Евангелие от Матфея, зачало 6. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Евангелие от Матфея, зачало 6.



Во вре́мя о́но прии́де Иису́с от Галиле́и на Иорда́н ко Иоа́нну крести́тися от него́. Иоа́нн же возбраня́ше Ему́, глаго́ля: аз тре́бую Тобо́ю крести́тися, и Ты ли гряде́ши ко мне? Отвеща́в же, Иису́с рече́ к нему́: оста́ви ны́не, та́ко бо подо́бно есть нам испо́лнити вся́ку пра́вду. Тогда́ оста́ви Его́. И, крести́вся, Иису́с взы́де а́бие от воды́, и се отверзо́шася Ему́ Небеса́, и ви́де Ду́ха Бо́жия, сходя́ща, я́ко го́лубя, и гряду́ща на Него́. И се глас с Небесе́, глаго́ля: Сей есть Сын Мой возлю́бленный, о Не́мже благоволи́х.

Мф 3:13–17

Вместо Достойно:

Велича́й, душе́ моя́, / Честне́йшую го́рних во́инств, / Де́ву Пречи́стую Богоро́дицу.

Ирмос, глас 2: Недоуме́ет всяк язы́к благохвали́ти по достоя́нию, / изумева́ет же ум и преми́рный пе́ти Тя, Богоро́дице, / оба́че, Блага́я су́щи, ве́ру приими́, / и́бо любо́вь ве́си Боже́ственную на́шу: / Ты бо христиа́н еси́ Предста́тельница, Тя велича́ем. И до отдания.

Причастен:

Яви́ся благода́ть Бо́жия / спаси́тельная всем челове́ком. / Аллилу́иа, трижды.

На трапезе бывает утешение братии велие. И ядим рыбу, и сыр и яица, и пием вино; мирстии же мясо, аще будет и в среду или пяток. И чтется слово Златоустаго, емуже начало: Вси вы, во благоду́шии:

 

 

В оглавление.

 


Месяца января в 12-й день

СВЯТЫЯ МУЧЕНИЦЫ ТАТИАНЫ.

НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ

На Го́споди, воззва́х:
стихиры на 6: праздника 3, и мученицы 3.
Стихиры праздника, глас 8.

Го́споди, а́ще и крести́тися претерпе́л еси́ пло́тию, Безгре́шне, / свободи́ти мир от греха́ хотя́, / но Бо́га Тя мы ве́дуще, сла́вим: / крести́вся бо изба́вил еси́ от рабо́ты / ду́ши на́ша.

Го́споди, егда́ на Иорданския струи́, / воплоти́вся прише́л еси́, / да освяти́ши во́ду / сла́вным Твои́м Креще́нием, Иоа́нну Твой верх / преклони́ти изво́лил еси́ / и креща́ешися от раба́, / да спасе́ши ду́ши на́ша.

Го́споди, / спасти́ восхоте́в от ле́сти мир, / его́же созда́л еси́, / из Неискусобра́чныя Де́вы / воплоти́тися изво́лил еси́: / и Ада́ма от тли изба́вил еси́, / я́ко Человеколю́бец, / и крести́вся же дарова́л еси́ просвеще́ние / душа́м на́шим.

Ины стихиры святыя, глас 2.
Подобен: Егда́ от дре́ва:

Егда́ Ду́ха све́том осиява́ема бога́тно, / бога́тство возненави́дела еси́, / еди́но возлюби́вши Небе́сное, / в му́ченическую кре́пость я́ве облекла́ся еси́ / и к безме́рным боле́знем отлучи́лася еси́. / Те́мже врага́ низложи́вши, / побе́ды исплела́ еси́ венцы́, / му́ченице страстоте́рпице пресла́вная.

Егда́ смрад пло́ти и греха́ пла́мень, / честна́я, угаси́ла еси́ / росо́ю Боже́ственнаго Ду́ха, соде́йствующаго тебе́, / тогда́ зве́ри обузда́ла еси́ посреде́ суди́ща, / те́ло твое́ преда́вши на ра́ны му́жески. / Те́мже врага́ низложи́вши, / побе́ды исплела́ еси́ венцы́, / о Татиа́но Богоблаже́нная.

