Аще ли суббота, кроме первыя недели поста. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Аще ли суббота, кроме первыя недели поста.



По 1-й кафизме седален: Честну́ю твердь: дважды.

Слава, и ныне, Богородичен: В кров Твой, Пречи́стая Де́во, прибега́ющих / мольбу́ прие́млеши от нас: / не преста́й моля́щи Человеколю́бца спасти́ рабы́ Твоя́.

По 2-й кафизме, седален: Му́жественнейшим по́мыслом: дважды.

Слава, и ныне, Богородичен: Е́же благода́рно:

Полиелей и величание:

Велича́ем вас, / страстоте́рпцы святи́и четы́редесяте, / и чтем честна́я страда́ния ваша, / я́же за Христа́ / претерпе́ли есте́.

Псалом избранный.

1 лик Бог нам Прибе́жище и Си́ла. 2 Помо́щник в ско́рбех обре́тших ны зело́. 1 Сего́ ра́ди не убои́мся, внегда́ смуща́ется земля́. 2 Бо́же, кто уподо́бится Тебе́; да не премолчи́ши, ниже́ укроти́ши, Бо́же. 1 Я́ко се врази́ Твои́ возшуме́ша, и ненави́дящии Тя воздвиго́ша главу́. 2 На лю́ди Твоя́ лука́вноваша во́лею, и совеща́ша на святы́я Твоя́. 1 Положи́ша тру́пия рабо́в Твои́х, бра́шна пти́цам небе́сным. 2 Пло́ти преподо́бных Твои́х звере́м земны́м. 1 Пролия́ша кровь их я́ко во́ду. 2 Я́ко Тебе́ ра́ди умерщвля́еми есмы́ весь день. 1 Вмени́хомся я́ко о́вцы заколе́ния. 2 Положи́л еси́ нас в при́тчу во язы́цех. 1 И бых я́звен весь день. 2 Разже́гл еси́ ны, я́коже разжиза́ется сребро́. 1 Проидо́хом сквозе́ огнь и во́ду, и изве́л еси́ нас в поко́й. 2 Весели́теся о Го́споде, и ра́дуйтеся пра́веднии. 1 Я́ко Госпо́дь в ро́де пра́ведных. 2 И насле́дие их в век бу́дет. 1 Воззва́ша пра́веднии и Госпо́дь услы́ша их. 2 Свет возсия́ пра́веднику и пра́вым се́рдцем весе́лие. 1 В па́мять ве́чную бу́дет пра́ведник. 2 Святы́м, и́же суть на земли́ Его́, удиви́ Госпо́дь вся хоте́ния Своя́ в них. 1 Ди́вен Бог во святы́х Свои́х. 2 Пра́ведник я́ко фи́никс процвете́т, я́ко кедр, и́же в Лива́не, умно́жится. 1 Возвесели́тся пра́ведник о Го́споде и упова́ет на Него́. 2 И похва́лятся вси пра́вии се́рдцем.

Сла́ва, и ны́не: Аллилу́иа, трижды.

По полиелеи седален, глас 5.
Подобен: Собезнача́льное:

Святы́х му́ченик удобре́ние, четверосве́тлое се и Богосо́бранное, / четы́редесяти мно́жество во́ин вои́стинну, / мра́зом же и огне́м искуси́вшеся, му́дрии, / показа́шася во́ини всех Царя́ Христа́, / Его́же и мо́лят спасти́ся нам. [Дважды.]

Слава, и ныне, Богородичен: Себе́ пре́жде Суда́ ны́не пла́чу, / помышля́я моя́ дела́ лука́вая и лю́тая / и прегреше́ний глубину́, совозра́стшую мне от ю́ности, Чи́стая, / и сподавля́ющую ум, / но Твои́м предста́тельством оставле́ние мне пода́ждь / и спасе́ние улучи́ти сподоби.

Степенна, 1-й антифон 4-го гласа:

От ю́ности моея́ / мно́зи бо́рют мя стра́сти, / но Сам мя заступи́, / и спаси́, Спа́се мой.

Ненави́дящии Сио́на, / посрами́теся от Го́спода, / я́ко трава́ бо огне́м / бу́дете изсо́хше.

Сла́ва, и ны́не: Святы́м Ду́хом / вся́ка душа́ живи́тся, / и чистото́ю возвыша́ется, / светле́ется Тро́ическим Еди́нством священнота́йне.

Прокимен, глас 4:

Проидо́хом сквозе́ огнь и во́ду, / и изве́л ны еси́ в поко́й. Стих: Разже́гл ны еси́, я́коже разжиза́ется сребро́.

Другий прокимен: Вся́кое дыха́ние / да хва́лит Го́спода. Стих: Хвали́те Бо́га во святы́х Его́, хвали́те Его́ в утверже́нии си́лы Его́.

