Житие святой мученицы Татианы 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Житие святой мученицы Татианы



Родилась в Риме в семье знатного сановника, тайного христианина, воспитавшего дочь в благочестии и вере. Достигнув брачного возраста, святая Татиана не пожелала выйти замуж, а решила посвятить себя всецело служению Церкви. Она была поставлена диаконисой в одном из римских храмов и все свои силы отдавала исполнению церковных обязанностей. Вступивший на императорский престол шестнадцатилетний Александр Север (222-235) не был гонителем христиан, но в первые годы его царствования власть сосредоточилась в руках врага и гонителя христиан - Ульпиана. Святая Татиана была схвачена и приведена в капище Аполлона, где ее принуждали к принесению жертвы языческому идолу. Она отказалась и была подвергнута пыткам. В мученичестве святой Татианы Господь показал Свою безграничную мощь: по ее молитве трижды разрушались статуи языческих богов или как бы сами собой, или по видимым естественным причинам, сопровождаемые землетрясением, громом и молниями. Зверские мучения, которым подвергали святую Татиану, или не причиняли ей вреда, или за ночь следы их бесследно исчезали, или сами мучители страдали от ударов, наносимых невидимой рукой. Потрясенные ее стойкостью палачи тут же в застенке открыто обращались ко Христу, превращаясь из палачей в жертвы, и принимали Крещение в собственной крови. Голодный лев, выпущенный на святую Татиану на арене цирка, не причинил ей ни малейшего вреда. Знамения силы и истины Господней, явленные в мученичестве святой Татианы многих привели к вере во Христа. Уставшие судьи прекратили жизнь святой мученицы Татианы ударом меча; вместе с нею казнили и ее отца (†226).

 

В оглавление.

 


Месяца января в 24-й день

СВЯТЫ́Я БЛАЖЕ́ННЫЯ
КСЕ́НИИ ПЕТЕРБУ́РГСКИЯ,
ХРИСТА́ РА́ДИ ЮРО́ДИВЫЯ

НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ

На Го́споди, воззва́х:
стихи́ры святы́я на 8, глас 8.
Подо́бен: О, пресла́внаго чудесе́:

Блаже́нная Ксе́ние богому́драя, / чи́стая твоя́ душа́, / правове́рным смы́слом сия́ющи / и облиста́ющи доброде́телей све́тлостьми, / озаря́ет ве́рных исполне́ние, / бесо́вскую тьму отгоня́ющи. / Те́мже тя, я́ко прича́стницу / невече́рния благода́ти, / ублажа́ем благоче́стно вси, досточу́дная. (3)

Блаже́нная ма́ти, / основа́ние положи́вши доброде́тели, / дре́вняго челове́ка с похотьми́ совле́кшися, / во Христа́ облекла́ся еси́ вои́стину. / Те́мже и победи́ла еси́ / мно́гая вра́жия ополче́ния, / наста́вница была́ еси́ мно́гим лю́дем / гра́да свята́го Петра́, / Ксе́ние достохва́льная. (3)

Богоуго́дным житие́м укрепля́ющися, / стра́сти плотски́я / от души́ отгна́ла еси́, / уго́днице Христо́ва, / те́мже к Боже́ственней жи́зни преста́вилася еси́ / и с ли́ки пра́ведных водворя́ешися. / Сего́ ра́ди почита́ем тя свяще́нными пе́сньми / и ра́достно восхваля́ем, / Ксе́ние всеблаже́нная. (2)

Сла́ва, глас 6: Кто не удиви́тся, / кто не просла́вит, / кто не воспое́т во Христе́ му́дрое и пресла́вное житие́ твое́, / ма́ти Ксе́ние, / я́ко и по святе́м преставле́нии твое́м / пода́еши притека́ющим ве́рою врачева́ние бога́тное. / Те́мже воспева́ем Благода́теля Бо́га, / яви́вшаго тя, блаже́нную, / ко исцеле́нию душ и теле́с на́ших.