Ни ме́чь, ни огнь, ни ра́ны, / ни ско́рби, ни глад, / ни вся́кий вид муче́ния твоего́, / е́же ко Го́споду притупи́ша раче́ния: / разжже́нным бо се́рдцем Того́ и́щущи, / вся ви́димая еди́нощи оплева́ла еси́, му́ченице, / и вну́трь Боже́ственнаго черто́га всели́лася еси́, / неве́ста всех Царя́ бы́вши.

Слава и ныне, праздника, глас 5: Зря́щи Тя естество́ вся́кое земноро́дных, на́га в вода́х, / Соде́теля Креще́ния прося́ща, / изменя́шеся стра́хом и ужаса́шеся. / Предте́ча же тре́петом содержи́мь бя́ше, / не сме́я прибли́житися Тебе́. / Мо́ре побеже́, Иорда́н струи́ возврати́. / Го́ры взыгра́шася зря́ще, / и А́нгельския си́лы удивля́хуся, глаго́люще: / о чудесе́! / Спас обнажа́ется, / оде́яти хотя во спасе́ние челове́ки и обновле́ние.

Вход. Прокимен дне, и чтения 3.

Пророчества Исаиина чтение (глава 43):

Тако глаголет Господь: вси языцы собрашася вкупе, и соберутся князи от них, кто возвестит сия в них? Или яже от начала, кто слышана сотворит вам? Да приведут свидетели своя и оправдятся, и да услышат, и да рекут истину. Будите Ми свидетели, и Аз Свидетель, глаголет Господь Бог, и отрок, егоже избрах, да познаете, и веруете Ми, и разумеете, яко Аз есмь; прежде Мене не бысть ин бог и по Мне не будет. Аз есмь Бог, и несть, разве Мене, спасаяй. Аз возвестих и спасох, уничижих, и не бе в вас чуждий. Вы Мне свидетели, и Аз Господь Бог. И еще от начала Аз есмь, и несть от рук Моих избавляяй; сотворю, и кто отвратит то? Сице глаголет Господь Бог, избавляяй вас Святый Израилев.

Премудрости Соломоновы чтение (глава 3):

Праведных души в руце Божией, и не прикоснется их мука. Непщевани быша во очесех безумных умрети, и вменися озлобление исход их, и еже от нас шествие сокрушение; они же суть в мире. Ибо пред лицем человеческим аще и муку приимут, упование их безсмертия исполнено. И вмале наказани бывше, великими благодетельствовани будут, яко Бог искуси я и обрете их достойны Себе. Яко злато в горниле, искуси их и, яко всеплодие жертвенное, прият я. И во время посещения их возсияют и, яко искры по стеблию, потекут: судят языком и обладают людьми, и воцарится Господь в них во веки /. Надеющиися Нань разумеют истину и вернии в любви пребудут Ему, яко благодать и милость в преподобных Его и посещение во избранных Его.

Премудрости Соломоновы чтение (глава 5):

Праведницы во веки живут, и в Господе мзда их, и попечение их у Вышняго. Сего ради приимут царствие благолепия и венец доброты от руки Господни, зане десницею покрыет я и мышцею защитит их. Приимет всеоружие рвение свое и вооружит тварь в месть врагом. Облечется в броня правды и возложит шлем суд нелицемерен. Приимет щит непобедимый преподобие, поострит же напрасный гнев во оружие, споборет же с ним мир на безумныя. Пойдут праволучныя стрелы молниины и, яко от благокругла лука облаков, на намерение полетят. И от каменометныя ярости исполнь падут грады, вознегодует на них вода морская, реки же потопят я нагло. Сопротив станет им Дух силы и, яко вихор, развеет их. И опустошит всю землю беззаконие, и злодейство превратит престолы сильных. Слышите убо, царие, и разумейте, навыкните, судии концев земли. Внушите, держащии множества и гордящиеся о народех язык, яко дана есть от Господа держава вам и сила от Вышняго.

