Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

A High-Tech Life. What Are Pros and Cons?

Поиск

Цели:

познавательный аспект — знакомство с мнениями людей о высоких технологиях, знакомство с понятием Internet;

развивающий аспект — развитие способности к обобщению, развитие логичности и доказательности;

воспитательный аспект — формирование уважительного отношения к мнению другого человека, потребности в высказывании собственного мнения;

учебный аспект — совершенствование речевых навыков;

сопутствующая задача — развитие умения вести диалог с обменом мнениями с использованием речевой функции agreeing /disagreeing.

Речевой материал:

рецептивный: intercity;

продуктивный: Internet, invaluable, junk, to store; конструкции для выражения функций agreeing (That’s right. I also think so. Etc.), disagreeing (On the contrary, it is.... I think, it’s absolutely wrong to... Etc.).

Ход уроков

2.1) В классе с хорошей подготовкой высказывания предъявляются на слух, в менее подготовленных классах — со зрительной опорой.

2.2) Слабым учащимся разрешается вычитывание аргументов из текста, более подготовленным учащимся рекомендуется использовать прием “Read, look up and say”.

Key: 1) True 2) True 3) True 4) True 5) False 6) True 7) True 8) True 9) True 10) False (Not all telephone are trouble. Only mobiles, and cordless ones) 11) True 12) True

Reader ex. 5.2))

5.3) a)

• a driver’s license

• an insurance policy

• mortgage payment on a home

5.4)

Past Simple Passive Past Perfect Passive Past Perfect Active
Every citizen was exposed...; They were listed if...; Their names were stored in computers if they were covered by a medical plan... if they had been married or divorced The giant computers had spent their lives sucking up information...;... if they had paid taxes or drawn unemployment insurance...; had made mortgage payment; if they had been in a hospital, or in the military service; had applied for a passport

5.5)

  Equivalence Contrast Consequence Explanation Guessed meaning
The console board       he would sit before... and play the machine flat surface containing the controls for a computer
Sucking up     storing it, analyzing it, remembering   getting
Spewing out whispering their secrets to him sucking up, storing it     causing to come out
Delusion a myth        
Exposed his deepest secrets laid bare       uncovered, unprotected
Rapport       They did not laugh at Max; they respected his intelligence, admired him, loved him. understanding

Are You Sure You Can Use the Unit?

Цели:

познавательный аспект — знакомство с некоторыми особенностями использования электроприборов в США;

развивающий аспект — развитие способности к выбору выражений, адекватных ситуации общения;

учебный аспект — развитие речевого умения (диалогическая форма речи);

сопутствующие задачи — развитие умения читать/понимать на слух с общим охватом содержания.

Речевой материал:

продуктивный: voltage, a local power system, a plug, the operating voltage, an adapter, a voltage selector; give themselves time to think: Well, just let me get this right...; Let me think.; Let me see.; Just let me think about this / that a moment. Well, er, you see / you know...; ask about preference: Which firm (company) do you prefer?; You can... or.... What do you say?; Do you like... better?; Which seems better / the best?; warn someone: Be ready for...; Make sure (if)...; Mind...; Please (do something) before...; In no circumstances you should...; Whatever you do, don’t...; respond to thanks: You are welcome.; It’s a pleasure.; My pleasure.; I’m glad I was able to help.

Ход уроков

1.2) Key: Roman is doing the shopping in the USA. In the USA they use a different operating voltage (110 V) and different (small) plugs.

1.3) Keys:

1. A The voltage of the power system in Russia is different from that of the American one.

2. В American plugs can’t be used in Russia because they are of a different size.

3. С A user should follow operating instructions to use American electric appliances.

1.4) Keys: give themselves time to think: Well, just let me get this right...; Let me think.; ask about preference: Which firm (company) do you prefer?; warn someone: Be ready for...; Make sure (if)...; Mind...; Please (do something) before...; respond to thanks: You are welcome.

1.5) The dialogue chart fits the conversation.

1.6) Keys: give themselves time to think: Let me see.; Just let me think about this / that a moment. Well, er, you see / you know...; ask about preference: You can... or.... What do you say?; Do you like... better?; Which seems better / the best?; warn someone: In no circumstances you should...; Whatever you do, don’t...; respond to thanks: It’s a pleasure.; My pleasure.; I’m glad I was able to help.

1.7) Учащимся следует показать, что фразы, выражающие одну и ту же функцию, взаимозаменяемы.

2.1) Keys: a coffee pot (thermos), a kettle, an iron.

Материал 5-го раздела рассчитан на два урока. На первом уроке желательно выполнить упражнения 1.1), 2), 3), 5). На дом можно задать упр. 1.6).

При одном часе английского языка в неделю рекомендуется выполнить следующие упражнения: 1.1), 2), 3), 5), 2.2). На дом — упр. 3.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-12-12; просмотров: 313; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.141.38.5 (0.008 с.)