И ны́не, Богородичен, глас тойже: Кто Тебе́ не ублажи́т, Пресвята́я Де́во; / кто ли не воспое́т Твоего́ Пречи́стаго Рождества́; / безле́тно бо от Отца́ возсия́вый Сын Единоро́дный, / То́йже от Тебе́, Чи́стыя, про́йде, / неизрече́нно вопло́щься, / естество́м Бог Сый, / и естество́м быв Челове́к нас ра́ди; / не во двою́ лицу́ разделя́емый, / но во двою́ естеству́ / несли́тно познава́емый. / Того́ моли́, Чи́стая Всеблаже́нная, / поми́ловатися душа́м на́шим.

Вход. Проки́мен дне. И чте́ния.

Прему́дрости Соломо́новы чте́ние (глава́ 3):

Пра́ведных ду́ши в руце Бо́жией, и не прико́снется их му́ка. / Непщева́ни бы́ша во очесе́х безу́мных умре́ти, и вмени́ся озлобле́ние исхо́д их. / И е́же от нас ше́ствие сокруше́ние, они́ же суть в ми́ре. / И́бо пред лице́м челове́ческим а́ще и му́ку прии́мут, упова́ние их безсме́ртия испо́лнено. / И вма́ле нака́зани бы́вше, вели́кими благоде́тельствовани бу́дут, / я́ко Бог искуси́ я и обре́те их досто́йны Себе́. / Я́ко зла́то в горни́ле искуси́ их, и я́ко всеплодие же́ртвенное прия́т я. / И во вре́мя посеще́ния их возсия́ют и, я́ко и́скры по сте́блию, потеку́т. / Су́дят язы́ком и облада́ют людьми́, и воцари́тся Госпо́дь в них во ве́ки. / Наде́ющийся Нань разуме́ют и́стину и ве́рнии в любви́ пребу́дут Ему́. / Я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́, и посеще́ние во избра́нных Его́.

Прему́дрости Соломо́новы чте́ние (главы́ 5 и 6):

Пра́ведницы во ве́ки живу́т, и в Го́споде мзда их, и попече́ние их у Вы́шняго. / Сего́ ра́ди прии́мут Ца́рствие благоле́пия и вене́ц доброты́ от руки́ Госпо́дни, / зане́ десни́цею покры́ет я и мы́шцею защити́т их. / Прии́мет всеору́жие рве́ние Свое́ и вооружи́т тварь в месть враго́м. / Облече́тся в броня́ пра́вды и возложи́т шлем, суд нелицеме́рен. / Прии́мет щит непобеди́мый, преподо́бие. / Поостри́т же напра́сный гнев во ору́жие; / спобо́рет же с ним мир на безу́мныя. / По́йдут праволу́чныя стре́лы мо́лниины / и, я́ко от благокру́гла лу́ка облако́в, на наме́рение полетя́т. / И от каменоме́тныя я́рости испо́лнь паду́т гра́ды, / вознегоду́ет на них вода́ морска́я, ре́ки же пото́пят я на́гло. / Сопроти́в ста́нет им дух си́лы, и, я́ко вихо́р, разве́ет их, / и опустоши́т всю зе́млю беззако́ние, и злоде́йство преврати́т престо́лы си́льных. / Слы́шите у́бо, ца́рие, и разуме́йте, навы́кните, судии́ конце́в земли́. / Внуши́те, держа́щии́ мно́жества и гордя́щиися о наро́дех язы́ков, / я́ко дана́ есть от Го́спода держа́ва вам и си́ла от Вы́шняго.

Прему́дрости Соломо́новы чте́ние (глава́ 4):

Пра́ведник, аще пости́гнет сконча́тися, в поко́и бу́дет. / Ста́рость бо честна́ не многоде́тна, ниже́ в числе́ лет исчита́ется. / Седи́на же есть му́дрость челове́ком, и во́зраст ста́рости житие́ нескве́рное. / Благоуго́ден Бо́гови быв, возлю́блен бысть, и живы́й посреде́ гре́шник преста́влен бысть. / Восхище́н бысть, да не зло́ба изме́нит ра́зума его́, или́ лесть прельсти́т ду́шу его́. / Раче́ние бо зло́бы помрача́ет до́брая, и паре́ние по́хоти пременя́ет ум незло́бив. / Сконча́вся вма́ле, испо́лни ле́та до́лга. Уго́дна бо бе Го́сподеви душа́ его́, сего́ ра́ди потща́ся от среды́ лука́вствия. / Лю́дие же ви́девше и не разуме́вше, ниже́ поло́жше в помышле́нии таково́е. / Я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́ / и посеще́ние во избра́нных Его́.

