Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Діаспора, яка не повернуласяСодержание книги
Поиск на нашем сайте
Феномен виникнення арійської раси та індоєвропейськоїспільноти неможливо осягнути без дослідження цивілізації сумерів (у семітській вимові — шумерів). Вона почалася з великого переселення арійців з України на південь — у Месопотамію — через Закавказзя. У Верхній Месопотамії на лівому березі річки Тигр вони заснували місто Самара, що існує й до сьогодні.
Південні території вже були заселені бореальним і змішаним населенням, тож їх, можливо, доводилося завойовувати. У всякому разі переселенці на південь називали себе “самарами”, тобто “сонячними воїнами”[249]. Це була перша арійська діаспора, тому культура Самари разом з Трипільською культурою є найближчою до першоджерела арійської раси. З цієї причини символіка Самари — це первинна арійська символіка. У Верхній Месопотамії самари надовго не затримались і пішли далі на південний схід, де оволоділи межиріччям (грецькою — “месопотамія”) рік Тигру і Євфрату аж до Перської затоки. Тут треба на хвильку перевести подих і зауважити, що для непідготованого читача арійсько-українські[250] корені сумерів можуть здатися фантастикою. Але Україна якраз і цікава тим, що правда про неї часто перевершує найсміливіші фантазії. Річ у тім, що походження сумерів з надчорноморських степів є визнаним науковим фактом, доведеним такими авторитетними археологами і вченими, як С. Піґґот, Г. Кларк, Г. Лейтгам, В. Чайлд, Р. Седійо, Г. Ру, Г. Генкен, Е. Гок, І. Ліснер, Л. Вуллі та іншими [251]. Нагадаємо, що у 30-ті роки ХХ століття, з розгортанням широкомасштабних археологічних розкопок у Месопотамії і знайденням там добіблійних “глиняних книг”, склалось уявлення, що “історія почалась в Сумері”[252] — наприкінці IV тис. до н. е. Проте згадані книги розкрили і ту обставину, що самі сумери виводили себе з якоїсь Аратти...
І ось починаючи з 1940 року в Румунії, Болгарії, Угорщині, а згодом і в Україні почали знаходити глиняні таблички з прашумерськими письменами. Ці написи разом з руїнами найдавніших на Землі міст засвідчили формування держави Араттавже в VI тис. до н. е.[253] Англійський вчений Роулінсон (H. C. Rawlinson), один із дешифраторів сумерського письма, повідомив, що всі знайдені на глиняних табличках одномовні клинові написи зроблені сколотською[254] (скіфською) мовою і на базі тієї мови їх було прочитано. Це стало підтвердженням того, про що писали античні історики Берос (сучасник Александра Македонського) та Помпей Троґ: арійці-сколоти з Праукраїни підкорили Азію ще за 1500 років до Нінуса, який жив за 3000 р. до Хр., тобто до половини V тисячоліття до н. е.[255] По мірі повільного (протягом кількох віків) просування на південь Месопотамії самари-сумери змішувались з місцевою людністю, яка в расовому плані вже була результатом змішування європеоїдів і негроїдів. У результаті такого змішування і під впливом палючого сонця сумери втратили свою бореальну русявість і набули вірменоїдних ознак (про що свідчать їхні зображення), хоча духовний світ ще тривалий час у цілому залишався арійським[256]. Ці фантастичні сумери Після північномесопотамської Самари арії-сумери продовжили просування на південь, заснували у Середній Месопотамії місто Кіш[257] і пішли далі. У 2600 році Кіш поступився першістю місту Ур[258] у південній Месопотамії. Інші міста: Урук, Киян, Куту, Марі, Ума, Шипар — що не кажіть, а їхні назви таки подібні до українських Київ, Кути, Маріївка, Умань, Шипарівці тощо. Маючи спільні мову і вірування, сумери ділилися на півсотні міст-держав з вічовим устроєм.
