Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Евангелие от Луки, зачало 106.
Рече́ Госпо́дь Свои́м ученико́м: внемли́те от челове́к, возложа́т на вы ру́ки своя́ и иждену́т, предаю́ще на со́нмища и темни́цы, ведо́мы к царе́м и влады́кам, и́мене Моего́ ра́ди, прилучи́тся же вам во свиде́тельство. Положи́те у́бо на сердца́х ва́ших, не пре́жде поуча́тися отвещава́ти. Аз бо дам вам уста́ и прему́дрость, е́йже не возмо́гут проти́витися или́ отвеща́ти вси противля́ющиися вам. Пре́дани же бу́дете и роди́тели, и бра́тиею, и ро́дом, и дру́ги, и умертвя́т от вас. И бу́дете ненави́дими от всех и́мене Моего́ ра́ди. И влас главы́ ва́шея не поги́бнет. В терпе́нии ва́шем стяжи́те ду́шы ва́ша. Лк 21:12–19 По 50-м псалме. Слава: Моли́твами свята́го великому́ченика Пантелеи́мона, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших. [Стихира, глас 2: Ми́лостиваго Христа́, Пантелеи́моне, / моли́ ны́не, врачу́ Бо́жий, / изба́вити мя страсте́й / и поми́ловати мя.] И ныне: Моли́твами Богоро́дицы, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших. Таже, глас 6: Поми́луй мя, Бо́же, / по вели́цей ми́лости Твое́й / и по мно́жеству щедро́т Твои́х / очи́сти беззако́ние мое́. И стихира самогласна, глас 3: Возсия́ днесь сла́вная па́мять твоя́, / Пантелеи́моне многострада́льне, / созыва́ющи нас, празднолю́бцев, / на хвалу́ и сла́ву Христу́ Бо́гу на́шему, / в тебе́ исто́чник чуде́с нам я́вльшему, / тем, притека́юще к ра́це моще́й твои́х, / исцеле́ний дарова́ния прие́млем, / венча́вшаго тебе́ Спа́са Христа́ воспева́юще во ве́ки, / непреста́нно сла́вяще.
Канон Богородицы со ирмосом на 6 и святаго два канона на 8. Канон первый, глас 2, егоже краегранесие: Пантелеи́мона, всеизря́днаго му́ченика, пою́. Творение Феофаново. Песнь 1. Ирмос: Во глубине́ постла́ иногда́ / фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла, / вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный грех потреби́ло есть; / препросла́вленный Госпо́дь сла́вно бо просла́вися. Припев: Святы́й великому́чениче и целе́бниче Пантелеи́моне, моли́ Бо́га о нас.
Присту́пль усе́рдно ко Христу́, / пре́жде сконча́ния, е́же о Христе́, мертвеца́ пе́рвее воздви́гл еси́. / Ны́не же мя, пребога́те, умерщвле́на грехо́вным угрызе́нием, / твои́ми моли́твами, о Пантелеи́моне, оживотвори́. Возсия́, я́коже звезда́, нося́ в ю́ности ста́ростный и богому́дрый ра́зум, / добро́тою же те́ла благоле́пие души́ стяжа́в, / препросла́вленному Сло́ву яви́лся еси́ прекра́сен. Умертви́вся ми́ру и во Христа́, блаже́нне, оде́явся ба́нею Креще́ния, / был еси́ богоно́сен орга́н и прия́телище де́йства Ду́ху, / всем угожда́я, всем уврачу́я неду́ги. Прему́дрость сестру́ себе́ притвори́в и прича́стник жи́зни ведо́м, / от нея́ почти́лся еси́ / и венце́м дарова́ний украси́лся еси́, / Боже́ственныя зари́, блаже́нне, облиста́я све́тлостию. Богородичен: Благослове́ньми, Пресвята́я Чи́стая, / естество́, уда́лено преслуша́нием бы́вшее от Зижди́теля, / Христа́ ро́ждши, венча́ла еси́ и тле́ния свободи́ла еси́. / Те́мже, ра́дующеся, вси в́ернии, Тя ублажа́ем. Ин канон, поемый в Русской обители Ирмос: Отве́рзу уста́ моя́, / и напо́лнятся Ду́ха, / и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, / и явлю́ся, све́тло торжеству́я, / и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́. С Моисе́ем сла́вным и Мариа́м Богому́дрою / днесь не глубину́ чермну́ю, но мо́ре преходя́ще до́блестей и чуде́с вели́каго в му́ченицех, / того́ воспои́м, ра́дующеся. Зако́н похвале́ний побежда́ется све́тлостию нра́ва твоего́ и по́двигов вели́чеством, / еди́н Христо́с досто́йно сла́вити тя весть / боже́ственною у Себе́ све́тлостию. Днесь пра́зднует Никомиди́я и сия́ оби́тель твоя́, Пантелеи́моне, / вся́кому граду и оби́тели ве́рных спра́зднующим па́мять твою́ / и о тебе́ Пресвяту́ю Тро́ицу велича́ющим.
