Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
What would you say if you took part in these dialogues?Содержание книги
Поиск на нашем сайте
– Well, Mrs. Bradley, I see you’ve already had quite a lot of experience in the food industry. Could you dwell on your regular duties at your recent job? – Yes, I can tell you that ………………………………………………………………………….. ***** – You mentioned earlier that you liked the people you had worked with. What features do you appreciate in your colleagues? – I think that ………………………………………………………………………………………. ***** – It seems to me you had a pleasant place to work. I’m surprised you are going to leave. – You are quite right, but …………………………………………………………………………. ***** – You mentioned that you had attended special language courses. How do you think it will help you in your future work? – I suppose that ……………………………………………………………………………………
Translate the dialogues into English. – Доброго ранку. Чи можу я почути пана Вуда, будь ласка? – Наразі він відсутній. З ким я розмовляю? – Це Борис Рудаков. Я отримав листа від пана Вуда, у якому він просить мене зателефонувати йому, щоб домовитися про ділову зустріч. У нього моє резюме. – Зрозуміло. У пана Вуда зараз обідня перерва, але він має скоро повернутися. – Коли Ви порадите мені зателефонувати йому знову? – Він зазвичай повертається до офісу о другій годині. Можливо, я краще попрошу його зателефонувати Вам? Який Ваш номер телефону? – (044) 354-65-82 – Дякую, пане Рудаков. Щойно він повернеться, він Вам зателефонує. – Дякую. До побачення. ***** – Доброго дня, агентство “Континент”. – Доброго дня. Я шукаю роботу секретаря. Чи займається ваше агентство підбором персоналу в цій галузі? – Ми працюємо лише з іноземними компаніями. Ви бажаєте працювати в українській чи в іноземній компанії? – Я не знаю, чи моя кваліфікація достатня для роботи в іноземній компанії. – Тоді Вам потрібно поговорити з нашим консультантом. Чи не хотіли б Ви записатися на прийом до нашого консультанта? – Дякую, безумовно. Коли я можу з ним поговорити? – У п’ятницю, о третій годині. Чи зручно це для Вас? – Хвилинку, я подивлюся у своєму щоденнику. Так, дякую. Я буду у вас в п’ятницю о третій. До побачення. – До побачення. На все добре.
BLOCK III Study the following information carefully and give answers to the questions. An excellent resume (CV) may help you get a job of your dreams and a poor resume may mean a lost opportunity. Since this is the first piece of information a company will receive about you, it is very important that your resume be well-written. It should be presented at the beginning of any interview that you have with a company. Ideally, resume should not be longer than one page. The contents of a resume can be roughly devided as: 1) personal information (address and telephone number), 2) job objective (it should not be too general), 3) education (the universities, institutes and colleges you have attended should be listed in reverse chronological order), 4) experience (starting with the most recent place of employment), 5) skills (language skills, computer abilities, etc), 6) extracurricular activities (student or professional organizations you belong to, travel, sports, hobbies), 7) references (at least two people who can describe your qualifications for the job). The style and format of a resume are extremely important. It must be typed in order to format it most effectively. A neat and well-written resume with no spelling mistakes will give an employer the impression that you are accurate and take care of details. In order to have the opportunity of interviewing with a company it is recommended to send a resume with a cover letter.
Discuss the following. Ø Why is a well-written resume important for obtaining the job of your dream? Ø What is the ideal length of this document? Ø How can you put down your career goals and job objectives in order to show you have given this much thought? Ø What impression will make the objective to have a well-paid job? Is the focus on money in resume a must-be? Ø Should you list ‘reading’ and ‘writing’ as your extracurricular activities? Why? Ø Can you list your relatives as referees? Ø Why is it better to send your resume to a company with a cover letter?
Read the advertisement, cover letter and resume. Say which information in the resume has not been included in the letter and why. Finally, suggest alternative beginnings and endings to the cover letter.
3. Read the sample of application form. What is the difference between application form and resume? Try to fill in the following: APPLICATION FOR EMPLOYMENT PERSONAL INFORMATION DATE OF APPLICATION: _________ Name: Last First Middle Address: Street (Apt) City, State Contact Information: () () Home Telephone Mobile Email POSITION SOUGHT: _________________________ Available Start Date: ________ Desired Pay Range: ____________ Are you currently employed? _________________ By Hour or Salary
EDUCATION Name and Location Graduate? – Degree? Major / Subjects of Study
Please list your areas of highest proficiency, special skills or other items that may contribute to your abilities in performing the above mentioned position.
PREVIOUS EXPERIENCE Please list beginning from most recent
|
|||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-04-18; просмотров: 788; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.15.12.133 (0.005 с.) |