Евангелие от Луки, зачало 106. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Евангелие от Луки, зачало 106.



Рече́ Госпо́дь Свои́м ученико́м: внемли́те от челове́к, возложа́т на вы ру́ки своя́ и иждену́т, предаю́ще на со́нмища и темни́цы, ведо́мы к царе́м и влады́кам, и́мене Моего́ ра́ди, прилучи́тся же вам во свиде́тельство. Положи́те у́бо на сердца́х ва́ших, не пре́жде поуча́тися отвещава́ти. Аз бо дам вам уста́ и прему́дрость, е́йже не возмо́гут проти́витися или́ отвеща́ти вси противля́ющиися вам. Пре́дани же бу́дете и роди́тели, и бра́тиею, и ро́дом, и дру́ги, и умертвя́т от вас. И бу́дете ненави́дими от всех и́мене Моего́ ра́ди. И влас главы́ ва́шея не поги́бнет. В терпе́нии ва́шем стяжи́те ду́шы ва́ша.

Лк 21:12–19

По 50-м псалме.

Слава: Моли́твами свята́го великому́ченика Пантелеи́мона, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших.

[Стихира, глас 2: Ми́лостиваго Христа́, Пантелеи́моне, / моли́ ны́не, врачу́ Бо́жий, / изба́вити мя страсте́й / и поми́ловати мя.]

И ныне: Моли́твами Богоро́дицы, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших.

Таже, глас 6: Поми́луй мя, Бо́же, / по вели́цей ми́лости Твое́й / и по мно́жеству щедро́т Твои́х / очи́сти беззако́ние мое́.

И стихира самогласна, глас 3:

Возсия́ днесь сла́вная па́мять твоя́, / Пантелеи́моне многострада́льне, / созыва́ющи нас, празднолю́бцев, / на хвалу́ и сла́ву Христу́ Бо́гу на́шему, / в тебе́ исто́чник чуде́с нам я́вльшему, / тем, притека́юще к ра́це моще́й твои́х, / исцеле́ний дарова́ния прие́млем, / венча́вшаго тебе́ Спа́са Христа́ воспева́юще во ве́ки, / непреста́нно сла́вяще.

 

Канон Богородицы со ирмосом на 6 и святаго два канона на 8. Канон первый, глас 2, егоже краегранесие: Пантелеи́мона, всеизря́днаго му́ченика, пою́. Творение Феофаново.

Песнь 1.

Ирмос: Во глубине́ постла́ иногда́ / фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла, / вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный грех потреби́ло есть; / препросла́вленный Госпо́дь сла́вно бо просла́вися.

Припев: Святы́й великому́чениче и целе́бниче Пантелеи́моне, моли́ Бо́га о нас.

Присту́пль усе́рдно ко Христу́, / пре́жде сконча́ния, е́же о Христе́, мертвеца́ пе́рвее воздви́гл еси́. / Ны́не же мя, пребога́те, умерщвле́на грехо́вным угрызе́нием, / твои́ми моли́твами, о Пантелеи́моне, оживотвори́.

Возсия́, я́коже звезда́, нося́ в ю́ности ста́ростный и богому́дрый ра́зум, / добро́тою же те́ла благоле́пие души́ стяжа́в, / препросла́вленному Сло́ву яви́лся еси́ прекра́сен.

Умертви́вся ми́ру и во Христа́, блаже́нне, оде́явся ба́нею Креще́ния, / был еси́ богоно́сен орга́н и прия́телище де́йства Ду́ху, / всем угожда́я, всем уврачу́я неду́ги.

Прему́дрость сестру́ себе́ притвори́в и прича́стник жи́зни ведо́м, / от нея́ почти́лся еси́ / и венце́м дарова́ний украси́лся еси́, / Боже́ственныя зари́, блаже́нне, облиста́я све́тлостию.

Богородичен: Благослове́ньми, Пресвята́я Чи́стая, / естество́, уда́лено преслуша́нием бы́вшее от Зижди́теля, / Христа́ ро́ждши, венча́ла еси́ и тле́ния свободи́ла еси́. / Те́мже, ра́дующеся, вси в́ернии, Тя ублажа́ем.