На литии стихиры святыя, глас 4:

Де́вства добро́тами и муче́ний кровьми́, / ду́шу твою́ украси́вши, му́ченице сла́вная Татиа́но, / вручи́лася еси́ Созда́вшему, / сохраня́ющему тя нетле́нну во век и́стинно, / о сем ликовству́ющи с во́инствы арха́нгел и а́нгел, / апо́стол же и проро́к, / и му́ченик ликостоя́нии всехва́льная.

И к коле́сам привяза́ема, и зверьми́ растерза́ема, / и огне́м и водо́ю обостри́вши твой по́мысл Боже́ственным Ду́хом, / тьмы нача́льника тече́нии кро́вными му́жески удави́ла еси́, / и востекла́ еси́ к разу́мным черто́гом, / ве́но Жениху́ твоему́ де́во прине́сши страда́ние.

Слава, глас тойже: Жениха́ Христа́ кро́вию освяти́вшися прехва́льная, / твое́ю кро́вию украси́ла еси́ плотску́ю оде́жду. / Те́мже обою́ду просве́щшися, прехва́льная Татиа́но, / све́тлаго сподо́билася еси́ черто́га Его́; / Его́же моли́ от тли и бед изба́витися, / ве́рою творя́щим всечестну́ю па́мять твою́.

И ныне, праздника, глас 6: И́же о Ада́ме в ри́зы ко́жныя, / во́лею иногда́ обле́кшиися паде́нием, / в струя́х Иорда́нских совле́кшеся Днесь Креще́нием Госпо́дним, / богосло́вяще со А́нгелы, / Тому́ возопие́м: / благослове́н, явле́йся Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

На стиховне стихиры праздника, глас 6.
Подобен: А́нгельския:

Ны́не проро́чески возопии́м Го́споду: / яви́лся еси́ нам, Спа́се наш и Зижди́телю, / сокруши́л же еси́, Сло́ве, / зми́ев уста́ во Иорда́не, я́ко Ще́др, / и ослепле́нныя све́том Твои́м, Христе́, просвети́л еси́. / Благослове́н, явле́йся Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Стих: Мо́ре ви́де и побеже́, / Иoрда́н возврати́ся вспять.

Держа́ву на враги́ Креще́нием Твои́м, Сло́ве, дал еси́ нам / любо́вию чту́щим Твое́ смотре́ние, / е́же во́лею соверши́л еси́, / разреши́в челове́ки от кля́твы во Еде́ме прибы́вшия. / Ему́же пое́м: / благослове́н, явле́йся Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Стих: Что ти eсть мо́ре, я́ко побе́гло eси́? / И тебе́, Иoрда́не, я́ко возврати́лся eси́ вспять?

И́же о Ада́ме в ри́зы ко́жныя, / во́лею иногда́ обле́кшиися паде́нием, / в струя́х Иорда́нских совле́кшеся Днесь Креще́нием Госпо́дним, / богосло́вяще со А́нгелы, / Тому́ возопие́м: / благослове́н, явле́йся Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Слава, и ныне, глас тойже, самогласен: Воспои́м, ве́рнии, е́же о нас Бо́жия благодея́ния вели́чество: / о нашем бо прегреше́нии быв Челове́к, / на́шим очище́нием очища́ется во Иорда́не, / Един Чи́стый и Нетле́нный, / освяща́яй мене́ и во́ды, / и главы змие́в сокруша́яй в воде́. / Почерпе́м у́бо во́ду с весе́лием, бра́тие: / благода́ть бо Ду́ха, / ве́рно почерпа́ющим, невидимо подава́ется / от Христа Бо́га, и Спа́са душ на́ших.