У кожній з державок віче обирало “раду старійшин”, як і на Русі. Ці старійшини називались “ думу-уру ”, тобто верховні (уру—гуру —горішні—високі) радники (думу -). Наше літописне “думу думали” значить “раду радили”. Щороку на Новий рік, як записано в сумерських текстах, “ місто збиралось на думу-віче ” й обирало вождя-короля (як у нас на Січі), що звався лугаль (“лу” — людина, галь — “великий”). Єдиного володаря сумери не мали — процвітали, так би мовити, демократіяі місцеве самоврядування. Цією децентралізованістю і пізнішими міжусобицями скористались семітські аккади на чолі з СаргономІ Великим (2371—2316 рр. до н. е.), які невеликим військом (всього 5400 воїнів)[259] завоювали Сумер і створили централізовану державу, в якій згодом було запроваджено режим найжорстокішого деспотизму[260]. У сімейному житті оріїв-сумерів панував патріархат, проте жінка користувалася великою повагою (як і у всіх арійських народів) і була захищена законами. Один з перших у світі писаних кодексів законів називався “Закон Ешнунни” — це той кодекс, що його пізніше використав Гаммурапі — видатний правитель Вавилонії (1728—1687 рр. до н. е.). Одним з найбільших свят сумерів був Великий день. У цей день вони обдаровували один одного писанками, мальованими символами вічного життя, взаємно бажали щастя, здоров’я, довголіття і багато іншого. В основу сумерської системи числення, поряд з десятковою системою, були покладені, як і на Русі, числа 6 (півтузіня, тобто півдюжини), 12 (тузінь, тобто дюжина), 30 (півкопи) і 60 (копа). Нагадаємо, що копна система є традиційною для України, наприклад, згідно з “Універсальним словником-енциклопедією”, копою називали: 1) копицю хліба з 60 снопів; 2) одиницю лічби (60 снопів, 60 яєць); 3) грошову одиницю у Великому князівстві Литовському та в Україні XIV—XVIII ст., яка дорівнювала 60 литовським грошам (пам’ятаєте українську казку “ Я Коза-Дереза за три копи куплена...”?); 4) схід сільської громади для розв’язання судових (копний суд) та інших громадських справ.
Число 60 прийняли за основу завдяки астрономічним обчисленням. Зауваживши, що рік складається з 365 днів, сумери розділили річне коло на 360 частин, день і ніч окремо розділили на 12 годин (тузінь), годину — на 60 хвилин, а хвилину — на 60 секунд. Це було дуже зручно, хоча б тому, що 360 = 60 х 6, а 6 + 6 =12. А що стосується однієї секунди, то це проміжок між ударами серця фізично здорової людини в стані спокою. Описана система числення неначе прокладає місток між мікрокосмосом людини і макрокосмосом. Ця її тотальна людяність, ґрунтована на уявленні про Всесвіт як цілісний організм, яскраво виявилась у системі лінійних вимірювань. Одиницею довжини у сумерів був гин (від “згин”), тобто зігнута рука від ліктя до середнього пальця (18 дюймів, або 45 см); 4 гини складали один саг, тобто скільки, скільки можна сягнути розпростертими руками (72 дюйми, або 1,8 м)[261], 6 сагів — це була одна сара (10,7 м), а 12 сар становили 1 ган (72 саги, 128,4 м). Неважко побачити, що сумерські гини, саги, гани — це традиційні українські лікті, сажні, гони. Останні застосовувались по всій Україні для вимірювання земельних ділянок, при цьому розрізнялись: добрі гони (120 сажнів), середні гони (80 сажнів) і невеликі гони (60 сажнів)[262]. Ця одиниця довжини глибоко укорінена в народному побуті і фольклорі, наприклад, у піснях: “ Чия пшениця, що довгії