Евангелие от Матфея, зачало 43. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Евангелие от Матфея, зачало 43.



Рече́ Госпо́дь Свои́м ученико́м: вся Мне предана́ суть Oтце́м Мои́м, и никто́же зна́ет Сы́на, то́кмо Oте́ц: ни Oтца́ кто зна́ет, то́кмо Сын, и ему́же а́ще во́лит Сын откры́ти. Прииди́те ко Мне вси тружда́ющиися и обремене́ннии, и Аз упоко́ю вы. Возми́те и́го Мое́ на себе́, и научи́теся от Мене́, я́ко кро́ток есмь и смире́н се́рдцем, и обря́щете поко́й душа́м ва́шим. И́го бо Мое́ бла́го, и бре́мя Мое́ легко́ есть.

Мф 11:27–30

По 50-м псалме.

Слава: Моли́твами блаже́нныя Ксе́нии, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших.

И ныне: Моли́твами Богоро́дицы, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших.

Таже, глас 6: Поми́луй мя, Бо́же, / по вели́цей ми́лости Твое́й / и по мно́жеству щедро́т Твои́х / очи́сти беззако́ние мое́.

И стихира, глас 6:

Житие́ твое́, я́ко со́лнце, / сердца́ ве́рных озари́ / и мно́гия к покая́нию приведе́. / Те́мже и нас све́том невече́рним просвети́, / ма́ти Ксе́ние, / всечестну́ю па́мять твою́ почита́ющих.

Кано́н Богоро́дицы со ирмосо́м на 6 и святы́я на 8. Творение благочестивейшаго царя господина Феодора Дуки Ласкаря.

Канон молебный
ко Пресвятой Богородице изрядный.
Глас 8. Песнь 1

Ирмос: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́ / чудотворя́й иногда́ / Моисе́йский жезл, крестообра́зно порази́в / и раздели́в мо́ре, / Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца спасе́, / песнь Бо́гови воспева́юща.

Ско́рбных наведе́ния / обурева́ют смире́нную мою́ ду́шу, / и напа́стей о́блацы / мое́ покрыва́ют се́рдце, Богоневе́стная: / но, Свет ро́ждшая Боже́ственный и Преве́чный, / возсия́й мне свет ра́достный.

От безме́рных ну́ждей и скорбе́й, / и от враго́в лю́тых, и напа́стей жите́йских, / изба́влься, Всепречи́стая, кре́пкою си́лою Твое́ю, / воспева́ю, велича́ю безме́рную Твою́ ми́лость / и е́же ко мне Твое́ утеше́ние.

Ны́не наде́яся, / к Твоему́ прибего́х заступле́нию кре́пкому, / и к Твоему́ покро́ву вседу́шно притеко́х, / и коле́на преклоня́ю, Влады́чице, и пла́чу и стеню́: / не пре́зри мене́ окая́ннаго, христиа́ном прибе́жище.

Не умолчу́ вопи́ти ясне́йше вели́чия Твоя́: / а́ще бо не Ты, Отрокови́це, / всегда́ предстоя́ла еси́, о мне моля́щи Сы́на Твоего́, / кто бы от толи́кия бу́ри / и лю́тых бед изба́вил мя?

Кано́н святы́я, глас 8.
Песнь 1

Ирмос: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, / и еги́петскаго зла избежа́в, / изра́ильтянин вопия́ше: / Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Водо́ю Креще́ния омы́вшися, / перворо́днаго греха́ изба́вилася еси́, ма́ти Ксе́ние, / и на́ша сердца́ слеза́ми покая́ния очи́сти, / просвеще́ние подаю́щи почита́ющим святу́ю па́мять твою́.

В воде́ Креще́ния зми́я лука́ва потопи́вшая, / житие́м твои́м страда́льческим вра́жию си́лу умертви́ла еси́, блаже́нная, / от нея́же и нам изба́вимся Спа́са умоли́.