На ли́тии стихи́ры, глас 4:

Дал еси́ о́браз терпе́ния и му́жества, / Преблаги́й Го́споди, / пра́ведную Ксе́нию, мно́гая чудеса́ источа́ющу, / словесы́ и де́лы сия́ющу, / незло́бием и кро́тостию украше́нну. / Тем Твое́ неизрече́нное смотре́ние сла́вим, / Иису́се Всеси́льне, / Спа́се душ на́ших.

Исцеля́ти стра́сти души́ и те́ла / дар от Бо́га и́стинно прие́мши, / блаже́нная Ксе́ние, / преесте́ственно исцеля́еши вся, / не челове́ческими врачева́нии, / но Боже́ственными дарова́ньми.

Отве́ргши мирску́ю суету́, / любо́вию Христо́вою связа́ся, Ксе́ние блаже́нная, / по́стническия труды́ и лише́ния претерпе́ла еси́, / укрепля́ема си́лою от Де́вы Возсия́вшаго. / Те́мже ны́не водворя́ешися, иде́же пра́ведных селе́ния.

Сла́ва, глас то́йже: Воздержа́нием житие́ твое́ украси́вшая / и у́ды умертви́вшая, / победи́ла еси́ вра́жия прило́ги, блаже́нная. / Те́мже со все́ми святы́ми сла́вим / и торжеству́ем свяще́нную па́мять твою́, / прося́ще обрести́ моли́твами твои́ми ве́лию ми́лость.

И ны́не, глас то́йже: Свеще́ неугаси́мая, / престо́ле Госпо́день, / Пречи́стая Влады́чице, / моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

На стихо́вне стихи́ры, глас 6.
Подо́бен: Тридне́вен:

Житие́ твое́, я́ко со́лнце, / сердца́ ве́рных озари́ / и мно́гия к покая́нию приведе́, / те́мже и нас све́том невече́рним просвети́, / Ксе́ние свята́я, / всечестну́ю твою́ па́мять почита́ющих.

Стих: Пра́ведницы во ве́ки живу́т, / и в Го́споде мзда их.

Досто́йне хва́лима еси́ на земли́, / цели́тельнице неду́жных, богоблаже́нная Ксе́ние, / я́ко и по кончи́не твое́й усе́рдно к тебе́ прибега́ющия / от неду́г свобожда́еши. / Те́мже непреста́нно моли́ / спастися душа́м на́шим.

Стих: Наде́ющийся Нань разуме́ют и́стину, / и ве́рнии в любви́ пребу́дут Ему́.

Не́мощна су́щи, сла́вная, / си́лою Бо́жиею ко́зни вра́жия победи́ла еси́, / стра́нну проходя́щи жизнь / и стра́сти теле́сныя умертви́вши, / ны́не на Небесе́х живе́ши, / иде́же обрела́ еси́ и́стинное жили́ще, Ксе́ние богому́драя.

Сла́ва, глас 4: А́нгельское житие́ на земли́ яви́ла еси́, / Ксе́ние всеблаже́нная, / исто́чниче умиле́ния, ми́лости тече́ние, / пучи́но чуде́с, струе́ исцеле́ний, / ма́слино Бо́жия вои́стину плодови́та, / еле́ем трудо́в твои́х просвеща́ющая ве́рно хваля́щих тя. / Моли́ Человеколю́бца от бед изба́вити / любо́вию чту́щих всечестну́ю па́мять твою́.

