Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Розв'язання проблемних питаньСодержание книги
Поиск на нашем сайте
♦ У чому, на вашу думку, секрет популярності твору П. Коельо «Алхімік»? ♦ Хто такий Алхімік? У чому парадоксальність цього образу? {Алхімія — лженаука; алхіміки асоціювалися із шарлатанами, лжевченими, які марнували життя й зусілля, прагнучи перетворити інші метали, речовини в золото. Тут алхімік — той, хто знаходить філософський Камінь, Еліксир Життя.) 5. Накреслення «сюжетної» параболи роману у вигляді схеми, Можливий варіант відповіді Кожна зупинка, кожен епізод відкривають героєві якусь істину, мають алегоричне значення. // семестр. Із літератури кінця XX— початку XXI ст. «Тариф» — «Усе у світі має ціну». «Танжер» — «Ніколи не відмовляйся від своєї мрії». «Пустеля Сахара» — «Усі ми — частинки Світової Душі». «Оаза Ель-Фаюм» — «Любов — це сила, яка трансформує й удосконалює Світову Душу». «Табір блакитних вершників» — «Я здатен творити чудеса». «Стара церква» — «Скарби там, де заплаче серце». стара церква
Танжер, порт в Африці піраміди табір блакитних вершників ♦ Назвіть літературні паралелі твору «Алхімік» (А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц», Е. Хемінгуей «Старий і море», Ґ. Ґарсія Маркес «Стороків самотності», Е.Андієв-ська «Казка про як» та ін.) IV. Домашнє завдання Підготуватися до контрольної роботи — написання твору за темою «Постмодернізм» та творчістю Ґ. Маркеса, М. Павича, П. Коельо.
V. Підсумки уроку Інтерактивна вправа «Мікрофон» Продовжте речення: У творі П. Коельо мене вразило... Мені припала до душі думка... Для мене відкрилася сучасна література, як... Усі уроки світової літератури. 11 клас УРОК № 59 Тема. Контрольний твір за темою «Постмодернізм», «Творчість Ґ. Ґарсія Маркеса, М. Павича, П. Коельо» Мета: підсумувати й узагальнити вивчене; розвивати писемне зв'язне мовлення, уміння висловлювати свої думки, аргументувати їх прикладами й цитатами з тексту, власними спостереженнями; виховувати найкращі людські якості. Обладнання: тексти вивчених творів. Тип уроку: розвиток зв'язного мовлення. ХІД УРОКУ I. Оголошення теми й мети уроку II. Мотивація навчальної діяльності учнів III. Розвиток зв'язного мовлення 1. Інструктаж до написання твору-роздуму або есе за однією Пропоновані теми 1) «"Магічний реалізм" у романі Ґ. Ґарсія Маркеса "Сто років самотності"». 2) «Алегоричний сенс зображення історії родини Буендіа в художньому часі й просторі твору» (за романом Ґ. Ґарсія Маркеса «Сто років самотності»). 3) «Постмодернізм — одне з найяскравіших літературних явищ другої половини XX ст.». 4) «Боротьба за читача та її засоби в оповіданні М. Павича "Да-маскин"». 5) «"Віртуальний історизм" творів "першого письменника третього тисячоліття" М. Павича». 6) «У чому причина величезної популярності у світі твору П. Коельо "Алхімік"»? 7) «Що значить "жити своєю Легендою"»? (Можна як тему твору запропонувати одне із висловлювань П. Коельо, див. урок № 58) Написання роботи ТРАГЕДІЯ ВСЕСВІТНЬОЇ САМОТНОСТІ В РОМАНІ Ґ. ҐАРСІЯ МАРКЕСА «СТО РОКІВ САМОТНОСТІ» Провідною темою творчості Ґ. Ґарсія Маркеса стала тема самотності. На першому етапі творчого шляху письменника вона // семестр. Із літератури кінця XX— початку XXI ст. трактувалася по-різному: як одна з вічних якостей людської натури («Опаль»), як атмосфера недовіри, розрізненості людей («Полковнику ніхто не пише»). Цю тему видатний художник-реаліст проводить і в романі «Сто років самотності». Твір став широкою, цілісною, синтетичною картиною сучасного світу. Створивши роман-міф (і біблійний з його творенням світу, і античний з його трагедією долі, і водночас психоаналітичний за Фрейдом), письменник не тільки не поступається принципами реалізму, а поринає в глибини дійсності, вивертаючи її на зворотню сторону і показуючи трагедію всесвітньої самотності. В основі роману — історія роду Буендіа, у якому всі діти чоловічої статі народжуються із самотністю в очах. Що це? Знак долі? Чи символічна риса екзистенціальної самотності, на яку приречена людина в сучасному світі? Останньому