Богородичен: Свет ро́ждшая Боже́ственный и невече́рний, / души́ моея́ зе́ницы просвети́, Присноде́во, / пе́ти Тя со све́тлым в страстоте́рпцех цели́телем на́шим, Всепе́тая. Песнь 3. Ирмос: Процвела́ есть пусты́ня, я́ко крин, Го́споди, / язы́ческая неплодя́щая Це́рковь / прише́ствием Твои́м, / в не́йже утверди́ся мое́ се́рдце. Словеса́ Ду́ха услы́шав, / был еси́ я́ко земля́ до́брая и благопло́дная, / прие́мый се́мя многоце́нно / и роди́вый, треблаже́нне, спасе́ние душа́м. Умертви́л еси́ мудрова́ние змии́на угрызе́ния и ду́шу оживи́л еси́, / богодохнове́нно возроди́вся и Царю́ всех предстоя́. Посрами́л еси́ безбо́жное мучи́телей повеле́ние и ко Христу́ прите́кл еси́, / вме́сто всех Сего́ стяжа́в, / и был еси́, Богому́дре, вели́кий купе́ц. Ма́тере твоея́ благоче́стие возлю́бль, сла́вне, / о́тчее же возненави́дел еси́ безбо́жие многомяте́жное, / я́ко име́я ра́зум, лу́чшее избра́л еси́. Богородичен: Нося́й Боже́ственным манове́нием всю тварь, Госпо́дь / на руку́ но́сится Твое́ю, Де́во. / Его́же ны́не моли́ изба́вити от бед пою́щия Тя.
Ин. Ирмос: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, / живы́й и незави́стный Исто́чниче, / лик себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, / в Боже́ственней Твое́й сла́ве / венце́в сла́вы сподо́би. Презре́в кра́сная ми́ра, красе́н, я́ко шипо́к, яви́лся еси́, всеизря́дне, / утверди́вшу ти се́рдце свое́ в любви́ Христа́, жела́ний кра́я. Ма́тере твоея́ благоче́стие возлю́бль, сла́вне, / возненави́дел еси́ злоче́стие отца́, я́ко па́губное, / и того́ ко благоче́стию богому́дро приве́л еси́. Тобо́ю, Пантелеи́моне, просла́вися Госпо́дь, во Святе́й Тро́ице сла́вимый, / на Небеси́ просла́вив тя / и на земли́ сла́вну творя́ па́мять твою́. Богородичен: Моли́твами ми́лости тезоимени́таго му́ченика / низпосли́ нам, Госпоже́, Боже́ственную ми́лость / от Воплоти́вшагося из Тебе́ ми́лости ра́ди. Седален, глас 4. До́бляго страда́льца благоче́стия Христо́ва восхва́лим све́тло Пантелеи́мона, ве́рнии, / псалмы́, и пе́нии и пе́сньми духо́вными, / и́мже мучи́тельство неви́димаго врага́ си́лою Боже́ственною попра́ся / и неду́гов исцеле́ние бога́тно от Го́спода дарова́ся / творя́щим ве́рно Боже́ственный и честны́й пра́здник его́. Слава, глас тойже: Ермола́я му́драго, му́чениче, слове́с послу́шал еси́ / и оста́вил еси́ а́бие худо́жество земно́е, я́ко ме́рзко, я́ко не кре́пко, я́ко губи́тельно, / име́я Христо́вы стра́сти, уче́ния жи́зни в се́рдце твое́м, / неисце́льно стра́ждущим здра́вие, Пантелеи́моне, да́руя. / Те́мже моли́ся о творя́щих любо́вию па́мять твою́. И ныне, Богородичен: Треволне́нии страстны́ми, безсо́вестный аз, обурева́емь, Чи́стая, призыва́ю Тя те́пле: / да не пре́зриши мене́, окая́ннаго, поги́бнути, бе́здну милосе́рдия ро́ждши, / ра́зве бо Тебе́ наде́жды не и́мам, / да не враго́м у́бо обра́дование и смех, наде́явся на Тя, явлю́ся, / и́бо мо́жеши, ели́ко хо́щеши, я́ко Ма́ти су́щи всех Бо́га.
