Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
И святаго от Луки, зачало 24.
Во вре́мя о́но, ста Иису́с на ме́сте ра́вне, и наро́д учени́к Его́, и мно́жество мно́го люде́й от всея́ Иуде́и и Иерусали́ма, и помо́рия Ти́рска и Сидо́нска, и́же приидо́ша послу́шати Его́ и исцели́тися от неду́г свои́х, и стра́ждущии от дух нечи́стых, и исцеля́хуся. И весь наро́д иска́ше прикаса́тися Ему́, я́ко си́ла от Него́ исхожда́ше, и исцеля́ше вся. И той возве́д о́чи свои́ на ученики́ своя́, глаго́лаше: блаже́ни ни́щии ду́хом, я́ко ва́ше есть Ца́рствие Бо́жие. Блаже́ни, а́лчущии ны́не, я́ко насы́титеся. Блаже́ни, пла́чущии ны́не, я́ко возсмее́теся. Блаже́ни бу́дете, егда́ возненави́дят вас челове́цы, и егда́ разлуча́т вы и поно́сят, и пронесу́т и́мя ва́ше я́ко зло, Сы́на Челове́ческаго ра́ди. Возра́дуйтеся в той день и взыгра́йте: се бо мзда ва́ша мно́га на небеси́. Лк 6:17–23 И прочее. Совершается Божественная Литургия Великаго Василия. И поем за Досто́йно: О Тебе́ ра́дуется, Благода́тная вся́кая тварь, / А́нгельский собор и челове́ческий род, / освяще́нный хра́ме и раю́ слове́сный, / девственная похвало́, / из Нея́же Бог воплоти́ся, / и Младе́нец бысть, пре́жде век Сый Бог наш: / ложесна́ бо Твоя́ престо́л сотвори́ / и чре́во Твое́ простра́ннее Небе́с соде́ла. / О Тебе́ ра́дуется, Благода́тная, вся́кая тварь, сла́ва Тебе́. Причастен: Хвали́те Го́спода с Небе́с, / хвали́те Его́ в Вы́шних. Другий: В па́мять ве́чную бу́дет пра́ведник, / от слу́ха зла не убои́тся. / Аллилу́иа, трижды.
В оглавление.
Месяца января в 5 день ПРЕДПРАЗДНСТВО ПРОСВЕЩЕНИЯ НА ВЕЧЕРНИ На Го́споди, воззва́х: стихиры мучеников 3, Фео́ну и Феопе́мпта му́дрыя воспои́м: / Христо́вым бо догма́том повину́ющеся, / служе́ние вся́ко нечести́вое све́тло упраздни́вше, / свя́те, и че́стне, и благонаде́жне послужи́ша, / Еди́наго Бо́га и Го́спода пред лице́м мучи́телей благодерзнове́нно испове́дающе, / и венча́еми свы́ше.
Жития́, до́лу влеку́щая, и пи́щи наслажде́ние, / и цвету́щую сла́ву, всехва́льнии, оста́вивше я́ко привре́менну, / Христу́ прилепи́стеся, / Того́ добро́тою кра́сною распала́еми, / и принесо́стеся, я́ко сладково́ннии шипцы́, / и венце́м нетле́ннаго Ца́рствия Боголе́пно венча́стеся. И́же мир возненави́девше, / преми́рни яви́стеся, / в Це́ркви перворо́дных совокупи́стеся / и со А́нгелы поете́ песнь нетле́нную, / пред Бо́гом предстоя́ще вку́пе, / скве́рную и́дольскую лесть отри́нувше, / мучи́телей безу́мие му́ченически посрами́сте. Ины стихиры преподобныя, глас 1. Сла́вы отце́в вои́стинну возжела́вши, / сла́ву нетле́нную возлюби́ла еси́, / те́мже отсту́пльши сла́дких, / те́ло твое́ боле́знем всем отдала́ еси́. / И ны́не боле́зней прие́млеши возме́здие / со Христо́м ца́рствующи. И́же И́ова попусти́в испроси́вшему, / и тя искуси́ти хотя́, я́ко зла́то, / оста́ви те́ло твое́ ну́ждею лука́ваго, / те́мже ты, посрами́вши терпе́нием неду́гов искуси́теля, / побе́ды венце́м венча́лася еси́. Жениха́ кра́сную добро́ту возжела́вши, Христа́, / и уневе́ститися Сему́ ты восхоте́вши все́ми ви́ды благи́х, / боле́зньми воздержа́ния тебе́ украси́ла еси́, / те́мже ны́не с Ним ца́рствуеши, в черто́зе Его́. Слава, и ныне, глас 6: Гото́вися, Иорда́не реко́: / се бо прихо́дит Христо́с Бог крести́тися от Иоа́нна, / да змие́в неви́димый главы́ сокруши́т Божество́м в вода́х твои́х. / Ра́дуйся, пусты́не Иорда́нская, / го́ры, игра́йте с весе́лием: / прихо́дит бо Ве́чный Живо́т воззва́ти Ада́ма. / Глас вопию́щаго, возопи́й, о Иоа́нне Предте́че: / угото́вайте пути́ Госпо́дни / и стези́ Его́ пра́вы соде́лайте. На стиховне стихиры, глас 6. Земля́ и назе́мная, игра́йте и ра́дуйтеся, / Пото́к сла́дости в реце́ креща́ется, / излия́ние изсуша́я зло́бы, / и источа́ет Боже́ственное оставле́ние.
