Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Paraphrase the parts of the sentences in bold type using words and word combinations from the text. Change the new sentences if it is required.Содержание книги
Похожие статьи вашей тематики
Поиск на нашем сайте
1. The English language has come to be used in a large portion of the world. 2. When the Anglo-Saxon forefathers of the English nation came to England to make their home there they found a more advanced people than themselves living on the island. 3. A large part of English vocabulary is of the Latin origin. 4. Literature and scholarship developed rapidly in the North. 5. The language of the Danes could be understood by the Angles and the Saxons rather easily. 6. King Alfred encouraged learning.
TOPICAL VOCABULARY
Note. When you are talking about people in general from a particular country, there are some nationalities that you can make plural with an ‘s’, but others can only be formed with the definite article (and no plural ‘s’):
Ø With both groups you can also use the word ‘people’: British people, German people, etc. Ø When you talk about one person from these countries, you need to add woman / man / person to the group on the right: a Brazilian but a Japanese person, a German but a Swiss person, etc.
VOCABUALARY PRACTICE BLOCK I
1. Your weak point is your pr_n_nc_ _t_ _n. If you don’t know how to pr_n_ _nc_ a word, look it up in the d_ct_ _n_r_, and write out its tr_nscr_pt_ _n. 2. Why do you think it is important for you to learn f_r_ _gn l_ng_ _g_s? 3. Do you think there is any difference between an _nt_rpr_t_r and a tr_nsl_t_r? 4. My uncle’s kn_wl_dg_ and _xp_r_ _nc_ help him to run a s_cc_ssf_l b_s_n_ss. 5. In the last test I made more gr_mm_r than v_c_b_l_r_ mistakes. 6. My friend _ng_ _s doing English cr_ssw_rds and p_zzl_s. 7. Have you ever tried speaking English to n_t_v_ sp_ _k_rs. 8. My brother is an engineer and knows English well enough to translate articles from sc_ _nt_f_c and t_chn_c_l j_ _rn_ls.
3. Find the ‘odd one out’. There may be more than one answer. Give your reasons.
What do you think a good language learner does? Make up as many sentences as possible with the phrase given in the table. Example: A good language learner reads English books without being told to.
Match the words and word combinations with their explanation.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-04-18; просмотров: 786; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.138.37.174 (0.006 с.) |