Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Яків степанович степовий (якименко)Содержание книги
Поиск на нашем сайте
1883-1921 Я.С. Степовий – видатний український композитор, творчість якого відзначається народністю, реалізмом, ідейною насиченістю. Почавши діяльність на початку ХХ століття Степовий особливо розгортає її в перші роки Радянської влади. Він упорядковує перший збірник революційних пісень, створює ряд солоспівів, романсів, дуетів і хорів, присвячує багато уваги справі пропаганди української народної музики, творів Лисенка, Стеценка, Леонтовича. Він прагнув піднести українську музику на рівень передового російського мистецтва. Творчий шлях Степового дуже недовгий: його перші твори з’являються в 1905році., останні в 1921р. Ці роки охоплюють дуже складний історичний період. Творчість Степового пов’язана з життям народу. У творах він постає як художник – патріот, який розвиває традиції російського мистецтва в українській музиці. Народився 21 жовтня 1883р. в Харкові в сім’ї відставного унтер-офіцера. Батько працював хористом. Музика, спів органічно входили в побут сім’ї. Батько прагнув, щоб сини (Федір і Яків) стали професіоналами – співаками. У 1886р. до Петербурзької придворної капели був прийнятий Федір, а у 1895р. Яків (12р.). Рівень капели був дуже високий (керував Аренський). В загальноосвітніх класах жили традиції Римського-Корсакова. В них училися найбільш обдаровані учні. Крім навчання в хорі Яків грав на фортепіано, кларнеті. У 1902р. він одержує атестат про закінчення музичних класів капели (5). В цьому ж році вступає до консерваторії, де навчається у Римського-Корсакова та Лядова. Тут він знайомиться з оперною музичною літературою: “Садко”, “Царская невеста”. Вирішальну роль в формуванні композитора відіграв Римський-Корсаков - ідеал Якименка – як людина і як дисциплінований трудівник, вимогливий, суворий. Він виховав у Якименка любов до народного мистецтва. Не менш значною була роль Лядова – тонкий, глибокий ліризм, тяжіння до мініатюри. У 1905р. Яків Якименко був серед революційно настроєних студентів, гаряче підтримував події. В цей час він пише цикл пісень –романсів “Барвінки”, підписаний псевдонімом Степовий, який зберіг на все життя. В цих творах він підкреслює свою любов до України, відтворює картини тяжкого життя: “За думою, дума” (слова Т.Г. Шевченка) №88, “Три шляхи” (слова Т.Г. Шевченка) №89, “Степ” (слова Чернявського) №90, “Зацвіла в долині червона калина” (слова Т.Г. Шевченка) №91. Основним носієм ідеї “Барвінків” є широка пісенна мелодія, інтонаційно пов’язано з українською народною піснею. Найбільш характерні – 2-3 частини формі, фортепіанний супровід допомагає розкрити образ. Романси цього циклу швидко розповсюджувалися. Після “Барвінків” Степовий пише низку фортепіанних творів – прелюдій і мініатюр. В цих творах також основою розкриття думки є пісенна мелодія, свіжа виразна гармонійна мова. Характерна риса фортепіанних творів – їх технічна доступність. Вони розраховані на широкі кола виконавців – аматорів. В цей час композитор займається музично - громадською діяльністю: влаштовує музично – літературні вечори, дає сольні концерти. В 1909р. закінчує консерваторію (основний курс), але продовжує далі навчатися на спеціальному курсі, веде різноманітну діяльність. Починає друкувати твори. З 1912 по 1914р. працює кореспондентом журналу “Музика”. В цей час піше: сонату D -dur, фантазію, вокальний цикл “Пісні настрою”. В багатьох творах позначилися ідейні хитання Степового, обумовлені соціальними причинами: розгубленість, заглиблення в самого себе, розчарованість у житті. Цикл “Пісні настрою” – це безпосереднє реагування на поразку революції 1905-1907років. Але не всі твори були такими. Найяскравішим твором, що свідчить про рішучий злам у творчості Степового є “Прелюд пам’яті Шевченка”. В період між 1909-1914 роками Степовий часто виїжджає на Україну, подорожує по ній, буває в різних містах і селах. В 1914 р. він складає випускні екзамени в консерваторії і одержує звання вільного художника. Але восени 1914р. був мобілізований в царську армію. Відбував службу писарем на військово-санітарному поїзді. Служба в армії тривала до 24травня 1917року. Звільнився зі служби завдяки київській консерваторії, яка подала на нього запит. Після революції 1917р. Степовий працює викладачем теорії і гармонії в Київській консерваторії. З 1919р. він завідує музичною секцією відділу мистецтва наросвіти. Віддає багато сил і енергії організації музичного процесу на Україні (разом з Леонтовичем). Приймає участь в організації симфонічного оркестру ім.. Лисенка, створює струнний квартет. З 1919р. починає працювати в Українському державному музично – драматичному театрі, де ставилися кращі російські та українські опери. Працює над оркестровкою опери Лисенка “Ноктюрн”. Починає роботу над оперою “Невільник” за поемою Шевченка. Цей твір не зберігся і невідомо, чи був він завершений. Паралельно Степовий працює в консерваторії. Велике значення мала діяльність композитора, як керівника Державного вокального квартету (1920-1921р) Репертуар складався з українських та російських пісень, творів сучасних композиторів: Лисенка, Леонтовича, Стеценка, Степового. Пише романси “Слово”, “Гетьте думи”, “Земле моя”, поему “Каменярі”, де він відтворює образи важкої і впертої боротьби. В них зустрічаються інтонації, що мають характер заклику, руху вперед, активної дії, яких раніше в нього не було. В цих творах автор наближається до інтонацій сучасної йому масової пісні. Звернення до революційних пісень сприяло творчому зростанню композитора. У Степового з’явився новий жанр: гумористичні і антирелігійні пісні на тексти Руданського та Кузьменка: “ Засідатель”, “Чумак за Мазницею”, “Прийшла в церкву стара баба”. Написані вони для вокального тріо (мецо- сопрано, тенор, бас).
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-04-19; просмотров: 647; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.138.134.163 (0.008 с.) |