Песнь 4. Ирмос: Прише́л еси́ от Де́вы не хода́тай, ни А́нгел, / но Сам, Го́споди, вопло́щся, / и спасл еси́ всего́ мя, челове́ка. / Тем зову́ Ти: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди. После́дуя Влады́це любо́вию, / расточи́л еси́ бога́тство ни́щим, / себе́ обнажа́я к страда́нию, / е́же и проше́л еси́, ве́чныя наде́жды прови́дев. Хвале́ния Бо́гу же́ртву прине́сл еси́, / я́ве возгнуша́вся и́дольских треб, / все же шата́ние нечести́вых, страстоте́рпче, попра́л еси́. Снеда́емым за́вистию и гне́вом бори́мым, / непобори́мую си́лу сим предста́вил еси́, му́чениче, / и победи́л еси́ злочести́вое томле́ние, вооружи́вся. И́же ста́рца Симео́на рука́ми держи́мый, / ста́рца тя глаго́лы, Пантелеи́моне, улови́ к Боже́ственному разуме́нию / и ко мно́гих спасе́нию и избавле́нию. Богородичен: Ю́ныя и де́вы во след Тебе́ потеко́ша, / Де́ву и Отрокови́цу Тя и Ма́терь зря́ще, / еди́на бо обоя́ во еди́но собрала́ еси́ несказа́нно, Богоневе́сто.
Ин. Ирмос: Неизсле́дный Бо́жий сове́т, / е́же от Де́вы воплоще́ния Тебе́, Вы́шняго, / проро́к Авваку́м, усмотря́я, зовя́ше: / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди. Хотя́й всем спасе́ния и и́стины позна́ния / Ермола́я тя глаго́лы, Богоизбра́нне, улови́ к боже́ственному разуме́нию / и ко мно́гих спасе́нию. Я́ко Ио́сиф прекра́сный, / в цве́те ю́ности благоче́стия, и ра́зума, и милосе́рдия ко всем испо́лнился еси́, / благоугожда́я Вы́шнему и зовя́: / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди. Я́ко име́я дерзнове́ние к Бо́гу Триипоста́сному, / ми́рная и преми́рная блага́я проси́ почита́ющим тя, великому́чениче, / и о тебе́ зову́щим: / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди. Богородичен: Вои́стинну па́че ума́ есть воплоще́ние от Тебе́, Пречи́стая, Сы́на Бо́жия, / в Него́же уве́ровав от се́рдца, Пантелеи́мон взыва́ше: / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Песнь 5. Ирмос: Просвеще́ние во тьме лежа́щих, / спасе́ние отча́янных, Христе́, Спа́се мой, / к Тебе́ у́тренюю, Царю́ мира, / просвети́ мя сия́нием Твои́м, / ино́го бо, ра́зве Тебе́, бо́га не зна́ю. Ра́достно по́двиги подъя́л еси́ муче́ния, огражде́н си́лою Боже́ственною, / и, терпе́нием тве́рдо муче́ния подъе́мля, ра́дуяся, вопия́л еси́: / ино́го бо, ра́зве Тебе́, бо́га не зна́ем. На по́двиг борьбы́ вступи́в, блаже́нне, Боже́ственною си́лою превозмо́гл еси́ / безбо́жных нечести́вое тира́нство и неи́стовство идолослуже́ния, / обле́кся во Христа́, Судию́ и Венча́теля по́двигов. Ю́ношеско ты противле́ние име́я и тве́рдостию души́ возставле́ние стяжа́в, / вся́ку я́зву до́блественне претерпе́л еси́, / и му́жеским, блаже́нне, умо́м, / благода́тию Боже́ственнаго Креста́ укрепля́емь. Несогла́сное отри́ну веща́ние заблу́ждших, / Небе́сным уче́нием страда́лец и мно́гим спасе́нию пресла́вну бысть вино́вник, / Твои́м де́йством, Христе́, укрепля́емь. Богородичен: Рече́ния прему́дрых, и гада́ния вся, Препросла́вленная, / и проро́к прорече́ния Тя прообража́ху проявле́нно напосле́док бьѓги Бо́жию Роди́тельницу, / ины́я бо, ра́зве Тебе́, чи́стыя не зна́ем.