Ин канон, поемый в Русской обители
святаго великомученика Пантелеимона на Афоне.
Глас 4. Песнь 1.

Ирмос: Отве́рзу уста́ моя́, / и напо́лнятся Ду́ха, / и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, / и явлю́ся, све́тло торжеству́я, / и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

С Моисе́ем сла́вным и Мариа́м Богому́дрою / днесь не глубину́ чермну́ю, но мо́ре преходя́ще до́блестей и чуде́с вели́каго в му́ченицех, / того́ воспои́м, ра́дующеся.

Зако́н похвале́ний побежда́ется све́тлостию нра́ва твоего́ и по́двигов вели́чеством, / еди́н Христо́с досто́йно сла́вити тя весть / боже́ственною у Себе́ све́тлостию.

Днесь пра́зднует Никомиди́я и сия́ оби́тель твоя́, Пантелеи́моне, / вся́кому граду и оби́тели ве́рных спра́зднующим па́мять твою́ / и о тебе́ Пресвяту́ю Тро́ицу велича́ющим.

Богородичен: Свет ро́ждшая Боже́ственный и невече́рний, / души́ моея́ зе́ницы просвети́, Присноде́во, / пе́ти Тя со све́тлым в страстоте́рпцех цели́телем на́шим, Всепе́тая.

Песнь 3.

Ирмос: Процвела́ есть пусты́ня, я́ко крин, Го́споди, / язы́ческая неплодя́щая Це́рковь / прише́ствием Твои́м, / в не́йже утверди́ся мое́ се́рдце.

Словеса́ Ду́ха услы́шав, / был еси́ я́ко земля́ до́брая и благопло́дная, / прие́мый се́мя многоце́нно / и роди́вый, треблаже́нне, спасе́ние душа́м.

Умертви́л еси́ мудрова́ние змии́на угрызе́ния и ду́шу оживи́л еси́, / богодохнове́нно возроди́вся и Царю́ всех предстоя́.

Посрами́л еси́ безбо́жное мучи́телей повеле́ние и ко Христу́ прите́кл еси́, / вме́сто всех Сего́ стяжа́в, / и был еси́, Богому́дре, вели́кий купе́ц.

Ма́тере твоея́ благоче́стие возлю́бль, сла́вне, / о́тчее же возненави́дел еси́ безбо́жие многомяте́жное, / я́ко име́я ра́зум, лу́чшее избра́л еси́.

Богородичен: Нося́й Боже́ственным манове́нием всю тварь, Госпо́дь / на руку́ но́сится Твое́ю, Де́во. / Его́же ны́не моли́ изба́вити от бед пою́щия Тя.

 

Ин. Ирмос: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, / живы́й и незави́стный Исто́чниче, / лик себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, / в Боже́ственней Твое́й сла́ве / венце́в сла́вы сподо́би.

Презре́в кра́сная ми́ра, красе́н, я́ко шипо́к, яви́лся еси́, всеизря́дне, / утверди́вшу ти се́рдце свое́ в любви́ Христа́, жела́ний кра́я.

Ма́тере твоея́ благоче́стие возлю́бль, сла́вне, / возненави́дел еси́ злоче́стие отца́, я́ко па́губное, / и того́ ко благоче́стию богому́дро приве́л еси́.

Тобо́ю, Пантелеи́моне, просла́вися Госпо́дь, во Святе́й Тро́ице сла́вимый, / на Небеси́ просла́вив тя / и на земли́ сла́вну творя́ па́мять твою́.

Богородичен: Моли́твами ми́лости тезоимени́таго му́ченика / низпосли́ нам, Госпоже́, Боже́ственную ми́лость / от Воплоти́вшагося из Тебе́ ми́лости ра́ди.

Седален, глас 4.
Подобен: Удиви́ся Ио́сиф:

До́бляго страда́льца благоче́стия Христо́ва восхва́лим све́тло Пантелеи́мона, ве́рнии, / псалмы́, и пе́нии и пе́сньми духо́вными, / и́мже мучи́тельство неви́димаго врага́ си́лою Боже́ственною попра́ся / и неду́гов исцеле́ние бога́тно от Го́спода дарова́ся / творя́щим ве́рно Боже́ственный и честны́й пра́здник его́.