Евангелие от Луки, зачало 106.

Рече́ Госпо́дь Свои́м ученико́м: внемли́те от челове́к, возложа́т на вы ру́ки своя́ и иждену́т, предаю́ще на со́нмища и темни́цы, ведо́мы к царе́м и влады́кам, и́мене Моего́ ра́ди, прилучи́тся же вам во свиде́тельство. Положи́те у́бо на сердца́х ва́ших, не пре́жде поуча́тися отвещава́ти. Аз бо дам вам уста́ и прему́дрость, е́йже не возмо́гут проти́витися или́ отвеща́ти вси противля́ющиися вам. Пре́дани же бу́дете и роди́тели, и бра́тиею, и ро́дом, и дру́ги, и умертвя́т от вас. И бу́дете ненави́дими от всех и́мене Моего́ ра́ди. И влас главы́ ва́шея не поги́бнет. В терпе́нии ва́шем стяжи́те ду́шы ва́ша.

Лк 21:12–19

По 50-м псалме.

Слава: Моли́твами святы́х му́ченик, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших.

И ныне: Моли́твами Богоро́дицы, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших.

Таже, глас 6: Поми́луй мя, Бо́же, / по вели́цей ми́лости Твое́й / и по мно́жеству щедро́т Твои́х / очи́сти беззако́ние мое́.

И стихира самогласна, глас 2:

Проро́чески у́бо вопия́ше Дави́д во псалме́х: / проидо́хом сквозе́ огнь и во́ду, / и изве́л ны еси́ в поко́й. / Вы же, му́ченицы Христо́вы, / саме́ми де́лы сло́во исполня́юще, / проидо́сте сквозе́ огнь и во́ду и внидо́сте в Ца́рство Небе́сное. / Те́мже моли́теся, четы́редесяте су́ще страда́льцы, / дарова́ти нам ве́лию ми́лость.

Канона два мучеников на 8. Первый канон, егоже краегранесие: Боговенча́нный полк пою́ му́чеников. Иоанна монаха. Глас 2.

Песнь 1

Ирмос: Гряди́те, лю́дие, / пои́м песнь Христу́ Бо́гу, / разде́льшему мо́ре и наста́вльшему лю́ди, / я́же изведе́ из рабо́ты еги́петския, / я́ко просла́вися.

Боговенча́нный полк пою́ му́чеников Христо́вых, Богодухнове́нными пе́сньми, четы́редесяти, / ле́тнюю па́мять све́тло торжеству́яй, / я́ко просла́вися.

На земли́ всего́ отве́ргшеся именова́ния, / изво́лиша четы́редесяте христоиме́нное зва́ние, / и́мже ны́не в Вы́шних живу́т.

Су́щии во Христе́, плоть и мир возненави́девше, / ве́тхаго у́бо челове́ка совлеко́стеся со привре́менною оде́ждею, / во оде́жду же нетле́ния облеко́стеся.

Богородичен: Кто изрещи́ Твое́ по досто́инству возмо́жет па́че сло́ва зача́тие? / Бо́га бо родила́ еси́ пло́тию, Пречи́стая, / нам я́вльшагося, Спа́са всех нас.

Другий канон, егоже краегранесие:
Боговенча́нный полк пою́ му́ченик.
Кир Феофана, глас и ирмос тойже.

Бо́га нам, му́ченицы четы́редесяте, / ны́не благопреме́нна сотвори́те моли́твами ва́шими, / чи́стою се́рдца любо́вию призыва́ющим вас.

На Небесе́х трисо́лнечнаго сия́ния заря́ми просвеща́еми, четы́редесяте, / на земли́ изме́рзшия зимо́ю напа́стей, / покры́йте ны, пою́щия вы.

Неразори́ма благоче́стия и непоколеби́мая Це́ркве забра́ла, четы́редесяте, / христоимени́тое зва́ние лю́те смуща́емаго ны́не умири́те.

Богородичен: Преесте́ственно над все́ми су́щаго родила́ еси́ Зижди́теля и Го́спода, / плоть бы́вша нас ра́ди, челове́к, / Де́во Богоро́дице Ма́ти Неискусому́жная.

Катавасия: Отве́рзу уста́ моя́, / и напо́лнятся Ду́ха, / и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, / и явлю́ся, све́тло торжеству́я, / и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Песнь 3

Ирмос: Утверди́ нас в Тебе́, Го́споди, / Дре́вом умерщвле́й грех, / и страх Твой всади́ / в сердца́ нас, пою́щих Тя.

Во́инство, и жизнь, и красоту́ теле́с, / и бога́тство пренебре́гше, / благосла́внии четы́редесять Христа́ вме́сто всех насле́доваша.

