Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Неоціниме значення для дальшої діяльності композитора мало його спілкування з передовими російськими музичними діячами того часу – стасовим, балакірєвим, мусоргським, римським-корсаковим, бородіним.Содержание книги
Поиск на нашем сайте
У Петербурзі Лисенко влаштовує ряд хорових концертів з метою пропаганди української і російської пісні, а також пісенної творчості братніх слов’янських народів. Найбільш плодотворним періодом у житті композитора були 80-ті та 90-ті роки, коли він написав свої кращі твори: опери “Різдвяна ніч”, “Утоплена”, “Тарас Бульба”, велику кількість різних композицій на тексти Шевченка, Франка, Лесі Українки, три дитячих опери “Коза-Дереза”, “Пан Коцький “,”Зима і Весна” на сюжети народних казок. Як і більшість прогресивних художників, М.Лисенко постійно змушений був заробляти на прожиття приватними уроками і викладанням музики у різних учбових закладах. Велику увагу приділяв композитор хоровому диригуванню, почавши цю діяльність ще у студентські роки, виступаючи з хором. Нерідко в таких концертах він виступав як соліст-піаніст, часто брав участь у відкритих камерних, симфонічних концертах РМТ в Києві. Дбаючи про підготовку висококваліфікованих національних музичних кадрів, М.В.Лисенко заснував у 1904 році музично-драматичну школу в Києві, яка стала однією з підвалин професіональної вищої освіти на Україні. У цій школі було запроваджено класи гри на різних інструментах, співу, оперний, української і російської драми. Серед педагогів школи, крім самого Лисенка, який вів фортепіанний клас, були відомі діячі української культури – знаменитий співак О.Мишуга, драматична артистка М.Старицька, професори співу М.Зотова і О.Муравйова, скрипачка О.Вонсовська, теоретик Г.Любомирський. Курс навчання на музичному відділі був чотирирічний, на драматичному - трирічний. Програма музичних дисциплін відповідала програмам консерваторій. Основу програм вокального, оперного, інструментальних та ансамблевого класів школи становили твори західноєвропейської та російської класики, але поряд з ними велику увагу приділялося українській музиці – народній та професіональній. У школі Лисенка вчилися такі згодом видатні діячі українського мистецтва, як композитори К.Стеценко та Л.Ревуцький, артисти М.Микиша, О.Ватуля, Б.Романицький, фольклорист і композитор В.Верховинець, теоретик А.Буцькой, хоровий диригент О.Кошиць, скрипаль М.Полякін. М.В.Лисенко протягом всього свого життя підтримував найтісніші творчі зв’язки з прогресивними діячами російської та української культури, особливо з представниками української реалістичної літератури і театру – М.Кропивницьким, М. Заньковецькою, П.Саксаганським, М.Садовським, І.Франком, М.Коцюбинським, Лесею Українкою, Ф.Колессою. М.Старицький був близьким другом і постійним лібретистом опер М.В.Лисенка. У дружніх взаєминах композитор був з П.І.Чайковським, який з інтересом ставився до його творчості, зокрема цікавився оперою “Тарас Бульба”. Багата і різноманітна творчість М.В,Лисенка відзначається реалізмом і демократичним спрямуванням. У творах написаних напередодні та в період першої російської революції – хорах “Вічний революціонер”, “Гей за наш рідний край “, відображено революційні прагнення народу. Останній період життя і діяльності композитора припадає на тяжкі роки столипінської реакції. Музична творчість Лисенка в цей час відбиває протиріччя, характерні для мистецтва тієї пори: з одного боку, в його опері “Ноктюрн”,у деяких романсах, а також в інтересі до композицій на духовні тексти позначилось певне звуження тематики, з другого боку, останні хори і сьомий випуск народних пісень для голосу з фортепіано, а особливо опера-сатира на самодержавство “Енеїда”(за Котляревським) свідчать про те, що композитор не стояв осторонь революційно-демократичного руху. Помер М.В.Лисенко 6(19) листопада 1912 року в Києві. Своєю творчістю він підсумував великий історичний період розвитку української музичної культури. У своїх композиціях він відтворив цілу галерею реальних життєвих характерів, які відзначаються широтою узагальнення і яскравістю художнього втілення. Музична спадщина М.В.Лисенка велика й різноманітна: він написав 11 опер, музику до театральних вистав, ряд інструментальних композицій, понад 90 творів різних жанрів і форм на тексти Т.Шевченка, більше ніж 500 обробок українських народних пісень, романси і пісні на слова інших поетів, був автором перших на Україні наукових фольклористичних робіт про українську народну пісню. Своєю музично-громадською та виконавською діяльністю Лисенко вписав славну сторінку у музичну культуру України. ОБРОБКИ НАРОДНИХ ПІСЕНЬ Великі заслуги Лисенка в галузі художньої обробки народної пісні. Внаслідок багаторічної роботи по збиранню і вивченню української народнопісенної творчості він опублікував понад 500 зразків українського музичного фольклору – в обробці для голосу з фортепіано, для чоловічого, дитячого і мішаного хорів (7 випусків одноголосних пісень по 40 у кожному, 12 десятків для хору, 5 випусків обрядових пісень: ”Веснянки ”- перший і другий вінок, “Колядки і щедрівки”, “Купальська справа”, ”Весілля ”; збірник дитячих пісень та ігор – “Молодощі”, збірник хорових розкладок для дітей шкільного віку тощо). Основний принцип обробок Лисенка – прагнення якнайглибше і найяскравіше передати ідейний зміст пісні, посилити і підкреслити виразність образів, виявити і зберегти найбільш цікаві і характерні особливості народної мелодії, поліфонії, ладу, ритміки тощо. Тому його обробки і в наші дні не тільки не втратили своєї художньої цінності, але кращі з них є чудовими зразками глибокого й тонкого проникнення у саму суть музичної творчості українського народу. В обробках Лисенка домінує метод, за яким пісенний матеріал підкоряється гомофонно-гармонічній фактурі в межах мажоро-мінорної системи. Він досить широко вживає кварто - квінтові сполучення (“Ой крикнула лебедонька”).
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-04-19; просмотров: 306; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.135.247.17 (0.008 с.) |