Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»



Мы поможем в написании ваших работ!


Мы поможем в написании ваших работ!



Мы поможем в написании ваших работ!


ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»



• Визначте ознаки постмодернізму у творах письменників другої
половини XX ст.

Очікувані відповіді

• Широке використання відомих текстів, образів, пряме й прихо­ване цитування.

• Фрагментарність оповіді.

• Деканонізація цінностей попередніх епох.

• Ірреалістичність.

• Іронія, пародіювання.

IV. Домашнє завдання

Скласти усний твір-роздум: «Чи готовий я стати читачем елі­тарної літератури?»

Індивідуальне завдання:підготувати повідомлення про Сербію ХХ-ХХІ ст.

V. Підсумки уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Продовжте речення:

• Мене зацікавило твердження...

• Найбільше мені сподобалася робота групи (учня)...

Мається на увазі виделка для м'яса, яку Абат демонстрував Вільгельмові й Адсону під час трапези. Один із персонажів роману, інквізитор.


// семестр. Із літератури кінця XX— початку XXI ст.



УРОК № 56

Тема.Життєвий і творчий шлях сербського письменника Милорада Павича. Утілення в оповіданні «Дамас-кин» ознак постмодернізму

Мета:ознайомити учнів із життям і творчістю письменни­ка, розкрити особливості його постмодерністського твору; розвивати навички роботи з електронною книгою; уміння аналізувати твори постмодернізму, «розшифрувати» їх; розширювати кругозір учнів; виховувати повагу до літератури, естетичний смак. Обладнання:портрет письменника, тексти творів, ілюстрації до них. Тип уроку:вивчення нового матеріалу.

ХІД УРОКУ

I. Мотивація навчальної діяльності учнів

Учитель. «Закінчивши книгу, опиняєшся на початку наступ­ної історії», — пише К. Рансмайр. Так і ми опиняємося на початку історії сьогодення, початку літератури XXI століття. її представля­ють письменники найрізноманітніших течій, напрямів, стилів, від традиційних до найоригінальніпіих. І чільне місце серед них по­сідає постмодерніст, сербський письменник Милорад Павич. Про нього і йтиме мова на уроці.

II. Оголошення теми й мети уроку

III. Актуалізація опорних знань

Евристична бесіда

♦ Які чинники сприяли виникненню постмодернізму, як його об­ґрунтовують філософи й самі письменники?

♦ Які основні ознаки постмодернізму?

♦ Назвіть найяскравіших представників постмодернізму та їхні твори.

Заслуховування усних творів учнів; коментар учителя

IV. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу

Повідомлення учня про Сербію XX—XXI ст.



Усі уроки світової літератури. 11 клас


Лекція вчителя

Майбутній письменник Милорад Павич народився у Белграді (Сербія), що на березі Дунаю, 15 жовтня 1929року. В автобіогра­фічному нарисі Павич, описуючи своє народження, особливо під­креслював те, що він з'явився на світ під знаком Терезів.

Його батько був скульптором, а мати — учителькою в гімна­зії (викладала філософію). їх поєднала любов до спорту, особли­во захоплювалися закохані лижами і вправами на гімнастичних снарядах. Перші дитячі спогади маленького Милорад а пов'язані з материними родичами, які жили на протилежному боці Дунаю, на березі річки Тамипі, у місті Панчево. У них був там свій буди­нок, а в околицях Панчева — хутір вз кіньми, коровами, стайня­ми, колодязем і виноградниками. Батько з матір'ю, прихопивши Милорада та його старшу сестричку, частенько каталися човном по Тамишу й гостювали в маминих родичів. Найчастіше бували в діда Аца, який мав великий баштан, де вся сім'я ласувала кавунами. Багато чого із того зачарованого світу Панчева пізніше потрапило в прозу письменника. Твори Павича дуже нагадують твори україн­ського письменника й кінорежисера О. Довженка: у них таке ж від­чуття рідної землі та природи, той самий дух і світосприйняття, що й у автора «Зачарованої Десни».