Стих: Сего́ ра́ди помяну́х Тя от земли́ Иорда́нски и Ермонии́мски. Све́та сый пода́тель Иису́с, не тре́буя крести́тися, / пло́тию восхо́дит на Иорда́нския струи́, / просвети́ти су́щия во тьме хотя́. / Ве́рою Сего́ усе́рдно сря́щем. Стих: Ви́деша Тя во́ды, Бо́же, / ви́деша Тя во́ды, и убоя́шася. Поне́с раба́ зрак, / предгряде́ши крести́тися, Христе́, от раба́ / во Иорда́нских струя́х, / избавля́я от рабо́ты ве́тхаго греха́, / и освяща́я и просвеща́я нас. Слава, и ныне, глас 6: Да возра́дуется пусты́ня Иорда́нова, / и да процвете́т я́ко крин, / глас бо вопию́щаго услы́шан бысть в ней, / угото́вайте путь Госпо́день. / Го́ры бо поста́вивый ста́вилом, и удо́лия ме́рилом, / вся исполня́яй, я́ко Бог, креща́ется от раба́, / обнищава́ти нача́т бога́тныя да́ры да́руяй. / Услы́ша Е́ва, в печа́лех роди́ши ча́да. / Ны́не же услы́ша Де́ва: ра́дуйся, Обра́дованная, Госпо́дь с Тобо́ю, / име́яй ве́лию ми́лость. Тропарь, глас 4: Возвраща́шеся иногда́ Иорда́н река́ ми́лотию Елиссе́евою, / возне́сшуся Илии́, / и разделя́хуся во́ды сю́ду и сю́ду, / и бысть ему́ сух путь, и́же мо́крый, / во о́браз вои́стинну Креще́ния, / и́мже мы теку́щее жития́ прехо́дим ше́ствие: / Христо́с яви́ся во Иорда́не освяти́ти во́ды. НА ПОВЕЧЕРИИ Канон, [егоже краегранесие: И днесь же суббо́ту пою́ вели́кую]. Ирмос по дважды: тропари же на 6, и паки тойже ирмос оба лика вкупе. Глас 6. Песнь 1. Ирмос: Волно́ю морско́ю / Покры́вшаго дре́вле гони́теля мучи́теля, / Иорда́нския струи́ спря́товает и кры́ет, / мое́ ны́не очища́я челове́ческим очище́нием, / сла́вно бо просла́вися. Го́споди Бо́же мой, / светоиме́нное пе́ние и предпра́зднственную песнь Тебе́ пое́м, / Боже́ственным явле́нием та́инственно обно́вльшему нас / и к све́тлости Боже́ственней возводя́щему. Горе́ преве́чна и до́ле но́во я́вльшася Тя, / преми́рная и земна́я, Спа́се, ужаса́хуся зря́ще, / и е́же па́че сло́ва Твое́ воспева́ху снизше́ствие. Да Твоея́ сла́вы вся́ческая испо́лниши, / Тебе́ Сама́го истощи́л еси́ да́же и до ра́бия о́браза. / Ны́не же дла́ни раба́ подклоня́еши главу́ ра́бски, / мое́ назда́ние благоутро́бно очища́я. Песнь 3. Ирмос: Тебе́, на вода́х / Основа́вшаго всю зе́млю неодержи́мо, / тварь, ви́девши пло́тию кры́емаго в вода́х, / у́жасом мно́гим содержа́шеся: / несть свят, па́че Тебе́, Го́споди, – взыва́ющи. О́бразы пе́рвее проро́ками показа́л еси́ Твоего́ Богоявле́ния, / ны́не сокрове́нная де́йствами сказа́л еси́, / явль та́йны челове́ком днесь, подая́ но́вое возрожде́ние. Простре́ Иорда́н во́ды, я́ко плещи́, / с тре́петом прия́ти Зижди́теля, теле́сно креща́емаго и вся освяща́ющаго: / несть свят, па́че Тебе́, Го́споди, – взыва́ющия.