Ка́мением неща́дно четы́редесяте повеле́нием бие́ми мучи́телевым, / мета́ния Бо́жиим Ду́хом на повелева́ющий возвраща́хуся.

Глаго́лаше на самаго́, мучи́телевыми устна́ми змий созда́вшаго хулу́, / но того́ богобо́рная уста́ на му́ченики ка́меньми сокруша́ются.

Богородичен: Без се́мене во утро́бе Бо́га зачала́ еси́ / и ро́ждши несказа́нно вопло́щшася, / на Него́же зре́ти не сме́ют, Чи́стая, Небе́сныя си́лы, Присноде́во.

 

Ин, ирмос тойже.

Во́инство му́ченическое / и спряже́нный ли́че му́ченик венцено́сец, Влады́це предстоя́ще, / восхваля́ющия вы при́сно спаса́йте.

Е́зером страсте́й обурева́емии и волно́ю напа́стей лю́тых, / к вам, четы́редесятем Христо́вым во́ином, прибега́ем.

В не́дрех Авраа́мовых согрева́емии и сла́вною оде́ждею украша́емии, / зимо́ю обстоя́ния свя́занных разреши́ти помоли́теся.

Богородичен: Утвержде́ние бу́ди, и прибе́жище, и покро́в, Де́во Богоневе́сто, / ве́рою к Тебе́ прибега́ющим / и Бо́жию Тя Ма́терь испове́дающим.

Катавасия: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, / живы́й и незави́стный Исто́чниче, / лик себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, / в Боже́ственней Твое́й сла́ве / венце́в сла́вы сподо́би.

Седален, глас 8.
Подобен: Прему́дрости:

Христу́ вво́инившеся му́ченически, / врага́ низложи́вше страда́льчески, / де́лы испо́лнисте проро́ка глаго́лы: / сквозе́ бо огнь и во́ду му́жески проидо́сте, / поко́й обре́тше, жизнь нетле́нную. / Те́мже Небе́сными укра́шшеся венцы́, / с ли́ки весели́теся безпло́тных, блаже́ннии страстоте́рпцы прехва́льнии, / моли́те Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти / чту́щим любо́вию святу́ю па́мять ва́шу.

Слава, и ныне, Богородичен: В напа́сти многоплете́нныя впад от враг ви́димых и неви́димых, / бу́рею одержи́м безчи́сленных согреше́ний мои́х, / и я́ко к те́плому заступле́нию и покро́ву моему́, Чи́стая, / ко приста́нищу притека́ю Твоея́ бла́гости. / Те́мже, Пречи́стая, из Тебе́ Воплоще́нному безсе́менно / моли́ся приле́жно о всех рабе́х Твои́х, / непреста́нно моля́щих Ти ся, Богоро́дице Пречи́стая, / моля́щи Его́ при́сно согреше́ний оставле́ние дарова́ти / воспева́ющим досто́йно сла́ву Твою́.

Песнь 4

Ирмос: Услы́шах, Го́споди, / слух Твоего́ смотре́ния / и просла́вих Тя, / Еди́не Человеколю́бче.

Умовре́дуете, – глаго́лаху страда́льцы, – / стра́нную тщету́ всу́е простира́юще, пребезбо́жнейшии.

Изощре́ны мечи́, и зве́ри, и огнь, и крест святы́м / Христо́вы гони́тели простира́ху.

Стра́шен нам, – глаго́лаху страда́льцы, – огнь гее́нский, / ны́нешняго же, я́ко клевре́та, не убои́мся.

Да отъя́ты бу́дут ру́ки, сожже́на же бу́ди нога́, – / святи́и вопия́ху, – / нетле́нны бо сия́ па́ки прии́мем.

Богородичен: Мо́лим Тя, Пречи́стая, Бо́га безсе́менно заче́ншую, / при́сно моли́тися за рабы́ Твоя́.

 

Ин, ирмос тойже.

Просвеще́ние нам, му́ченицы, от Бо́га бы́сте, / в сия́ние бо облеко́стеся неприсе́нное.

Богоизбра́нный, моли́ся, собо́ре му́ченик венцено́сный, / изба́вити бед воспева́ющия тя.

Свет непристу́пный, святи́и, Христо́в ви́дети сподо́бльшеся, / су́щия во тьме сия́ти удосто́йте.

Облиста́юще, сла́внии, мы́сленным Христа́ светонаставле́нием, / к зари́ Боже́ственней руково́дствуйте.

Богородичен: Песносло́вяще, Чи́стая, из утро́бы Твоея́ вопло́щшагося, / Тя славосло́вим, я́ко Бо́жию Ма́терь.

