Апостол к Галатом, зачало 213. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Апостол к Галатом, зачало 213.



Бра́тие, плод духо́вный есть любы́, ра́дость, мир, долготерпе́ние, бла́гость, милосе́рдие, ве́ра, кро́тость, воздержа́ние: на таковы́х несть зако́на. А и́же Христо́вы суть, плоть распя́ша со страстьми́ и похотьми́. А́ще живе́м ду́хом, ду́хом и да хо́дим. Не быва́им тщесла́вни, друг дру́га раздража́юще, друг дру́гу зави́дяще. Бра́тие, а́ще и впаде́т челове́к в не́кое прегреше́ние, вы духо́внии исправля́йте такова́го ду́хом кро́тости: блюды́й себе́, да не и ты искуше́н бу́деши. Друг дру́га тяготы́ носи́те, и та́ко испо́лните зако́н Христо́в.                                                                                                                                             Гал 5:22–6: 2

Аллилуиа, глас 6.

Стих: Блаже́н муж, боя́йся Го́спода, в за́поведех Его́ восхо́щет зело́. Стих: Си́льно на земли́ бу́дет се́мя Его́, род пра́вых благослови́тся.

Евангелие Луки, зачало 24.

Во вре́мя о́но, ста Иису́с на ме́сте ра́вне, и наро́д учени́к Его́, и мно́жество мно́го люде́й от всея́ Иуде́и и Иерусали́ма, и помо́рия Ти́рска и Сидо́нска, и́же приидо́ша послу́шати Его́ и исцели́тися от неду́г свои́х, и стра́ждущии от дух нечи́стых, и исцеля́хуся. И весь наро́д иска́ше прикаса́тися Ему́, я́ко си́ла от Него́ исхожда́ше, и исцеля́ше вся. И той возве́д о́чи свои́ на ученики́ своя́, глаго́лаше: блаже́ни ни́щии ду́хом, я́ко ва́ше есть Ца́рствие Бо́жие. Блаже́ни, а́лчущии ны́не, я́ко насы́титеся. Блаже́ни, пла́чущии ны́не, я́ко возсмее́теся. Блаже́ни бу́дете, егда́ возненави́дят вас челове́цы, и егда́ разлуча́т вы и поно́сят, и пронесу́т и́мя ва́ше я́ко зло, Сы́на Челове́ческаго ра́ди. Возра́дуйтеся в той день и взыгра́йте: се бо мзда ва́ша мно́га на небеси́.                                                                                                                               Лк. 6, 17 – 23

Причастен:

В па́мять ве́чную бу́дет пра́ведник, / от слу́ха зла не убои́тся. / Аллилу́иа, трижды.

 

Молитва

О вели́кий ста́рче и уго́дниче Бо́жий, преподо́бне о́тче наш Амвро́сие, о́птинская похвало́ и всея́ Руси́ учи́телю благоче́стия! Сла́вим твое́ во Христе́ смире́нное житие́, и́мже Бог превознесе́ и́мя твое́, еще́ на земли́ тебе́ су́щу, наипа́че же увенча́ тя Небе́сною че́стию по отше́ствии твое́м в черто́г сла́вы ве́чныя. Приими́ ны́не моле́ние нас, недосто́йных чад твои́х, чту́щих тя и призыва́ющих и́мя твое́ свято́е, изба́ви нас твои́м предста́тельством пред Престо́лом Бо́жиим от всех ско́рбных обстоя́ний, душе́вных и теле́сных неду́гов, злых напа́стей, тлетво́рных и лука́вых искуше́ний, низпосли́ Оте́честву на́шему от великодарови́таго Бо́га мир, тишину́ и благоде́нствие, бу́ди непрело́жный покрови́тель святы́я оби́тели, в не́йже в преуспе́янии сам подвиза́лся еси́ и угоди́л еси́ все́ми в Тро́ице сла́вимому Бо́гу на́шему, Ему́же подоба́ет вся́кая сла́ва, честь и поклоне́ние, Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Житие

Преподобный Амвросий Оптинский (в миру Александр) родился 23 ноября 1812 года в селе Большая Липовица Тамбовской губернии в многодетной семье пономаря Михаила Федоровича (отец которого был священником и благочинным) и Марфы Николаевны Гренковых. В 12 лет Александра определили в Тамбовское духовное училище, после которого он поступил в Тамбовскую духовную семинарию. Тяжело заболев в последнем классе семинарии, Александр дал Богу обет в случае выздоровления пойти в монастырь, но, поправившись, несколько лет откладывал исполнение обета. Успешно окончив семинарию, Александр Михайлович был сначала домашним учителем, а затем преподавателем Липецкого духов­ного училища. Наконец в 1839 году Александр поступил во Введенскую Оптину пустынь Калужской губернии к преподобному старцу иеросхимонаху Льву (память 11 октября). Александр Гренков был определен в скит монастыря, где нес послушание помощника повара. Черная и труд­ная кухонная работа не смутила бывшего преподавателя духовного училища. Он не стал рассуждать, что послушание не по нем, не по его силам, а принял назначение со смирением, как из уст Самого Господа. Поварская работа занимала у молодого послушника большую часть дня, ему мало приходилось бывать на богослужениях, и это приучило его к внутренней молитве.