Слава, глас тойже: Ермола́я му́драго, му́чениче, слове́с послу́шал еси́ / и оста́вил еси́ а́бие худо́жество земно́е, я́ко ме́рзко, я́ко не кре́пко, я́ко губи́тельно, / име́я Христо́вы стра́сти, уче́ния жи́зни в се́рдце твое́м, / неисце́льно стра́ждущим здра́вие, Пантелеи́моне, да́руя. / Те́мже моли́ся о творя́щих любо́вию па́мять твою́.

И ныне, Богородичен: Треволне́нии страстны́ми, безсо́вестный аз, обурева́емь, Чи́стая, призыва́ю Тя те́пле: / да не пре́зриши мене́, окая́ннаго, поги́бнути, бе́здну милосе́рдия ро́ждши, / ра́зве бо Тебе́ наде́жды не и́мам, / да не враго́м у́бо обра́дование и смех, наде́явся на Тя, явлю́ся, / и́бо мо́жеши, ели́ко хо́щеши, я́ко Ма́ти су́щи всех Бо́га.

Песнь 4.

Ирмос: Прише́л еси́ от Де́вы не хода́тай, ни А́нгел, / но Сам, Го́споди, вопло́щся, / и спасл еси́ всего́ мя, челове́ка. / Тем зову́ Ти: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

После́дуя Влады́це любо́вию, / расточи́л еси́ бога́тство ни́щим, / себе́ обнажа́я к страда́нию, / е́же и проше́л еси́, ве́чныя наде́жды прови́дев.

Хвале́ния Бо́гу же́ртву прине́сл еси́, / я́ве возгнуша́вся и́дольских треб, / все же шата́ние нечести́вых, страстоте́рпче, попра́л еси́.

Снеда́емым за́вистию и гне́вом бори́мым, / непобори́мую си́лу сим предста́вил еси́, му́чениче, / и победи́л еси́ злочести́вое томле́ние, вооружи́вся.

И́же ста́рца Симео́на рука́ми держи́мый, / ста́рца тя глаго́лы, Пантелеи́моне, улови́ к Боже́ственному разуме́нию / и ко мно́гих спасе́нию и избавле́нию.

Богородичен: Ю́ныя и де́вы во след Тебе́ потеко́ша, / Де́ву и Отрокови́цу Тя и Ма́терь зря́ще, / еди́на бо обоя́ во еди́но собрала́ еси́ несказа́нно, Богоневе́сто.

 

Ин. Ирмос: Неизсле́дный Бо́жий сове́т, / е́же от Де́вы воплоще́ния Тебе́, Вы́шняго, / проро́к Авваку́м, усмотря́я, зовя́ше: / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Хотя́й всем спасе́ния и и́стины позна́ния / Ермола́я тя глаго́лы, Богоизбра́нне, улови́ к боже́ственному разуме́нию / и ко мно́гих спасе́нию.

Я́ко Ио́сиф прекра́сный, / в цве́те ю́ности благоче́стия, и ра́зума, и милосе́рдия ко всем испо́лнился еси́, / благоугожда́я Вы́шнему и зовя́: / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Я́ко име́я дерзнове́ние к Бо́гу Триипоста́сному, / ми́рная и преми́рная блага́я проси́ почита́ющим тя, великому́чениче, / и о тебе́ зову́щим: / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Богородичен: Вои́стинну па́че ума́ есть воплоще́ние от Тебе́, Пречи́стая, Сы́на Бо́жия, / в Него́же уве́ровав от се́рдца, Пантелеи́мон взыва́ше: / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Песнь 5.

Ирмос: Просвеще́ние во тьме лежа́щих, / спасе́ние отча́янных, Христе́, Спа́се мой, / к Тебе́ у́тренюю, Царю́ мира, / просвети́ мя сия́нием Твои́м, / ино́го бо, ра́зве Тебе́, бо́га не зна́ю.

