Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Роботи студії образотворчого мистецтваСодержание книги
Поиск на нашем сайте
Виховувати дитину духовно багату, зберігати культурну спадщину України, розвивати народні традиції художніх промислів — задачі, які завжди будуть стояти перед педагогами, викладачами образотворчих дисциплін, керівниками гуртків образотворчого мистецтва, художніх шкіл, студій. Саме з такою метою була створена студія “Веселка” (керівник Ільяшева Юлія Василівна) на базі середньої школи № 26 (директор Дзюбнік Григорій Григорович) та при творчому товаристві “Художник” (голова товариства Сідорова Інна Володимирівна). Студія вже працювала 7 років на базі інших дитячих закладів, мала певні традиції, досвід, відпрацьовані методики було підготовлено дидактичний матеріал. У 1997 році зроблені деякі зміни: навчальна діяльність студії було переорієнтовано на програму дитячих художніх шкіл. Студійці, опановуючи навички живопису, малюнку, графіки, композиції, вивчаючи історію мистецтв, отримали можливість здавати іспити, заліки, одержувати табелі з оцінками. Діти, які успішно пройшли весь курс навчання, здали випускні іспити, отримують свідоцтво. Але це стосується дітей, які серйозно займаються малюванням, мають до цього хист, певні здібності, вибрали собі професію, пов’язану з творчою діяльністю художника. Як правило, діти цілком цілеспрямовані, знають, чого хочуть, і вміють працювати над собою. Як виявити таких дітей серед інших? Як не пропустити обдаровану дитину? Як допомогти такій дитині і досягти певних успіхів в образотворчій діяльності? Такі питання виникли під час роботи студії. А як бути з іншими? Як бути з тими дітьми, які просто бажають навчитись малювати, так би мовити “для себе”. Відповідь на ці питання прийшла сама, а підказала її практична робота., можливості, вимоги та бажання самих дітей — це диференційний підхід до організації діяльності студії. Безперечно, чим раніше дитина почне займатися образотворчою діяльністю, тим швидше розкриє свої здібності. Тому студія “Веселка”, яка декілька років працювала на базі дитячого відомчого садочка “Зірочка”(завідуючі Чернявська А.І. та Кучик Г.І.), і зараз підтримує зв’язокіз дошкільнятами. Дошкільнята, наймолодші студійці, займають з першокласниками, разом з учнями других та третіх класів входять до підготовчих груп студії. Починаючи з п’ятого класу загальноосвітньої школи, коли у дітей формуються певні фізіологічні процеси, відображення тривимірного об’ємного простору, діти зараховуються до 1,2,3,4 класу студії, вивчають побудову об’ємних предметів, лінійну перспективу, закони кольорового сприймання та живопису, тощо. Так діти поділяються на групи за віком Індивідуальний, диференційований підхід відбувається і в системі оцінювання знань. Вона здійснюється відповідно до засвоєння учнями програми. Це виявляється під час залікових робіт та іспитів. Оцінювання здійснюється за 5-ти бальною системою. Учні, які мають позитивні оцінки, переводяться до наступного класу. Учні, які не склали іспити чи отримали негативні оцінки по заліковим завданням, мають можливість перескласти іспити або пройти повторно річний курс навчання. Діти, які закінчили повний курс навчання (4 класи) але не закінчили загальноосвітньої школи (як правило, це учні 9-11 класів), мають можливість продовжувати навчатися, готуватися до вступу у спеціальні чи вищі навчальні заклади чи просто удосконалювати набуті знання і навички. Діти, які не здають заліки, працюють за тією ж програмою, виконують ті ж самі завдання, але вимоги до них інші. Основне для цих дітей — займатися малюванням. Оволодіння технічними навичками, розкриття їх творчого потенціалу відбувається повільніше, тому оцінювання їх знань здійснюється за бажанням дитини. такі діти, як і всі, беруть участь у всіх конкурсах, виставках таз заходах студії. Інколи на уроках образотворчого мистецтва в загальноосвітній