гони? Це ж того козака, що чорнії брови ”, “ Орав наш переліг і потом обливався, А гони гнав та й гнав, назад не озирався ”, або в “Енеїді” Котляревського: “ Пройшовши відсіль гонів двоє... ”. Описану систему числення справді можна назвати арійською, адже вона була органічно близькою арійським хліборобам і протривала в українських селах понад 7 тисячоліть. З усього цього напрошуються два цікавих висновки: 1) арійські жерці у другій половині VI тис. до н. е. вже мали розвинену власну систему числення;
2) для українського геосоціального організму властива феноменальна колективна пам’ять, передусім завдяки традиціоналізму українського села. Арійсько-сумерська система числення поєднує пульсацію людини (удари серця) з пульсацією планети Земля (календарний рік). Арійські мудреці були переконаними, що наш Всесвіт — це одна велика Людина, цілісний людиноподібний організм. Ця грандіозна ідея органічного взаємозв’язку Бога, Всесвіту, народу й окремої людини згодом буде зафіксована у відичній системі знань і підтверджена фактом вочоловічення Ісуса Христа. Література сумерів У дослідників викликало здивування те, що писемність святилища Шу-нун (Кам’яна Могила) від VII тис. до н. е. до кінця VI тис. до н. е. (появи в Месопотамії перших держав) проіснувала практично без змін. Це пояснюється тим, що протосумерська мова спочатку була мовою варни жерців і тривалий час перебувала в незмінному, “законсервованому” стані[263]. Можливо, облаштування заболоченої Месопотамії відбирало у народу надто багато сил, тож було не до літератури. Крім того, ще існували допотопні навички європеоїдів-бореалів (раси-2) запам’ятовувати величезні масиви інформації, тож у записах і не було особливої потреби. З цих причин стрімкий розвиток літератури припадає лише на IV тис. до н. е. Це були часи, коли за допомогою системи відвідних і зрошувальних каналів та басейнів вже була скорена водна стихія, розпочалося бурхливе зростання багатства країни, розквіт її культури. Прочитаймо деякі фрагменти сумерської літератури. Можливо, вони нагадають нам щось дуже рідне і близьке...
МІСТО — ЗВ'ЯЗОК ЗЕМЛІ І НЕБА... Місто — зв’язок Землі і Неба, і ми живемо в ньому, Ніппур-місто — воістину місто, і ми живемо в ньому, Місто «Пальмової Горожі», і ми живемо в ньому. Там «Жіночий Потік», потік сяйнобризний біжить. «Виноградна Пристань», міська пристань, стоїть, І «Сусідня Пристань», причальна пристань, стоїть. Там «Медове Джерело» водою своєю солодкою поїть. Там «Княжий Потік», чиї води іскряться, тече. А полям, що зрошені потоками його, по сто сажнів лік іде. Там Енліль юний — юнак міста — живе. Там Нінліль юна — дівчина міста — живе...
ЯКБИ НЕ МАТИ МОЯ... — «Герою! Якби не мати моя, на вулицю і в степ тебе прогнали б! Якби не батько мій Зуен, на вулицю і в степ тебе прогнали б! Якби не брат мій Уту, на вулицю і в степ тебе прогнали б!» — «Дівчино, не сварись! Інанно, обміняймося гідно словами! Нінегалло, порадьмося тихо! Мій батько від твого не гірший! Інанно, обміняймося гідно словами! Моя мати від твоєї не гірша! Нінегалло, порадьмося тихо!..».
КОЛИ Я, ВОЛОДАРКА, СЯЯЛА В НЕБЕСАХ... Коли я, володарка, сяяла в небесах, Коли я сяяла, коли я танцювала, Від сходу до заходу сонця пісень співала, Навпроти мене, навпроти мене Володар Куліанна став навпроти мене! Володар мою руку стиснув, Ушумгальанна мене обійняв! «Облиш мене, о Дикий бик! Я мушу додому йти!