Катавасия: Седя́й в Сла́ве / на Престо́ле Божества́ / во о́блаце ле́гце, / прии́де Иису́с Пребоже́ственный, / Нетле́нною Дла́нию / и спасе́ зову́щия: / сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Песнь 5

Ирмос: Све́та Пода́телю и веко́в Тво́рче, Го́споди, / во све́те Твои́х повеле́ний наста́ви нас: / ра́зве бо Тебе́, ино́го бо́га не зна́ем.

Неи́стовством пребезу́мным гони́телей / страда́льцы под возду́хом на сту́дени обноществова́ти осуди́вшеся, / воспева́ху пе́ние Бо́гу благода́рственное.

Ра́дующеся четы́редесяте Христо́вы му́ченицы, / боле́зненный претерпе́вше лед, во е́зере стоя́ще, / наде́ждею Боже́ственных венце́в укрепля́еми.

Смех предлага́ется четы́редесятем Христо́вым му́чеником, / уда́влен быв пре́жде гнездя́щийся в вода́х змий, / пагуборо́дныя бо кре́пости лиши́ся.

Богородичен: Тебе́, ро́ждшей Христа́, всех Зижди́теля, зове́м: / ра́дуйся, Чи́стая, ра́дуйся, возсия́вшая Свет нам, / ра́дуйся, вме́щшая Бо́га Невмести́маго.

 

Ин, ирмос тойже.

Неи́стовства ерети́ческаго, четы́редесяте, / и ны́не изба́вите Христо́ву честну́ю Це́рковь, / в не́йже ро́ждшеся, в толи́ко досто́инство и сла́ву премину́сте.

Я́вльшеся нам, четы́редесяте Христо́вы му́ченицы Богоза́рнии, / огневи́днии свети́льницы, / просвеща́ют ве́рным благоче́стия путь спаси́тельный.

От земли́ преста́вистеся к Небе́сней се́ни, му́ченицы, / иде́же Христу́ Подвигополо́жнику предстоя́ще, / Боже́ственныя мя ра́дости улучи́ти сподо́бите.

Богородичен: Я́ко непостижи́мое и неудобозри́мое вся́кому, Влады́чице, / е́же па́че ума́ та́инство, Отрокови́це, Боже́ственнаго Твоего́ рождества́, / су́щаго бо вои́стинну Бо́га нам родила́ еси́.

Катавасия: Ужасо́шася вся́ческая / о Боже́ственней сла́ве Твое́й: / Ты бо, Неискусобра́чная Де́во, / име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га / и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, / всем воспева́ющим Тя / мир подава́ющая.

Песнь 6

Ирмос: В бе́здне грехо́вней валя́яся, / неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: / от тли, Бо́же, мя возведи́.

Ра́достне началозло́бный восхити́, я́ко от двоюна́десяти Иу́ду окая́ннаго, / и от Еде́ма челове́ка, от четы́редесяти отпа́дшаго.

Безсту́ден сый, всу́е шата́яся, / я́коже бо разбо́йником и Матфи́ем пе́рвее, / та́ко и ны́не мучи́тель стрегу́щаго зва́нием осуди́ся.

Суему́дренный и рыда́ния досто́ин, и́же живото́в обои́х погреши́, / огне́м бо раста́яся и ко огню́ оты́де негаси́мому.

Богородичен: Неискусому́жно, Де́во, родила́ еси́ / и ве́чнуеши Де́ва, явля́ющи и́стиннаго Божества́, / Сы́на и Бо́га Твоего́, о́бразы.

 

Ин, ирмос тойже.

Бо́дрствующии и тре́звеннии храни́телие ро́да челове́ческаго яви́стеся, держа́внии, / и моли́твенницы моле́ний, / помо́щницы же печа́льных поста́вистеся.

Непристу́пными сия́юще добро́тами в Це́ркви Христо́ве, всехва́льнии, / искуше́ний изба́вите с любо́вию вас почита́ющих.

Беся́щихся мучи́телей всеизря́днии дре́вле потреби́телие пре́лести бы́сте / и нам ны́не по́мощь ско́рая и стена́ бу́дите.

Богородичен: На Тя упова́ние возложи́х, Ма́ти Присноде́во, спасе́ния моего́ / и Тя Предста́тельницу положи́х жи́зни, / тве́рду же и непоколеби́му.

Катавасия: Боже́ственное сие́ и всечестно́е / соверша́юще пра́зднество, / Богому́дрии, Богома́тере, / прииди́те, рука́ми воспле́щим, / от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Кондак, глас 6.
Подобен: Е́же о нас:

Все во́инство ми́ра оста́вльше, / на Небесе́х Влады́це прилепи́стеся, / страстоте́рпцы Госпо́дни четы́редесять, / сквозе́ огнь бо и во́ду проше́дше, блаже́ннии, / досто́йно восприя́сте сла́ву с Небе́с / и венце́в мно́жество.