Учився Милорад Павич у піко лі імені Карагеоргія в Белграді. З першого класу до школи ходив самостійно. Батько лише одно­го разу відвів хлопчика до закладу, оформив документи й сказав, що тепер той буде самостійно щодня о восьмій годині приходити на уроки. «Я так і робив, адже пікола була поруч із будинком, і все це не здавалося мені дивним,— згадував Павич.— Узагалі ж, ще до того як я почав учитися, я ходив у якийсь французький дитячий садок, що знаходився в тім же дворі, що й школа, я пам'ятаю ку­медну француженку, яку ми називали «тітка Дроль».

1949року М. Павич вступив до Белградського університету, а 1954року закінчив відділення літератури філософського факуль­тету. Це були важливі роки в житті майбутнього письменника: він здобував різноманітні знання, йшло формування світогляду та його світосприйняття. Саме тут, в університеті, Павич почав писа­ти, відпрацьовуючи свій оригінальний стиль. «Тоді я був здатний писати о будь-якій годині дня або ночі, — згадував письменник. — Сьогодні пишу тільки вечорами або зранку».

Слід відзначити, що в родині Павичів Милорад був не пер­шим і не єдиним письменником: у родоводі по батьківській лінії письменники були ще у XVIII ст. У цій славетній родині завжди хтось займався літературою. Так, наприклад, Емерик Павич ще


// семестр. Із літератури кінця XX початку XXI ст.



1768 року опублікував книгу поезій, він
писав десятистопним віршем народно­
го епосу. Сам Милорад Павич ще з ди­
тинства хотів бути схожим на дядька по
батьківській лінії, Миколу Павича, який
у той час, у середині XX ст., був відомим
письменником. Милорад хотів продо­
вжити літературні традиції своєї родини
і був дуже радий, що йому вдалося зроби­
ти це. «Я завжди любив слухати, як мій
дядько Микола, який був чудовим опові­
дачем, мій дід Аца та моя тітка по матері
Емілія згадували випадки з історії нашої
родини,— напише у автобіографічних
нарисах уже всесвітньо відомий письмен­
ник.— При цьому я мимоволі навчався Милорад Павич
майстерності усного оповідання. У Пан-

чеві в мене було чотири бабці. Одна з них — Козара — була красу­нею й залишалася нею до глибокої старості. Вона краще за інших її сестер уміла вчинити тісто й могла заспівати пісню про кожен знак Зодіаку, я потім знаходив ці пісні в старовинних календарях кінця XVIII — початку XIX ст.».

Тісний зв'язок із народними витоками, фольклорною літе­ратурою привели до появи оригінальної поезії і прози Милора­да Павича. Він — автор декількох поетичних збірок і численних романів. Добре володіючи російською та англійською мовами, Павич проявив себе як майстерний перекладач творів Пушкіна та Байрона. Професор Павич є дійсним членом Сербської Акаде­мії наук і мистецтва (1991), регулярно читає лекції в Белграді, Сорбонні, Регенбурзі, Відні. Твори Милорада Павича найбільш популярні в сучасного читача. «Вашингтон тайме» уважає його «оповідачем, який дорівнює Гомеру», південноамериканська критика характеризує Павича, як «найвидатнішого письменни­ка сучасності» («Веха», Сан-Пауло), а в Іспанії він визнаний «од­нією з найвеличніших особистостей світової літератури» («Тем-по», Мадрид).

Основні твори: «Хазарський словник», «Залізна завіса», «Вну­трішня сторона світу», «Ліжко на трьох», «Кохання в Константи­нополі», «Російський хорт», «Скляний равлик».

3. Складання учнями опорної схеми-конспекту за лекцією вчителя





Последнее изменение этой страницы: 2016-04-19; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.237.16.210 (0.011 с.)