Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
The foreign guests (to listen) for the guide for a quarter of the hour tomorrow.Содержание книги
Поиск на нашем сайте
a) The foreign guests willlisten for the guide for a quarter of an hour tomorrow. b) The foreign guests will be listening for the guide for a quarter of an hour tomorrow. c) The foreign guests were listening for the guide for a quarter of an hour tomorrow. 10. My children (to decorate) Christmas tree* the whole evening yesterday. a) My children will be decoratingChristmas tree the whole evening yesterday. b) My children were decoratingChristmas tree the whole evening yesterday. c) My children are decoratingChristmas tree whole evening yesterday. ____________________________________________________________________ * См.: Раздел VI Иллюстрированный глоссарий «Социокультурной портрет Соединенного Королевства Великобритании и Северной Ирландии»
9.1.6. Система перфектных времен (Perfect Tenses)
*Краткие формы глагола характерны для разговорной речи ** См.: Раздел V Иллюстрированный глоссарий «Социокультурной портрет Соединенного Королевства Великобритании и Северной Ирландии» Упражнение 34. Подберите к временным формам в колонке А соответствующие значения этих форм из колонки В:
Упрaжнение 35. Распределите следующие предложения по смыслу под картинками на рис. 14: a. Rebecca will cook porridge. b. Rebecca always cooks porridge. c. Rebecca had already cooked porridge, when Ed (Edward) came yesterday. d. Rebecca is cooking porridge now. e. Rebecca will have already cooked porridge, when Ed comes (tomorrow). f. Rebecca cooked porridge yesterday. g. Rebecca has already cooked porridge today. h. Rebecca will be cooking porridge at 3 o’clock tomorrow. i. Rebecca was cooking porridge yesterday, when Ed came.
Рис. 14. Видовременные формы глагола
9.1.7. Система перфектно-продолженных времен (Perfect Continuous Tenses)
* См.: Раздел V Иллюстрированный глоссарий «Социокультурной портрет Соединенного Королевства Великобритании и Северной Ирландии» Упражнение 36. Определите, верны ли грамматические формы глаголов в выделенных предложениях, внесите изменения, если необходимо: Mr. Blake: 1 So, Steve, you have been working at our Сollege of Arts as a teacher of Drawing for nearly a year, aren’t’ you? Steve Red: Yes, that’s right. Mr. Blake: 2 You work at St. Paul’s Cathedral* as a restorer before then. Steve Red: Yes, four years ago. Mr. Blake: 3 You have been fulfilling this work for four years. 4 I am admiring this magnificent monument of the late XVIIth century. 5 Christopher Wren* designed it to replace a previous cathedral destroyed in the Fire of London in 1666. Steve Red: 6 It had a large dome, inside which is the famous Whispering Gallery. The cathedral contains the graves of many famous people – Lord Nelson, the Duke of Wellington and Christopher Wren himself. Mr. Blake: Whispering Gallery? 7 Did you work exactly there? I have been there with my family. 8 My son was surprised by the way it carries sounds: if a person whispers close to the wall on one side of the gallery, he can be heard by another person close to the wall on the other side of the gallery. Steve Red: No one can get used to such a wonder! I graduated from the Department of Arts. But I feel happy here. Mr. Blake: Absolutely? 9 It’s a great job and everyone is really friendly to you this time, colleagues and children. Now you are clear about your future targets, aren’t you? Steve Red: Yes, I think so. Although teacher’s profession is a job of great responsibility and most specific character, studying children’s abilities, discovering really gifted boys and girls, 10 teaching them becomes particularly interesting for me. ____________________________________________________________________ * См.: Раздел V Иллюстрированный глоссарий «Социокультурной портрет Соединенного Королевства Великобритании и Северной Ирландии» Protestant Church Протестанская церковь A restorer реставратор To fulfill the work выполнять работу Christopher Wren Кристофер Рен The Fire of London пожар в Лондоне A dome свод A grave могила Whispering Gallery Галерея Шёпотов To be clear about targets for future определиться с планами на будущее Studying children’s abilities, discovering really gifted boys and girls, teaching them изучение наклонностей детей, открытие способных детей, их обучение Упражнение 37. Выберите правильную форму глагола:
There are many old legends about Ireland. According to one of them the water 1 the famous green Isle long ago. Every seventh year the water retreated only for a short time. The water absorbings and retreaments 2 for a long time. As the water retreated and the island appeared out of the water, it 3 so green and beautiful that many plucky fellows settled and built houses there. Seven years passed and the water absorbed the island again. The people of the island 4 from the relentless water. It was known, however, that the sea could be stopped if a piece of iron was buried in the island’s heart at the moment of water retreating. Once upon a time when another seven years had passed, the island 5 outof the water, a brave man 6 and buried his sword in its heart. The waves have not been swallowing up the island since that day. The island got the name of Iron land or Ireland*. Iron is believed to be lucky by the Irish. 7 to find a piece of iron in the form of a horseshoe. It is put up for luck above the door of the house. Ulster is another name for Northern Ireland used especially by unionists (people who favour political union between Britain and Northern Ireland). Its symbol is a red upright hand cut off the wrist. It was originally the symbol of one of Ulster’s ruling families, the O’Neills. How did Ireland get such a picture on its coat of arms? It occurred thirty hundred years ago. Two Viking chieftains 8 with their men byboat to Ireland. One of them was Heremon O’Neills; the name of the other is unknown. They decided that chieftain who would touch the Ireland’s coast first would be the king of the country. Unfortunately, Heremon’s boat 9 slower as the boat of another Viking chieftain. When the boats were not in a far distance from Ireland’s coast, Heremon O’Neills cut off his right hand and threw it over to the land. His hand happened to touch the moot territory first and Heremon became the king of the country. Since the picture of a upright hand 10 on the Irish coat of arms. ____________________________________________________________________ * См.: Раздел V Иллюстрированный глоссарий «Социокультурной портрет Соединенного Королевства Великобритании и Северной Ирландии» To hide скрывать To retreat отступать Plucky fellows смельчаки To suffer from the relentless water зд.:страдать от безжалостной воды If a piece of iron was buried in the island’s heart at the moment of water retreating Если похоронить в сердце острова кусочек железа, когда наступает вода A sword меч An Iron land Железная страна Ulster Ольстер Unionists (people who favour political union between Britain and Northern Ireland) юнионисты/член профсоюза (люди, которые поддерживают политический союз с Британией) A red upright hand cut off the wrist кисть руки красная от крови, отсеченная у запястья A Viking chieftain вождь викингов They bet who touched the Ireland’s coast first he would be the king of the country. Они поспорили, кто первым коснется берега Ирландии, станет её королем. The moot territory спорная территория
1. a) hide b) hidden c) hid 2. a) had taken place b) had been taking place c) took place 3. a) looked b) look c) looking 4. a) had suffered greatly b) had been greatly suffering c) suffered greatly 5. a) had appeared b) appeared c) appear 6. a) came b) come c) has come 7. a) They dreaming b) They have dreamt c) They dream 8. a) had gone b) went c) were going 9. a) was moving b) moved c) move 10. a) has placed b) has been placing c) places 9.2. Модальные глаголы (Modal Verbs)
Упражнение 38. Выберите правильный перевод следующих предложений на русский язык: 1. You must return this book of poetry by R. Burns* to the library. a) Тебе следует возвратить книгу стихов Р. Бернса в библиотеку. b) Ты должен возвратить книгу стихов Р. Бернса в библиотеку. c) Ты можешь возвратить книгу стихов Р. Бернса в библиотеку. 2. Can you give me a Guide to Newcastle*? a) Ты должен дать мне путеводитель по Ньюкаслу? b) Ты можешь дать мне путеводитель по Ньюкаслу? c) Ты позволишь мне взять путеводитель по Ньюкаслу? 3. You may take the car and go to Brighton*, I don’t need it. a) Вы можете взять машину и добраться до Брайтона, мне она не нужна. b) Вы должны взять машину и добраться до Брайтона, мне она не нужна. c) Вам необходимо взять машину и добраться до Брайтона, мне она не нужна. 4. He will have to stay at the British Museum Library* for an hour or so. a) Ему необходимо остаться в библиотеке Британского музея примерно на час. b) Он сможет остаться в библиотеке Британского музея примерно на час. Ему позволят остаться в библиотеке Британского музея примерно на час. 5. Will you be able to finish this essay on Madam Tussaud’s Museum* in time? a) Вы сможете закончить эссе о музее мадам Тюссо во время? b) Вы закончите эссе о музее мадам Тюссо во время? c) Вам необходимо закончить эссе о музее мадам Тюссо во время? 6. Every sailor of the starting ship must be at the port of Cardiff* in time. a) Все моряки отправляющихся судов должны быть в порту Кардифф во время. b) Все моряки отправляющихся судов могут быть в порту Кардифф во время. c) Всем морякам отправляющихся судов нужно быть в порту Кардифф во время.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-12-12; просмотров: 280; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.144.21.126 (0.01 с.) |