

Страстоте́рпцы Христо́вы и ве́ры тве́рдии побо́рницы, / на нече́стие ополчи́вшеся кре́пко, враги́ победи́ша.

Нечести́вый гони́тель и ве́ры Христо́вы чуждь, / на страстоте́рпцы разгне́вався, злочести́вый ве́рою упражня́ется.

Богородичен: Па́ству, ю́же стяжа́ла еси́, Богороди́тельнице, / сию́ спаса́й от вся́кия ну́жды, моля́щи Спа́са и Бо́га на́шего.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2021-03-09; просмотров: 123; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.190.159.10 (0.059 с.)