Евангелие от Луки, зачало 14. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Евангелие от Луки, зачало 14.



Во вре́мя о́но, дивля́хуся наро́ди о словесе́х благода́ти, исходя́щих из уст Иису́совых, и глаго́лаху: не Сей ли есть сын Ио́сифов? И рече́ к ним: вся́ко рече́те Ми при́тчу сию́, врачу́, исцели́ся сам, ели́ка слы́шахом бы́вшая в Капернау́ме, сотвори́ и зде, во оте́чествии Свое́м. Рече́ же: ами́нь, глаго́лю вам, я́ко ни кото́рый проро́к прия́тен есть во оте́чествии свое́м. Пои́стинне же глаго́лю вам: мно́ги вдови́цы бе́ша во дни Илиины́ во Изра́или, егда́ заключи́ся не́бо три ле́та и ме́сяц шесть, я́ко бысть глад вели́к по всей земли́. И ни ко еди́ней их по́слан бысть Илия́, то́кмо в Саре́пту Сидо́нскую к жене́ вдови́це. И мно́зи прокаже́ни бе́ху при Елиссе́и проро́це во Изра́или, и ни еди́н же от них очи́стися, то́кмо Неема́н Сириани́н. И испо́лнишася вси я́рости в со́нмищи, слы́шавшии сия́. И воста́вше изгна́ша Его́ вон из гра́да, и ведо́ша Его́ до верху́ горы́, на не́йже град их со́здан бя́ше, да бы́ша Его́ низри́нули. Он же проше́д посреде́ их, идя́ше.

Лк 4:22–30

По 50-м псалме.

Слава: Моли́твами свята́го проро́ка Илии́, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших.

И ныне: Моли́твами Богоро́дицы, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших.

Таже, глас 6: Поми́луй мя, Бо́же, / по вели́цей ми́лости Твое́й / и по мно́жеству щедро́т Твои́х / очи́сти беззако́ние мое́.

И стихира, глас 4:

На о́гненней колесни́це на о́блак взя́лся еси́ / и во страну́ светови́дну преложи́лся еси́, / о Фесви́тянине Илие́, / сту́дныя проро́ки посрами́в. / И́же не́бо сло́вом связа́вый, та́ко разреши́ и на́ша согреше́ния / ко Го́споду моли́твами твои́ми / и спаси́ ду́ши на́ша.

 

Канон Богородицы со ирмосом на 6, глас 8. Во́ду проше́д: И пророка два канона, на 8.

Первый канон, глас 2.
Песнь 1.

Ирмос: Пои́м Го́сподеви, / в мо́ри дре́вле лю́ди наста́вльшему / и в нем фарао́на со всево́инством погрузи́вшему, / песнь побе́дную, я́ко просла́вися.

Ви́дети жела́ющий Илии́ чуде́с огнедохнове́нную си́лу, / огнезра́чнаго и честна́го язы́ка, ду́ха кре́пость, по достоя́нию собра́хомся.

Устне́, Богоно́се, и недоуме́ннаго язы́ка тесноту́ же и худогла́сие, / де́йством, е́же в тебе́, Ду́ха отве́рзи / и уясни́ к пе́нию чуде́с твои́х.

Дае́ши па́че естества́ повину́вшимся, Сло́ве, честны́м Твои́м повеле́нием / и покоря́еши дождю́ две́ри ду́хом, / утвержда́емо сло́во содева́я.

Богородичен: Пое́м Го́сподеви, от Девы рожде́нному, и мир обно́вльшему, / и Тоя́ ра́ди нам жизнь Боже́ственную дарова́вшему, / песнь побе́дную, я́ко просла́вися.

Другий канон, творение иеромонаха Пахомия,
егоже краегранесие: Пою́ хвалу́ вели́кому Илии́.
Глас 8. Песнь 1.

Ирмос: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, / и еги́петскаго зла избежа́в, / изра́ильтянин вопия́ше: / Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Орга́н яви́лся еси́, ударя́емь Боже́ственным бряца́лом, проро́че пречу́дный, / Всеве́дца Бо́га воспева́я, / отмще́ние пра́ведно всем даю́ща по дело́м их.