Ин. Ирмос: Ужасо́шася вся́ческая / в честне́м вхожде́нии Твое́м: / Ты бо, Неискусобра́чная Де́во, / внутрь вошла́ еси́ в храм Бо́жий, / я́коже честне́йший храм, / всем воспева́ющим Тя / мир подава́ющая. Де́лы уве́ритися хотя́ в ве́ре, / в не́йже от Ермола́я освяще́н был еси́, / я́ко, узре́в же отроча́ ме́ртво, / моли́твою твое́ю воздви́гл еси́ того́, досточу́дне, / зми́я же умертви́л еси́. Неисце́льныя стра́сти еди́ным Христа́ призыва́нием исцеля́ющу тебе́, / слепа́го просвети́л еси́, треблаже́нне, / пре́жде све́тлаго твоего́ страда́льчества тве́рдость показуя веры. Неможе́ния душ и теле́с свободи́ рабы́ Твоя́, Тро́ице Единосу́щная, / и сохрани́ ны, поврежде́нны от искуше́ний и омраче́нны страстьми́, / Пантелеи́мона предста́тельством. Богородичен: Необори́мый покро́в Твой, Влады́чице, / и заступле́ние ублажа́емаго на́ми великому́ченика / да бу́дут при́сно с на́ми, / спаса́юще нас от вся́каго наве́та враг ви́димых и неви́димых. Песнь 6. Ирмос: В бе́здне грехо́вней валя́яся, / неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: / от тли, Бо́же, мя возведи́. И́долы ле́стныя оплева́л еси́ / и возноси́мую пре́лесть упраздни́л еси́, / чудоде́йствуя ди́вная и творя́ исцеле́ния, Богому́дре. Вене́чник показа́лся еси́, всеизря́дне, / сквозе́ бо огнь ты проше́л еси́ и во́ду, / и, на колеси́ протяза́емь, / пресла́вно погуби́л еси́ безу́мныя.
Мучи́телей суровство́ низложи́в, / неудо́бь носи́мая бие́ния теле́сная душе́вною кре́постию, / пострада́л еси́, Богому́дре, благода́тию. Богородичен: Содержа́й концы́ земли́, я́ко Бог, / Твои́ми, рука́ми, Чи́стая, держи́тся описа́нием те́ла, / И́же Боже́ственным зра́ком неопи́санный.