Во́ду живу́ю неистощи́мых даро́в / подаде́ тебе́ Христо́с, блаже́нная ма́ти, / Его́же нищету́ во́льно возлюби́ла еси́.

Богородичен: Во́ды покая́ния пода́ждь ми, Пречи́стая, / и, очи́стивши мя от нечистоты́ грехо́вныя, / чи́ста предста́ви, Богороди́тельнице, Сы́ну Твоему́ и Бо́гу.

Катавасия: Су́шу глубороди́тельную зе́млю / со́лнце наше́ствова иногда́: / я́ко стена́ бо, огусте́ обапо́лы вода́ / лю́дем пешомореходя́щим и Богоуго́дно пою́щим: / пои́м, Го́сподеви, сла́вно бо просла́вися.

Песнь 3

Ирмос: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди, / и Це́ркве Зижди́телю, / Ты мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, / жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, / Еди́не Человеколю́бче.

Недоуме́вый от всех, боле́зненно зову́ Ти: / предвари́ те́плое предста́тельство, / и Твою́ по́мощь даждь ми, / рабу́ Твоему́ смире́нному и окая́нному, / Твоего́ заступле́ния и́щущему те́пле.

Удиви́ла еси́ вои́стинну ны́не на мне, Влады́чице, / благодея́ния Твоя́, Отрокови́це, и ми́лости Твоя́. / Те́мже сла́влю Тя и воспева́ю / и почита́ю мно́гое и безме́рное смотре́ние Твое́.

Бу́ря мя обурева́ет напа́стей, Влады́чице, / и ско́рбных треволне́ния погружа́ют: / но предвари́вши ру́ку ми даждь по́мощи, / те́плое заступле́ние и предста́тельство Твое́.

Истинную Богоро́дицу испове́дую, Влады́чице, / Тя, сме́рти держа́ву потреби́вшую: / я́ко бо оживля́ющая, / от уз а́довых к животу́ возвела́ еси́ мя, / в зе́млю те́кшаго.

 

Ин. Ирмос: Небе́снаго кру́га / Верхотво́рче, Го́споди, / и Це́ркве Зижди́телю, / Ты мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, / жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, / Еди́не Человеколю́бче.

Небе́снаго кру́га Зижди́телю все житие́ твое́ отда́вши, / возлюби́ла еси́ Того́ до конца́, / сподо́би и нас моли́твами твои́ми, блаже́нная, / люби́ти Го́спода до конца́ дний на́ших.

Небе́сныя жи́зни жела́ющи, / в житии́ твое́м вся земна́я пренебрегла́ еси́, / сподо́би и нас, ма́ти Ксе́ние, / моли́твами твои́ми Небе́сныя жи́зни дости́гнути.

Небе́снаго черто́га жела́ющи, / стра́нническое житие́ прешла́ еси́ / и ны́не со все́ми святы́ми в Небе́сных черто́зех лику́еши.

Богородичен: Небе́снаго Творца́, Богоро́дице всепе́тая, ро́ждши, / Небе́с простра́ннейшая яви́лася еси́. / Нас от пространна́го пути́ поги́бельна укло́ньши, / на Небе́сный путь наста́ви, молю́ся.

Катавасия: Утвержде́ние на Тя наде́ющихся, / утверди́, Го́споди, Це́рковь, / Ю́же стяжа́л еси́ / честно́ю Твое́ю Кро́вию.

Седа́лен святы́я, глас 5:

Я́ко стра́нница во гра́де свята́го Петра́ яви́лася еси́, / благоволе́нием Бо́жиим укрепля́ема, ма́ти прему́драя, / Боже́ственных даро́в и чуде́с удосто́ившаяся. / Те́мже, иму́щи дерзнове́ние ко Христу́ Бо́гу, / мир испроси́ душа́м на́шим и ве́лию ми́лость. (2)

Сла́ва, и ны́не, Богородичен: Ма́ти Пречи́стая, гра́де Бо́жий, / изба́ви лю́ди Твоя́ от бед / и по́мощь пода́ждь проти́витися враго́м го́рдым, да вопие́м Ти: / ра́дуйся, Благослове́нная.