И ны́не, глас то́йже: Те́плое заступле́ние су́щим в бе́дах / и Помо́щницу на́шу, / Е́юже от тли изба́вихомся, / Богоро́дицу, ве́рнии, всеусе́рдно ублажа́ем.

Тропа́рь святы́я, глас 7:

Нищету́ Христо́ву возлюби́вши, / безсме́ртныя трапе́зы ны́не наслажда́ешися, / безу́мием мни́мым безу́мие ми́ра обличи́вши, / смире́нием кре́стным си́лу Бо́жию восприя́ла еси́, / сего́ ра́ди дар чудоде́йственныя по́мощи стяжа́вшая, / Ксе́ние блаже́нная, моли́ Христа́ Бо́га / изба́витися нам от вся́каго зла покая́нием.

Сла́ва, и ны́не, Богородичен воскресен, глас тойже: Я́ко на́шего воскресе́ния сокро́вище, / на Тя наде́ющияся, Всепе́тая, / от ро́ва и глубины́ прегреше́ний возведи́; / Ты бо пови́нныя греху́ спасла́ еси́, / ро́ждшая Спасе́ние на́ше. / Я́же пре́жде рождества́ Де́ва, и в рождестве́ Де́ва, / и по рождестве́ па́ки пребыва́еши Де́ва.

НА УТРЕНИ

На Бог Госпо́дь:
тропа́рь святы́я, глас 7, два́жды:

Нищету́ Христо́ву возлюби́вши, / безсме́ртныя трапе́зы ны́не наслажда́ешися, / безу́мием мни́мым безу́мие ми́ра обличи́вши, / смире́нием кре́стным си́лу Бо́жию восприя́ла еси́, / сего́ ра́ди дар чудоде́йственныя по́мощи стяжа́вшая, / Ксе́ние блаже́нная, моли́ Христа́ Бо́га / изба́витися нам от вся́каго зла покая́нием.

Сла́ва, и ны́не, Богородичен воскресен, глас тойже: Я́ко на́шего воскресе́ния сокро́вище, / на Тя наде́ющияся, Всепе́тая, / от ро́ва и глубины́ прегреше́ний возведи́; / Ты бо пови́нныя греху́ спасла́ еси́, / ро́ждшая Спасе́ние на́ше. / Я́же пре́жде рождества́ Де́ва, и в рождестве́ Де́ва, / и по рождестве́ па́ки пребыва́еши Де́ва.

По 1-м стихосло́вии седа́лен, глас 3:

Мирску́ю красоту́ оста́вила еси́, / премени́вши бога́тство тле́ющее на непреходя́щее, свята́я Ксе́ние. / Те́мже со все́ми святы́ми сла́вим / и торжеству́ем свяще́нную па́мять твою́, / прося́ще обрести́ моли́твами твои́ми, блаже́нная, ве́лию ми́лость.

Сла́ва, и ны́не, Богородичен: Недомы́сленно и непостижи́мо есть, Влады́чице Богора́дованная, / е́же соде́ланное о Тебе́ стра́шное Бо́жие та́инство, / я́ко, Необыме́ннаго заче́нши, родила́ еси́ / пло́тию обложе́на от пречи́стых крове́й Твои́х. / Его́же, Благода́тная, я́ко Сы́на Твоего́ и Бо́га, моли́ / спасти́ся душа́м на́шим.

По 2-м стихосло́вии седа́лен, глас 5:

Воздержа́нием житие́ твое́ украси́вши и плоть ду́ху покори́вши, / победи́ла еси́ вра́жия прило́ги, / во смире́нии же и поще́нии Бо́га взыска́вши, богоблаже́нная.

Сла́ва, и ны́не, Богородичен: Моли́твы рабы́ Твоея́ Ксе́нии приими́, Богоро́дице, / и изба́ви нас от вся́ких бед, / я́ко родила́ еси́ Христа́ Спа́са, Изба́вителя душ на́ших.

Велича́ние:

Велича́ем тя, / свята́я блаже́нная ма́ти Ксе́ние, / и чтим святу́ю па́мять твою́, / ты бо мо́лиши о нас / Христа́ Бо́га на́шего.