Ин. Ирмос: Боже́ственное сие́ и всечестно́е / соверша́юще пра́зднество, / Богому́дрии, Богома́тере, / прииди́те, рука́ми воспле́щим, / от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим. Слепа́го зре́ние теле́сное и душе́вное показа́ того́ му́ченика тве́рда, / тебе́ же, свя́те, чудоде́йственника и нача́ло по́двигов твои́х за Христа́, / и́хже до́блественно соверши́л еси́. Мече́м му́жества твоего́, доблему́дре, разсе́кл еси́ мучи́телей кова́рства, / преще́ния же и вся́кое на тя шата́ние, / и зми́я льстивому́дреннаго главу́ сокруши́л еси́. Словесы́ и дея́нии и́дольскую лесть облича́я, / приве́л еси́ ко Све́ту Трисо́лнечнаго Богонача́лия мно́гия никомиди́йцы, / Пантелеи́моне Богосве́тле. Богородичен: Твое́ достоя́ние, Сло́ве, необори́мо яви́, / правосла́вным лю́дем побе́ды подая́ на враги́, / моли́твами Богоро́дицы и Твоего́ победоно́снаго му́ченика. Кондак, глас 5: Подража́тель сый Ми́лостиваго / и исцеле́ний благода́ть от Него́ прие́м, / страстоте́рпче и му́чениче Христа́ Бо́га, / моли́твами твои́ми душе́вныя на́ша неду́ги исцели́, / отгоня́ при́сно борца́ собла́зны от вопию́щих ве́рно: / спаси́ ны, Го́споди. Икос: Безсре́бренника па́мять, до́бляго страда́льца, ве́рнаго целе́бника, / благоче́стно воспое́м, христолю́бцы, да прии́мем ми́лость, / па́че же оскве́рншии, я́коже и аз, своя́ хра́мы, / душа́м бо и те́лом, возлю́бленнии, исцеле́ния подава́ет. / Потщи́мся у́бо, ве́рная бра́тия, в сердца́х на́ших име́ти его́ кре́пость, / избавля́юща от ле́сти вопию́щия: / спаси́ ны, Го́споди. Песнь 7. Ирмос: Те́лу злато́му прему́дрый де́ти не послужи́ша, / и в пла́мень са́ми поидо́ша, / и бо́ги их обруга́ша, / среди́ пла́мене возопи́ша, и ороси́ я́ А́нгел: / услы́шася уже́ уст ва́ших моли́тва. Зако́нно стражда́ и победи́в врага́, / приста́нище благоути́шно су́щим в мо́ри, сла́вне, обурева́емым был еси́, / свет же су́щим во тьме жития́, / и пе́ти научи́л еси́: / благослове́н Бог оте́ц на́ших. Блаже́н еси́, и добро́ тебе́ есть ны́не, преблаже́нне, / восприи́мшему пребога́тную и блаже́нную наде́жду твою́, / угото́ванную ве́рою Го́сподеви зову́щим: / благослове́н Бог оте́ц на́ших. Святы́х ду́ши, и пра́ведных ли́цы, / и Безпло́тных чи́ни А́нгельстии прия́ша слико́вника тя, блаже́нне, / мече́м бо усе́чен быв во главу́, пое́ши, ра́дуяся: / благослове́н Бог оте́ц на́ших. Богородичен: Ору́жие, е́же пре́жде дре́ва живо́тнаго нас отлучи́вшее, / ны́не, обраща́емо, прие́млет зна́менавшияся Кро́вию, из ребр Сы́на Твоего́ изше́дшею, Пренепоро́чная. / Благослове́на еси́, Бо́га пло́тию ро́ждшая.