Песнь 4

Ирмос: Ты моя́ кре́пость, Го́споди, / Ты моя́ и си́ла, / Ты мой Бог, Ты мое́ ра́дование, / не оста́вль не́дра О́тча / и на́шу нищету́ посети́в. / Тем с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти: / си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

И где про́чее ино́е обря́щу заступле́ние? / Ка́мо прибе́гну? Где же и спасу́ся? / Ку́ю те́плую возы́мам помо́щницу, / скорбьми́ жите́йскими и бу́рями, увы́, мне коле́блему? / На Тя Еди́ну упова́ю, и дерза́ю, и хвалю́ся, / и притека́ю к покро́ву Твоему́, спаси́ мя.

Ре́ку сла́дкую ми́лости Твоея́, / богаты́ми дарми́ ороси́вшую / всеокая́нную и смире́нную ду́шу мою́, Всечи́стая, / напа́стей, и скорбе́й пе́щию сожже́нную, / велича́ю, пропове́дую и притека́ю, к покро́ву Твоему́, / спаси́ мя.

Тя Чи́стую, Тя Де́ву и нескве́рную, / Еди́ну и́мам сте́ну необори́мую, / прибе́жище, покро́в кре́пкий, ору́жие спасе́ния, / не пре́зри ме́не блу́днаго, наде́ждо ненаде́емых, / немощству́ющих по́моще, / оскорбля́емых ра́досте и заступле́ние.

Ка́ко изрещи́ Твоя́ по досто́инству / возмогу́ безме́рныя щедро́ты, о Влады́чице, / я́же мою́ всегда́ ду́шу, лю́те оскорбля́емую, / я́ко во́ды обыше́дшия? / Но о, Твоего́ про́мысла и благодея́ния, / его́же безу́мно окая́нный погуби́х!

 

Ин. Ирмос: Услы́шах, Го́споди, / смотре́ния Твоего́ та́инство, / разуме́х дела́ Твоя́ / и просла́вих Твое́ Божество́.

Услы́шавши, Ксе́ние, я́ко Небеса́ пове́дают сла́ву Бо́жию, / отве́ргла еси́ суету́ мирску́ю / и в по́двизе поста́ и лише́ния на земли́ Бо́га сла́вити возжеле́ла еси́, / Его́же сла́вити и нас сподо́би.

Услы́шавши и уразуме́вши дела́ Госпо́дня, / просла́вила еси́ Его́ Божество́, / наде́ждею и любо́вию к Нему́ украси́вши ду́шу твою́, / по́двиги просвети́лася еси́, блаже́нная, Бо́жиею си́лою укрепля́ема.

Услы́шавши преще́ния вра́жеская и вся́кия ко́зни от них терпя́щи, / непоколеби́ма пребыла́ еси́, / и нас непоколеби́мых в доброде́телех утверди́.

Богородичен: Услы́ши, Пречи́стая Влады́чице, моле́ния на́ша, / и изба́ви нас от наси́лия вра́жия, / и глас Христо́в, призыва́ющий благослове́нныя в Ца́рство, услы́шати сподо́би.

Катавасия: Покры́ла есть Небеса́ доброде́тель Твоя́, Христе́: / из киво́та бо проше́д святы́ни, Твоея́ нетле́нныя Ма́тере, / в хра́ме сла́вы Твоея́ яви́лся еси́, / я́ко Младе́нец руконоси́м, / и испо́лнишася вся Твоего́ хвале́ния.