Через три года, когда ему исполнилось тридцать лет, Александр был пострижен в монашество с именем в честь святителя Медиоланского Амвросия (память 7 декабря) и руко­положен в иеродиакона, а через два года – в иеромонаха. Тяжело заболев, отец Амвросий был пострижен в схиму, после чего стал выздоравливать, но полностью поправиться уже никогда не мог. Он не скорбел о своих болезнях, считал их необходимым средством воспитания души и говорил в утешение недужным: «Бог не требует от больного подвигов телесных, а только терпения со смирением и благодарения».

Иеромонах Амвросий стал помо­гать своему духовному отцу, преподобному старцу иеросхимонаху Макарию, в его трудах как духовник, принимал посетителей, участвовал в переводах и издании творений святых отцов и книг духовного содержания. После кончины преподобного Макария (†7 сентября 1860) преподобный Амвросий становится духовным наставником братии. За наставлением к нему шли тысячи верующих и неверующих людей со всей России. К нему приезжали за советом и для беседы великий князь Константин Константинович Романов, Ф. М. Достоевский, В. С. Соловьев, К. Н. Леонтьев (монах Климент), А. К. Толстой, Л. Н. Толстой, М. П. Погодин и многие другие. Преподобный Амвросий никогда не позволял себе пустого слова и говорил лишь с целью исправ­ления и назидания. На насущный вопрос: «Как жить?» – он давал шутливые ответы: «Нужно жить нелицемерно и вести себя примерно, тогда дело наше будет верно, а иначе будет скверно». Или: «Жить – не тужить, никого не осуждать, никому не досаждать, и всем мое почтение». Или: «Жить можно и в миру, только не на юру, а жить тихо». «Мы должны, – говорил старец, – жить на земле так, как колесо вертится: чуть только одной точкой касается земли, а остальными непременно стремится вверх; а мы как заляжем на землю, так и встать не можем». Преподобный Амвросий имел дар прозорливости, он исцелял больных, помогал нуждавшимся и бедным. Для оказания помощи старец являлся людям на расстоянии, наяву или во сне. Преподобным Амвросием была устроена Казанская Шамординская женская обитель, куда он посылал жить или нуждавшихся больных, или бедных благочестивых женщин, девушек и сирот. Преподобный Амвросий был великим молитвенником за всю Россию. Во время молитвы его лицо видели преображенным.

Скончался преподобный Амвросий 10 октября 1891 года в Шамординской обители и был похоронен в Оптиной пустыни рядом с могилой преподобного старца Макария. После кончины старец Амвросий являлся многим людям в разных концах России, исцеляя больных, помогая страждущим. Святость жизни старца Амвросия явлена в его деятельной любви к ближним, и православный народ всегда отвечал ему глубоким почитанием. В 1988 году на Поместном Соборе Русской Православной Церкви преподобный Амвросий был причислен к лику святых угодников Божиих. Обретенные его честные мощи почивают во Введенском соборе Оптиной пустыни. Память празднуется 10 октября, а также 27 июня (обретение мощей) и 11 октября – в Соборе Оптинских старцев.

 

В оглавление.

 


СВЯТЫХ ОТЕЦ
СЕДМАГО ВСЕЛЕНСКАГО СОБОРА

В СУББОТУ НА МАЛЕЙ ВЕЧЕРНИ

Стихиры воскресны и Богородицы, по обычаю.

НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ

На Го́споди, воззва́х: стихиры Октоиха, воскресны 3 и восточен един.

Стихиры святых отцев, на 6, глас 6.
Подобен: Отча́янная:

Честны́я Собо́ры отце́в / в ра́зная времена́ соста́вив, / во еди́но собра́ еди́нем и те́мже пра́вилом / зело́ до́бре Патриа́рх Ге́рман Но́вый, / пиша́ ку́пно же и держа́ догма́ты сих, / и́же и моли́твенники бо́дрственныя сия́ спасе́ния / Го́споду предлага́ет, и па́стве с па́стыри.

Зако́на писа́ние де́тем евре́йским положи́ честну́ю седми́цу, / се́ни придержа́щимся и служа́щим сей, / ю́же отцы́, сте́кшеся на Седмо́м Собо́ре ма́нием Бо́жиим, / в шести́ днех все сие́ соверши́вшаго, / и седмы́й благослови́вшаго, / честне́йшую соде́лаша, преде́л ве́ры изложи́вше.

Тро́ицу, всем от веще́й / мiробы́тия су́щую вину́, / я́сно преда́сте, треблаже́ннии отцы́: / Три бо и Четы́ре Собо́ры, та́инственнейшим сло́вом положи́вше, / и отмсти́телие я́вльшеся Правосла́внаго сло́ва, / стихи́а четы́ре су́ща, / и Тро́ицу изъясни́сте, / созда́вшую сия́ и мiр сотво́ршую.