школі діти не встигають виконати поставлене вчителем завдання. Однією з причин є та, що кожна дитина має свій темперамент, тип характеру, та й творчий процес не завжди може вкладатися в певні часові рамки. Нерідко складне завдання вимагає ескізних замальовок, на що, на жаль, в загальноосвітній школі не відводиться. Студія образотворчого мистецтва в деякій мірі вирішує ці питання, і диференційований підхід до часу виконання завдань дає можливість дітям доводити роботу до кінця в стінах студії. У нашій студії навчається декілька дітей з інших шкіл, які прийшли навчитися “швидко” малювати, оскільки в них не склалися стосунки з викладачами малювання в школі з причин невстигання у часі, і по малюванню у них були низькі оцінки, а не рідко й “двійки”. Тільки переконавшись, що їх не будуть підгонити, що вони можуть продовжити роботу наступного разу, ці діти поступово “розкрилися”, і їх роботи почали відзначати на виставках. Але це не означає, що для виконання робіт не обмежується. Особливо це стосується залікових, навчальних завдань. Дітям перед початком роботи обов’язково повідомляється на скільки сеансів розраховано завдання. Обмеження в часі не торкається творчих і домашніх робіт. Коли дитина оволоділа певними навичками композиційної побудови, технічними прийомами, вона розпочинає роботу над творчими композиціями. Сюди входять і ті творчі завдання, які ставить перед дитиною педагог, і ті, які ставить перед собою та педагогом сама дитина. Дуже важливо, щоб на папері здійснювалися її бажання і мрії. Як кажуть психологи, це і є своєрідне розвантаження і позитивні емоції. Перші заняття з наймолодшими починаються з гри “Подорож по країні Малювання”: Є незвичайна країна у світі, Де мешкають поруч дорослі і діти, Де має здійснитись таємне бажання, І зветься країна ця — Малювання. Ти пензлі візьмеш, олівці і гуаш — І вийде у тебе чудовий пейзаж. Ти поряд слона намалюєш себе,— Бо в малюванні можливе усе! Дуже важливо в цій подорожі навчатися спостерігати, бачити, відчувати. Вміти бачити світ очима художника, в звичайному – незвичайне, в простому – складне. Саме люди мистецтва і відчувають інакше бурхливе оточуюче життя. Відчувають гостріше і вчать інших підмічати найніжніші відтінки фарб, мелодію звуків, пластику форм, тощо. Гострі почуття від побаченого, пережитого спонукають митця творити. Пропущені через серце та душу художника, вони лягають на папір чи холст, створюючи певну мову образотворчого мистецтва. Погодьтеся, що немає художника байдужого, тому і юних художників намагаюсь вчити бути чутливими, уважними до всього. Вдалими вважаю заняття, де створюється певний емоційний настрій, якщо він не втрачається на протязі виконання всього завдання. Це дуже важливий, так би мовити зворотній, зв’язок творчого процесу та результату роботи. Бажано, щоб дитина була задоволена своєю працею, щоб в неї вийшло те, що вона задумала. Тоді маленький художник отримує “компенсацію” витрачених емоцій, почуттів, що дає радість, поштовх до нового творчого процесу. Встановити тісний емоційний зв’язок допомагає індивідуальний підхід до кожної дитини. лагідний тон в спілкуванні, вміння вислухати, дати влучну пораду, доброзичливість, вміння вчасно прийти на допомогу, терплячість і велика віра в те, що все вийде — це ті складові, які будують місточок розуміння між педагогом та дитиною на заняттях з малювання. Важливим етапом у процесі формування світосприйняття маленького художника є формування образного мислення. Фантазувати, вигадувати, бачити світ, наче цікаву казку, природньо для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку. Незвичайні тварини, неповторні ракурси, композиції з предметів, здавалося б виконані в супереч всім правилам — це особливості малюнків дітей молодшого віку. Дуже важливо, навчаючи їх малюванню з натури, не притупити образне сприймання, вміння фантазувати. Часто діти молодшого віку невпевнено беруться