Икос: На престо́ле непристу́пнем седя́щему, / просте́ршему Не́бо, я́ко ко́жу, / и зе́млю утверди́вшему, / и собра́вшему во́ды в со́нмы их, / вся от не су́щих сотво́ршему бы́ти / и всем подаю́щу дыха́ние и живо́т, / прие́млющему от Арха́нгел пе́ние, и от А́нгел покланя́емому, / и от всех сла́вимому, Христу́ Вседержи́телю, / Зижди́телю и Бо́гу на́шему, припа́даю, недосто́йный, / принося́ мое́ моле́ние, сло́ва благода́ти прошу́: / да возмогу́ благоче́стно воспе́ти и аз святы́я, / я́же Сам показа́в победи́тели, / дарова́в им сла́ву с Небе́с и венце́в мно́жество.

Песнь 7

Ирмос: О́бразу злато́му, на по́ле Деи́ре служи́му, / трие́ Твои́ о́троцы небрего́ша безбо́жнаго веле́ния, / посреде́ же огня́ вве́ржени, ороша́еми, поя́ху: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Ужасе́ся, зря венцы́, страж четы́редесяти, / и, отри́нув любожи́зненное, впери́ся раче́нием явле́нныя Твоея́ сла́вы, / и с му́ченики поя́ше: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

В ба́ню прите́к душетле́нну, умерщвля́ется жизнолю́бный; / христолю́бец же, хи́щник изря́днейший ви́денных быв, / я́коже в ба́ни нетле́ния с му́ченики поя́ше: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Огню́ мы́сленному, возжже́ну во уме́х четы́редесяти, / многоко́зненное нече́ствующих попаля́шеся безу́мие, / я́коже не́кий воск та́емь. / Тебе́ же, Христе́, воспева́ху: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Я́ко зело́ светла́, благоле́пна же, Христе́, Креста́ Твоего́ си́ла, / проти́вными венцы́ плету́щи четы́редесятим му́чеником. / Во́ду бо и огнь проше́дше, в нетле́нии зову́т: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Богородичен: Тя купину́ Моисе́й в горе́ Сина́йстей огнепали́мую, Чи́стая, предзря́ше, / поне́сшую неопа́льно нестерпи́мую зарю́ неизрече́ннаго Существа́, / соедини́вшагося дебельству́ пло́ти, / еди́ныя в ней святы́х Ипоста́сей.

 

Ин, ирмос тойже.

Наста́ све́тло ле́тняя ва́ша па́мять, всебога́тии, / просвеща́ющи дале́че сия́ющая поста́ све́тлостию. / Сию́ пра́зднующе ве́рою, с ва́ми воспева́ем: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Реши́телие страсте́й и свети́льницы, издале́ча сия́ющии, / ми́ра очище́ние, пре́лести разруше́ние, / велегла́снии и́стины пропове́дницы, / лжи прогони́телие всем яви́стеся, пою́ще: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Свети́ла мы́сленная, сия́юще нам, яви́стеся, му́ченицы, / обурева́емыя спаса́ете и наставля́ете пла́вающия, / жития́ волну́ющияся бу́рею, Христу́ воспева́юще: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Красно́ Бо́гу и А́нгелом возжеле́нно, / четы́редесяте Богособра́нное, и Богодухнове́нное, и пресве́тлое ополче́ние, / Боже́ственное и стра́шное всеору́жие вопию́ще и глаго́люще: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Богородичен: Свети́льник Све́та, и о́блак све́тел, / и свяще́ния ме́сто показа́ся, Неискусобра́чная, / и́бо святы́х Свята́го Сло́ва прия́т несказа́нно. / Его́же пою́ще, взыва́ем: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Катавасия: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии, / па́че Созда́вшаго, / но о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, / ра́довахуся, пою́ще: / препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог благослове́н еси́.

Песнь 8

Ирмос: В пещь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго / и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га, / по́йте, дела́, я́ко Го́спода, / и превозноси́те во вся ве́ки.

Неи́стовно страда́льцем поусти́в враг вся́ко зда́ние, все́ми постыде́ся, / четы́редесять бо непреста́нно пою́т Го́спода / и превозно́сят во вся ве́ки.

Неми́лостивно за Христа́ теле́с ва́ших у́ды сокру́шшеся, / всесожже́ние Боже́ственно принесо́стеся Бо́гу, / со А́нгелы при́сно ликуете, му́ченицы, пою́ще Христа́ во ве́ки вся.

Кре́постию смы́сла, его́же роди́, на ра́мена взе́мши, христолюби́вая ма́ти, / благоче́стия плод прино́сит, с му́ченики му́ченика, / священноде́йству Авраа́мову подо́бящися.

