Summarize the essence of the second paragraph. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Summarize the essence of the second paragraph.



Text F. Lung Abscess

Lung abscess may develop because of various factors. In cases when an abscess develops as a complication of pneumonia the patient’s general condition gradually becomes worse. Sometimes the first clinical manifestations of a chill, pain in the affected side, fever elevating to 39°-40 °C, and loss of appetite are present. There is a profuse perspiration at night, dry cough, and a considerable increase of the white blood cell count up to 20,000 per cu mm of blood and accelerated ESR. Both fever and the increase in the number of leucocytes depend on the presence of pus in the cavity. When pus is evacuated from the thoracic cavity, the temperature decreases and the white blood cell count returns to normal. The repeated increase of white blood cells may be observed when pus is again accumulated in the cavity.

The course of the lung abscess may be divided into two periods: that before and that after the rupture of the abscess into a bronchus. The length of the first period varies in different cases. The second period begins from the moment of the abscess rupture into a bronchus usually with 0.5 litre or more of sputum discharge. After the rupture of sputum into a bronchus, the body temperature returns to normal, and the patient’s general condition becomes better. The sputum discharge gradually reduces in its amount. The appetite increases, the white blood cell count and ESR return to normal. Within 4-5 weeks of effective treatment complete recovery is usually observed in most cases of lung abscess.

UNIT 2. THE DISEASES OF THE CARDIOVASCULAR SYSTEM

Грамматика: cложное дополнение.

LESSON 37

HOME ASSIGNMENTS

I. А. Сравните следующие два предложения и ответьте на вопросы: a) I know that he studies. = б) I know him to study. Я знаю, что он учится. Я знаю-

1*. Каким придаточным предложением является that he studies в предложении (а)? 2 *. Есть ли союз that в предложении (б)? 3*. В каком падеже употреблено местоимение he в предложении (б)? 4*. Какую форму приобрело сказуемое studies в предложении (б)? 5*. Чему соответствует that he studies в предложении (б)? 6*. Если him to study равнозначно that he studies, то как нужно перевести him to study в предложении (б)? 7*. На какой вопрос отвечает that he studies? 8*. Следовательно, на какой вопрос отвечает сочетание слов him to study? 9*. Какой член предложения отвечает на вопрос что (кого)?

Следовательно, каким членом предложения является сочетание слов him to study? Выучите глаголы, с которыми употребляется сложное дополнение.

Б. В следующих предложениях обратите внимание на перевод различных форм инфинитивов, входящих в состав сложного дополнения:

А) I know this surgeon (him) to operate on successfully. Я знаю, что этот хирург (он) оперирует успешно.

I know this surgeon (him) to have operated on successfully.

Я знаю, что этот хирург (он) оперировал успешно.

Б) I know this patient (him) to be operated on at our clinic. Я знаю, что этот больной (он) оперируется в нашей клинике.

I know this patient (him) to have been operated on successfully.

Я знаю, что этот больной (он) был оперирован успешно.

Отличается ли перевод простого инфинитива от перфектного и инфинитива в страдательном залоге?

II*. Найдите сложное дополнение в следующих предложениях:

I expected my sister to be operated on as soon as her temperature returned to normal. 2. The physician wanted my mother to be following a bed regimen for several days. 3. The cardiologist considered the electrocardiogram waves to have changed after the heart attack. 4. The physician supposed the intensity of the shadow in the lung to decrease after the treatment.

III. Прочтите и сравните следующие предложения:

The patients saw the doctor enter the ward. Больные видели, что (как) врач входит в палату.

Не felt the pain increase. Он чувствовал, что боль усиливается.

The students watched the nurse give an injection. Студенты наблюдали, как медсестра делает укол.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2019-12-15; просмотров: 243; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 34.200.248.66 (0.028 с.)