Буендіа відкривається пророцтво пергаментів, де говориться про зникнення роду, бо «тим родам людським, які приречені на 100 років самотності, не судилося з'являтися на землі знов». Метафора самотності переслідує героїв, заповнює весь художній світ роману: реальний і фантастичний. Бо це то «жалюгідна самотність», з якою весь час зустрічається великий полководець Ауреліано, то «бездоння», яка «розділяє і з'єднує» інших Буендіа, навіть Мелькіадес «дійсно побував на тому світі, але не зміг винести самотності там і повернувся назад». Що ж означає ця самотність, на яку приречений рід Буендіа, ціле Макондо, а може, й людство? Твір відкривається образом «щасливого селища, де ще нікому не минуло ЗО років і де ще ніхто не вмирав». Це Макондо. Тут живуть люди однією сім'єю. А перший із роду Буендіа схожий на молодого патріарха, який учив сіяти зерно, допомагав кожному, аби життя селян було добрим. З появою людей з інших міст до Макондо приходить історія. її творять чоловіки роду Буендіа. На могутніх крилах вириваються вони у світ, але зламані, розчаровані, повертаються додому. Першому Буендіа здається, що «машина часу зламалась і майбутнього немає». Диктатор Ауреаліано, який «не міг не думати про війну», відгороджується від людей колом радіусом 3 метри. Та настає трагедійний перелом в його житті, і полковник намагається вибратися з «болота війни», але інших основ, цінностей він не має. Символом його безцільного труда є золоті рибки, як і саван для Амаранти. Полковник умирає за найпрозаїчних обставин, зіткнувшись знову зі своєю жалюгідною самотністю, а всіх його 17 синів знищують. Брудні коловерті підхоплюють інших Буендіа, кружляючи 276 Усі уроки світової літератури. 11 клас їх у пияцтві, гастрономічних турнірах, коханні, що позбавлене кохання. Розпад роду відчуває Урсула, яка була опорою сім'ї. Починаючи сліпнути, вона раптом здобула духовний зір. Мудрим серцем 2К1НКЗ. побачила безодню жахливої самотності роду. Ця самотність, що переслідувала всіх, є духовною внутрішньою порожнечею, бо не було в душах любові. Тепер вона зрозуміла, чому її син Ауреліа-но заплакав у череві матері. Це не був знак пророцьких дарувань, це був знак трагічної долі через нездатність любити. Отже, рід, який не несе любові, приречений. Буендіа метушаться, намагаються щось творити, але їх знов і знов поглинає внутрішня порожнеча — самотність. Вона охоплює ціле Макондо. З приходом «бананової компанії» в роман вривається історична реальність. Один із Буендіа залишається єдиним живим очевидцем страйку. Умираючи, останньому з роду він залишає духовний наказ: «Назавжди запам'ятай: їх було більше трьох тисяч, і всіх скинули в море». Після цієї трагедії в Макондо чотири роки одинадцять місяців і два дні йде дощ. Відновити життя намагаються останній із роду і його тітка, які по-справжньому кохають одне одного. Та Макондо вже не існує. І біблійний вітер зносить усе з обличчя землі. Бо дім був на «піску». «І пішов дощ, і розлились ріки, і подули вітри, і налягли на дім той; і упав він, і було падіння його велике» (Євангеліє від Матфея, гл. 27). Отже, роман Маркеса — це роман-пересторога: рід, людство, позбавлені любові, приречені на зникнення. III. Домашнє завдання Індивідуальне: підготувати повідомлення про життя і творчість П. Зюскінда. IV. Підсумки уроку Тема. Мета: УРОК № 60 Життя і творчість німецького письменника Патріка Зюскінда. Ознаки постмодернізму в повісті «Запахи. Історія одного вбивці» ознайомити учнів із життям і творчістю письменника, ознаками постмодернізму в його найвідоміпіому творі; розвивати навички сприйняття й аналізу творів постмодернізму, висловлення своєї думки та її аргументування; розширювати кругозір учнів, виховувати естетичний смак, критичне мислення. // семестр. Із літератури кінця XX— початку XXI ст. Обладнання: портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього. Тип уроку: вивчення нового матеріалу. ХІД УРОКУ
|
|||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-04-19; просмотров: 630; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.141.32.53 (0.009 с.) |