К непреста́нней жи́зни правоте́чно, о сы́не, твори́ ше́ствие, – / христолюби́вая ма́ти христолюби́вому де́тищу вопия́ше, – / не терплю́ тебе́ второ́е, Подвигополо́жнику Христу́ яви́тися.

Богородичен: И́же в не́дрех О́тчих / неразде́льно же Сы́на седя́щаго, в веще́ственнем чре́ве Твое́м все́льшася, Чи́стая, / пое́м, Де́во Богоневе́сто, и превозно́сим во вся ве́ки.

 

Ин, ирмос тойже.

Претво́ршеся к жи́зни и́стинней, е́же о Христе́ ны́не сокрове́нней, / к зи́мней и боле́зненней кончи́не, до́блии, кре́пко вда́стеся, / спасе́ния и оставле́ния прося́ще нам.

От земли́ к Небе́сным преше́дше, страда́льцы венцено́сцы, / Це́ркви му́ченик победоно́сных ли́че, / бед, страсте́й, обстоя́ний избавле́ния проси́те нам и спасе́ния.

Расто́рг сме́рти у́зы Спас, страда́льцем побе́ды подаде́ на смерть, / четы́редесять бо, мра́зом согрева́еми, поя́ху / и спасе́ния всем ве́рным прося́ще.

Напа́стей прило́ги, нападе́ние страсте́й, де́монов искуше́ния / Боже́ственный страстоно́сец лик моли́твою изыма́ет я́ве / от пою́щих Христа́ во ве́ки.

Богородичен: Умерщвле́ныя и к пе́рсти сме́ртней и тле́нию сведе́ныя воскреси́ла еси́, / Еди́на, Нача́льника жи́зни ро́ждши, Христа́ Бо́га на́шего, / Влады́чице Де́во, Чи́стая Богороди́тельнице.

Катавасия: О́троки благочести́выя в пещи́ / Рождество́ Богоро́дичо спасло́ есть, / тогда́ у́бо образу́емое, / ны́не же де́йствуемое, / вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́: / Го́спода по́йте дела́ / и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

Песнь 9

Ирмос: От Бо́га Бо́га Сло́ва, / неизрече́нною му́дростию прише́дшаго обнови́ти Ада́ма, / я́дию в тле́ние па́дшаго лю́те, / от святы́я Де́вы неизрече́нно воплоти́вшагося нас ра́ди, / ве́рнии, единому́дренно пе́сньми велича́ем.

За Христа́ обнажи́вшеся и ка́мением бие́ни бы́вше, / возду́шную претерпе́сте зи́мность, / водны́й лед и сокруше́ние уде́с и, огне́м опа́льшеся, / в ре́чней сия́ете быстрине́ издале́ча, / я́коже свети́ла, му́ченицы четы́редесяте.

Жезл си́лы Боже́ственныя, крест стяжа́вше, / вопия́ху Христу́ страда́льцы четы́редесяте: / Влады́ко Всеси́льный Победи́телю, руко́ю Тво́ею да венча́емся, / да вси Тя пе́сньми непреста́нно велича́ем.

Я́ко боле́знен у́бо лед, я́коже зело́ безме́рна лю́тость, / ю́же претерпе́сте, мра́за, но сла́док рай, / Авраа́мова бо не́дра патриа́рха гре́ют вас в се́лех ве́чных, му́ченицы четы́редесяте.

Победи́вше страда́ньми и венцы́ прии́мше от Боже́ственныя Влады́чни десни́цы, / ны́не дарова́ти моли́теся мир ми́ру и нам спасе́ние, му́ченицы четы́редесяте.

Богородичен: Неве́сто Ма́ти Де́во, / А́нгельская мно́жества Твоего́ мо́лят Сы́на, / приими́ моле́ние на́ше, еди́на наде́жде ве́рных, / и мир ми́ру и нам спасе́ние, Тебе́ лю́бящим, да́руй.

 

Ин, ирмос тойже.

Преесте́ственныя зари́, и ра́дости несказа́нныя, и сла́вы сподо́бистеся улучи́ти, / ны́не же любо́вию чту́шия вас / напа́стей, и бед, и лука́вствия изба́вите вра́жия, / Христо́вы во́ини, му́ченицы четы́редесяте.

Си́лу, пребога́тии, Боже́ственную с Небесе́ прие́мше и кре́пость, соу́зницы Христо́вы, / льсти прогони́телие бы́сте, отгоня́ще вся́ку и́дольскую мглу непостоя́нную / и просвеща́юще мир, му́ченицы четы́редесяте.

