Евангелие от Матфея, зачало 40. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Евангелие от Матфея, зачало 40.



Во вре́мя о́но, слы́шав Иоа́нн во узи́лищи дела́ Христо́ва, посла́ два от учени́к свои́х, рече́ Ему́: Ты ли еси́ Гряды́й, или́ ино́го ча́ем? И отвеща́в Иису́с рече́ им: ше́дша возвести́та Иоа́ннови, я́же слы́шита и ви́дита. Слепи́и прозира́ют и хро́мии хо́дят, прокаже́ннии очища́ются и глуси́и слы́шат, ме́ртвии востаю́т и ни́щии благовеству́ют. И блаже́н есть, и́же а́ще не соблазни́тся о Мне. Те́ма же исходя́щема, нача́т Иису́с наро́дом глаго́лати о Иоа́нне: чесо́ изыдо́сте в пусты́ню ви́дети? Трость ли ве́тром коле́блему? Но чесо́ изыдо́сте ви́дети? Челове́ка ли в мя́кки ри́зы облече́нна? Се, и́же мя́ккая нося́щии, в доме́х ца́рских суть. Но чесо́ изыдо́сте ви́дети? Проро́ка ли? Ей, глаго́лю вам, и ли́шше проро́ка. Сей бо есть, о не́мже есть пи́сано: се, Аз посыла́ю А́нгела Моего́ пред лице́м Твои́м, и́же угото́вит путь Твой пред Тобо́ю. Ами́нь глаго́лю вам, не воста́ в рожде́нных жена́ми бо́лий Иоа́нна Крести́теля, мний же во Ца́рствии Небе́снем бо́лий его́ есть. От дней же Иоа́нна Крести́теля досе́ле Ца́рствие Небе́сное ну́дится, и ну́ждницы восхища́ют е́. Вси бо проро́цы и зако́н до Иоа́нна прореко́ша. И а́ще хо́щете прия́ти, той есть Илия́ хотя́й приити́. Име́яй у́ши слы́шати да слы́шит.

Мф 11:2–15

Причастен:

В па́мять ве́чную бу́дет пра́ведник, / от слу́ха зла не убои́тся. / Аллилу́иа, трижды.

 

 

В оглавление.

 


Месяца марта в 9-й день

СВЯТЫХ 40 МУЧЕНИК,
В СЕВАСТИЙСТЕМ ЕЗЕРЕ МУЧИВШИХСЯ

ВЕЧЕР

На Го́споди, воззва́х: предваряет самогласен дне, дважды, и мученичен, и подобны Триоди 3, и святых мучеников на 4.

Стихиры самогласны.
Глас 2. Иоанна монаха:

Терпя́ще настоя́щая до́блественне, / ра́дующеся наде́емыми, / друг ко дру́гу глаго́лаху святи́и му́ченицы: / не бо риз совлачи́мся, / но ве́тхаго челове́ка отлага́ем. / Люта́ зима́, но сла́док рай, / боле́знен лед, но сла́дко восприя́тие, / не уклони́мся у́бо, о во́ини! / Ма́ло претерпи́м, / да венцы́ побе́дными увязе́мся / от Христа́ Бо́га и Спа́са душ на́ших.

Ме́щуще одея́ния вся, / входя́ще без тре́пета во е́зеро, / друг ко дру́гу глаго́лаху святи́и му́ченицы: / за рай, его́же погуби́хом, / риз тле́нных днесь не пощади́м, / зми́я ра́ди иногда́ тлетво́рнаго облече́ни бы́вше, / совлеце́мся ны́не за всех воскресе́ние, / пренебреже́м лед раста́ющийся и плоть возненави́дим, / да венцы́ побе́дными увязе́мся / от Христа́ Бо́га и Спа́са душ на́ших.

Ви́дяще я́ко наслажде́ние му́ки, / теку́ще ко е́зеру студену́, я́ко к теплоте́, / глаго́лаху святи́и му́ченицы: / не устраши́мся часа́ зи́мнаго, / да стра́шныя гее́нны огня́ убежи́м; / сожжена́ бу́ди нога́, / да ликовству́ет ве́чно, / рука́ же отъе́млема, / да возде́ется ко Го́споду. / И не пощади́м естества́ умира́ющаго, / изво́лим смерть, да венцы́ побе́дными увязе́мся / от Христа́ Бо́га и Спа́са душ на́ших.

Слава, глас тойже, первую стихиру: Терпя́ще настоя́щая до́блественне, / ра́дующеся наде́емыми, / друг ко дру́гу глаго́лаху святи́и му́ченицы: / не бо риз совлачи́мся, / но ве́тхаго челове́ка отлага́ем. / Люта́ зима́, но сла́док рай, / боле́знен лед, но сла́дко восприя́тие, / не уклони́мся у́бо, о во́ини! / Ма́ло претерпи́м, / да венцы́ побе́дными увязе́мся / от Христа́ Бо́га и Спа́са душ на́ших.