Ве́лие ко спасе́нию напу́тие креще́нием подае́т Христо́с / чу́вствующим Его́ Боже́ственное осия́ние, с весе́лием пою́щим: / несть свят, па́че Тебе́, Го́споди Человеколю́бче. Песнь 4. Ирмос: Е́же ко Креще́нию Твое́ прише́ствие прови́дя, Авваку́м, / ужа́сся, вопия́ше: / на мо́ре ко́ни Твоя́, / во́ды мно́ги наве́л еси́, Спа́се, смуща́ющия. Я́вльшуся Тебе́ те́лом, освяти́ся земля́, / во́ды благослови́шася, Не́бо просвети́ся, / род же челове́ков го́рькаго мучи́тельства вра́жия изба́вися. Глаго́лом Боже́ственным ны́не Предте́ча из пусты́ни гряде́т ко Иорда́ну, глаго́ля: / пока́йтеся, прибли́жися бо Небе́сное Ца́рство, / призыва́я вся к сла́ве Бо́жией. Превраще́й пе́рвее мо́ре в су́шу, и исто́чники от несеко́маго источи́в, / прегреше́ний очище́ние ны́не содева́ет во Иорда́нских струя́х огне́м Ду́ха. Песнь 5. Ирмос: Богоявле́ния Твоего́, Христе́, / к нам ми́лостивно бы́вшаго, / Иса́ия, Свет ви́дев Невече́рний, / из но́щи у́треневав, взыва́ше: / просвеще́ннии, прииди́те, омы́йтеся водо́ю Боже́ственною / и Ду́хом я́ве и ду́шу, и те́ло очи́стите. Новотвори́ши земноро́дныя, Нов Ада́м быв Соде́тель, / огне́м, и Ду́хом, и водо́ю стра́нное соверша́я возрожде́ние / и обновле́ние чу́дное, кроме́ сокруше́ния / и горни́л Креще́нием Богоде́тельным новотворя́. Ду́хом ду́ши новотвори́ши, водо́ю же освяща́еши те́ло сложе́ное, / живо́тна назида́я челове́ка: / сугу́бому бо сро́дная потре́бно, лечбы́ му́дрым про́мыслом прино́сиши, / я́ко Врач теле́с и душ. От Чи́стыя, проше́д, рожде́йся из Отца́ пре́жде веко́в, / к су́щему из непло́дныя прише́л еси́, прося́ я́ко Челове́к Креще́ния, / но от воды́ та́инственно Ду́хом соде́лал еси́, Спа́се, многоча́дну Це́рковь, пе́рвее безча́дную. Песнь 6. Ирмос: Ят бысть, / но не удержа́н стра́хом Боже́ственный Крести́тель: / а́ще бо и спря́товается прибли́житися Огню́ се́но, / но, слыша́в: оста́ви ны́не, – тече́, повеле́ние исполня́я я́ко раб, / Боже́ственному же, свы́ше свиде́тельствующему гла́су, / услы́ша Сы́на Преве́чнаго.