И́же не терпя́ пре́лести, проро́че чу́дный, / царя́ обличи́л еси́, непра́вдующа о беззако́нии. / Те́мже суд Бо́жий, полн гне́ва, тому́ нане́сл еси́ осужде́ния.

Проро́че и Предте́че благода́ти, Боже́ственный Илие́, / Аха́ва, нечести́ваго царя́, ты я́ко законопресту́пника обличи́в, / сту́дныя свяще́нники, я́ко непреподо́бны погуби́л еси́.

Богородичен: Христо́ву Ма́терь в пе́снех воспе́ти досто́йно, ве́рнии, потщи́мся, / я́ко Спа́са всех ро́ждшую, живото́м и сме́ртию влады́чествующаго.

Катавасия: Отве́рзу уста́ моя́, / и напо́лнятся Ду́ха, / и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, / и явлю́ся, све́тло торжеству́я, / и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Песнь 3.

Ирмос: На ка́мени мя ве́ры утверди́в, / разшири́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́, / возвесели́ бо ся дух мой, внегда́ пе́ти: / несть свят, я́коже Бог наш, / и несть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Я́ко изря́ден, проро́че, Учрежди́тель, И́же вра́ном творя́ тебе́ гоще́ние, / еди́ный, насыща́яй вся́ко живо́тно благоволе́ния. / Ему́же вси зове́м: / Ты еси́ Бог наш, и несть свя́та, па́че Тебе́, Го́споди.

Благода́ть Благоде́телю и Строи́телю, / вдови́цу и проро́ка напита́вшему неизрече́нным промышле́нием. / Ему́же вси зове́м: / Ты еси́ Бог наш, и несть свя́та, па́че Тебе́, Го́споди.

Затвори́вый тучено́сныя о́блаки одожди́ти, / пи́щи лиша́еме Саре́ффе, оста́нок бра́шна непреста́нно роси́ти сотвори́. / Ты же взыва́л еси́: / несть свя́та, па́че Тебе́, Го́споди.

Богородичен: Ты еди́на па́че всех от ве́ка вели́ким сподо́билася еси́ и па́че естества́: / Бо́га бо, Невмести́маго все́ю тва́рию, во чре́ве прия́ла еси́ и воплоти́ла еси́. / Те́мже Богоро́дицу Тя вси почита́ем.

 

Ин. Ирмос: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди, / и Це́ркве Зижди́телю, / Ты мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, / жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, / Еди́не Человеколю́бче.

Всех ми́лостивно, проро́че, наказу́еши и всех ми́луеши, / к тебе́ ве́рою притека́ющих во храм твой, / и по́мощи от тебе́ прося́щии, ника́коже погреши́ша.

Аха́ва, нечести́ваго царя́, ты, Боже́ственный проро́че, обличи́л еси́ / и я́ко престу́пника зако́на судо́м Бо́жиим осуди́л еси́.

Безсту́дная цари́ца Иезаве́ль / тебе́, Боже́ственнейший проро́че, иска́ше уби́ти, / я́ко на тоя́ несвяще́нныя свяще́нники по достоя́нию суд сме́ртный наве́л еси́.

Богородичен: Ме́сто свяще́ния сла́вы и мы́сленную, Чи́стая, трапе́зу, / хлеб, Христа́, жизнь всех прие́мшую, пое́м Тя, Влады́чице.

Катавасия: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, / живы́й и незави́стный Исто́чниче, / лик себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, / в Боже́ственней Твое́й сла́ве / венце́в сла́вы сподо́би.