Ин. Ирмос: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии, / па́че Созда́вшаго, / но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, / ра́довахуся, пою́ще: / препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог, благослове́н еси́. Да пока́жется де́лы ве́ра, ‑ взыва́л еси́, сла́вне, пред одро́м разсла́бленнаго, / и Кого́ призыва́нием сей а́бие воздвиза́ется, / Той есть отце́в Бог благослове́нный. Постыжде́н бысть зело́ Максимиа́н, / зря о И́мени Христо́ве ходя́ща разсла́бленнаго, / не име́я же что провеща́ти, / по ласка́тельствах му́кам предае́т тя, пою́ща: / препе́тый отце́в Бо́же, благослове́н еси́. Тебе́, непобеди́ме, в коно́б с кипя́щим о́ловом мучи́тель вве́рже, / но явле́йся ти Госпо́дь огнь у́бо угаси́, / о́лово же устуди́в, пе́ти тя возбуди́: / Триипоста́сный отце́в Бо́же, благослове́н еси́. Богородичен: Глас Тебе́ ра́достно прино́сим, Богоневе́сто, / ра́дуйся, ‑ зовуще, ‑ Помо́щнице ве́рных и му́чеников утвержде́ние, / Сы́ну Твоему́ зову́ще: / препе́тый отце́в Бо́же, благослове́н еси́. Песнь 8. Ирмос: В пещь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго / и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га / по́йте, дела́, я́ко Го́спода / и превозноси́те во вся ве́ки. Благоприя́тное твоея́ хи́трости душе́вное ослепле́ние о́тчее исцеля́ет, / подаю́щее свет ве́рою, преблаже́нне, притека́ющим / и ко Спа́су Христу́ наставля́ющее. За Христа́ закла́н быв, к ве́чней жи́зни премину́л еси́ / и Богозва́нен яви́лся еси́ именова́нием Бо́жиим, Богому́дре. / Тем почита́ем тя и превозно́сим Христа́ во ве́ки. Вити́йское отложи́в лю́тое му́дрых глумле́ние, / Христо́вым призыва́нием боле́зненных страсте́й коре́ния посека́еши, / исцеля́я превознося́щия Христа́ во ве́ки. Богородичен: Безсме́ртия зарю́ ве́мы исто́чника Тя, Богоро́дице, / я́ко ро́ждшую Сло́во Безсме́ртнаго Отца́, всех сме́рти избавля́ющего, / превознося́щих Его́ во ве́ки.
Ин. Ирмос: О́троки благочести́выя в пещи́ / Рождество́ Богоро́дично спасло́ есть, / тогда́ у́бо образу́емое, / ны́не же де́йствуемое, / вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́: / Го́спода по́йте дела́ / и превозноси́те Его́ во вся ве́ки. Тя́жкий ка́мень на твою́ вы́ю привяза́ша / и в мо́ре тя вверго́ша нечести́вии, / но ка́мень, а́ки лист, по вода́м пла́ваше, / руково́дством же стра́нным су́ше отдае́шися ты, всече́стне. Звере́м кровожа́дным люте́йший звере́й вдаде́ тя, страстоте́рпче, / па́ки же к тебе́ Госпо́дь ди́вен яви́ся, / зве́ри бо укроти́ и сих состяза́тися сотвори́, / кто бы из них пе́рвый поклони́лся тебе́ / и твоя́ но́ги облобыза́л, прехва́льне. Мно́жества уве́ровавших ви́дя, царь возъяри́ся па́че / и вся зве́ри повеле́ уби́ти, / тебе́ же, великому́чениче, заключи́ти в темни́цу, Тро́ицу во Еди́нице пою́ща: / Го́спода по́йте, дела́, / и превозноси́те Его́ во вся ве́ки. Богородичен: Не премени́в естества́ Иису́с, / из Тебе́ бо во всего́ челове́ка облече́ся, Богороди́тельнице, / Его́же страсть Пантелеи́мон кре́пце изобрази́в, ра́дуяся, пое́т Тому́: / Го́спода по́йте, дела́, / и превозноси́те Его́ во вся ве́ки. На 9-й песни Честнейшую: не поем, но поем припевы праздника. Припев: Велича́й, душе́ моя́, / Честне́йшую Го́рних во́инств, / Де́ву Пречи́стую Богоро́дицу. Таже ирмос канона Пресвятыя