Довля́ше и еди́ною жизнь вдохну́ти / лежа́щему сы́ну служа́щия, / проро́ка Елиссе́я сляче́ние зе́льно; / оба́че обрати́ся седми́жды и прекланя́шеся сему́, / провозвеща́я я́ко прови́дец ва́ша Собо́ры, / и́миже умерщвле́ние Боже́ственнаго Сло́ва водуши́сте, / А́рия умертви́вше, и его́ све́рстники.

Кто Твою́, Спа́се, ри́зу раздра́; / А́рий, Ты рекл еси́, / и́же Тро́ицы пресече́ Единоче́стное Начало в разделения; / сей отве́рже Тя быти Единаго от Тро́ицы, / сей и Несто́рия у́чит Богоро́дицу не глаго́лати. / Но Собо́р, и́же в Нике́и, / Сы́на Бо́жия Тя пропове́да, Го́споди, / Отцу́ и Ду́ху Сопресто́льна.

А́рий безу́мный / Пресвяте́й раздели́ Тро́ицы Единовла́стие / в три неподо́бная же и чу́ждая существа́. / Те́мже отцы́ Богоно́снии соше́дшеся, / усе́рдно ре́вностию распаля́еми, я́коже Фесви́тянин Илия́, / духо́вным отсека́ют мече́м, и́же студу́ научи́вшаго ху́льному, / я́коже Дух изре́кл еси́.

Слава, глас 6. Самогласен:

Та́инственныя днесь Ду́ха трубы́ / Богоно́сныя отцы́ восхва́лим, / песнопе́вшия посреде́ Це́ркве песнь сли́чную Богосло́вия: / Тро́ицу Еди́ну Непреме́нную, / Существо́ же и Божество́, / низложи́тели А́риевы и правосла́вных побо́рники, / моля́щияся всегда Го́споду / поми́ловатися душа́м на́шим.

И ны́не, Богородичен первый гласа.

По входе прокимен дне и чтения три.

Бытия чтение.

Слы́шав Авра́м, я́ко плене́н бысть Лот, брата́нич его́, сочте́ свои́х си домоча́дец три́ста и осмна́десять и погна́ во след их да́же до Да́на. И нападе́ на ня но́щию сам и о́троцы его́ с ним; и порази́ их, и гони́ их до Хова́ла, е́же есть ошу́юю Дама́ска. И возврати́ вся́каго коня́ Содо́мскаго, и Ло́та, брата́нича своего́, возврати́, и вся име́ния его́, и жены́, и лю́ди. Изы́де же царь Содо́мский в сре́тение ему́, повнегда́ возврати́тися ему́ от се́ча ходоллогомо́рскаго и с царьми́, и́же с ним, во удо́ль Сави́ну, сие́ же бя́ше по́ле царе́во. И Мелхиседе́к, царь Сали́мский, изнесе́ хле́бы и вино́, бя́ше же свяще́нник Бо́га Вы́шняго. И благослови́ Авра́ма, и рече́: благослове́н Авра́м Бо́гу Вы́шнему, И́же созда́ Не́бо и зе́млю, и благослове́н Бог Вы́шний, И́же предаде́ враги́ твоя́ под ру́ки тебе́.

Быт 14:14–20

Втораго закона чтение.

Во днех о́нех рече́ Моисе́й к сыно́м Изра́илевым: ви́дите, преда́х пред лице́м ва́шим зе́млю, вше́дше, насле́дуйте ю́, ю́же кля́тся Госпо́дь отце́м ва́шим, Авраа́му, и Исаа́ку, и Иа́кову, да́ти им и се́мени их по них. И реко́х к вам во вре́мя о́но, глаго́ля: не возмогу́ еди́н води́ти вас. Госпо́дь Бог ваш умно́жил вы есть, и се есте́ днесь, я́ко зве́зды небе́сныя, мно́жеством. Госпо́дь Бог оте́ц на́ших да приложи́т вам, я́ко да бу́дете ты́сящами сугу́бо, и да благослови́т вас, я́коже глаго́ла вам. И взях от вас му́жи му́дры, и све́домы, и смы́сленны, и поста́вих их владе́ти над ва́ми, тысященача́льники, и стонача́льники, и пятьдесятонача́льники, и десятонача́льники, и письмоводи́тели судия́м ва́шим. И запове́дах судия́м ва́шим во вре́мя о́но, глаго́ля: разслу́шайте посреде́ бра́тий ва́ших и суди́те пра́ведно посреде́ му́жа, и посреде́ бра́та его́, и посреде́ прише́льца его́. Да не позна́ете лица́ в суде́, ма́лому и вели́кому су́диши и не устыди́шися лица́ челове́ческа, я́ко суд Бо́жий есть.

Втор 1:8–11; 15–17

Втораго закона чтение.