Седален, глас 8.
Подобен: Прему́дрости:

Исто́чника чуде́с, проро́ков удобре́ние / вси пе́сненно, ве́рнии, восхва́лим, Фесви́тянина Илию́: / с пло́тию бо еще́ сый безсме́ртен, я́ко мертв уверя́ет ме́ртвых воста́ние. / Те́мже дерзнове́ние к Бо́гу име́я, подава́ет исцеле́ния ве́рою прося́щим / и мо́лится Христу́ приле́жно согреше́ний оставле́ние пода́ти / пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять его́. (2)

Слава, и ныне, Богородичен: В напа́сти многоплете́нныя впад от враг ви́димых и неви́димых, / бу́рею одержи́м безчи́сленных согреше́ний мои́х, / и я́ко к те́плому заступле́нию и покро́ву моему́, Чи́стая, / ко приста́нищу притека́ю Твоея́ бла́гости. / Те́мже, Пречи́стая, из Тебе́ Воплоще́нному без се́мене / моли́ся приле́жно о всех рабе́х Твои́х, непреста́нно моля́щих Ти ся, Богоро́дице Пречи́стая, / моля́щи Его́ при́сно согреше́ний оставле́ние дарова́ти / воспева́ющим досто́йно сла́ву Твою́.

Песнь 4.

Ирмос: Услы́шах, Го́споди, / слух Твоего́ смотре́ния / и просла́вих Тя, / Еди́не Человеколю́бче.

Кореносека́тель у́бо яви́лся еси́ зло́бы, му́дре проро́че, / доброде́тели же насади́тель, те́мже тя ублажа́ем.

Укоря́ше тя словесы́ вдови́ца, / пи́щею сме́рти, проро́че, о́трока воста́ние уверя́ющи.

Назна́менова сла́ву Тро́ическую я́ве дунове́нием тричи́сленным, / ма́тери де́тища жи́ва дарова́.

Коль разже́глся еси́, паля́ Боже́ственным огне́м и ре́вностию, о проро́че, / царя́ облича́я, творя́ща беззако́ния.

Богородичен: Мо́лим Тя, Чи́стая, Бо́га без се́мене заче́ншую, / при́сно моли́тися за рабы́ Твоя́.

 

Ин. Ирмос: Услы́шах, Го́споди, слух Твой и убоя́хся, / я́ко неизрече́нным Сове́том, / Бог сый Присносу́щный, / от Де́вы проше́л еси́, вопло́щся. / Сла́ва снизхожде́нию Твоему́, Христе́, / сла́ва си́ле Твое́й.

Венча́ тя Госпо́дь проро́ка, прему́дре, / и благода́ть тебе́ да́руя прорица́ти бу́дущая, я́ко настоя́щая. / Те́мже, ны́не словесе́м сбытие́ зря́ще, / хвала́ми при́сно тя, я́ко и́стиннаго проро́ка, ублажа́ем.

Ели́ко попремно́гу смиренному́дрием укра́шена / проро́ка Твоего́ душа́, Христе́ Бо́же, толи́ко па́че огня́ ре́вностию распала́ема, / сту́дныя свяще́нники погуби́.

Лице́м, я́ко зерца́лом разре́шшимся, лицу́ Христо́ву предстои́ши, пречу́дне проро́че, / отону́дуже, нас ми́лостивно посеща́й, / да вси тя хвала́ми, я́ко проро́ка, ублажа́ем.

Богородичен: Наде́жду, и утвержде́ние, и спасе́ния сте́ну неруши́му / Тя стяжа́вше, Всепе́тая, зло́бы вся́кия избавля́емся.

Катавасия: Седя́й в Сла́ве / на Престо́ле Божества́ / во о́блаце ле́гце, / прии́де Иису́с Пребоже́ственный, / Нетле́нною Дла́нию / и спасе́ зову́щия: / сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Песнь 5.

Ирмос: Све́та Пода́телю / и веко́в Тво́рче, Го́споди, / во све́те Твои́х повеле́ний наста́ви нас, / ра́зве бо Тебе́, ино́го бо́га не зна́ем.

Зако́н оте́ческий тя я́ко моли́твенника всеи́стинна показа́, / чудоде́йственника, обраща́юща естества́ стихи́й, Илие́, / и преподо́бну же́ртву попаля́юща вода́ми.