Псалом избранный.

Лик 1: Терпя́, потерпе́х Го́спода, и внят ми, и услы́ша моли́тву мою́. 2: Поста́ви на ка́мени но́зе мои́, и испра́ви стопы́ моя́. 1: Се удали́хся бе́гая и водвори́хся в пусты́ни. 2: Уподо́бихся нея́сыти пусты́нней. 1: Бдех и бых я́ко пти́ца осо́бящаяся на зде. 2: Коле́на моя́ изнемого́ста от поста́. 1: И плоть моя́ измени́ся еле́а ра́ди. 2: Слеза́ми мои́ми посте́лю мою́ омочу́. 1: Я́ко обыдо́ша мя пси мно́зи, сонм лука́вых одержа́ша мя. 2: Напряго́ша лук свой, вещь го́рьку. 1: Состреля́ти в та́йных непоро́чнаго. 2: Предзре́х Го́спода предо мно́ю вы́ну, я́ко одесну́ю менé eсть, да не подви́жуся. 1: Вси язы́цы обыдо́ша мя, и и́менем Госпо́дним противля́хся им. 2: Благослове́н Госпо́дь, И́же не даде́ нас в лови́тву зубо́м их. 1: Да испове́дятся Тебе́, Го́споди, вся дела́ Твоя́. 2: И преподо́бнии Твои́ да благословя́т Тя. 1: И уве́дите, я́ко удиви́ Госпо́дь преподо́бнаго Своего́. 2: И утруди́ся во век и жив бу́дет до конца́. 1: Храни́т Госпо́дь ду́ши преподо́бных Свои́х. 2: Восхва́лятся преподо́бнии во сла́ве и возра́дуются на ло́жах свои́х. 1: Честна́ пред Го́сподем смерть преподо́бных Его́. 2: По́йте Го́сподеви, преподо́бнии Его́, и испове́дайте па́мять святы́ни Его́, во всех лю́дех чудеса́ Его́.

Сла́ва, и ны́не: Аллилу́иа, трижды.

По полиеле́и седа́лен, глас 4:

Чу́дна яви́лася еси́ в терпе́нии твое́м, / вся́чески Христу́ угоди́ла еси́, всеблаже́нная Ксе́ние, / му́дрою мы́слию утверди́вши ду́шу твою́ / и покори́вши ду́ху плотска́я мудрова́ния, / избра́ла еси́ до́брая, е́же Бо́гу рабо́тати. / Сего́ ра́ди Христо́с да́рует благода́ть и ми́лость моли́твами твои́ми / чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́. (2)

Сла́ва, и ны́не, Богородичен: Обурева́ют мя во́лны грехо́вныя / и возмуще́ние безме́стных помышле́ний, / умилосе́рдися, Всенепоро́чная, / и ру́ку ми по́мощи, я́ко Ми́лостива, простри́, / да спа́сся, велича́ю Тя.

Степенна, 1-й антифон 4-го гласа:

От ю́ности моея́ / мно́зи бо́рют мя стра́сти, / но Сам мя заступи́, / и спаси́, Спа́се мой.

Ненави́дящии Сио́на, / посрами́теся от Го́спода, / я́ко трава́ бо огне́м / бу́дете изсо́хше.

Сла́ва, и ны́не: Святы́м Ду́хом / вся́ка душа́ живи́тся, / и чистото́ю возвыша́ется, / светле́ется Тро́ическим Еди́нством священнота́йне.

Прокимен, глас 4:

Пра́ведницы во ве́ки живу́т, / и в Го́споде мзда их. Стих: Наде́ющийся Нань разуме́ют и́стину, и ве́рнии в любви́ пребу́дут Ему́.

Другий прокимен: Вся́кое дыха́ние / да хва́лит Го́спода. Стих: Хвали́те Бо́га во святы́х Его́, хвали́те Его́ в утверже́нии си́лы Его́.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2021-03-09; просмотров: 72; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.15.153.69 (0.035 с.)