Во днех о́нех рече́ Моисе́й к сыно́м Изра́илевым: се Го́спода Бо́га твоего́ не́бо и не́бо небесе́, земля́ и вся, ели́ка суть на ней. Оба́че отцы́ ва́ша произво́ли Госпо́дь люби́ти их и избра́ се́мя их по них, вас, па́че всех язы́к, в день сей. И обре́жите жестокосе́рдие ва́ше, и вы́я ва́ша не ожесточи́те ктому́. И́бо Госпо́дь Бог ваш, Сей Бог бого́в и Госпо́дь господе́й, Бог вели́кий, и кре́пкий, и стра́шный, И́же не диви́тся лицу́, ниже́ взе́млет дар. Творя́й суд прише́льцу, и си́ру, и вдови́це и лю́бит прише́льца, да́ти ему́ хлеб и ри́зу. И возлюби́те прише́льца, прише́льцы бо бе́сте в земли́ Еги́петстей. Го́спода Бо́га твоего́ да убои́шися, и Тому́ еди́ному послу́жиши, и к Нему́ прилепи́шися, и И́менем Его́ клене́шися. Той хвала́ твоя́, и Той Бог твой, и́же сотвори́л ти есть вели́кая и сла́вная сия́, я́же ви́десте о́чи твои́.

Втор 10:14–18, 20–21

На литии стихира храма.

Слава, глас 3: Апо́стольских преда́ний / изве́стнии храни́телие бы́сте, святи́и отцы́, / Святы́я бо Тро́ицы единосу́щное, правосла́вно научи́вше, / А́риево хуле́ние собо́рне низложи́сте, / с ни́мже и Македо́ния духобо́рца обличи́вше, / осуди́сте Несто́рия, Евти́хия и Диоско́ра, / Саве́ллия же и Севи́ра безгла́внаго. / И́хже пре́лести испроси́те изба́витися нам / и нескве́рну на́шему житию́ в ве́ре сохрани́тися, мо́лимся.

И ныне, Богородичен: Без се́мене от Боже́ственнаго Ду́ха / во́лею же О́тчею зачала́ еси́ Сы́на Бо́жия, / от Отца́ без ма́тере пре́жде век су́ща, / нас же ра́ди, из Тебе́ без отца́ бы́вша, пло́тию родила́ еси́ / и Младе́нца млеко́м пита́ла еси́. / Те́мже не преста́й моли́ти / изба́витися от бед душа́м на́шим.

 

На стиховне Октоиха.
Слава, отцев, глас 4:

Моле́бную па́мять днесь Богоно́сных отце́в, / от всея́ вселе́нныя собра́вшихся / во све́тлем гра́де Нике́йстем, / правосла́вных собра́ния, благоче́ствующе ве́рно, пра́зднуем: / си́и бо лю́таго А́рия безбо́жное веле́ние благочестному́дренне низложи́ша, / и от Кафоли́ческия Це́ркве собо́рне того́ изгна́ша, / и я́сно Сы́на Бо́жия Единосу́щна и Соприсносу́щна, пре́жде век Су́ща, / всех научи́ша испове́дати во изображе́нии ве́ры, / изве́стно и благоче́стно сие́ изложи́вше. / Те́мже и мы, Боже́ственным их повеле́нием после́дствующе, / изве́стно ве́рующе, слу́жим со Отце́м Сы́ну и Ду́ху Всесвято́му / во Еди́ном Божестве́, Тро́ице Единосу́щней.

И ныне, Богородичен: При́зри на моле́ния Твои́х раб, Всенепоро́чная, / утоля́ющи лю́тая на ны воста́ния, / вся́кия ско́рби нас изменя́ющи. / Тя бо, Еди́ну, тве́рдое и изве́стное Утвержде́ние и́мамы, / и Твое́ предста́тельство стяжа́хом. / Да не постыди́мся, Влады́чице, Тя призыва́ющии, / потщи́ся на умоле́ние, Тебе́ ве́рно вопию́щих: / ра́дуйся, Влады́чице, всех По́моще, / Ра́досте и Покро́ве, и Спасе́ние душ на́ших.

На благословении хлебов тропарь: Богоро́дице Де́во: Дважды.

И отцев, глас 8:

Препросла́влен еси́, Христе́ Бо́же наш, / свети́ла на земли́ отцы́ на́ша основа́вый / и те́ми ко и́стинней ве́ре вся ны наста́вивый, / Многоблагоутро́бне, сла́ва Тебе́.

НА УТРЕНИ

На Бог Госпо́дь: тропарь воскресен, дважды.
Слава, отцев, глас 8:

Препросла́влен еси́, Христе́ Бо́же наш, / свети́ла на земли́ отцы́ на́ша основа́вый / и те́ми ко и́стинней ве́ре вся ны наста́вивый, / Многоблагоутро́бне, сла́ва Тебе́. (Единожды).

И ныне, Богородичен: И́же нас ра́ди рожде́йся от Де́вы / и распя́тие претерпе́в, Благи́й, / испрове́ргий сме́ртию смерть и воскресе́ние явле́й я́ко Бог, / не пре́зри, я́же созда́л еси́ руко́ю Твое́ю. / Яви́ человеколю́бие Твое́, Ми́лостиве. / Приими́ ро́ждшую Тя Богоро́дицу, моля́щуюся за ны. / И спаси́, Спа́се наш, лю́ди отча́янныя.

 

Канон воскресен со ирмосом на 4; Крестовоскресен на два; и Богородицы на два. И святых, глас 8, на 6, егоже краегранесие: Пою́ блаже́нных Собра́ние Седьмо́е. Германово.