до малювання, боючись того, що не зможуть намалювати так, як дорослі, як справжні художники. На цьому етапі треба переконати дітей, що їх малюнки неповторні, що дорослі веж так не вміють малювати, як вони. Діти середнього та старшого шкільного віку, в яких уже склався певний досвід в зображенні предметів, які вже володіють різними техніками, підходять до творчих завдань більш серйозно і свідомо. Вони самі здатні оцінити свої можливості, вибрати техніку для більшого розкриття теми, вибрати певний жанр, образ, через який реалізують сої ідеї в життя. Так, Лапочкіна Дар’я, 13 років, тему композиції “Пори року” розкриває через жіночі образи. А Ігор Лотиш, 12 років, через образи птахів — “Осінній птах”. Собко Костянтин, 12 років, полюбляє пейзажні замальовки, у своїй роботі “Зима” створює затишний куточок сільського краєвиду. Ільяшев Вадим, 11 років, у роботі “Гуси” та Лапочкіна Дар’я, 13 років, у роботі “Лісовий сон” використовують образи тварин, створені на основі замальовок з натури. Поповнити свої знання, вміння допомагають літні домашні завдання, замальовки на пленері, під час подорожей. А ще “Веселка” працює влітку у дитячому оздоровчому комплексі “Фонтан”, що у Нових Санжарах, де директор Володимир Миколайович Бажан запропонував студійцям пільгові путівки, і діти мають можливість малювати і відпочивати одночасно. Студійці полюбляють влаштовувати творчі зустрічі з художниками, музикантами. Гостей зустрічають власними виставками, “частують” не тільки чаєм, а літературно-музичними номерами. Незабутніми залишаються вечори, присвячені поезії О.С. Пушкіна, Т.Г. Шевченка, 1100-річчю творчості Катерини Білокур, вечір, присвячений французьким художникам-імпресіоністам. Участь у різноманітних виставках, конкурсах не тільки розкриває індивідуальність юних художників, але й вчить серйозно ставитися до творчості, загартовує характер, виробляє вміння доводити роботу до кінця. На рахунку “Веселки” вже є певні перемоги: грамоти та подяки в “Книзі відгуків” від глядачів та організаторів традиційних обласних виставок товариства “Художник”. Призи та грамоти з Всеукраїнської конференції на підтримку хворих на СНІД — 1999 р., де діти представили свої плакати. А зараз готують цикл плакатів на тему “У ХХІ сторіччя без чуми ХХ” на обласний конкурс. Учениця студії Семякіна Наталя стала з переможців конкурсу дитячого малюнку у Києві “Крокуємо до злагоди”. Лапочкіна Дар’я зайняла 3 місце обласному конкурсі дитячого малюнку серед учнів художніх шкіл та шкіл мистецтв "Світ довколо нас — 2000", а її малюнок став частиною міжнародної виставки “Барви Землі”. Наймолодші студійці взяли участь в акції захисту природи — 14 квітня 2000 р. “День довкілля”, а зараз готують надіслати свої роботи на міжнародний конкурс малюнку “Лідіце-2001”. Ціла експозиція, більше 60 робіт, поїхала до Одеси на Всеукраїнську науково-практичну конференцію шкіл, асоційованих ЮНЕСКО “Культура світу — 2000”, де була відзначена дипломом ІІ ступеню. Але найважливішою, мабуть, була подія 18 серпня 2000 року — коли на честь 10-річчя студії в центральній галереї сучасного мистецтва відкрилася виставка студійців та їх керівника. Дітей, викладачів студії привітали гості. Серед них заслужений художник України Микола Подгорний, який побажав дітям надалі творчих успіхів. Виконавчий директор Фонду захисту і підтримки талановитих дітей Лариса Ходурська вручила “Веселці” подарунок почесного голови фонду, міського голови Анатолія Кукоби. Задоволені та горді виходили діти з виставки, ділилися враженням, будували плани на майбутнє. Образотворче мистецтво стало для багатьох частиною життя, а можливо й стане майбутньою професією, а когось просто зробить добрішим, чутливішим, допоможе знайти правильну дорогу в житті.
Ничкало С. ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-07-14; просмотров: 564; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.147.86.246 (0.009 с.) |