Песнь 5

Ирмос: Вску́ю мя отри́нул еси́ / от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый? / И покры́ла мя есть чужда́я тьма, окая́ннаго. / Но обрати́ мя и к све́ту за́поведей Твои́х / пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Благода́рно вопию́ Ти: ра́дуйся, Ма́ти Де́во. / Ра́дуйся, Богоневе́сто. Ра́дуйся, Боже́ственный покро́ве. / Ра́дуйся, ору́жие и стено́ неруши́мая. / Ра́дуйся, предста́тельство и по́моще и спасе́ние, / и́же к Тебе́ притека́ющим ве́рою. (2)

Ненави́дящии мя всу́е / стре́лы и мечи́ и ров угото́виша, / и и́щут всеокая́ннаго моего́ те́ла исто́ргнути, / и низвести́ в зе́млю жела́ют: / но от сих, Чи́стая, / предвари́вши, спаси́ мя.

Кий Тебе́ дар принесу́ благодаре́ния, / за я́же наслади́хся Твои́х дарова́ний, / и Твоея́ безме́рныя благосты́ни? / Те́мже у́бо сла́влю, песносло́влю, и велича́ю / Твою́ неизрече́нную ко мне ми́лость.

 

Ин. Ирмос: Просвети́ нас повеле́нии Твои́ми, Го́споди, / и мы́шцею Твое́ю высо́кою / Твой мир пода́ждь нам, / Человеколю́бче.

Просвеща́хуся ве́рнии лю́дие, / зря́ще незло́бие и кро́тость твою́, ма́ти Ксе́ние, / помози́ и нам, блаже́нная, подража́ти твоему́ незло́бию.

Просвети́вши стезю́ жи́зни твоея́ све́том богоразу́мия, / Христа́ Го́спода вседу́шне возлюби́ла еси́, / сподо́би и ны, блаже́нная Ксе́ние, в сем бы́ти тебе́ подража́тели.

Просвети́ нас, о ма́ти Ксе́ние, наде́ждею и любо́вию ко Го́споду, / ны́не бо зря́щи Христа́ лице́м к лицу́, све́та неизрече́ннаго наслажда́ешися, / Тому́ за ны моли́ся.

Богородичен: Просвети́ла еси́ омраче́нное естество́, Богоро́дице, / Свет и́стинный ро́ждши, / те́мже и нас све́том просвети́вши, от мра́чных враг свободи́.

Катавасия: Я́ко ви́де Иса́ия обра́зно на престо́ле превознесе́на Бо́га, / от А́нгел сла́вы дориноси́ма, / о, окая́нный, – вопия́ше, – аз: / прови́дех бо воплоща́ема Бо́га, / Све́та Невече́рня и ми́ром влады́чествующа.

Песнь 6

Ирмос: Моли́тву пролию́ ко Го́споду / и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́, / я́ко зол душа́ моя́ испо́лнися, / и живо́т мой а́ду прибли́жися, / и молю́ся, я́ко Ио́на: / от тли, Бо́же, возведи́ мя.

Облацы ско́рбных покры́ша / окая́нную мою́ ду́шу и се́рдце, / и помраче́ние вво́дят мне, Отрокови́це: / но, ро́ждшая Свет непристу́пный, изжени́ сия́ дале́че / дохнове́нием Боже́ственныя моли́твы Твоея́.

Утеше́ние в ско́рбех вем, / и неду́гов Врача́ Тя зна́ю, / и всесоверше́нное сокруше́ние сме́рти, / и реку́ живота́ неизчерпа́емую, / и всех су́щих в напа́стех / ско́рое и бы́строе заступле́ние.

Не скрыва́ю глубины́ Твоея́ ми́лости, / и ток безме́рных чуде́с, / и исто́чник приснотеку́щий вои́стину, / я́же ко мне ми́лости Твоея́, Влады́чице: / но всем испове́дую, и вопию́, / и пропове́дую, и веща́ю.

Обыдо́ша мя жите́йския бу́ри, / я́ко пче́лы сот, Де́во, / и мое́ содержа́щия се́рдце уязвля́ют стре́лы скорбе́й: / но да обря́щу Тя помо́щницу, и гони́тельницу, / и изба́вительницу, Всепречи́стая.