Ра́достно по́двиги подъя́л еси́ муче́ния, огражде́н си́лою Боже́ственною, / и, терпе́нием тве́рдо муче́ния подъе́мля, ра́дуяся, вопия́л еси́: / ино́го бо, ра́зве Тебе́, бо́га не зна́ем.

На по́двиг борьбы́ вступи́в, блаже́нне, Боже́ственною си́лою превозмо́гл еси́ / безбо́жных нечести́вое тира́нство и неи́стовство идолослуже́ния, / обле́кся во Христа́, Судию́ и Венча́теля по́двигов.

Ю́ношеско ты противле́ние име́я и тве́рдостию души́ возставле́ние стяжа́в, / вся́ку я́зву до́блественне претерпе́л еси́, / и му́жеским, блаже́нне, умо́м, / благода́тию Боже́ственнаго Креста́ укрепля́емь.

Несогла́сное отри́ну веща́ние заблу́ждших, / Небе́сным уче́нием страда́лец и мно́гим спасе́нию пресла́вну бысть вино́вник, / Твои́м де́йством, Христе́, укрепля́емь.

Богородичен: Рече́ния прему́дрых, и гада́ния вся, Препросла́вленная, / и проро́к прорече́ния Тя прообража́ху проявле́нно напосле́док бьѓги Бо́жию Роди́тельницу, / ины́я бо, ра́зве Тебе́, чи́стыя не зна́ем.

 

Ин. Ирмос: Ужасо́шася вся́ческая / в честне́м вхожде́нии Твое́м: / Ты бо, Неискусобра́чная Де́во, / внутрь вошла́ еси́ в храм Бо́жий, / я́коже честне́йший храм, / всем воспева́ющим Тя / мир подава́ющая.

Де́лы уве́ритися хотя́ в ве́ре, / в не́йже от Ермола́я освяще́н был еси́, / я́ко, узре́в же отроча́ ме́ртво, / моли́твою твое́ю воздви́гл еси́ того́, досточу́дне, / зми́я же умертви́л еси́.

Неисце́льныя стра́сти еди́ным Христа́ призыва́нием исцеля́ющу тебе́, / слепа́го просвети́л еси́, треблаже́нне, / пре́жде све́тлаго твоего́ страда́льчества тве́рдость показуя веры.

Неможе́ния душ и теле́с свободи́ рабы́ Твоя́, Тро́ице Единосу́щная, / и сохрани́ ны, поврежде́нны от искуше́ний и омраче́нны страстьми́, / Пантелеи́мона предста́тельством.

Богородичен: Необори́мый покро́в Твой, Влады́чице, / и заступле́ние ублажа́емаго на́ми великому́ченика / да бу́дут при́сно с на́ми, / спаса́юще нас от вся́каго наве́та враг ви́димых и неви́димых.

Песнь 6.

Ирмос: В бе́здне грехо́вней валя́яся, / неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: / от тли, Бо́же, мя возведи́.

И́долы ле́стныя оплева́л еси́ / и возноси́мую пре́лесть упраздни́л еси́, / чудоде́йствуя ди́вная и творя́ исцеле́ния, Богому́дре.

Вене́чник показа́лся еси́, всеизря́дне, / сквозе́ бо огнь ты проше́л еси́ и во́ду, / и, на колеси́ протяза́емь, / пресла́вно погуби́л еси́ безу́мныя.

Мучи́телей суровство́ низложи́в, / неудо́бь носи́мая бие́ния теле́сная душе́вною кре́постию, / пострада́л еси́, Богому́дре, благода́тию.

Богородичен: Содержа́й концы́ земли́, я́ко Бог, / Твои́ми, рука́ми, Чи́стая, держи́тся описа́нием те́ла, / И́же Боже́ственным зра́ком неопи́санный.

 

Ин. Ирмос: Боже́ственное сие́ и всечестно́е / соверша́юще пра́зднество, / Богому́дрии, Богома́тере, / прииди́те, рука́ми воспле́щим, / от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Слепа́го зре́ние теле́сное и душе́вное показа́ того́ му́ченика тве́рда, / тебе́ же, свя́те, чудоде́йственника и нача́ло по́двигов твои́х за Христа́, / и́хже до́блественно соверши́л еси́.