Тропарь святыя, глас 4:

А́гница Твоя́, Иису́се, Татиа́на / зове́т ве́лиим гла́сом: / Тебе́, Женише́ мой, люблю́, / и, Тебе́ и́щущи, страда́льчествую, / и сраспина́юся, и спогреба́юся Креще́нию Твоему́, / и стражду́ Тебе́ ра́ди, / я́ко да ца́рствую в Тебе́, / и умира́ю за Тя, да и живу́ с Тобо́ю, / но я́ко же́ртву непоро́чную, приими́ мя, с любо́вию поже́ршуюся Тебе́. / Тоя́ моли́твами, / я́ко Ми́лостив, спаси́ ду́ши на́ша.

Слава и ныне, тропарь праздника, глас 1:

Во Иoрда́не креща́ющуся Тебе́, Го́споди, / Тро́йческое яви́ся поклоне́ние: / Роди́телев бо глас свиде́тельствоваше Тебе́, / возлю́бленнаго Тя Сы́на имену́я, / и Дух в ви́де голуби́не / изве́ствоваше словесе́ утвержде́ние. / Явле́йся Христе́ Бо́же / и мир просвеще́й, сла́ва Тебе́.

НА УТРЕНИ

На Бог Господь:
тропарь праздника, глас 1:

Во Иoрда́не креща́ющуся Тебе́, Го́споди, / Тро́йческое яви́ся поклоне́ние: / Роди́телев бо глас свиде́тельствоваше Тебе́, / возлю́бленнаго Тя Сы́на имену́я, / и Дух в ви́де голуби́не / изве́ствоваше словесе́ утвержде́ние. / Явле́йся Христе́ Бо́же / и мир просвеще́й, сла́ва Тебе́. (2)

Слава: тропарь святыя, глас 4:

А́гница Твоя́, Иису́се, Татиа́на / зове́т ве́лиим гла́сом: / Тебе́, Женише́ мой, люблю́, / и, Тебе́ и́щущи, страда́льчествую, / и сраспина́юся, и спогреба́юся Креще́нию Твоему́, / и стражду́ Тебе́ ра́ди, / я́ко да ца́рствую в Тебе́, / и умира́ю за Тя, да и живу́ с Тобо́ю, / но я́ко же́ртву непоро́чную, приими́ мя, с любо́вию поже́ршуюся Тебе́. / Тоя́ моли́твами, / я́ко Ми́лостив, спаси́ ду́ши на́ша.

И ныне – тропарь праздника.

По 1-й стихологии седален, глас 4.
Подобен: Удивися Иосиф:

Иорда́не реко́, / что удиви́лся еси́, зря Невидимаго на́га? / Ви́дех и вострепета́х, рече́: / и ка́ко бо Сего́ не хоте́х устраши́тися и заити́? / А́нгели Его́ устраши́шася зря́ще, / ужасе́ся Не́бо, и земля́ вострепета́, / и смяте́ся мо́ре, и вся ви́димая и неви́димая. / Христо́с яви́ся на Иорда́не, освяти́ти во́ды.

Сла́ва, и ны́не, тойже.

По 2-й стихологии седален, глас 8.
Подобен: Свирелей пастырских:

Креща́ется Христо́с, просвеща́яй мир, / с высоты́ Оте́ц свиде́тельствова, глаго́ля: / Сей есть Сын Мой, в Не́мже благоизво́лих, / Того́ послу́шайте. / Сей есть просвеща́яй вселе́нную благоутро́бием Свои́м, / крести́выйся и спасы́й я́ко Бог род челове́ческий.

Сла́ва, и ны́не, тойже.

Полиелей. Величание святыя:

Велича́ем тя, / свята́я му́ченице Татиа́но, / и чтим честна́я страда́ния твоя́, / я́же за Христа́ претерпе́ла еси́.

Псалом избранный.