 

Ин. Ирмос: Моли́тву пролию́ ко Го́споду / и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́, / я́ко зол душа́ моя́ испо́лнися, / и живо́т мой а́ду прибли́жися, / и молю́ся, я́ко Ио́на: / от тли, Бо́же, возведи́ мя.

Моли́тву, я́ко исто́чник приснотеку́щий, ны́не излива́еши, / неду́жныя исцеля́ющи, кре́пость и си́лу стра́ждущим подаю́щи, / сподо́би и нас моли́твами твои́ми изба́витися от вся́ких лю́тых.

Моли́твою́ Небе́сною и по кончи́не твое́й от неду́г свобожда́еши, / цели́тельнице безме́здная, досто́йно хва́лима еси́ на земли́, / моли́ся о душа́х на́ших.

Моли́тву на́шу приими́, ма́ти Ксе́ние, / да в честны́й храм твой прии́дем со тща́нием / и неду́гов душе́вных и страсте́й теле́сных исцеле́ние ско́ро прии́мем.

Богородичен: Моли́твою Твое́ю всемо́щною, Пречи́стая, / изба́ви нас от враг ви́димых и неви́димых, от грехо́в и вся́кия му́ки, / я́ко ро́ждшая Человеколю́бца Бо́га.

Катавасия: Возопи́ к Тебе́, ви́дев ста́рец очи́ма спасе́ние, / е́же лю́дем прии́де от Бо́га: / Христе́, Ты Бог мой.

Конда́к святы́я, глас 3:

Днесь све́тло лику́ет град свята́го Петра́, / я́ко мно́жество скорбя́щих обрета́ют утеше́ние, / на твоя́ моли́твы наде́ющеся, / Ксе́ние всеблаже́нная, / ты бо еси́ гра́ду сему́ похвала́ и утвержде́ние.

Икос: Ка́ко возмогу́, гре́шный аз, скве́рный душе́ю и те́лом, / пове́дати е́же во пло́ти равноа́нгельное житие́ твое́ и пресла́вная чудеса́, / а́ще у́бо мно́зи прему́дрии не дерза́ют испове́дати / мно́гаго твоего́ терпе́ния и смире́ния и те́плыя ко Христу́ любве́? / Но обаче́ наде́яся на твое́ заступле́ние, о блаже́нная, вопию́ ти: / ра́дуйся, я́ко везде́ призыва́ющих тя ско́ро предваря́еши, / ра́дуйся, я́ко мно́жество скорбя́щих обрета́ют тобо́ю утеше́ние, / ра́дуйся, свята́я блаже́нная ма́ти Ксе́ние, / гра́ду сему́ похвало́ и утвержде́ние.

Песнь 7

Ирмос: О́троцы евре́йстии в пещи́ / попра́ша пла́мень дерзнове́нно / и на ро́су огнь преложи́ша, вопию́ще: / благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Свет ро́ждшая, Богоро́дице, / помраче́нна мя но́щию грехо́в просвети́ / Ты, Све́та су́щи прия́телище чи́стое и непоро́чное: / да любо́вию Тя сла́влю.

Покро́в бу́ди и предста́тельство, / и заступле́ние, и похвала́, Де́во, / обнаже́нну мне ны́не вся́кия по́мощи, / безпо́мощных си́ло и наде́ждо ненаде́емых.

Все́ю душе́ю и мы́слию, и се́рдцем, / и устна́ми Тя сла́влю, / наслади́вся Твои́х вели́ких дарова́ний: / но, о Твоея́ благосты́ни / и безме́рных Твои́х чуде́с!

Виждь ми́лостивым о́ком Твои́м, / и посети́ озлобле́ние, е́же и́мам, / и лю́тых напа́стей и вре́да, и бед, / и от искуше́ний мя изба́ви / безме́рною ми́лостию Твое́ю.