Посрами́л еси́ изря́дно, я́ко и́стины служи́телю, преподо́бне, / скве́рнаго студа́ проро́ки, всеблаже́нне Илие́, / я́ве начерта́в Тро́ическую си́лу.

Сло́вом благода́ти свяще́нствуя, Илие́, / закла́л еси́ свяще́нники сту́дныя непови́нными твои́ми рука́ми, / я́коже огне́м, ре́вностию опаля́емь.

Богородичен: Тебе́, ро́ждшей Христа́, всему́ Соде́теля, взыва́ем: / ра́дуйся, Чи́стая, ра́дуйся, Свет возсия́вшая нам, / ра́дуйся, вмести́вшая Бо́га Невмести́маго.

 

Ин. Ирмос: Вску́ю мя отри́нул еси́ / от лица́ Твоего́, Све́те Незаходи́мый, / и покры́ла мя есть чужда́я тьма, окая́ннаго, / но обрати́ мя и к све́ту за́поведей Твои́х / пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

И́же Боже́ственная благода́ти явле́на незаходи́мая заря́ / и ум Боже́ственнейший, проро́че Илие́, и́скренно стяжа́в, / благочести́вых к пе́нию возставля́еши.

Кто не удиви́тся Боже́ственней ре́вности твое́й, проро́че всече́стне? / Кто ли не воспое́т Христа́, толи́ку кре́пость тебе́ дарова́вшаго?

От Бо́га, проро́че, украси́лся еси́ проро́чеством, Илие́ пречу́дне, / отню́д Бо́гу весь соедини́вся, / пре́лесть облича́я, изра́ильтяны к Бо́жию позна́нию приве́л еси́.

Богородичен: Со́лнце ро́ждши, Богоро́дице, незаходи́мое, / всего́ мя просвети́, омраче́ннаго страстьми́, / и испо́лни мя Боже́ственнаго све́та.

Катавасия: Ужасо́шася вся́ческая / о Боже́ственней сла́ве Твое́й: / Ты бо, Неискусобра́чная Де́во, / име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га / и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, / всем воспева́ющим Тя / мир подава́ющая.

Песнь 6.

Ирмос: Бе́здна согреше́ний обы́де мя после́дняя, / но, я́ко проро́ка Ио́ну, Го́споди, / Го́споди, возведи́ / из истле́ния живо́т мой.

Столп благоче́стия и жития́ чи́стаго, / сади́тель чистоты́ был еси́, / А́нгелом же подо́бник, чу́дный Илие́ Богоно́се.

Гнев тя пророкоуби́йцы жены́ устраши́в, / вяза́ти и реши́ти прии́мша дожде́в тече́ние, чу́дный Илие́, бе́гати твори́т.

Возвы́сил еси́, коле́на преклони́в, ума́ превознесе́нное о́ко, / мольбо́ю изря́дною реше́ние творя́, и бразды́ земны́я упои́л еси́ ту́чами.

Богородичен: Купина́ Тя в Сина́и, неопа́льно прибли́жився огню́, / преднапису́ет Ма́терь Присноде́ву, Всепе́тая Богоро́дице Мари́е.

 

Ин. Ирмос: Очи́сти мя, Спа́се, / мно́га бо беззако́ния моя́, / и из глубины́ зол возведи́, молю́ся, / к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя, / Бо́же спасе́ния моего́.

Моле́бное пе́ние приноси́ к Бо́гу, проро́че всечестны́й, / о всех, в Боже́ственный храм твой притека́ющих, / да тя всегда́, я́ко вели́ка засту́пника, почита́ем.

Ум челове́ч не дости́гнет житие́ твое́, проро́че, по досто́инству похвали́ти: / па́че у́бо у́мных чино́в возвели́чился еси́, / зря Христо́во преображе́ние.

И́же вся́ческих Госпо́дь и Творе́ц нам яви́ся, / по твоему́ проро́честву, блаже́нне Илие́, / вся челове́ки призыва́я к позна́нию Своему́, я́ко Человеколю́бец.