Мече́м му́жества твоего́, доблему́дре, разсе́кл еси́ мучи́телей кова́рства, / преще́ния же и вся́кое на тя шата́ние, / и зми́я льстивому́дреннаго главу́ сокруши́л еси́.

Словесы́ и дея́нии и́дольскую лесть облича́я, / приве́л еси́ ко Све́ту Трисо́лнечнаго Богонача́лия мно́гия никомиди́йцы, / Пантелеи́моне Богосве́тле.

Богородичен: Твое́ достоя́ние, Сло́ве, необори́мо яви́, / правосла́вным лю́дем побе́ды подая́ на враги́, / моли́твами Богоро́дицы и Твоего́ победоно́снаго му́ченика.

Кондак, глас 5:

Подража́тель сый Ми́лостиваго / и исцеле́ний благода́ть от Него́ прие́м, / страстоте́рпче и му́чениче Христа́ Бо́га, / моли́твами твои́ми душе́вныя на́ша неду́ги исцели́, / отгоня́ при́сно борца́ собла́зны от вопию́щих ве́рно: / спаси́ ны, Го́споди.

Икос: Безсре́бренника па́мять, до́бляго страда́льца, ве́рнаго целе́бника, / благоче́стно воспое́м, христолю́бцы, да прии́мем ми́лость, / па́че же оскве́рншии, я́коже и аз, своя́ хра́мы, / душа́м бо и те́лом, возлю́бленнии, исцеле́ния подава́ет. / Потщи́мся у́бо, ве́рная бра́тия, в сердца́х на́ших име́ти его́ кре́пость, / избавля́юща от ле́сти вопию́щия: / спаси́ ны, Го́споди.

Песнь 7.

Ирмос: Те́лу злато́му прему́дрый де́ти не послужи́ша, / и в пла́мень са́ми поидо́ша, / и бо́ги их обруга́ша, / среди́ пла́мене возопи́ша, и ороси́ я́ А́нгел: / услы́шася уже́ уст ва́ших моли́тва.

Зако́нно стражда́ и победи́в врага́, / приста́нище благоути́шно су́щим в мо́ри, сла́вне, обурева́емым был еси́, / свет же су́щим во тьме жития́, / и пе́ти научи́л еси́: / благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Блаже́н еси́, и добро́ тебе́ есть ны́не, преблаже́нне, / восприи́мшему пребога́тную и блаже́нную наде́жду твою́, / угото́ванную ве́рою Го́сподеви зову́щим: / благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Святы́х ду́ши, и пра́ведных ли́цы, / и Безпло́тных чи́ни А́нгельстии прия́ша слико́вника тя, блаже́нне, / мече́м бо усе́чен быв во главу́, пое́ши, ра́дуяся: / благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Богородичен: Ору́жие, е́же пре́жде дре́ва живо́тнаго нас отлучи́вшее, / ны́не, обраща́емо, прие́млет зна́менавшияся Кро́вию, из ребр Сы́на Твоего́ изше́дшею, Пренепоро́чная. / Благослове́на еси́, Бо́га пло́тию ро́ждшая.

 

Ин. Ирмос: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии, / па́че Созда́вшаго, / но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, / ра́довахуся, пою́ще: / препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог, благослове́н еси́.

Да пока́жется де́лы ве́ра, ‑ взыва́л еси́, сла́вне, пред одро́м разсла́бленнаго, / и Кого́ призыва́нием сей а́бие воздвиза́ется, / Той есть отце́в Бог благослове́нный.

Постыжде́н бысть зело́ Максимиа́н, / зря о И́мени Христо́ве ходя́ща разсла́бленнаго, / не име́я же что провеща́ти, / по ласка́тельствах му́кам предае́т тя, пою́ща: / препе́тый отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Тебе́, непобеди́ме, в коно́б с кипя́щим о́ловом мучи́тель вве́рже, / но явле́йся ти Госпо́дь огнь у́бо угаси́, / о́лово же устуди́в, пе́ти тя возбуди́: / Триипоста́сный отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Богородичен: Глас Тебе́ ра́достно прино́сим, Богоневе́сто, / ра́дуйся, ‑ зовуще, ‑ Помо́щнице ве́рных и му́чеников утвержде́ние, / Сы́ну Твоему́ зову́ще: / препе́тый отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Песнь 8.