Укра́шшеся добро́тою честна́го муче́ния / и Боже́ственнаго прича́стницы бы́вше естества́, / вои́стинну ра́дуетеся, Све́ту сраствори́вшеся светле́йшему и чи́стому, / Христо́вы во́ини, му́ченицы четы́редесяте.

Ны́не Христу́ предстоя́ще благочести́вым дерзнове́нием / и отону́ду Божества́ све́том облиста́еми, сла́внии, / восхваля́ющия вы заре́ю освети́тися трисия́нною / приле́жно моли́те, му́ченицы четы́редесяте.

Богородичен: Я́вльшийся, Де́во, души́ моея́ примра́к / све́та Твоего́ невеще́ственными блиста́ньми озари́, две́ре Боже́ственнаго Све́та, / и огня́ ве́чнаго изба́витися сподо́би, Чи́стая, / ве́рою и любо́вию пе́сньми Тя велича́ющаго.

Катавасия: Всяк земноро́дный / да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, / да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́, / почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, / и да вопие́т: / ра́дуйся, Всеблаже́нная, / Богоро́дице Чи́стая Присноде́во.

Светилен.
Подобен: Жены́, услы́шите:

Десяти́цу четверочи́сленную, победоно́сный полк, / во́инство святы́х му́ченик воспои́м досто́йно, / огне́м бо, и сту́дению, и водо́ю посрами́ша вражде́бных полки́ / и от Христа́ Спа́са венцы́ прия́ша сла́вы.

Слава: Лик четверодесяточи́сленный му́чеников четы́редесяти, / Пребоже́ственныя Тро́ицы доброде́телей четвери́чных, / огня́, возду́ха, воды́ и земли́, стихи́й четы́рех, / пе́сньми Боже́ственными да воспое́тся, / я́ко за Христа́ пострада́вший, всех Влады́це.

И ныне, Богородичен: Влады́ку всея́ тва́ри ро́ждши, Ма́ти Де́во, / и вся́ческих, я́ко су́щи Отрокови́ца, / о Влады́чице Богоро́дице, страсте́й мучи́тельствующих мя исхити́ / и проводи́ к милосе́рдия осия́нию / и к прекра́сной па́сце воскре́сшаго Сы́на Твоего́.

На хвалитех стихиры на 4, глас 5.
Подобен: Ра́дуйся, по́стников:

Прииди́те, му́ченический, бра́тие, / с похвала́ми воспои́м полк, / мра́зом и огне́м опа́льшийся / и пре́лести зи́му разжже́нною ре́вностию попали́вший, / во́инство до́блественнейшее, свяще́ннейший собо́р, / защище́ние же неразруши́мо и непобеди́мо, / ве́ры забра́ла и храни́тели, / му́ченик четы́редесяти лик Боже́ственный, / Це́ркве хода́тая, / си́льне моля́щия Христа́ / низпосла́ти душа́м на́шим мир и ве́лию ми́лость. [Дважды.]

Ра́дуйся, собо́ре кре́пкий и терпели́вый / и победи́тельное ополче́ние, / столпы́ благоче́стия, / во́ини Христо́вы, / тве́рдии ору́жницы и непобеди́мии, / умо́м преси́льнии и душе́ю му́жественнейшии, / вои́стинну Боже́ственнии, / Бо́гу возжеле́нный лик святы́й, / Богоизбра́нный сонм, му́ченицы четы́редесяте, / и́же ра́вны страда́нием, ра́вны и нра́вом, / и, ра́вныя и венцы́ прие́мше, / Христа́ моли́те / дарова́ти душа́м на́шим мир и ве́лию ми́лость.

Ра́дуйся, победоно́сное мно́жество, / и́же на бране́х до́бле му́жествовавше, / зве́зды, проше́дше сквозе́ огнь и сту́день / и водны́й лед разсы́павше, / зе́млю онебеси́вше и вся просвети́вше, / в не́дрех Авраа́мовых ны́не гре́емии / и со А́нгельскими лику́юще во́инствы, / му́ченицы четы́редесяте, / цве́ти, дыха́ющии благово́ние су́що духо́внаго раздая́ния, / Христа́ моли́те / душа́м на́шим дарова́ти ве́лию ми́лость.

Слава, глас тойже, самогласен. Иоанна монаха: Страстоте́рпцы Христо́вы, / всечестны́й пост све́тльший / соде́ласте па́мятию ва́шего сла́внаго страда́ния, / четы́редесять бо су́ще, четыредеся́тницу освяща́ете, / спаси́тельней стра́сти уподо́бившеся / ва́шим за Христа́ страда́нием. / Те́мже, иму́ще дерзнове́ние, / моли́теся в ми́ре дости́гнути нам / в тридне́вное воскресе́ние Бо́га и Спа́са душ на́ших.