Богородичен: Мари́е, чи́стый де́вства сосу́де, / очи́сти мой ум от страстна́го омраче́ния / и испо́лни благода́ти и пра́вды се́рдце мое́, Всенепоро́чная.

Катавасия: Боже́ственное сие́ и всечестно́е / соверша́юще пра́зднество, / Богому́дрии, Богома́тере, / прииди́те, рука́ми воспле́щим, / от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Кондак, глас 2:

Проро́че и прови́дче вели́ких дел Бо́га на́шего, / Илие́ великоимени́те, / веща́нием твои́м уста́вивый водото́чныя о́блаки, / моли́ о нас еди́наго Человеколю́бца.

Икос: Мно́гое челове́ков беззако́ние, Бо́жие же мно́гое человеколю́бие зря, / проро́к смуща́шеся Илия́, яря́ся, / и словеса́ неми́лостивна к ми́лостивному подви́же, / прогне́вайся, возопи́в, на отме́щущияся Тебе́, Судие́ пра́ведный! / Но утро́бу Блага́го ника́коже подви́же, е́же му́чити Того́ отмета́ющияся: / при́сно бо покая́ния всех ждет еди́ный Человеколю́бец.

Песнь 7.

Ирмос: Купина́ в горе́ огненеопа́льная / и росоно́сная пещь халде́йская / я́ве предписа́ Тя, Богоневе́сто, / Боже́ственный бо Невеще́ственный / в веще́ственнем чре́ве Огнь неопа́льно прия́ла еси́. / Те́мже из Тебе́ Ро́ждшемуся пое́м: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Пресла́вно Боже́ственною ты воображе́ною си́лою обле́клся, / пи́щею четыредесятодне́вною, Илие́ чу́дный, до́лгий ше́ствовал еси́ путь. / Те́мже в Хори́ве глаго́лал еси́: / благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Хлад кро́ток показа́ и то́нок Го́спода тебе́, Илие́, / по Бо́зе ревну́ющу Вседержи́тели, не дух бу́рен, ни трус, ни огнь страща́яй. / Те́мже Иису́су кро́ткому пел еси́: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Богоявле́ния сподо́бился еси́ и проро́чества, я́коже вели́кий Моисе́й, / проро́ки помазу́я Ду́хом и цари́, Илие́ чу́дный. / И, сла́вы на Фаво́ре Христо́вы зри́тель быв, пел еси́: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Богородичен: Ражда́еши без се́мене Безнача́льнаго и Преве́чнаго Го́спода, / О́тча Сы́на, му́дрость же и си́лу, напосле́док, Пречи́стая, / па́че естества́ пло́тию, на обновле́ние земны́х. / Те́мже из Тебе́ ро́ждшемуся зове́м: / благослове́н Бог оте́ц на́ших.

 

Ин. Ирмос: От Иуде́и доше́дше, о́троцы / в Вавило́не иногда́ / ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: / отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Лю́ди Изра́илевы, с пятидесятонача́льником к тебе́, Боже́ственный Илие́, прише́дшия, / огне́м с небесе́, я́ко недосто́йныя, попали́л еси́.

И́же Боговиде́нием осия́емь, / досто́йно Боже́ственнейший проро́к был еси́, Илие́ всечестны́й, / и Ваа́ловы же́ртвы отню́д упраздни́л еси́.

Ели́ко Дух Пресвяты́й подаде́ прорица́ти, всечестны́й проро́че Илие́, / проре́кл еси́ о прише́ствии Сы́на Бо́жия и не погреши́л, всеблаже́нне. / Ему́же пое́м: благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Сту́дным свяще́нником, трапе́зу Иезаве́лину непра́ведно яду́щим, / вои́стинну судо́м Бо́жиим и проро́ка руко́ю яд сме́рти по достоя́нию отры́гнуся.

Богородичен: Спаси́ мя, Ма́ти Бо́жия, содержи́ма глубино́ю согреше́ний, / и вся́кия враго́в исхити́ зло́бы, да Твое́, спаса́емь, велича́ю заступле́ние.