1 лик Бог нам Прибе́жище и Си́ла. 2 Помо́щник в ско́рбех обре́тших ны зело́. 1 Сего́ ра́ди не убои́мся, внегда́ смуща́ется земля́. 2 Бо́же, кто уподо́бится Тебе́; да не премолчи́ши, ниже́ укроти́ши, Бо́же. 1 Я́ко се врази́ Твои́ возшуме́ша, и ненави́дящии Тя воздвиго́ша главу́. 2 На лю́ди Твоя́ лука́вноваша во́лею, и совеща́ша на святы́я Твоя́. 1 Положи́ша тру́пия рабо́в Твои́х, бра́шна пти́цам небе́сным. 2 Пло́ти преподо́бных Твои́х звере́м земны́м. 1 Пролия́ша кровь их я́ко во́ду. 2 Я́ко Тебе́ ра́ди умерщвля́еми есмы́ весь день. 1 Вмени́хомся я́ко о́вцы заколе́ния. 2 Положи́л еси́ нас в при́тчу во язы́цех. 1 И бых я́звен весь день. 2 Разже́гл еси́ ны, я́коже разжиза́ется сребро́. 1 Проидо́хом сквозе́ огнь и во́ду, и изве́л еси́ нас в поко́й. 2 Весели́теся о Го́споде, и ра́дуйтеся пра́веднии. 1 Я́ко Госпо́дь в ро́де пра́ведных. 2 И насле́дие их в век бу́дет. 1 Воззва́ша пра́веднии и Госпо́дь услы́ша их. 2 Свет возсия́ пра́веднику и пра́вым се́рдцем весе́лие. 1 В па́мять ве́чную бу́дет пра́ведник. 2 Святы́м, и́же суть на земли́ Его́, удиви́ Госпо́дь вся хоте́ния Своя́ в них. 1 Ди́вен Бог во святы́х Свои́х. 2 Пра́ведник я́ко фи́никс процвете́т, я́ко кедр, и́же в Лива́не, умно́жится. 1 Возвесели́тся пра́ведник о Го́споде и упова́ет на Него́. 2 И похва́лятся вси пра́вии се́рдцем.

Сла́ва, и ны́не: Аллилу́иа, трижды.

По полиелеи, седален святыя, глас 4.
Подобен: Вознесы́йся на Крест:

Прише́дшую Христу́ во́лею, и украси́вшую доброде́тельми се́рдце, / благоле́пно воспои́м Татиа́ну, ве́рных мно́жество: / та бо посрами́ мучи́тельскую де́рзость, / и просия́вши я́ко со́лнце посреде́ беззако́нник, / по кончи́не яви́ся земны́м подтвержде́ние боже́ственное, / вку́пе и держа́ва.

Слава и ныне, праздника, глас 4: Иису́с Нави́н во Иорда́не реце́, преводя́ лю́ди и Бо́жий киво́т, / сеннопи́шет бу́дущее благоде́тельство: / о́браз бо нам возображе́ния / и начерта́ние нело́жно порожде́ния, / та́инственное прохожде́ние обои́ми сеннопи́шет Ду́хом. / Христо́с яви́ся на Иорда́не освяти́ти во́ды.

Степенна, 1-й антифон 4-го гласа:

От ю́ности моея́ / мно́зи бо́рют мя стра́сти, / но Сам мя заступи́, / и спаси́, Спа́се мой.

Ненави́дящии Сио́на, / посрами́теся от Го́спода, / я́ко трава́ бо огне́м / бу́дете изсо́хше.

Сла́ва, и ны́не: Святы́м Ду́хом / вся́ка душа́ живи́тся, / и чистото́ю возвыша́ется, / светле́ется Тро́ическим Еди́нством священнота́йне.

Прокимен, глас 4:

Ди́вен Бог во святы́х Свои́х, / Бог Изра́илев. Стих: В Церквах благословите Бога, Господа от источник Израилевых.

Другий прокимен: Вся́кое дыха́ние / да хва́лит Го́спода. Стих: Хвали́те Бо́га во святы́х Его́, хвали́те Его́ в утверже́нии си́лы Его́.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2021-03-09; просмотров: 103; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.140.242.165 (0.036 с.)