И ныне, Богородичен: Пре́йде сень зако́нная, / благода́ти прише́дши, / я́коже бо купина́ не сгара́ше опаля́ема, / та́ко Де́ва родила́ еси́ / и Де́ва пребыла́ еси́. / Вме́сто столпа́ о́гненнаго, / пра́ведное возсия́ Со́лнце: / вме́сто Моисе́я, Христо́с, / Спасе́ние душ на́ших.

Вход. Прокимен. И чтения дне, и святы́х три.

Проро́чества Иса́иина чте́ние.

Та́ко глаго́лет Госпо́дь: вси язы́цы собра́шася вку́пе, и соберу́тся кня́зи от них. Кто возвести́т сия́ в них? Или́ я́же от нача́ла, кто слы́шана сотвори́т вам? Да приведу́т свиде́тели своя́, и оправдя́тся, и да услы́шат, и да реку́т и́стину. Бу́дите Ми свиде́тели, и Аз Свиде́тель, глаго́лет Госпо́дь Бог, и О́трок Его́же избра́х. Да позна́ете, и ве́руете Ми, и разуме́ете, я́ко Аз есмь, пре́жде Мене́ не бысть ин бог и по Мне не бу́дет. Аз есмь Бог, и несть ра́зве Мене́ спаса́яй. Аз возвести́х и спасо́х; уничижи́х, и не бе в вас чу́ждий. Вы Мне свиде́тели, и Аз Госпо́дь Бог, и еще́ от нача́ла Аз есмь, и несть от рук Мои́х избавля́яй. Сотворю́, и кто отврати́т то? Си́це глаго́лет Госпо́дь Бог, избавля́яй вас, Святы́й Изра́илев.

Ис 43:9–14

Прему́дрости Соломо́новы чте́ние.

Пра́ведных ду́ши в руце́ Бо́жией, и не прико́снется их му́ка. Непщева́ни бы́ша во очесе́х безу́мных умре́ти, и вмени́ся озлобле́ние исхо́д их. И е́же от нас ше́ствие сокруше́ние, они́ же суть в ми́ре. И́бо пред лице́м челове́ческим, а́ще и му́ку прии́мут, упова́ние их безсме́ртия испо́лнено. И в ма́ле нака́зани бы́вше, вели́кими благоде́тельствовани бу́дут, я́ко Бог искуси́ я́ и обре́те их досто́йны Себе́. Я́ко зла́то в горни́ле искуси́ их и, я́ко всепло́дие же́ртвенное, прия́т я́. И во вре́мя посеще́ния их возсия́ют и, я́ко и́скры по сте́блию, потеку́т. Су́дят язы́ком и облада́ют людьми́, и воцари́тся Госпо́дь в них во ве́ки. Наде́ющиися Нань разуме́ют и́стину, и ве́рнии в любви́ пребу́дут Ему́; я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́ и посеще́ние во избра́нных Его́.

Прем 3:1–9

Прему́дрости Соломо́новы чте́ние.

Пра́ведницы во ве́ки живу́т, и в Го́споде мзда их, попече́ние их у Вы́шняго. Сего́ ра́ди прии́мут Ца́рствие благоле́пия, и вене́ц добро́ты от руки́ Госпо́дни, зане́ десни́цею покры́ет я́ и мы́шцею защити́т их. Прии́мет всеору́жие рве́ние Свое́, и вооружи́т тварь в месть враго́м. Облече́тся в броня́ пра́вды, и возложи́т шлем, суд нелицеме́рен. Прии́мет щит непобеди́мый преподо́бие, поостри́т же напра́сный гнев во ору́жие, спобо́рет же с ним мир на безу́мныя. По́йдут праволу́чныя стре́лы мо́лниины и, я́ко от благокру́гла лу́ка облако́в, на наме́рение полетя́т. И от каменоме́тныя я́рости испо́лнь паду́т гра́ды, вознегоду́ет на них вода́ морска́я, ре́ки же потопя́т я́ на́гло. Сопроти́в ста́нет им дух си́лы и, я́ко ви́хор, разве́ет их, и опустоши́т всю зе́млю беззако́ние, и злоде́йство преврати́т престо́лы си́льных. Слы́шите у́бо, ца́рие, и разуме́йте, навы́кните судии́ конце́в земли́. Внуши́те, держа́щии мно́жества и гордя́щиися о наро́дех язы́к. Я́ко дана́ есть от Го́спода держа́ва вам и си́ла от Вы́шняго.

Прем 5:15–24; 6:1–3

И прочее последование преждесвященныя. Аще же не совершается Литургия преждесвященная, пое́м на стиховне Триоди самогласен дне, дважды, и мученичен.