Ирмос: В пещь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго / и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га / по́йте, дела́, я́ко Го́спода / и превозноси́те во вся ве́ки.

Благоприя́тное твоея́ хи́трости душе́вное ослепле́ние о́тчее исцеля́ет, / подаю́щее свет ве́рою, преблаже́нне, притека́ющим / и ко Спа́су Христу́ наставля́ющее.

За Христа́ закла́н быв, к ве́чней жи́зни премину́л еси́ / и Богозва́нен яви́лся еси́ именова́нием Бо́жиим, Богому́дре. / Тем почита́ем тя и превозно́сим Христа́ во ве́ки.

Вити́йское отложи́в лю́тое му́дрых глумле́ние, / Христо́вым призыва́нием боле́зненных страсте́й коре́ния посека́еши, / исцеля́я превознося́щия Христа́ во ве́ки.

Богородичен: Безсме́ртия зарю́ ве́мы исто́чника Тя, Богоро́дице, / я́ко ро́ждшую Сло́во Безсме́ртнаго Отца́, всех сме́рти избавля́ющего, / превознося́щих Его́ во ве́ки.

 

Ин. Ирмос: О́троки благочести́выя в пещи́ / Рождество́ Богоро́дично спасло́ есть, / тогда́ у́бо образу́емое, / ны́не же де́йствуемое, / вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́: / Го́спода по́йте дела́ / и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

Тя́жкий ка́мень на твою́ вы́ю привяза́ша / и в мо́ре тя вверго́ша нечести́вии, / но ка́мень, а́ки лист, по вода́м пла́ваше, / руково́дством же стра́нным су́ше отдае́шися ты, всече́стне.

Звере́м кровожа́дным люте́йший звере́й вдаде́ тя, страстоте́рпче, / па́ки же к тебе́ Госпо́дь ди́вен яви́ся, / зве́ри бо укроти́ и сих состяза́тися сотвори́, / кто бы из них пе́рвый поклони́лся тебе́ / и твоя́ но́ги облобыза́л, прехва́льне.

Мно́жества уве́ровавших ви́дя, царь возъяри́ся па́че / и вся зве́ри повеле́ уби́ти, / тебе́ же, великому́чениче, заключи́ти в темни́цу, Тро́ицу во Еди́нице пою́ща: / Го́спода по́йте, дела́, / и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

Богородичен: Не премени́в естества́ Иису́с, / из Тебе́ бо во всего́ челове́ка облече́ся, Богороди́тельнице, / Его́же страсть Пантелеи́мон кре́пце изобрази́в, ра́дуяся, пое́т Тому́: / Го́спода по́йте, дела́, / и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

На 9-й песни Честнейшую: не поем, но поем припевы праздника.

Припев: Велича́й, душе́ моя́, / Честне́йшую Го́рних во́инств, / Де́ву Пречи́стую Богоро́дицу.

Таже ирмос канона Пресвятыя Богородицы. Посем вторый лик поет тойже припев и ирмос. Тойже припев поем и к тропарем канона Богородицы.

Песнь 9.

Ирмос: Безнача́льна Роди́теля Сын, Бог и Госпо́дь, / вопло́щся от Де́вы, нам яви́ся, / омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная. / Тем Всепе́тую Богоро́дицу велича́ем.

Припев: Велича́й, душе́ моя́, / в страстоте́рпцех пресве́тлаго свети́льника.

Преста́вился еси́, ра́дуяся, к жела́нию коне́чному, / иде́же всели́вcя, преблаже́нне, блаже́нный коне́ц прия́ти вои́стинну сподо́бился еси́, / сый со Влады́кою твои́м во ве́ки безконе́чныя.

Припев: Велича́й, душе́ моя́, / безере́бреников похвалу́ и украше́ние.