Катавасия: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии, / па́че Созда́вшаго, / но о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, / ра́довахуся, пою́ще: / препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог благослове́н еси́.

Песнь 8.

Ирмос: Устраши́ся отроко́в благочести́вых / сообра́знаго души́ нескве́рнаго те́ла / и устрани́ся воспита́нный в безме́рном веществе́ / неутружде́н огнь, / присноживу́щу же, изувя́дшу пла́меню, / ве́чнующая песнь воспева́шеся: / Го́спода, вся дела́, по́йте / и превозноси́те во вся ве́ки.

Изря́дно обре́те Аха́в ро́да отраже́ние всегуби́тельное, / проро́ка обличе́нием, скве́рнаго уби́йства ме́рзское муче́ние: / Фесви́тянин же от огнедохнове́нна ума́ Жизнода́телю песнь воспева́ше: / Го́спода, вся дела́, по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.

Дожди́т тебе́ огнь с небесе́, попаля́я, Илие́, одержи́мых пятьдеся́т сугу́бо, / я́ко Бо́жию изря́дну служи́телю: / Держа́щему бо присноживо́тную жизнь боголе́пно песнь взыва́л еси́: / Го́спода, вся дела́, по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.

Таи́нника тя показа́ Христо́с, я́ко чистоты́ сади́теля / и де́вства Пребоже́ственное прозябе́ние на Фаво́ре Боже́ственнаго воплоще́ния, / Божества́ непостижи́мый свет во Свое́й пло́ти показа́в тебе́, зову́щу: / Го́спода, вся дела́, по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.

Богородичен: Всебога́тна бысть утро́ба Бо́жия Ма́тере, / я́ко прии́мши Сло́во дебельство́м пло́ти, / от Нея́ сме́шена земна́го зра́ка по ипоста́си яви́ся град Бо́жий, / в не́мже Вы́шний жи́ти благоволи́. / Ему́же пое́м: / Го́спода, вся дела́, по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.

 

Ин. Ирмос: Царя́ Небе́снаго, / Его́же пою́т вои́ А́нгельстии, / хвали́те и превозноси́те во вся ве́ки.

И́же вся ве́дый, я́ко Бог, бу́дущих и бы́ти хотя́щих ра́зум, / тебе́, Илие́, я́ко ве́рну су́щу вверя́ет / и дале́че су́щая, я́ко близ, показу́ет.

Благочести́вым дерзнове́нием вжили́в ум твой, блаже́нне проро́че, / прорица́еши разстоя́щаяся, я́ко близ су́щая, всечестны́й проро́че.

Очи́стив от вся́кия скве́рны, Боже́ственный проро́че, твой ум, / тем и весь свят был еси́, / к Боже́ственному све́ту всех наставля́я.

Богородичен: Его́же родила́ еси́, Сло́во, па́че сло́ва, Богороди́тельнице Чи́стая, / о нас моли́, ве́рно чту́щих Тя.

Катавасия: О́троки благочести́выя в пещи́ / Рождество́ Богоро́дичо спасло́ есть, / тогда́ у́бо образу́емое, / ны́не же де́йствуемое, / вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́: / Го́спода по́йте дела́ / и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

Песнь 9.

Ирмос: Я́же пре́жде со́лнца свети́льника Бо́га возсия́вшаго, / пло́тски к нам прише́дшаго, / из боку́ Деви́чу неизрече́нно воплоти́вшая, / Благослове́нная Всечи́стая, / Тя, Богоро́дице, велича́ем.

Нетре́нное челове́ки ше́ствие на земли́ пожи́в, / ми́лотию струю́ Иорда́нскую Фесви́тянин преше́д, ору́жник возду́шный, / неботе́чное соверши́ стра́нное ше́ствие Ду́хом.

Благоче́стия ре́вностию Фесви́тянин опаля́емь, на огнезра́чней колесни́це взима́ется, / ми́лоть же све́рже, е́юже, утаи́тися не возмо́же Елиссе́й, оде́явся, / прие́млет Боже́ственную благода́ть.

