Мы поможем в написании ваших работ!
ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
|
Грамматика: заменители модальных глаголов. Способы выражения долженствования. Производные местоимения: some, any, no, every. Случаи употребления глаголов to be, to have.
Содержание книги
- IV. 1. Прочтите текст G. 2. О чем говорится в каждом абзаце?
- My friend is greatly excited because his son has the disease of the coxofemoral joints. The boy cannot walk and must be in bed.
- Road, moan, soap, load, foam, soak, throat.
- The muscular structure of the heart consists of two parts - the muscular layers of the atria and the muscular layers of the ventricles.
- The aorta- from the upper part of the left ventricle. 2. The shape of the vessels- when they dilate. 3. The right lung is- than the left one. 4. The lungs are- with the pleura.
- Эта экспериментальная работа будет проведена на будущей неделе. 2. Эти данные применяются на практике. 3. Меня будут обследовать несколько врачей. 4. В пятницу нам читали лекцию поанатомии.
- Text E. The Alimentary Tract
- В Москве издается много медицинских журналов. (many, published, journals, Moscow, are, in, medical)
- The blood (to carry) to the liver passes through the portal vein.
- XVI. Read and translate Text H.
- At the rate of, per minute (day), to depend on (upon), on physical exertion, to discharge from the hospital, to discharge out bile, to pump blood through arteries, to be followed by.
- The rate of heart contractions is regulated by two groups of nerve fibers. It varies in different persons and at different age.
- В норме сердце бьется со скоростью 60-70 ударов в минуту.
- Text С . The Corpuscular Elements of Blood
- XVIII. Read Text D and say what data important for a future doctor are given in it. What will you try to remember?
- It was estimated that blood was a fluid tissue.
- На заседании кафедры он доложил о результатах своих опытов.
- W. Harvey found out the heart changed its colour during the contractions.
- The methods of investigation the scientist had included in his research helped him to determine the origin of the pulmonary disease. 4. The faculty my brother is in trains pediatricians.
- M. Sechenov investigated blood gases in 1858. И. М. Сеченов исследовал газы крови в 1858 году.
- The new methods of research had been included into my work. 2. The course of treatment has been prolonged. 3. The structure of the pancreas will have been described in the new book.
- Не may examine the patient. 2. He may be examining the patient now.
- Для этой цели; 2) полный покой; 3) распространяется по коре головного мозга; 4) имеет большое защитное значение для; 5) глубокий спокойный сон; 6) жизнедеятельность.
- Different actions which are repeated every day before going to bed also act as stimuli which produce the process of inhibition.
- XI. Переведите текст E. Расскажите о кровеносных сосудах и дайте обоснование их роли в организме человека.
- Грамматика: заменители модальных глаголов. Способы выражения долженствования. Производные местоимения: some, any, no, every. Случаи употребления глаголов to be, to have.
- One can impair the health if one does not sleep for along period of time.
- Чем могут быть заменены модальные глаголы can, may, must?
- Everyone knows that phagocytes destroy microorganisms.
- The environment must be provided with the proper amount of oxygen for the growth of aerobic microorganisms.
- To give in, to give up, to give away; 2) to get up, to get down, to get in, to get off.
- If it is necessary a nurse will come to the patient’s house to give him the administered injections or carry out any of the doctor’s administrations.
- What is the time now? 2. My father visited Moscow many times. 3. We have classes in Physiology three times a week. 4. What time do you have lectures in Microbiology?
- The doctor administered the patient two tablets of tetracyclin to be taken orally and a cough mixture to be taken three times a day.
- IX. 1. Read Text D. 2. Try to understand the meaning of the words in bold type from the context. 3. Retell the text.
- The nurse was applying cups when the ward doctor entered the ward.
- The surgeon asked the patient if he had been operated on the year before 2. If you have a sore throat, you must gargle it several times a day.
- Reading books is useful. 1. The reading of books is useful.
- The results of the treatment of the patient depend on his- in time. (having been operated on; being operated on; having operated on; operating)
- VI. 1. Прочтите и переведите текст D, пользуясь словарем.
- Restless, overdosage, intramuscular, sleepless, overweight, intravenous, painless, intratracheal, overestimate, useless, overwork.
- Thirdly, a physical examination is important to establish an exact diagnosis. You might ask why is an exact diagnosis important? It is needed for the administration of a proper treatment.
- Unit 1. The diseases of the respiratory tract
- X. 1. Прочтите текст А. 2. Найдите предложения, в которых употребляется одно из времен группы Perfect Continuous, переведите их.
- Dullness, enlargement, intensity, improvement, clearly, moisture, poisonous, smoothly, thinnish, useless, preventive, severely, indication.
- X. Read and translate Text D using a dictionary,
- Симптомы, характерные для первичного туберкулеза; в пораженном легком; клинические проявления; положительная проба; уплотнение легочной ткани; первичный туберкулез; перкуторный звук.