Облиш мене, Кулі-Енліль! Я мушу додому йти! Що я матінці своїй скажу-збрешу, Нінгаль, матінці своїй, скажу-збрешу?» — «Дозволь навчити тебе, дозволь навчити тебе! О найхитріша Інанно! Дозволь навчити тебе! «Подруга моя заманила мене гуляти, Гуляти-співати, під бубон танцювати! Ах, чудові її пісні, — для мене вона співала! Ах, веселилася я, —до самого світання гуляла!» Рідній матінці так ти скажи, так збреши! А ми з тобою в місячнім сяйві будемо тішитись-обійматись! Я приготую світле ложе, розкішне ложе, царське ложе! Ах, настане солодкий час, ах, прийде щастя-радість!» «Сагідда» — пісня ця! — Я, діва, вулицею походжаю, Вулицею походжаю в сяйві дня, Я, Інанна, вулицею походжаю, Вулицею походжаю в сяйві дня!
По суті, все зрозуміло без зайвих коментарів, а останні рядки взагалі нагадують наше “ А я собі гуляю, як рибка по Дунаю...”. У фрагменті “Місто — зв’язок Землі і Неба” перераховані назви каналів і пристаней міста Ніппура. До речі, саме в регіон Ніппура була переселена в 598 і 587 рр. до н. е. юдейська еліта після того, як Юдею завоював вавилонський цар Навуходоносор II (Небокаднецар)[264]. У любовній пісні-діалозі “Якби не мати моя...” описана розмова-сварка між Інанною та Думузі (сумерським богом, опікуном скотарів), яка нагадує розмову-сварку Одарки і Карася із “Запорожця за Дунаєм”. А в пісні “Коли я, володарка, сяяла на небесах” ми цілком занурюємось у світ народної поезії. Володарка Інанна(Астарта), яка сяє в небесах (Зоря, планета Венера), водночас постає перед нами і мов якась сільська дівчина, що гуляє по вулиці, досить гордовито сперечається із залицяльником, котрого зображено таким собі бравим сільським джиґуном, що “ліпиться” до дівчини. При розмові з ним Інанна використовує якесь незрозуміле звертання “Дикий бик”. Річ у тому, що це не зовсім точний переклад з сумерської. За часів Київської Русі таке звертання побутує у формі шанобливого “Яр Тур”[265] або “Буй Тур”, як, наприклад, у “Слові о полку Ігоревім”: “ І рече йому Буй Тур Всеволод...”, “ Яр Туре Всеволоде!” тощо. Слово “буйний” означає “великий, сильний, могутній, нестримний, ярий”, але не “дикий”. Отож Інанна зверталася з пошаною до свого залицяльника, а не обзивала його “биком”, як хтось може подумати. Свята Трійця і Небесна Діва Сумери мали уявлення про три світи — небо, землю і підземне царство, — поєднані у нерозривну цілісність (подібно до українських прав, яв і нав). Вірилив неминучість покарання за порушення моральних приписів. У сумерів, а отже і в аріїв, була Свята Трійця. Верховну тріаду богів очолював Ан (“небеса”) — люблячий і справедливий для всіх людей бог небес, якому, до речі, було посвячене місто Урук. До тріади також входили Енліль і Енкі. Енліль (Ан-ліль, “небесний дух”) — це бог повітря, верховний володар всього, що міститься між небом і світовим океаном. Він вважався покровителем міста Ніппур. Сумерський Енліль нагадує українського Полеля, сина верховного бога Сварога (Бога-Отця); “ Усюдисущий Полель — то життєдайне повітря, святий дух якого проникає у всі істоти, обдаровує і наповнює їх життям ”[266]. Енкі (Ан-ко, “син небес”) — бог прісних водоймищ, володар мудрості, охоронець людської долі. Сумери його найбільше любили і шанували, тому що він був дуже розумний і допомагав людям. Він бог чистої води і життєдайного дощу. Він був Спасителем людства, бо врятував його від Великого потопу. Енкі давав життя, підтримував чистоту, лікував людей, а при релігійних обрядах очищення проганяв злих духів. Сумери вірили, що бог Енкі знав “хліб життя” і “воду життя”, яка допомагала живим людям, а інколи й мертвим[267]. Інанна — це сумерська богиня кохання, урожаїв і плодючості людського роду, дочка головного бога Ана. Вона подібна