Богородицы. Посем вторый лик поет тойже припев и ирмос. Тойже припев поем и к тропарем канона Богородицы. Песнь 9. Ирмос: Безнача́льна Роди́теля Сын, Бог и Госпо́дь, / вопло́щся от Де́вы, нам яви́ся, / омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная. / Тем Всепе́тую Богоро́дицу велича́ем. Припев: Велича́й, душе́ моя́, / в страстоте́рпцех пресве́тлаго свети́льника. Преста́вился еси́, ра́дуяся, к жела́нию коне́чному, / иде́же всели́вcя, преблаже́нне, блаже́нный коне́ц прия́ти вои́стинну сподо́бился еси́, / сый со Влады́кою твои́м во ве́ки безконе́чныя. Припев: Велича́й, душе́ моя́, / безере́бреников похвалу́ и украше́ние. Жела́ние получи́л еси́ и любве́ твоея́ исполне́ние, / ка́плющей еще́ те́плей кро́ви, за Христа́ излия́вшейся, / от Него́же, ра́дуяся, прия́л еси́ венцы́ по́двигов твои́х. Припев: Велича́й, душе́ моя́, / цели́теля неду́жных, по зва́нии всех ми́лующаго. Львов уста́ и звере́й зия́ния, я́коже Дании́л дре́вле, ты обузда́л еси́, / весть бо стыде́тися, му́чениче, доброде́тели и безслове́сное естество́. / Те́мже тя, пресла́вне, соше́дшеся, ублажа́ем. Припев: Велича́й, душе́ моя́, / цели́теля неду́жных, по зва́нии всех ми́лующаго. Бога́тную бла́гость тебе́ Христо́с да́рует, / сокро́вище исцеле́ний нам да́руя / и всеми́лостива изволе́нием тя пода́в вся́кому скорбя́щему, / и приста́нище ти́хое, и предста́теля, и защи́тителя. Припев: Велича́й, душе́ моя́, / Чи́стую Де́ву и Еди́ну Богоро́дицу. Богородичен: Я́ко руно́, Всенепоро́чная, дождь Небе́сный во утро́бе заче́нши, / нам родила́ еси́ тишину́ Даю́щаго / я́ко Бо́га Того́ пою́щим / и Тя, Всепе́тую Богоро́дицу, пропове́дающим.
Ин. Ирмос: Всяк земноро́дный / да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, / да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́, / почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, / и да вопие́т: / ра́дуйся, Всеблаже́нная, Богоро́дице, / Чи́стая Присноде́во. Припев: А́нгели, страда́ние твое́ зря́ще, удиви́шася, / ка́ко в те́ле, свя́те, безпло́тнаго прехва́льне победи́л еси́. К колеси́ привя́занный, ди́вен был еси́, досточу́дне, / безу́мныя бо то́е па́че погуби́, / би́ти у́бо тя повеле́ Максимиа́н и отсещи́ главу́ твою́, / мечу́ же прегну́вшуся, / спекула́тора и во́ины к ве́ре во Христа́ обрати́л еси́. Припев: А́нгели, зря́ще тя, лесть низложи́вшаго, / ублажа́ху тебе́, твердому́дренне. О уби́йцах и о всем ми́ре моли́вшуся ти, сла́вне, / свы́ше по достоя́нию нарече́н был еси́ Пантелеи́мон, / де́лы оправда́я именова́ние, / млеко́ же истече́ из тебе́ вме́сто кро́ве, / и та́ко, венцено́сный, Христу́ предста́л еси́. Припев: А́нгели свеселя́тся челове́ком в па́мяти Пантелеи́мона, / Тро́ице предстоя́щаго. Свы́ше назира́еши, великому́чениче, па́мять твою́ любо́вию соверша́ющих / и хода́тайствуеши тем у Трисо́лнечнаго Божества́ грехо́в проще́ние, мир же и спасе́ние, / е́же и нам проси́, тя велича́ющим. Припев: Со А́нгелы ро́ди вси, блажи́м Тя, / Богоневе́стная Мари́е. Богородичен: Све́тло испове́да победоно́сный Пантелеи́мон всех Влады́ку / из Твоея́, Благода́тная, возсия́вша утро́бы, / тве́рдо испи́ за Того́ ча́шу страда́ния / и утеше́ние прия́ с весе́лием, / лику́я с му́ченики и все́ми святы́ми. Таже оба лика, вкупе соше́дшеся, поют первый припев канона