Открове́нне Богови́дец Фесви́тянин с Моисе́ем зрит, / я́же о́ко не ви́де, и у́хо не слы́ша, и на се́рдце челове́к земноро́дных не взы́де, / воплоще́нна Го́спода, на Фаво́ре Вседержи́теля.

Богородичен: Напра́снаго дре́вняго отъя́тельницу осужде́ния и прама́тере исправле́ние, / Ю́же ро́да к Бо́гу вину́ присвое́ние, к Зижди́телю мост, / Тя, Богоро́дице, велича́ем.

 

Ин. Ирмос: Вои́стинну Богоро́дицу, / Тя испове́дуем, / спасе́ннии Тобо́ю, Де́во Чи́стая, / с Безпло́тными ли́ки Тя велича́юще.

Заре́ю невеще́ственною Живонача́льныя Тро́ицы, проро́че Илие́, обожа́емь, / тем тебе́ вси к Бо́гу о ми́ре моли́твенника приво́дим, блаже́нне.

На земли́ тя А́нгела позна́хом, Боже́ственный проро́че, / и на Небеси́ отню́д челове́ка Бо́жия, я́коже и Сам Госпо́дь рече́: / поне́же Илия́ челове́к же́сток еси́, согреша́ющу Изра́илю терпе́ти не мо́жеши, / взы́ди ты ко Мне, да Аз до́ле сни́ду.

На земли, Боже́ственный проро́че, я́ко безплотен, пожил еси́ / и ны́не, на Небеса возносим, со ангельскими лики ликов ствуеши; / нас свыше назирай, поющих тя, блаже́нне.

Богородичен: Но́сиши на объя́тиях Бо́га, нося́щаго вся́ческая, / и пита́еши Пита́теля, Чи́стая, нам уподо́бльшася, / Его́же моли́ лю́дем Твои́м дарова́ти всех лю́тых избавле́ние.

Катавасия: Всяк земноро́дный / да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, / да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́, / почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, / и да вопие́т: / ра́дуйся, Всеблаже́нная, / Богоро́дице Чи́стая Присноде́во.

Светилен.
Подобен: Све́те неизме́нный:

Свет, на о́гненней четвероко́нней колесни́це / небоше́ственна тя показа́вый ору́жника, Илие́, не пожре́ вконе́ц: / огнь бо язы́ком о́гненным привле́кл еси́ ни́зу и изсуши́л еси́ ту́чи.

Слава: На Небе́сныя круги́ о́гненною колесни́цею возне́слся еси́, / ны́не твою́ соверша́ющий па́мять ве́рно назира́я, я́ко Све́та близ сый, / свет мы́сленный нам дава́й.

И ныне, Богородичен: И́же от Бо́га ми́рови пода́нным благи́м Ты вина́ была́ еси́, Богоро́дице, / но и ны́не моли́ о о́бщем спасе́нии благопреме́ннаго Бо́га.

На хвалитех стихиры на 6, глас 8.
Подобен: Что вас нарече́м:

Егда́ ты, проро́че чу́дный, / Бо́гу доброде́телию и житие́м чи́стым / сраствори́вся с Ним, о́бласть прие́м, / тварь по ра́зуму изме́рил еси́, / и две́ри дожде́вныя во́лею затвори́л еси́, / и свы́ше огнь низве́л еси́, / и враги́ погуби́л еси́. / Моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Ре́вностию Госпо́днею распала́емь, / беззако́нныя цари́ ты изобличи́л еси́ я́ве, / сту́дныя свяще́нники ты умори́л еси́ те́пле, / вжег огнь в воде́, блаже́нне, / пи́щу же неде́ланную источи́л еси́ / и во́ды Иорда́нския ми́лотию твое́ю пресе́кл еси́. / Моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Егда́ ты, проро́че, показа́л еси́ / на земли́ я́ко вои́стинну ю́же на Небеси́ жизнь, / жи́знию су́щею в тебе́ соста́вною обогате́яся, / о́трока ме́ртва твои́м вдохнове́нием воскреси́л еси́, / сме́рти кроме́ на ле́та лу́чша пребыва́еши, / на колесни́цу о́гненну всел еси́, / на высоту́ возвыша́емь. / Моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Ины стихиры, глас 1,
самогласны. Германа:

Илия́ ревни́вый и страсте́й самоде́ржец / на возду́се носи́м бя́ше днесь, / всеми́рнаго таи́нник спасе́ния начина́тель. / О, сла́вы честны́я, / е́йже сподо́бися небопа́рный проро́к / и проро́ков изря́дное удобре́ние! / Сей бо во пло́ти а́нгел / и безпло́тен челове́к показа́ся исправле́ньми. / Его́же хва́ляще, рцем: / заступи́ нас, му́дре, в день су́дный.

Духо́вными пе́сньми проро́ки Христо́вы вси восхва́лим: / Илия́ бо Фесви́тянин небоше́ственник бысть, / и ми́лотию Елиссе́й благода́ть прия́т сугу́бу от Бо́га, / и свети́льницы све́тлии вселе́нней яви́шася, / моля́ще непреста́нно о душа́х на́ших.

Дави́дски днесь, ве́рнии, / проро́ка Госпо́дня пе́сньми почти́м, / Илию́ Фесви́тянина, и ревни́теля пресве́тла: / сей бо язы́ком не́бо, я́ко ко́жу, затвори́ / и зе́млю плодови́тую непло́дну сотвори́. / О, пресла́внаго чудесе́! / Зе́млен челове́к небесе́м одожди́ти дождя́ не даде́. / О, чудесе́! тле́нен челове́к в нетле́ние оде́яся / и на Небеса́ востече́ о́гненною колесни́цею, / ми́лотию же Елиссе́ю сугу́бу благода́ть дарова́в, / царя́ облича́я, / и лю́ди непокори́выя гла́дом растлева́ет, / иере́и сту́дныя вся посрами́ / и вдови́ча сы́на сло́вом воскреси́. / Того́ мольба́ми, Христе́ Бо́же наш, / в ми́ре сохрани́ оте́чество на́ше / и побе́ды одоле́ния на враги́ да́руй.

Слава, глас 8: Проро́ков верхо́вники / и всесве́тлыя свети́льники вселе́нныя / в пе́снех почти́м, ве́рнии, Илию́ и Елиссе́я, / и Христу́ возопие́м ра́достно: / Благоутро́бне Го́споди, / пода́ждь лю́дем Твои́м мольба́ми проро́к Твои́х / оставле́ние грехо́в и ве́лию ми́лость.

И ныне, Богородичен: Влады́чице, приими́ моли́твы раб Твои́х / и изба́ви нас / от вся́кия ну́жды и печа́ли.

Славословие великое. И отпуст.

НА ЛИТУРГИИ

Блаженны перваго канона, песнь 3-я на 4, и втораго, 6-я на 4.

Тропарь пророка, глас 4:

Во пло́ти А́нгел, / проро́ков основа́ние, / вторы́й Предте́ча прише́ствия Христо́ва, Илия́ сла́вный, / свы́ше посла́вый Елиссе́еви благода́ть / неду́ги отгоня́ти / и прокаже́нныя очища́ти, / те́мже и почита́ющим его́ то́чит исцеле́ния.

Кондак пророка, глас 2:

Проро́че и прови́дче вели́ких дел Бо́га на́шего, / Илие́ великоимени́те, / веща́нием твои́м уста́вивый водото́чныя о́блаки, / моли́ о нас еди́наго Человеколю́бца.

Прокимен, глас 4:

Ты еси́ иере́й во век, / по чи́ну Мелхиседе́кову. Стих: Рече́ Госпо́дь Го́сподеви моему́: седи́ одесну́ю Мене́, до́ндеже положу́ враги́ Твоя́ подно́жие ног Твои́х.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2021-03-09; просмотров: 119; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.141.31.240 (0.087 с.)