 

Ин. Ирмос: О́троцы евре́йстии в пещи́ / попра́ша пла́мень дерзнове́нно / и на ро́су огнь преложи́ша, вопию́ще: / благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

О́троки евре́йския А́нгел от огня́ неопа́льны сохрани́ / и тебе́, Ксе́ние, в стра́нничестем житии́ укрепи́, пою́щу: / благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Де́тем ева́нгельски подража́ла еси́ в житии́ твое́м, / стезю́ те́сную проше́дши в незло́бии, / те́мже и нас на по́двиг доброде́тели се́я укрепи́, пою́щих: / благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Отроко́м в пещи́ халде́йстей подража́ющи, Ксе́ние, / воспева́ла еси́ Христа́, да́вшаго ти кре́пость, / те́мже и мы, чту́ще тя, блаже́нная, со дерзнове́нием зове́м: / благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Богородичен: Отрокови́це Де́во, простри́ на нас ми́лость Сы́на Твоего́, / да кроме́шныя тьмы изба́вимся мольба́ми Твои́ми, пою́ще: / благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Катавасия: Тебе́ во огни́ ороси́вшаго / о́троки Богосло́вившия, / и в Де́ву нетле́нну все́льшагося / Бо́га Сло́ва пои́м, / благоче́стно пою́ще: / благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Песнь 8

Ирмос: На горе́ святе́й просла́вльшася / и в купине́ огне́м Присноде́вы Моисе́ови та́йну я́вльшаго, / Го́спода по́йте / и превозноси́те во вся ве́ки.

Благоутро́бия ра́ди ми́лости Твоея́, Де́во, / не пре́зри, Чи́стая, потопля́емаго мене́ бу́рею жите́йских волн: / но даждь ми ру́ку по́мощи, / утесня́ему озлобле́ньми жите́йскими.

Обстоя́ния и ско́рби и ну́жды обрето́ша мя Чи́стая, / и напа́сти жите́йския, и искуше́ния отвсю́ду мя обыдо́ша: / но предста́ни ми и заступи́ мя / кре́пким Твои́м покро́вом.

В бу́рях да обря́щу Тя приста́нище, / в печа́лех ра́дость и весе́лие, / и в неду́зех ско́рую по́мощь, / и в беда́х изба́вительницу, / и предста́тельницу во искуше́ниих.

Ра́дуйся, Престо́ле огнеобра́зный Госпо́день. / Ра́дуйся, Боже́ственная и манноприе́мная Ру́чко. / Ра́дуйся, златы́й Свети́льниче, Свеще́ неугаси́мая. / Ра́дуйся, де́вам сла́во / и ма́терем украше́ние и похвало́.

 

Ин. Ирмос: Победи́тели мучи́теля и пла́мене / благода́тию Твое́ю бы́вше, / за́поведем Твои́м зело́ прилежа́ще, / о́троцы вопия́ху: / благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Победи́тельница страсте́й яви́лася еси́, Ксе́ние, / лю́тая искуше́ния вра́жия побежда́ющи и непреста́нно пою́щи: / благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Побежда́ющи вся́кия стра́сти грехо́вныя, / ты, блаже́нная, я́ко све́тла звезда́ яви́лася еси́, / приво́диши бо жены́, па́дшия во грехи́, во е́же целому́дренно жи́ти и в покая́нии воспева́ти: / благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Победи́тельница греха́ яви́лася еси́, блаже́нная ма́ти, благода́ть Вы́шняго иму́щи. / Те́мже Небе́сная дости́гла еси́, иде́же ны́не со А́нгелы поеши: / благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Богородичен: Побе́де во бране́х духо́вных ве́рным посо́бствуеши, Пресвята́я Де́во, / те́мже и лю́дем гра́да на́шего по́мощь Твою́ низпосли́, да вы́ну пое́м: / благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Катавасия: Нестерпи́мому огню́ соедини́вшеся, / Богоче́стия предстоя́ще, ю́ноши, / пла́менем же неврежде́ни, / Боже́ственную песнь поя́ху: / благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода / и превозноси́те во вся ве́ки.