Песнь 1.

Ирмос: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́ / чудотворя́й иногда́ / Моисе́йский жезл, крестообра́зно порази́в, / и раздели́в мо́ре, / Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца спасе́, / песнь Бо́гови воспева́юща.

Песносло́вити Седмо́е Собра́ние жела́ющему ми ны́не, / седми́х дарова́ний собо́р / даждь ми Паракли́та, Го́споди, / умудри́вшаго сей огненноязы́чне / и ху́льное все языковре́дие умолча́ти сотво́ршаго.

Бо́льшее из нача́ла числ седмо́е: / и́бо созда́ния Боже́ственнаго / всего́ первообра́зно бысть, / всесоверше́нное преста́ние в седмы́й день; / и ны́не всех ересе́й коне́ц / в Собо́ре равночи́сленном.

Победи́в богобо́рнаго А́рия в Нике́и / дре́вле па́стырским жезло́м, / правосла́вными ше́ствовати Це́рковь уче́нии лик отце́в, / и ны́не о сем посрами́л есть образобо́рцы / я́ко побо́рник.

Богородичен: Я́коже отцы́ благоче́стно научи́ша, / испове́дующе ве́рно Деви́ческую утро́бу, / безболе́зненно ро́ждшую пло́тию Безпло́тнаго: / покланя́емся же Сему́, столпопи́шуще изображе́ние, и че́стне облобыза́ем.

Катавасия: Отве́рзу уста́ моя́, / и напо́лнятся Ду́ха, / и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, / и явлю́ся, све́тло торжеству́я, / и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Песнь 3.

Ирмос: Утвержде́й в нача́ле Небеса́ ра́зумом, / и зе́млю на вода́х основа́вый, / на ка́мени мя, Христе́, за́поведей Твои́х утверди́, / я́ко несть свят, па́че Тебе́ / Еди́не Человеколю́бче.

Не поколеба́тися Христо́ве неруши́мей Це́ркви, / от Него́ тайнонауча́еми, Боже́ственнии пастыренача́льницы, / и́же сию́ поколеба́ти хотя́щия, / я́коже анти́христовы ча́сти, / от благочести́вых отри́нуша.

Очища́ет му́тныя и ти́нный пото́ки, / от исто́чник спасе́ния поче́рп, / и жа́ждущия лю́ди Христо́вы / насыща́ет уче́ний струя́ми отце́в сосло́вие.

На ненави́дящих и́стинно / и христианооглаго́льников Собра́ние христолю́бных Седмо́е в све́тлем гра́де Нике́йстем бысть, / его́же ца́рие Ири́на и Константи́н защи́тницы.

Богородичен: Всяк да отсту́пит нечести́вый, / не почита́яй ико́ну честну́ю Богоро́дицы / и Сию́ не пропове́дуяй, Христа́ Богому́жно ро́ждшую, / и во огнь да отшле́тся / сгара́ти несожже́нно.

Катавасия: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, / живы́й и незави́стный Исто́чниче, / лик себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, / в Боже́ственней Твое́й сла́ве / венце́в сла́вы сподо́би.

Кондак и икос воскресен.

Таже седален отцев, глас 4.
Подобен: Ско́ро предвари́:

Свети́льницы пресве́тлии и́стины Христо́вы мiру яви́стеся на земли́, / вои́стинну блаже́ннейшии, отцы́ Боговеща́ннии, / изсуши́вше е́реси ху́льных языкобо́лий / и угаси́вше пламенови́дная злосла́вных смуще́ния. / Те́мже, я́ко иера́рси Христо́вы, / моли́теся спасти́ся нам.

Ин седален отцев, глас 2:

От нача́ла бори́тельный А́рий / свире́по наси́лие наве́д, Спа́се, на Це́рковь Твою́, / но сие́ подви́гше оте́ческая во́инства того́ победи́, / и Единосу́щное Сло́во Отцу́ ве́рно Тя сла́вят.

И ныне, Богородичен:

Ско́ро нас предвари́, Де́во Ма́ти Чи́стая; / от враг нас исхити́, ху́лящих на Тя, / сокруши́ языкобо́лия ересе́й вся, / разреши́ кре́постию Твое́ю стремле́ния тех, / да разуме́ют, я́ко еди́на Богома́ти еси́, / моли́твами Твои́ми правосла́вных совокупле́ние спаса́ющая.

Песнь 4.

Ирмос: Ты моя́ кре́пость, Го́споди, / Ты моя́ и си́ла, / Ты мой Бог, Ты мое́ ра́дование, / не оста́вль не́дра О́тча / и на́шу нищету́ посети́в. / Тем с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти: / си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Глаго́л Бо́жий иму́ще, стрелу́ и меч, / вся ку́пно ты́я закала́ют злоу́мныя / о́бразом Кре́стным, / не чту́щия ра́вно изображе́ния Христо́ва, Богоро́дицы и всех святы́х, / отцы́ Богови́днейшии.