- Summarize the essence of the second paragraph.
- Какими глаголами выражено сказуемое в этих предложениях и что нового вы заметили в конструкции сложного дополнения.
- У некоторых больных, состоящих на учете, были выявлены неблагоприятные изменения в печени. 6. Все больные с подозрением на рак должны проходить последующие обследования регулярно.
LESSON 24
HOME ASSIGNMENTS
Запомните:
1. Суффикс -th [θ] образует имя существительное от имени прилагательного, иногда от глагола: warm теплый - warmth теплота; grow расти - growth рост.
2. При образовании существительного от прилагательного при помощи суффикса -th часто происходит изменение ударной гласной корневого слова: strong сильный - strength сила.
2. Суффикс -ish [iʃ] образует прилагательные: а) от существительного: fever ['fi:və] лихорадка - feverish ['fi:vəriʃ] лихорадочный; б) от прилагательного. В этом случае вновь образованное прилагательное имеет значение неполного качества: yellow ['jeləυ] желтый - yellowish ['jeləυiʃ] желтоватый.
3. Суффикс -ful [fυl] образует прилагательные от существительных и реже от глаголов, указывает на наличие того или иного качества: hope надежда - hopeful надеющийся; to forget забывать - forgetful забывчивый.
I. Прочтите и переведите следующие слова:
А) depth, length, truth, width, death; б) reddish, thinnish, womanish, fattish, longish, blackish, thickish; в) useful, beautiful, helpful, thankful, watchful, painful, harmful, restful.
II. Запомните чтение следующих слов. Найдите их перевод ниже:
microorganism [,maikrəυ'ɔ:gənizəm], aerobic [,eiə'rəυbik], anaerobic [,fneə'rəυbik], coccus ['kɒkəs] (pl cocci ['kɒksai]), bacillus [bə'siləs] (pl bacilli [bə'silai]), virulent ['virυlənt], lobar ['ləυbə], pneumococci [,nju:məυ'kɒksai], consolidation [kən,sɒli'deiʃn], mucous ['mju:kəs], membrane ['membrein], phagocyte ['ffgəsait].
Анаэробный; палочка, бацилла; кокк, шарообразный; микроорганизм; консолидация, уплотнение, затвердевание; долевой, лобарный; перепонка, оболочка, мембрана; слизистый; микроб, микроорганизм; пневмококки; фагоцит; заразный, вирулентный; аэробный.
III. Выучите следующие слова: growth [grəυθ] n рост; увеличение; новообразование; опухоль however [haυ'evə] cj однако, тем не менее, несмотря на favourable ['feivərəbl] а благоприятный; положительный; удобный multiply ['mAltiplai] v размножать(ся) size [saiz] n размер, величина certain ['s3:tn] a некоторый; некий; определенный environment [in'vaiərənmənt] n окружающая среда invade [in'veid] v вторгаться; поражать болезнью destroy [dis'trɔi] v разрушать, уничтожать occur [ə'к3:] v встречаться, случаться; происходить reveal [ri'vi:l] v показывать, обнаруживать, выявлять persist [pə'sist] v сохраняться, продолжать существовать impair [im'peə] v повреждать, ухудшать; нарушать skin [skin] n кожа catch [kft](caught, caught [kɔ:t]) v схватить; заболеть; заразиться report [ri'pɔ:t] v докладывать; сообщать; n доклад; сообщение
IV. Прочтите и переведите следующие слова и словосочетания: 1) favourable ['feivərəbl]: a favourable reaction, favourable conditions, favourable results, a favourable development; 2) environment [in'vaiərənmənt]: home environment, the conditions of the environment, the environment acts favourably; 3) occur [ə'k3:]: occurred, a disease occurs, an interesting phenomenon occurred during the observation. When did it occur? 4) persist [pə'sist]: persisted, the disease persists, the temperature persists, the pain in the left side persisted;
5) impair [im'peə]: impairment, to impair the lung, to impair the functions of the pancreas, to impair the health.
V. Из слов, данных справа, составьте английские предложения, соответствующие русским (письменно):
Ученые считают, что каждую scientists, that, 10,000,000, are, секунду в теле человека раз-consider, about, red, blood, cells, рушается около 10 000 000 the, destroyed, every, second, красных кровяных телец. human, in, body
2. Через кожу всасывается не not, oxygen, the, human, for, body, более 1% кислорода, необхо- more, than, necessary, is, absorbed, димого организму человека. 1%, of, through, the, skin
В благоприятной окружаю- in, multiply, favourable, may, very, щей среде микроорганизмы environment, microorganisms, могут размножаться очень rapidly, a быстро.
VI. Определите инфинитивы. Переведите эти предложения:
The first heart sound can be impaired in certain cardiac diseases.
|