Богородицы: Велича́й, душе́ моя́, / Честне́йшую Го́рних во́инств, Де́ву Пречи́стую, Богоро́дицу. Посем катавасия. Светилен. Ми́лостивую твою́ ду́шу прови́де Бог, Пантелеи́мона тя пропове́да, / безсре́бренно бо тре́бующим исцеле́ние источа́еши, свя́те, / мучи́телей свире́пство терпе́нием твои́м победи́вый. (2) Слава, и ныне: Пантелеи́моне всему́дре, честны́х безсре́бренников свяще́нная красото́ / и Боже́ственных му́чеников великопобе́дная сла́во, / свы́ше побе́ды испроси́ правосла́вным, и ми́ру мир, / и ве́рно сла́вящим тя, свя́те, спасе́ние, / с Богоро́дицею о всех моля́ся. На хвалитех стихиры на 4, глас 8. Де́ло промышле́ния Вы́шняго, / е́же на тебе́ бы́вшее, / све́тло показа́ся, / теле́сныя бо стра́сти цели́ти я́вственно, / Пантелеи́моне, науча́емь, / душ обре́лся еси́ врач изря́ден, / сло́вом благода́ти уврачу́я вся / и мра́чныя ле́сти избавля́я к тебе́ притека́ющия. Ми́лости Бо́жии подо́бяся, / Пантелеи́мон я́ве именова́ся, / сугу́бо прие́м и́мя и подо́бное ве́щи. / Я́ко сострада́телен бо, ми́луеши всех, / сугу́бо подая́ сим исцеле́ние, / пита́я и целя́, / и к ра́зуму, сла́вне, наставля́я Боже́ственному / и пресве́тлому Христо́ву, пребога́те. Добро́тою, Богому́дре, теле́сною / душе́вную добро́ту благоду́шно премени́л еси́ / и у́мное благоле́пие плотско́ю красото́ю / и зря́щия, му́чениче, удиви́л еси́, / зна́меньми сия́я и чудесы́, / цве́том ю́ности, / состаре́вшихся ра́зум прие́м, / ве́рою же и благода́тию просвеща́емь. Глас 5, самогласен, Германово: Всесве́тлая му́ченика па́мять сия́ет, я́ко со́лнце, конце́м / и непреста́нно подава́ет ве́рным исцеле́ния, / неду́ги отгоня́ющи и стра́сти исцеля́ющи, / мо́лится бо при́сно Пантелеи́мон Христу́ / дарова́ти душа́м на́шим ве́лию ми́лость. Слава, глас 4, Византиево: Днесь просия́ страстоно́сца па́мять, / прииди́те, ве́рнии, духо́вно возвесели́мся / и пе́сньми сего́ венча́ем, / и́бо неви́димаго врага́ си́лою кре́стною му́жески победи́л есть, / и мучи́телей безме́рных мук не убоя́вся, / зако́нно по́честь прия́т Вы́шняго зва́ния, / и ны́не со А́нгелы ве́чно почива́ет. / Но, о му́чениче Христо́в Пантелеи́моне, / врачу́ неду́гующих и приста́нище обурева́емых, / не преста́й моля́ся Ми́лостивому Бо́гу / спасти́ся душа́м на́шим. И ныне, Богородичен, глас тойже: Богоро́дицу пе́сньми немо́лчными благоче́стно пое́м, вопию́ще: / ра́дуйся, горо́ свята́я, / ра́дуйся, престо́ле огнено́сный всех Царя́, / ра́дуйся, похвало́ А́нгелов и святы́х сла́во.
НА ЛИТУРГИИ Блаженны от канона святаго, песни 3-я на 4, и песнь 6-я на 4. Тропарь великомученика, глас 3: Страстоте́рпче святы́й и целе́бниче Пантелеи́моне, / моли́ Ми́лостиваго Бо́га, / да прегреше́ний оставле́ние / пода́ст душа́м на́шим. Кондак, глас 5: Подража́тель сый Ми́лостиваго / и исцеле́ний благода́ть от Него́ прие́м, / страстоте́рпче и му́чениче Христа́ Бо́га, / моли́твами твои́ми душе́вныя на́ша неду́ги исцели́, / отгоня́ при́сно борца́ собла́зны от вопию́щих ве́рно: / спаси́ ны, Го́споди. Прокимен, глас 4: Ди́вен Бог во святы́х Свои́х, / Бог Изра́илев. Стих: В це́рквах благослови́те Бо́га, Го́спода от исто́чник Изра́илевых.
|
|||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2021-03-09; просмотров: 440; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.224.214.215 (0.101 с.) |