Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Глаголы / выражения, требующие после себя герундияСодержание книги
Поиск на нашем сайте
Упражнение 44. Идентифицируйте выделенные неличные формы глаголов в предложенных ниже предложениях: 1. Roberta was known as an honest and а hardworking girl. 2. Many books on intercultural education are reported to be published next year. 3. Tim noticed the robins flying in the sky. 4. We are looking forward to the leavingfor Liverpool. 5. The poor thanked Robin Hood for having helped them. 6. He keeps on insisting on my leaving for Manchester*. 7. Вeing very busy, he postponed the journey to the Irish Sea. 8. The film produced last year in Ireland got the Oscar Prize. 9. The tourists stood admiring the Tower Bridge* in London. 10. I gave up the idea of visiting English-speaking countries.
Упражнение 45. Поставьте глагол в скобках в форме инфинитива или герундия:to + V b) V + ing: 1. Why don't you stop (to watch) this TV program in the English language? 2. Please, try (not to be late) for the concert at the Royal Opera House*. 3. Mrs. Thomson forgot (to buy) the cake for the family party. It's a pity. 4. Jane put off (to tell) Fanny the truth. 5. Peter is aware that Christmas decoration of the house needs (to changе). 6. They began (to dispute) how to get to the National Youth Theatre*. 7. If you are eager to know English well, try (to study) hard. 8. The gentleman went on (to look through) «The Times»*. 9. I'll never forget (to visit) the lakes of Scotland*. 10. Do you mind (to taste) buns? ____________________________________________________________________ *См.: Раздел V Иллюстрированный глоссарий «Социокультурной портрет Соединенного Королевства Великобритании и Северной Ирландии»
Упражнение 46. Выберите подходящие эквиваленты среди неличных форм глагола для выделенных слов и словосочетаний из текста ниже:
1 of the telegraph is connected with the name of a scientist and a pedagogue Alexander Graham Bell*. He was the first to invent the telephone. He 2 in the capital of Scotland, Edinburg, on the 3rd of March, 1847. He entered Edinburgh University and graduated it as a teacher. Later he 3 Medicine at Medical Department of London University for 2 years. Especially he was engaged with learning of human articulating organs under the guidance of the German scientist Ludwig Helmholzat. Unfortunately in 1871 he fell ill and had to be sent by parents to Canada to recover. Then he started a Teachers’ Training College for teaching deaf children. At that time he thought the special apparatus 4 the deaf to pronounce the sounds ofspeech and to speak. He was appointed tofulfill a very difficult task. 5 by the father’s job as a teacher of deaf children, Alexander started 6 of one great idea of sending music or words by telegraph. He thought the speech to be a kind of A. G. Bell vibration. The best idea was 7 this vibration into electricity and to send itover telegraph. 8 just a beginner in scientific experiments, he had to look through a great number of books on electricity. He invented also a microphone together with Thomas Watson. The telephone as new module was tested for the first time in 1875. The dream of a great man had been realized. Bell was not interested in business itself. In 1892 he gave up 9 at his telephone. He used his money on scientific investigations. In 1889 he was elected the President of the National Geographic Society. As a teacher he was sure in importance of 10 nations that’s why he established a new Journal «The National Geographic». Now it is the most popular journal about nature with pictures of high quality. The life of A.G. Bell was devoted to science. The author of such an outstanding invention, useful for deaf children, A. G. Bell, died in 1922. He is respected in Britain and in the USA. ____________________________________________________________________ *См.: Раздел V Иллюстрированный глоссарий «Социокультурной портрет Соединенного Королевства Великобритании и Северной Ирландии» To invent изобретать To be engaged with learning of human articulating organs заниматься изучением органов речи человека He thought the speech to be a kind of vibration. Он рассматривал речь как вибрацию. Under the guidance of под руководством To start a Teaches’ Training college стать директором педагогического колледжа Deaf children глухие дети To change this vibration into electricity преобразовать вибрацию в электричество To be а beginner in scientific experiments начинать научную работу
1.a) The inventing b) Inventing (Gerund) c) Inventing (Participle I) 2. a) to be known to be born b) is known to be born c) was known to be born 3. a) had been studying b) had been studied c) had studied 4. a) help b) helps c) to help 5. a) Influence b) Influencing c) Influenced 6. a) thinking and dreaming b) to think and to dream c) think and dream 7. a) for heto change b) for hechange c) for himto change 8. a) Been b) Being c) Be 9. a) working b) work c) worked 10. a) the educating b) educating c) educate
12. ПРЕДЛОГ (THE PREPOSITION)*
* Предлоги выражают пространственные/временные/причинные и др отношения Рис. 16. Классификация предлогов
12.1. Пространственные предлоги направления / движения / места*.
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-12-12; просмотров: 474; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.225.98.39 (0.01 с.) |