Жела́ние получи́л еси́ и любве́ твоея́ исполне́ние, / ка́плющей еще́ те́плей кро́ви, за Христа́ излия́вшейся, / от Него́же, ра́дуяся, прия́л еси́ венцы́ по́двигов твои́х.

Припев: Велича́й, душе́ моя́, / цели́теля неду́жных, по зва́нии всех ми́лующаго.

Львов уста́ и звере́й зия́ния, я́коже Дании́л дре́вле, ты обузда́л еси́, / весть бо стыде́тися, му́чениче, доброде́тели и безслове́сное естество́. / Те́мже тя, пресла́вне, соше́дшеся, ублажа́ем.

Припев: Велича́й, душе́ моя́, / цели́теля неду́жных, по зва́нии всех ми́лующаго.

Бога́тную бла́гость тебе́ Христо́с да́рует, / сокро́вище исцеле́ний нам да́руя / и всеми́лостива изволе́нием тя пода́в вся́кому скорбя́щему, / и приста́нище ти́хое, и предста́теля, и защи́тителя.

Припев: Велича́й, душе́ моя́, / Чи́стую Де́ву и Еди́ну Богоро́дицу.

Богородичен: Я́ко руно́, Всенепоро́чная, дождь Небе́сный во утро́бе заче́нши, / нам родила́ еси́ тишину́ Даю́щаго / я́ко Бо́га Того́ пою́щим / и Тя, Всепе́тую Богоро́дицу, пропове́дающим.

 

Ин. Ирмос: Всяк земноро́дный / да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, / да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́, / почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, / и да вопие́т: / ра́дуйся, Всеблаже́нная, Богоро́дице, / Чи́стая Присноде́во.

Припев: А́нгели, страда́ние твое́ зря́ще, удиви́шася, / ка́ко в те́ле, свя́те, безпло́тнаго прехва́льне победи́л еси́.

К колеси́ привя́занный, ди́вен был еси́, досточу́дне, / безу́мныя бо то́е па́че погуби́, / би́ти у́бо тя повеле́ Максимиа́н и отсещи́ главу́ твою́, / мечу́ же прегну́вшуся, / спекула́тора и во́ины к ве́ре во Христа́ обрати́л еси́.

Припев: А́нгели, зря́ще тя, лесть низложи́вшаго, / ублажа́ху тебе́, твердому́дренне.

О уби́йцах и о всем ми́ре моли́вшуся ти, сла́вне, / свы́ше по достоя́нию нарече́н был еси́ Пантелеи́мон, / де́лы оправда́я именова́ние, / млеко́ же истече́ из тебе́ вме́сто кро́ве, / и та́ко, венцено́сный, Христу́ предста́л еси́.

Припев: А́нгели свеселя́тся челове́ком в па́мяти Пантелеи́мона, / Тро́ице предстоя́щаго.

Свы́ше назира́еши, великому́чениче, па́мять твою́ любо́вию соверша́ющих / и хода́тайствуеши тем у Трисо́лнечнаго Божества́ грехо́в проще́ние, мир же и спасе́ние, / е́же и нам проси́, тя велича́ющим.

Припев: Со А́нгелы ро́ди вси, блажи́м Тя, / Богоневе́стная Мари́е.

Богородичен: Све́тло испове́да победоно́сный Пантелеи́мон всех Влады́ку / из Твоея́, Благода́тная, возсия́вша утро́бы, / тве́рдо испи́ за Того́ ча́шу страда́ния / и утеше́ние прия́ с весе́лием, / лику́я с му́ченики и все́ми святы́ми.

Таже оба лика, вкупе соше́дшеся, поют первый припев канона Богородицы: Велича́й, душе́ моя́, / Честне́йшую Го́рних во́инств, Де́ву Пречи́стую, Богоро́дицу.

Посем катавасия.

Светилен.
Подобен: Ученико́м:

Ми́лостивую твою́ ду́шу прови́де Бог, Пантелеи́мона тя пропове́да, / безсре́бренно бо тре́бующим исцеле́ние источа́еши, свя́те, / мучи́телей свире́пство терпе́нием твои́м победи́вый. (2)

Слава, и ныне: Пантелеи́моне всему́дре, честны́х безсре́бренников свяще́нная красото́ / и Боже́ственных му́чеников великопобе́дная сла́во, / свы́ше побе́ды испроси́ правосла́вным, и ми́ру мир, / и ве́рно сла́вящим тя, свя́те, спасе́ние, / с Богоро́дицею о всех моля́ся.