Песнь 9

Ирмос: Ужасе́ся о сем Не́бо, / и земли́ удиви́шася концы́, / я́ко Бог яви́ся челове́ком пло́тски / и чре́во Твое́ быстъ простра́ннейшее Небе́с. / Тем Тя, Богоро́дицу, / А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

К кому́ прибе́гну ино́му, Чи́стая? / Где притеку́ про́чее и спасу́ся? / Ка́мо и́ду? Ко́е же обря́щу прибе́жище? / Ко́е те́плое заступле́ние? Ку́ю в ско́рбех помо́щницу? / На Тя Еди́ну упова́ю, и о Тебе́ Еди́ней хвалю́ся, / и на Тя, дерза́я, прибего́х.

Несть исчи́слити возмо́жно / вели́чия Твоя́ Богоневе́сто, / и глубину́ неиспыта́тельну изрещи́, па́че ума́ чуде́с Твои́х, / соверше́нных вы́ну, любо́вию Тя чту́щим / и ве́рою покланя́ющимся, / я́ко вои́стинну Бо́га ро́ждшей.

В пе́снех благода́рных славосло́влю, / и почита́ю безме́рную ми́лость, / и мно́гую си́лу Твою́ всем испове́дую, / и благодея́ния Твоя́, я́же истощи́ла еси́ на мя, пропове́дую, / велича́ю душе́ю же и се́рдцем, / и мы́слию, и язы́ком всегда́.

Моле́ние мое́ приими́ убо́гое, / и пла́ча моего́ не пре́зри, и слез, и стена́ния: / но заступи́ мя, я́ко Блага́я, и проше́ния испо́лни: / мо́жеши бо вся, я́ко Всемо́щнаго Влады́ки Бо́га Ма́ти, / а́ще возмаа́еши то́кмо моему́ окая́нному смире́нию.

 

Ин. Ирмос: Вои́стину Богоро́дицу / Тя испове́дуем, / сласе́ннии Тобо́ю, Де́во Чи́стая, / с безпло́тными ли́ки Тя велича́юще.

Вои́стину ра́зум Христо́в име́ла еси́, Ксе́ние, / смире́ние, кро́тость, ве́ру несумне́нну, наде́жду и любо́вь, я́же к Бо́гу, / и нас сего́ сподо́би, да с тобо́ю Христа́ при́сно велича́ем.

Вои́стину на тебе́, Ксе́ние блаже́нная, испо́лнися Христо́во прорече́ние: / претерпе́вый до конца́, той спасе́н бу́дет, / ны́не бо со все́ми спасе́нными Христа́ при́сно велича́вши.

Вои́стину никто́же, притека́яй к тебе́, блаже́нная ма́ти, / тощь благода́ти Бо́жия отхо́дит, / ея́же и нас испо́лни, да тя велича́ем.

Богородичен: Вои́стину Богоро́дицу Тя, Де́во и Ма́ти Сло́ва, / Хода́таицу су́щую нам, Со́лнце пра́вды во́зсиявнгую, / ве́рнии, единому́дренно пе́сньми велича́ем.

Катавасия: В зако́не се́ни и писа́ний / о́браз ви́дим, ве́рнии, / всяк му́жеский пол, ложесна́ разверза́я, свят Бо́гу. / Тем Перворожде́нное Сло́во, Отца́ Безнача́льна, / Сы́на, Первородя́щася Ма́терию неискусому́жно, / велича́ем.

Свети́лен святы́я:

Я́коже со́лнце светоно́сно, возсия́ ны́не, блаже́нная ма́ти, па́мять твоя́, / вся ве́рныя веселя́щи, и́же моли́твенно взыва́ют ти: / моли́ся приле́жно спасти́ся нам. (2)

Богородичен: Держа́вным Твои́м покро́вом, Пречи́стая, / нас, рабо́в Твои́х, от наве́тов вра́жиих сохраня́й всегда́ невреди́мых, / Тя бо еди́ну стяжа́хом наде́жду и утвержде́ние.