И ныне, Богородичен: Блажи́м Тя, Богоро́дице Де́во, / и сла́вим Тя, ве́рнии, по до́лгу, / град непоколеби́мый, / сте́ну необори́мую, / тве́рдую Предста́тельницу и прибе́жище душ на́ших.

На стиховне,
в Триоди самогласен, дважды, и мученичен.

Слава, святых, глас 2, самогласен. И́стины ча́шею от свои́х крове́й, / огне́м муче́ний и водны́м ле́дом ве́рныя напои́ша / четверочи́сленная бо десяти́ца, пою́ще песнь Спа́су, / еди́н у́бо ум всем, / в телесе́х же мно́зех принесо́шася Христу́, / и богоневе́стная ма́ти / христолюби́ваго о́трока на ра́мена взе́мши, глаго́лаше: / гряди́, страда́льче, и постражди́ с про́чими.

И ныне, Богородичен: Непроходи́мая врата́, / та́йно запеча́тствованная, / благослове́нная Богоро́дице Де́во, / приими́ моле́ния на́ша / и принеси́ Твоему́ Сы́ну и Бо́гу, / да спасе́т Тобо́ю ду́ши на́ша.

Таже, Бла́го есть: Трисвятое, тропарь, ектения и три поклоны великий, час 1-й с кафизмою, и отпуст. Во время же свое бывают 3-й, 6-й и 9-й часы, по чину их с кафизмами, и блаженны поскору и прочее. На коемждо часе по 3 поклоны великия.

В ТОЙЖЕ ДЕНЬ НА ВЕЧЕРНИ

По обычной кафизме, на Го́споди, воззва́х: ставим стихов 10. И поем Триоди самогласен дне, дважды, и мученичен, и подобны 3. И святых мучеников 4.

Стихиры, глас 1:

Лик четверодесятосия́нный, / во́инство все богособра́нное / спросия́ посту́ страда́ньми чеcтны́ми, / освеща́ющ и просвеща́ющ, ду́ши на́ша. [Дважды.]

Глас 2: Е́зеро, я́ко рай, и зи́мность, я́ко зной, / му́ченицы вмени́ша, Христе́ Бо́же, / не устраши́ша по́мысла их томи́телей преще́ния, / не убоя́шася, до́блии, мук приложе́ний, / оружено́сный стяжа́вше Крест, / тем бо врага́ я́ко кре́пцыи победи́ша, / те́мже и венцы́ прия́ша благода́ти.

Четверодесяточи́сленный лик му́ченик / кто не воспое́т? / В во́ду бо е́зера внидо́ша де́рзостне / и, мра́зом стесня́еми, / песнь воспева́ху Го́споду: / еда́ в река́х прогне́ваешися на ны, Го́споди? / Еда́ в река́х прогне́ваешися на ны, Человеколю́бче? / Облегчи́ тя́жесть и го́ресть возду́ха, / свое́ю бо кро́вию обагри́шася на́ши но́ги, / и введи́ ны, Бо́же, в ве́чныя Твоя́ кро́вы, / да не́дро ны согре́ет патриа́рха Авраа́ма.

Слава, глас тойже. Проро́чески у́бо вопия́ше Дави́д во псалме́х: / проидо́хом сквозе́ огнь и во́ду, / и изве́л ны еси́ в поко́й. / Вы же, му́ченицы Христо́вы, / саме́ми де́лы сло́во исполня́юще, / проидо́сте сквозе́ огнь и во́ду / и внидо́сте в Ца́рство Небе́сное. / Те́мже моли́теся, четы́редесяте су́ще страда́льцы, / дарова́ти нам ве́лию ми́лость.

И ныне, Богородичен: Все упова́ние мое́ на Тя возлага́ю, / Ма́ти Бо́жия, / сохрани́ мя под кро́вом Твои́м.

Аще к среде или к пятку,
Крестобогородичен. Подобен: Егда́ от Дре́ва:

Доса́ды претерпе́вшаго мно́ги / и на Крест вознесе́наго вся́ческих Творца́ / ви́девши, Пречи́стая, стеня́ше, глаго́лющи: / препе́тый Го́споди, Сы́не и Бо́же Мой, / ка́ко почести́ хотя́ созда́ние Твое́, Влады́ко, / терпи́ши пло́тию безче́стие? / Сла́ва мно́гому милосе́рдию и соше́ствию Твоему́, Человеколю́бче.

Вход со Евангелием. Прокимен дне и чтения Триоди. И Да испра́вится моли́тва моя́:

Посем прокимен, глас 5: Ты, Го́споди, сохрани́ши ны / и соблюде́ши ны от ро́да сего́ и во век. Стих: Спаси́ мя, Го́споди, я́ко оскуде́ преподо́бный.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2021-03-09; просмотров: 81; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.139.238.76 (0.117 с.)