Я́коже се́дмию труба́ми / Иерихо́нския сте́ны в седмо́м обхожде́нии падо́ша; / та́ко си́ми се́дмию Собо́ры / весь сонм, на Бо́га вознося́щийся, низведе́н в бе́здну / в Собра́нии Седмо́м благогла́сных труб Ду́ха.

Ю́ношеское настоя́ние показу́я / и Боже́ственною ре́вностию распаля́емо, / оте́ческое мно́жество, / я́коже Илия́, сту́дныя свяще́нники умертви́ло есть. / Тем со дерзнове́нием Христо́ве ико́не / любе́зно покланя́тися научи́ло есть.

Богородичен: Ты моя́ наде́жда, Всечи́стая, Ты мое́ и пе́ние, / Ты мое́ приста́нище, Ты мое́ исправле́ние, я́же Бо́га Сло́ва О́тча Вопло́щшагося несочта́нно родила́ еси́. / Те́мже Твое́й несомне́нно покланя́юся ико́не, / кре́постию Твое́ю укрепля́емь.

Катавасия: Седя́й в Сла́ве / на Престо́ле Божества́ / во о́блаце ле́гце, / прии́де Иису́с Пребоже́ственный, / Нетле́нною Дла́нию / и спасе́ зову́щия: / сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Песнь 5.

Ирмос: Вску́ю мя отри́нул еси́ / от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый? / И покры́ла мя есть чужда́я тьма, окая́ннаго. / Но обрати́ мя и к све́ту за́поведей Твои́х / пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Высо́кою мы́слию сразсмотри́вше, / ана́феме образобо́рцев преда́ша, / я́ко чужда́я сих му́дрствовавших, честни́и отцы́; / и честь Христо́ве ико́не, я́коже ле́по, / воздая́ти повеле́ша.

Ны́не вре́мя весе́лия, / ны́не день спасе́ния яви́ся, / возвесели́мся у́бо и Христу́ ра́достно возопии́м: / мир даждь нам Твой / моли́твами отце́в Седма́го Собо́ра, Человеколю́бче.

Богородичен: Благоутро́бия ра́ди ми́лости, / от Де́вы роди́ся Сын Бо́жий невра́щно, / чу́ждее нося́, я́ко Свое́, / и зра́ком сим опи́санный, зри́тся во́лею, / по Существу́ Сый Неопи́сан.

Катавасия: Ужасо́шася вся́ческая / о Боже́ственней сла́ве Твое́й: / Ты бо, Неискусобра́чная Де́во, / име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га / и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, / всем воспева́ющим Тя / мир подава́ющая.

Песнь 6.

Ирмос: Очи́сти мя, Спа́се, / мно́га бо беззако́ния моя́, / и из глубины́ зол возведи́, молю́ся: / к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя, / Бо́же спасе́ния моего́.

Да ка́плют сла́дость го́ры и ра́дость: / ерети́ческое бо мно́жество изгна́ся, / го́рький излива́ющее яд, / святы́х ико́н отверже́ние.

Не́бо и земля́ согла́сно да пра́зднуют / Дще́ре Бо́жия вели́чие: / ибо велича́ется, отмета́ющи Сию́ умаля́ющия.

Богородичен: Ма́терний Сын, И́же О́тчий пе́рвее безма́терен, / безо́тчий же Боголе́пно роди́вся / и возроди́в мя; / те́мже Ро́ждшую с Рожде́нным образу́я, облобыза́ю.

Катавасия: Боже́ственное сие́ и всечестно́е / соверша́юще пра́зднество, / Богому́дрии, Богома́тере, / прииди́те, рука́ми воспле́щим, / от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Кондак, глас 6.
Подобен: Рукопи́саннаго:

И́же из Отца́ возсия́в, Сын неизрече́нно / из Жены́ роди́ся, сугу́б естество́м, / Его́же ви́дяще, не отмета́емся зра́ка изображе́ния, / но, сие́ благоче́стно начерта́юще, / почита́ем ве́рно. / И сего́ ра́ди и́стинную ве́ру Це́рковь держа́щи, / лобыза́ет ико́ну вочелове́чения Христо́ва.

Икос: Хотя́й Всеще́дрый Бог нас воздвиза́ти при́сно / к па́мяти соверше́нней Своего́ вочелове́чения, / подло́г сей предаде́ челове́ком, / шароде́ланьми ико́н честны́й возобража́ти зрак; / я́ко да сия́ во зре́ниих ви́дяще, / ве́руем, я́же сло́вом слы́шахом, / разуме́юще я́ве дея́ние и и́мя, / начерта́ние и страда́ния святы́х муже́й, / и Христа́ Венцода́вца, / венцы́ подаю́ща святы́м, страда́льцем же и му́чеником. / И́хже ра́ди ясне́йше и́стинную ве́ру держа́щи, Це́рковь лобыза́ет ико́ну вочелове́чения Христо́ва.

Песнь 7.