Написа́лся, но не порабо́тился еси́, ке́саревым повеле́нием повину́яся: а́ще бо и от рабо́ты утеше́ние нам подая́, / во́льно повину́ешися и да́ньствуеши дидра́хму, / но зако́ном греха́ пе́рвее про́данныя ны свободи́л еси́ ны́не / и сыноположе́ния удосто́ил еси́. Ца́рствуеши, но не ми́рски, естество́м сый Царь, / а́ще бо и по пло́ти от пле́мене Дави́дова роди́вся, / престо́л ца́рствия, Спа́се, сего́ прия́л еси́, но сво́йственну и́маши держа́ву Ца́рствуя со Отце́м пре́жде веко́в, при́сно / и во ве́ки с Ду́хом. Царь у́бо, ми́ра Нача́льник и су́щих в вода́х дре́вле пронарече́ся, / но удавля́ется Твои́м очище́нием / и низлага́ется я́ко езе́рский пе́рвее легео́н. / Рук же Твои́х, Спа́се, созда́ние, порабоще́нное от него́, / держа́вною Твое́ю руко́ю свобожде́ния сподо́бил еси́. Песнь 7. Ирмос: Неизрече́нное чу́до: / в пещи́ Изба́вивый преподо́бныя о́троки из пла́мене преклоня́ет верх / и про́сит Креще́ния от раба́, / очища́я вопию́щия: / Изба́вителю, Бо́же, благослове́н еси́. Сече́тся струя́ пе́рвее ми́лотию Иорда́нская, прообразу́ющи Креще́ние Твое́, / и́мже и страсте́й растерза́ется хито́н, / и нетле́ния оде́жда самотвори́тся вопию́щим Бо́гу: / благослове́н еси́. Бо́га́тна струя́, в себе́ бо прие́мше креща́ема Соде́теля, / показа́ся исто́чник живо́тныя воды́ на спасе́ние нас, песнопою́щих: / Изба́вителю Бо́же, благослове́н еси́. Ме́ртвость Боже́ственную знамени́тельне образу́юще, / погруже́нием в воде́ трикра́тным в Креще́нии Христу́ совостае́м, / тридне́вному воста́нию приобща́ющеся, и вопию́ще Христу́: / благослове́н еси́ во ве́ки. Еди́на благода́ть Отца́, Сы́на же и Ду́ха соверша́ющая / да́ром жела́ющия ве́рно Боже́ственнаго Креще́ния, / сыноположе́ния восприе́мшия власть, е́же вопи́ти: / Бо́же, благослове́н еси́. Песнь 8. Ирмос: Ужасни́ся, боя́йся, Не́бо, / и да подви́жатся основа́ния земли́: / се бо водо́ю облачи́тся / Опали́вый водо́ю пре́жде пра́веднаго же́ртву пресла́вно. / Его́же, о́троцы, благослови́те, / свяще́нницы, воспо́йте, / лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки. Избавле́ние гряде́т Христо́с Креще́нием пода́ти всем ве́рным: / сим бо Ада́ма очища́ет, па́дшаго возвыша́ет, / низло́жшаго мучи́теля посрамля́ет, Небеса́ отверза́ет, / Ду́ха Боже́ственнаго низво́дит / и нетле́ния прича́стие да́рует. Преста́ лесть вра́жия, глас бо вопию́щаго в пусты́ни: / путь Госпо́день, – зове́т, – угото́вайте / и вся стези́ Его́ пра́вы твори́те, – повелева́ет, / дебрь бо смиря́ется, естество́ земны́х возвыша́ется, / гора́ и холм же враго́в понижа́ется.
О, пресла́вных даро́в! / О, Боже́ственныя благода́ти и несказа́нныя любве́! / Се бо водо́ю очища́ет мя, огне́м просвеща́ет мя / и Ду́хом Боже́ственным соверша́ет мя Соде́тель и Влады́ка, / ны́не во Иорда́не в мое́ обле́кся естество́, Безгре́шный. Песнь 9. Ирмос: Не рыда́йте всу́е, / отча́яния тенета́ми удавля́еми, челове́цы, пови́ннии злых, / но во умиле́нии души́ присту́пим Очища́ющему вся, / я́ко Еди́ному Чи́стому / и Даю́щему проще́ние Креще́нием. Во стра́ннем Твое́м Рождестве́ пе́рвее из Де́вы преесте́ственно удиви́л еси́, Сло́ве Бо́жий. / Ны́не же велича́ем, ве́лие та́инство соверша́я пресла́вно прича́стием честны́м, / купе́ль многоча́дну Боже́ственным Ду́хом. Земля́ освяти́ся Рождество́м Твои́м святы́м, Сло́ве, / пове́дающим Небесе́м звездо́ю сла́ву Твою́. / Ны́не же водно́е естество́ благослови́ся, Тебе́ пло́тию кре́щшуся, / и