На хвали́тех
стихи́ры святы́я на 4, глас 2:

Неисчерпа́ема есть благода́ть, / ю́же от Христа́ прия́ла еси́, блаже́нная, / те́мже и мо́щи твоя́ Боже́ственною си́лою непреста́нно де́йствуют чудесы́, / к ни́мже притека́ющий и и́мя твое́ с ве́рою призыва́ющии / от неисце́льных боле́зней исцеля́ются. / Ея́же моли́твами, Го́споди, / и нас душе́вных и теле́сных страсте́й свободи́, / я́ко Человеколю́бец. (2)

В по́двизех стра́нствия твоего́ / привлекла́ еси́ мно́гия ду́ши ко спасе́нию, / сего́ ра́ди Христо́с, нас ра́ди стра́нствовавый / и не имы́й где главу́ приклони́ти, / зна́меньми и чудесы́ пресла́вными и́стинно тя украси́, / стра́ннице блаже́нная.

Доброде́тели твоя́, богому́драя Ксе́ние, / к ве́ре обраща́ют сердца́. / Кто бо, слы́ша безме́рное твое́ смире́ние и терпе́ние, не удиви́тся? / Еще́ же ко всем кро́тость и незло́бие, / скорбя́щим ми́лование и су́щим в беда́х ско́рое поможе́ние, / пла́вающим немяте́жное приста́нище / и путеше́ствующим благо́е поспеше́ние, / вся боголе́пно предваря́еши, досточу́дная, / и ны́не неувяда́емым венце́м уве́нчана еси́ от руки́ Вседержи́теля Бо́га, / Его́же моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Сла́ва, глас 8: Днесь град свята́го Петра́ / просвеща́ется, ма́ти Ксе́ние, твои́ми заря́ми, / и святы́й храм Бо́жия Ма́тере Смоле́нския, / цветы́ украша́ем, / вопие́т ти, уго́днице Христо́ва: / не преста́й моли́тися о всех, / пра́зднующих любо́вию святу́ю па́мять твою́.

И ны́не, глас то́йже: Влады́чице, приими́ моли́твы раб Твои́х / и изба́ви нас / от вся́кия ну́жды и печа́ли.

Славосло́вие вели́кое. По Трисвятом тропарь святыя, глас 7. Сла́ва, и ны́не, Богородичен воскресен, глас тойже: Я́ко на́шего воскресе́ния:

НА ЛИТУРГИИ

Блаженна от канона святыя, песнь 3-я на 4, и песнь 6-я на 4.

Тропа́рь святы́я, глас 7:

Нищету́ Христо́ву возлюби́вши, / безсме́ртныя трапе́зы ны́не наслажда́ешися, / безу́мием мни́мым безу́мие ми́ра обличи́вши, / смире́нием кре́стным си́лу Бо́жию восприя́ла еси́, / сего́ ра́ди дар чудоде́йственныя по́мощи стяжа́вшая, / Ксе́ние блаже́нная, моли́ Христа́ Бо́га / изба́витися нам от вся́каго зла покая́нием.

Конда́к святы́я, глас 3:

Днесь све́тло лику́ет град свята́го Петра́, / я́ко мно́жество скорбя́щих обрета́ют утеше́ние, / на твоя́ моли́твы наде́ющеся, / Ксе́ние всеблаже́нная, / ты бо еси́ гра́ду сему́ похвала́ и утвержде́ние.

Прокимен, глас 7:

Честна́ пред Го́сподем / смерть преподо́бных Его́. Стих: Что возда́м Го́сподеви о всех, я́же воздаде́ ми?



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2021-03-09; просмотров: 138; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.191.135.224 (0.073 с.)