Ирмос: Бо́жия снизхожде́ния / огнь устыде́ся в Вавило́не иногда́: / сего́ ра́ди о́троцы в пещи́ ра́дованною ного́ю, / я́ко во цве́тнице, лику́юще, поя́ху: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Побежда́ются догма́тами / Богоглаго́ливых муже́й ересенача́льницы, / образо́в честь первообра́зным изобразу́ющих пра́во, / я́коже рече́ Вели́кий Васи́лий: / благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Хра́ми удобря́ются, све́тлыми ико́нами украша́емии днесь; / сего́ ра́ди мир в це́рквах, па́че всех челове́к красне́йшему добро́тою, / совоспева́ет пою́щему: / благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Свет облиста́, дале́че тьма, нечести́вии отгна́ны. / Сего́ ра́ди вся́ческая све́та испо́лнишася, / Светода́теля Христа́ с весе́лием пою́т и глаго́лют: / благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Богородичен: Пречи́стая Влады́чица, еди́на всех спасе́ния наде́жда, / я́же стра́шно ро́ждшая Царя́ царе́й Христа́, / на рука́х Свои́х Сего́ Младе́нца нося́щи, / спокланя́ема есть описа́ние, я́коже отцы́ глаго́лют.

Катавасия: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии, / па́че Созда́вшаго, / но о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, / ра́довахуся, пою́ще: / препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог благослове́н еси́.

Песнь 8.

Ирмос: Седмери́цею пещь / халде́йский мучи́тель / богочести́вым неи́стовно разжже́, / си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, / Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: / о́троцы, благослови́те, / свяще́нницы, воспо́йте, / лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.

Законополага́ет у́бо изя́щнейше отце́в сосло́вие, / Богочести́вым имстви́тельное поклоне́ние / и возставле́ние свяще́нныя ико́ны Христо́вы; / любоблагочести́вии же ле́тнюю па́мять я́ко ча́да соверша́ем благопослушли́вая о́ных, / и любо́вию о́браз Христо́в лобыза́ем.

Седмокра́тно преклоня́ху смире́нных высокому́дреннии / и любодоброде́тельных стремле́ния пресеца́ху, / и́миже оглаго́ловаху Боже́ственная дея́ния их; / но и́же Седма́го Собо́ра соше́дшиися отцы́ в Нике́и / горды́ню о́ных а́бие истерза́ша седмокра́тнейше.

Стре́лы младе́нец быва́ют псало́мски старому́дрствующим младому́дренных я́звы и ра́ны; / Боже́ственною же си́лою изнемога́ют язы́цы мно́зи, / хулы́ на высоту́ глаго́лющих; / и всяк, кто Отца́, Сы́на и Ду́ха, Бо́га Еди́наго, не весть, / Всевино́внаго и Еди́наго.

Богородичен: Зи́ждется Младе́нец самово́льне ми́лости ра́ди, Зижди́тель от чи́стых крове́й Твои́х, / соблюда́яй Тя по рождестве́ Преочище́нну всю Чи́стую / и очища́яй оскверне́нный о́браз. / Те́мже на ико́нах соизобража́ется Тебе́, / естество́м быв Челове́к, Бог Сый естество́м.

Катавасия: О́троки благочести́выя в пещи́ / Рождество́ Богоро́дичо спасло́ есть, / тогда́ у́бо образу́емое, / ны́не же де́йствуемое, / вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́: / Го́спода по́йте дела́ / и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

Песнь 9.

Ирмос: Ужасе́ся о сем Не́бо, / и земли́ удиви́шася концы́, / я́ко Бог яви́ся челове́ком пло́тски / и чре́во Твое́ бысть простра́ннейшее Небе́с. / Тем Тя, Богоро́дицу, / А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Ве́лий кре́постию и сове́том вся содержа́й, / Непостижи́ме Еди́не Бо́же, / держа́внейше Всенача́льниче, Всецарю́, / Це́рковь утверди́, в правосла́вии Твое́м соблюда́я, / отце́в всесла́вных, изоблича́ющих злосла́вие, мольба́ми.

Вели́ких че́стей сподо́бистеся на земли́, / Небому́дрении святи́и, / я́ко Христо́во изображе́ние любе́зно почто́сте. / И ны́не сень отложи́вше, и покрыва́ло пло́ти, / самоли́чно Сего́ в Лице́ зрите́, / и бо́льших сподобля́еми.

Да нака́жемся всево́инством ва́рварскаго безслове́сия, / е́же попусти́л еси́ на ны; / тех стремле́ние и де́рзость Сам сокруши́ / и ве́рным спобо́рствуй, наде́ющимся на Тя, Вседе́телю, / благодерзнове́нными моли́твами святы́х оте́ц, / и́хже соверша́ем па́мять.

Богородичен: Разуме́ти та́йну стра́шнаго Твоего́ Рождества́ ника́коже мо́жет ум челове́ческий, но ниже́ А́нгельский высокоу́мный, / я́ко Бо́га Ты родила́ еси́ Воплоще́ннаго, па́че естества́. / Тем Тя, Богоро́дицу, ве́дуще и со О́нем напису́юще, велича́ем.

Катавасия: Всяк земноро́дный / да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, / да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́, / почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, / и да вопие́т: / ра́дуйся, Всеблаже́нная, / Богоро́дице Чи́стая Присноде́во.