до української Діванни — богині материнства, невинності і чистоти, покровительки породільних обрядів, дітонародження і жіночої долі[268]. Простежується разюча подібність між арійсько-сумерською тріадою богів і християнською Святою Трійцею: бог небес Ан нагадує Бога Отця, бог повітря Енліль — Святого Духа, що “всюди є і все наповняє” (сумерське “ліль” означає “дух”), а улюблений бог сумерів Енкі, який знав “хліб життя” і “воду життя”, лікував людей і виганяв злих духів, є наче прообразом Ісуса Христа— Сина Божого, здатного приймати людську форму (втілюватись). Сумери також вірили, що кожна людина має свого заступника перед могутніми богами — на зразок християнського ангела-хоронителя. Сумери любили своїх світлих богів, тому що боги любили сумерів. Пізніше, після завоювання Сумерії семітськими аккадами (у 24 столітті до н. е.), а особливо після виникнення на цій території семітського Вавилонського царства (у 20 ст. до н. е.) світогляд населення Межиріччя суттєво змінюється. Давні боги почали втрачати свою первісну святість і набувати невластивої раніше жорстокості, а то й зіпсованості. Наприклад, сумерська богиня кохання і родючості Інанна перетворилась на вавилонську Іштар — примхливу богиню кохання, родючості, війн і чвар. Після Саргона I починається епоха державного деспотизму і рабства. На зміну невеликим господарствам вільних землеробів приходять величезні рабовласницькі царські господарства. Виробляється вчення про вічність і неперервність царської влади, про призначення людей бути рабами богів і царів. Шумерська мова перестає бути розмовною. Із образотворчого мистецтва ретельно вилучається все живе — лишаються лише стандартні сцени поклоніння богам і уславлення царів-жерців.
Розквітає лихварство, яке все більше розоряє землевласниківВавилонії. Нераціональне використання земель та зрошувальних вод призводить до засолення ґрунту і запустіння колись квітучих районів[269]. У цілому це ознаки “відкочування назад”, опускання з третього (творчого) на другий (нормативний) рівень розвитку, що супроводжувало витіснення сумерів (раса-III) семітськими народами (раса-II). Цікаво, що Саргон, можливо, був індоєвропейцем, про що говорить його ім’я — Сар-гон: “Сар” означає “цар”, а “гон” — стрімкий, ярий, потужний[270]. Саргон — це, можливо, не особисте ім’я, а титул, так само як Арджуна (яр-гун) або Артур (яр-тур). Вірогідно, як це було не один раз, місцевих семітів Саргон використав як інструмент для досягнення власних політичних цілей. Через півтора тисячоліття подібне зробив русявий Давид, використавши ще досить диких кочівників-євреїв як ударну силу для творення своєї імперії. Про цей поширений історичний феномен, коли індоєвропейці очолювали культурно нижчі народи інших рас[271], згадувалося у розділі 4.3. “Психологія великих рас”. Сумери як народ, пізніше як нація-держава, а згодом і як імперія проіснували приблизно 2,5 тисячі років. За цей довгий час вони вдосконалили свою мову і письмо. Але хоч їхня і українська мови за цей тривалий період зазнали великих змін, в сумерійських записах знаходимо сотні слів, подібних до українських, наприклад: ама мама пато тато унк онук, свояк, родич ґаґ гак думу думати, радити ґуру горішній, вищий, верховний лю людина Сумерський купець-міняйло називався “ димкар ”, бо ходив від дима (дому) до дима (дим—дім—хата). Цікаво, що в Україні до першої світової війни захожі купці-міняйли також звалися “ димкарі ”, а спідниця звалася “ димка ”, бо придбана у димкаря. Так слово димкар прожило без змін приблизно 7 тисячоліть[272].
|
|||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-04-08; просмотров: 371; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.145.73.167 (0.028 с.) |