На хвалитех стихиры на 4, глас 8.
Подобен: О, преславнаго чудесе́:

Де́ло промышле́ния Вы́шняго, / е́же на тебе́ бы́вшее, / све́тло показа́ся, / теле́сныя бо стра́сти цели́ти я́вственно, / Пантелеи́моне, науча́емь, / душ обре́лся еси́ врач изря́ден, / сло́вом благода́ти уврачу́я вся / и мра́чныя ле́сти избавля́я к тебе́ притека́ющия.

Ми́лости Бо́жии подо́бяся, / Пантелеи́мон я́ве именова́ся, / сугу́бо прие́м и́мя и подо́бное ве́щи. / Я́ко сострада́телен бо, ми́луеши всех, / сугу́бо подая́ сим исцеле́ние, / пита́я и целя́, / и к ра́зуму, сла́вне, наставля́я Боже́ственному / и пресве́тлому Христо́ву, пребога́те.

Добро́тою, Богому́дре, теле́сною / душе́вную добро́ту благоду́шно премени́л еси́ / и у́мное благоле́пие плотско́ю красото́ю / и зря́щия, му́чениче, удиви́л еси́, / зна́меньми сия́я и чудесы́, / цве́том ю́ности, / состаре́вшихся ра́зум прие́м, / ве́рою же и благода́тию просвеща́емь.

Глас 5, самогласен, Германово:

Всесве́тлая му́ченика па́мять сия́ет, я́ко со́лнце, конце́м / и непреста́нно подава́ет ве́рным исцеле́ния, / неду́ги отгоня́ющи и стра́сти исцеля́ющи, / мо́лится бо при́сно Пантелеи́мон Христу́ / дарова́ти душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Слава, глас 4, Византиево: Днесь просия́ страстоно́сца па́мять, / прииди́те, ве́рнии, духо́вно возвесели́мся / и пе́сньми сего́ венча́ем, / и́бо неви́димаго врага́ си́лою кре́стною му́жески победи́л есть, / и мучи́телей безме́рных мук не убоя́вся, / зако́нно по́честь прия́т Вы́шняго зва́ния, / и ны́не со А́нгелы ве́чно почива́ет. / Но, о му́чениче Христо́в Пантелеи́моне, / врачу́ неду́гующих и приста́нище обурева́емых, / не преста́й моля́ся Ми́лостивому Бо́гу / спасти́ся душа́м на́шим.

И ныне, Богородичен, глас тойже: Богоро́дицу пе́сньми немо́лчными благоче́стно пое́м, вопию́ще: / ра́дуйся, горо́ свята́я, / ра́дуйся, престо́ле огнено́сный всех Царя́, / ра́дуйся, похвало́ А́нгелов и святы́х сла́во.

 

НА ЛИТУРГИИ

Блаженны от канона святаго, песни 3-я на 4, и песнь 6-я на 4.

Тропарь великомученика, глас 3:

Страстоте́рпче святы́й и целе́бниче Пантелеи́моне, / моли́ Ми́лостиваго Бо́га, / да прегреше́ний оставле́ние / пода́ст душа́м на́шим.

Кондак, глас 5:

Подража́тель сый Ми́лостиваго / и исцеле́ний благода́ть от Него́ прие́м, / страстоте́рпче и му́чениче Христа́ Бо́га, / моли́твами твои́ми душе́вныя на́ша неду́ги исцели́, / отгоня́ при́сно борца́ собла́зны от вопию́щих ве́рно: / спаси́ ны, Го́споди.

Прокимен, глас 4:

Ди́вен Бог во святы́х Свои́х, / Бог Изра́илев. Стих: В це́рквах благослови́те Бо́га, Го́спода от исто́чник Изра́илевых.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2021-03-09; просмотров: 440; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.224.214.215 (0.101 с.)