 

Светилен воскресен, Слава, отцев.
Подобен: Ду́хом во святи́лищи:

Отцы́ Небому́дреннии, на Седмо́м Собо́ре собра́вшиися, / моли́тву приле́жну Тро́ице принеси́те, / е́же изба́витися от вся́кия е́реси и суда́ ве́чнаго, / Ца́рствие же получи́ти нам Небе́сное, / ваш Собо́р Боже́ственный воспева́ющим.

И ныне, Богородичен: Мольба́ми, Преблаги́й Го́споди, Ма́тере Твоея́ / и и́же на Седми́ Собо́рех собра́вшихся отце́в / Це́рковь утверди́ и ве́ру укрепи́, / и Ца́рствия Небе́снаго вся покажи́ прича́стники, / егда́ прии́деши на зе́млю суди́ти всю тварь.

Воскреснаго же светильна Богородичен не глаголется, но отцев.

 

На хвалитех стихиры воскресны 4, и отцев 4, глас 6:
Подобен: Все отло́жше:

Все собра́вше душе́вное худо́жество, / и Боже́ственным Ду́хом разсмотри́вше, / Небе́сный и честны́й Си́мвол ве́ры / честни́и отцы́ Богопи́санне начерта́ша; / в не́мже я́вственнейше / Ро́ждшему Собезнача́льнаго Сло́ва науча́ют / и всеи́стинно Единосу́щнаго, / апо́стольским после́дующе проявле́нно уче́нием, / благосло́внии и пребога́тии и́стинно, / и Богому́дрии. (2)

Стих: Благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, / и хва́льно и просла́влено И́мя Твое́ во ве́ки.

Все прие́мше, у́мное сия́ние Свята́го Ду́ха, / преесте́ственнейшее благосло́вие / кра́ткими глаго́лы и мно́гим ра́зумом / Богодохнове́нно провеща́ша, / я́ко Христо́вы пропове́дницы, / Ева́нгельских предста́телие уче́ний, блаже́ннии, / и благочести́вых преда́ний, / свы́ше прие́мше сих открове́ние я́ве / и просве́щшеся, изложи́ша ве́ру Богонауче́нную.

Стих: Собери́те Ему́ / преподо́бныя Его́.

Все собра́вше па́стырское иску́сство / и я́рость дви́гше ны́не пра́веднейшую, / отмсти́тельне тя́жкия отгна́ша и па́губныя во́лки, / пра́щею Ду́ха изве́ргше от церко́внаго исполне́ния, / па́дшия я́ко к сме́рти / и я́ко неисце́льно неду́говавшия, / Боже́ственнии па́стырие, / я́ко раби́ и́стиннейшии Христо́вы, / и Боже́ственнаго пропове́дания таи́нницы свяще́ннейшии.

Слава, глас 8. Георгия Никомидийскаго:

Святы́х отце́в лик, / от коне́ц вселе́нныя сте́кшийся, / Отца́, и Сы́на, и Ду́ха Свята́го, / Еди́но Существо́ научи́ша и Естество́, / и та́йну Богосло́вия я́сно преда́ша Це́ркви; / и́хже, похваля́юще ве́рою, ублажи́м, глаго́люще: / о Боже́ственный по́лче, / Богоглаго́ливии ору́жницы ополче́ния Госпо́дня, / зве́зды многосве́тлыя мы́сленныя тве́рди, / та́инственнаго Сио́на необори́мии столпи́, / миродохнове́ннии цве́ти ра́йстии, / всезлата́я уста́ Сло́ва, / Нике́йская похвало́, вселе́нныя украше́ние, / приле́жно моли́теся о душа́х на́ших.

И ныне: Преблагослове́нна еси́, Богоро́дице Де́во:

Славословие великое, и отпуст. И обычное исхождение в притвор. Сла́ва, и ны́не, стихира Евангельская.

НА ЛИТУРГИИ

Блаженны воскресны на 6; и отцев песнь 3 на 4.

По входе тропарь воскресен
и отцев, глас 8:

Препросла́влен еси́, Христе́ Бо́же наш, / свети́ла на земли́ отцы́ на́ша основа́вый / и те́ми ко и́стинней ве́ре вся ны наста́вивый, / Многоблагоутро́бне, сла́ва Тебе́.

Таже кондак воскресен.
Слава, кондак отцев, глас 6.
Подобен: Рукопи́саннаго:

И́же из Отца́ возсия́в, Сын неизрече́нно / из Жены́ роди́ся, сугу́б естество́м, / Его́же ви́дяще, не отмета́емся зра́ка изображе́ния, / но, сие́ благоче́стно начерта́юще, / почита́ем ве́рно. / И сего́ ра́ди и́стинную ве́ру Це́рковь держа́щи, / лобыза́ет ико́ну вочелове́чения Христо́ва.

И ныне, Богородицы.

Прокимен прежде воскресен,
таже песнь отцев, глас 4:

Благослове́н еси́, Го́споди Бо́же оте́ц на́ших, / и хва́льно и просла́влено И́мя Твое́ во ве́ки.

Апостол дне и отцев,
ко Евреем, зачало 334.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2021-03-09; просмотров: 1000; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.129.70.157 (0.111 с.)