род земноро́дных к пе́рвому взы́де па́ки благоро́дию. Да ра́дуется земля́ вся, Не́бо да весели́тся, / мир да игра́ет, ре́ки да пле́щут руко́ю, / исто́чницы и езе́ра, бе́здны, моря́ да сра́дуются: / прихо́дит бо Христо́с Ада́ма очи́стити и спасти́ Боже́ственным Креще́нием. И паки ирмос. И поклон. НА УТРЕНИ На Бог Госпо́дь, Возвраща́шеся иногда́ Иорда́н река́ ми́лотию Елиссе́евою, / возне́сшуся Илии́, / и разделя́хуся во́ды сю́ду и сю́ду, / и бысть ему́ сух путь, и́же мо́крый, / во о́браз вои́стинну Креще́ния, / и́мже мы теку́щее жития́ прехо́дим ше́ствие: / Христо́с яви́ся во Иорда́не освяти́ти во́ды. (3) По 1-м стихословии седален, глас 1. Весели́ся, реко́ Иорда́не, / в тебе́ бо всех Творе́ц прихо́дит во́лею / Креще́ние прия́ти от раба́, я́ко Благоутро́бен. / Красу́йся, лику́й, Ада́ме, и Е́во прама́ти: / прии́де избавле́ние всех, Бог Преблаги́й. Слава, и ныне, глас и подобен тойже: Пото́к сла́дости Влады́ка сый, предгряде́т во струя́х ре́чных крести́тися, / напои́ти мя хотя́ очище́ния вода́ми. / Его́же зря, Иоа́нн вопия́ше: / ка́ко ру́ку мою́ на верх Твой простру́, / Его́же трепе́щут вся́ческая? По 2-м стихословии седален, глас 3. Ада́мову наготу́ одева́я, Благоутро́бне, во оде́жду сла́вы, / хо́щеши обнажи́тися пло́тию во Иорда́не реце́. / О, чудесе́ пресла́внаго! / Ка́ко Тя поды́мет вода́, Влады́ко Го́споди, / вода́ми покрыва́ющаго превы́спренняя? – я́коже пи́шет. / Пое́м, Иису́се Благоде́телю, вси Твое́ явле́ние. Слава, и ныне, глас тойже. Ве́лие Со́лнце во Иорда́не просия́ти гряде́т, / е́же из Де́вы, из о́блака возсия́вшее, Христо́с Бог наш, / грехо́вный отгоня́ мрак и ми́ра просвеща́я концы́, / Его́же осия́ния получи́ти благоче́стно помо́лимся, / прося́ще прия́ти ве́лию ми́лость.
Каноны три: предпразднства со ирмосом на 6: ирмос по дважды: мучеников и преподобныя два канона на 8: писаны в Минеи. Канон предпразднства, глас 1. Песнь 1. Ирмос: Го́рькия рабо́ты изба́влься, Изра́иль / непроходи́мое про́йде, я́ко су́шу, / врага́ зря потопля́ема, / песнь я́ко Благоде́телю пое́т Бо́гу, / чудоде́ющему мы́шцею высо́кою, / я́ко просла́вися. Христо́с гряде́т ко Креще́нию, / Христо́с ко Иорда́ну прихо́дит, / Христо́с на́ша в воде́ погреба́ет ны́не грехи́, я́ко Благ, / с весе́лием воспои́м Ему́, я́ко просла́вися. Да кропя́т, веселя́щеся, о́блацы весе́лие ве́чное: / Христо́с Иису́с предгряде́т вода́ми Иорда́нскими пото́ки грехо́вныя потопи́ти, / просвеще́ние всем да́руя. Се Свет явля́ется, / се Очище́ние показу́ется, / се Спас предстои́т просия́ти су́щим во тьме Боже́ственныя зари́. / Сего́ помышле́ньми чи́стыми ра́достно поды́мем. Ин канон мучеников, глас 7. Ирмос: Пои́м Го́сподеви, / погрузи́вшему всю си́лу фарао́нову в мо́ри, / побе́дную песнь, / я́ко просла́вися. Гряди́те, ве́рнии, согла́сно пра́зднуим препросла́вленную па́мять страда́льцев, / в пе́снех духо́вных славосло́вяще Христа́. Страстоте́рпцы Христо́вы и ве́ры тве́рдии побо́рницы, / на нече́стие ополчи́вшеся кре́пко, враги́ победи́ша. Нечести́вый гони́тель и ве́ры Христо́вы чуждь, / на страстоте́рпцы разгне́вався, злочести́вый ве́рою упражня́ется. Богородичен: Па́ству, ю́же стяжа́ла еси́, Богороди́тельнице, / сию́ спаса́й от вся́кия ну́жды, моля́щи Спа́са и Бо́га на́шего.
|
|||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2021-03-09; просмотров: 123; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.190.159.10 (0.059 с.) |