Слава, святы́х, глас 6:

В песнопе́ниих восхва́лим, ве́рнии, / страстоте́рпцев четы́редесять му́чеников / и к ним сладкопе́сненно возопии́м, глаго́люще: / ра́дуйтеся, страда́льцы Христо́вы, / Иси́хие, Мели́тоне, Ира́клие, / Смара́где и До́мне, / Евни́ке, Уа́ле и Вивиа́не, / Кла́вдие и При́ске. / Ра́дуйтеся, Феоду́ле, Евти́хие и Иоа́нне, / Ксанфи́е, Илиа́не, Сиси́ние, / Кири́е, Агги́е, Ае́тие и Фла́вие. / Ра́дуйтеся, Ака́кие, Екди́кие, Лисима́хе, / Алекса́ндре, Или́е и Горго́ние, / Фео́филе, Дометиа́не, и Боже́ственный Га́ие, и Горго́ние. / Ра́дуйтеся, Евти́хие и Афана́сие, / Кири́лле и Сакердо́не, / Нико́лае и Вале́рие, / Филокти́ме, Севериа́не и Худи́е. / Я́ко иму́щии дерзнове́ние ко Христу́ Бо́гу на́шему, / му́ченицы всечестни́и, / Того́ приле́жно моли́те / спасти́ся ве́рою соверша́ющим всечестну́ю па́мять ва́шу.

И ныне, Богородичен, глас тойже: Богоро́дице, Ты еси́ лоза́ и́стинная, / возрасти́вшая нам Плод живота́, / Тебе́ мо́лимся: / моли́ся, Влады́чице, со святы́ми апо́столы / поми́ловати ду́ши на́ша.

По Ны́не отпуща́еши: тропарь, глас 1:

Боле́зньми святы́х, и́миже о Тебе́ пострада́ша, / умоле́н бу́ди, Го́споди, / и вся на́ша боле́зни исцели́, / Человеколю́бче, мо́лимся.

Ин тропарь, глас 1:

Страстоте́рпцы всечестни́и, / во́ини Христо́вы четы́редесяте, / тве́рдии ору́жницы, / сквозе́ бо огнь и во́ду проидо́сте / и А́нгелом согра́ждане бы́сте, / с ни́миже моли́теся Христу́ о и́же ве́рою хва́лящих вас. / Сла́ва Да́вшему вам кре́пость, / сла́ва Венча́вшему вас, / сла́ва Подава́ющему ва́ми всем исцеле́ния.

Ин тропарь, глас 3:

Страстоте́рпцы Христо́вы четы́редесяте, / во гра́де Севасти́йстем му́жественно пострада́вшии, / чрез огнь и во́ду проше́дший, / в поко́й ве́чный вше́дшии, / моли́теся о нас ко Го́споду, / да жизнь ми́рну сохрани́т / и ду́ши на́ша спасе́т, я́ко Человеколюбец.

Слава, и ныне, Богородичен.

Ектении, и три поклоны великия, и отпуст.

НА УТРЕНИ

На Бог Госпо́дь:
тропарь святых дважды, глас 1:

Боле́зньми святы́х, и́миже о Тебе́ пострада́ша, / умоле́н бу́ди, Го́споди, / и вся на́ша боле́зни исцели́, / Человеколю́бче, мо́лимся.

Слава, и ныне, Богородичен: Гаврии́лу, веща́вшу Тебе́, Де́во, ра́дуйся, / со гла́сом воплоща́шеся всех Влады́ка, / в Тебе́, Святе́м Киво́те, / я́коже рече́ пра́ведный Дави́д; / яви́лася еси́ ши́ршая небе́с, / поноси́вши Зижди́теля Твоего́. / Сла́ва Все́льшемуся в Тя, / сла́ва Проше́дшему из Тебе́, / слава Свободи́вшему нас рождество́м Твои́м.

И обычныя кафизмы. По 1-й и по 2-й кафизмах седальны Триоди. Ектении же не глаголем. По 3-й же кафизме глаголет иерей ектению малую.

Таже седален, глас 4.
Подобен: Яви́лся еси́ днесь:

Честну́ю твердь церко́вную, / я́ко зве́зды велича́йшия, просвеща́ете при́сно и ве́рныя озаря́ете, / му́ченицы Боже́ственнии Христо́вы четы́редесяте.

Слава, глас тойже. Подобен: Вознесы́йся:

Му́жественнейшим по́мыслом преше́дше муче́ние, чу́днии страстоте́рпцы, / сквозе́ огнь и во́ду проидо́сте и премину́сте ко спасе́ния широте́, / насле́дие прие́мше Небе́сное Ца́рство, / в не́мже твори́те о нас Боже́ственных мольбы́, / му́дрии четы́редесяте.

И ныне, Богородичен: Е́же благода́рно воспева́ти от се́рдца / и испроси́ти приле́жно, Богоро́дице, Твоя́ ми́лости, Влады́чице, / рабы́ Твоя́ зову́щия и глаго́лющия: / Пресвята́я Де́во, предвари́ и изба́ви от враг неви́димых и ви́димых / и вся́каго преще́ния, / Ты бо еси́ на́ше заступле́ние.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2021-03-09; просмотров: 58; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.17.75.227 (0.014 с.)