Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
ЗМ 26. Аудіовізуальні документи↑ ⇐ ПредыдущаяСтр 34 из 34 Содержание книги
Поиск на нашем сайте
Коло питань: Основні поняття модуля. Класифікація аудіовізуальних документів. Історія виникнення та розвиток аудіовізуальних документів. Кінодокументи. Фотодокументи. Фонодокументи. Основні поняття модуля Сукупність кінофотофонодокументів, а сьогодні й віде-одокументів, традиційно об'єднують в одну групу — аудіовізуальні документи. Проф. К.Г. Мітяєв у визначення кінофотофонодокументів покладає наступні ознаки: — усвідомлення процесу створення; — передача зафіксованої інформації в часі та просторі; — обов'язкова ідентифікація зображення чи звукозапису з письмовим змістом [24]. Проф.В.М. Магідов запропонував розглядати кінофото-фонодокументи як «гіперсистему», що містить зображальну, аудіовізуальну, звукову і знакову інформацію [15]. На сьогодні під кінофотофонодокументами, на думку проф. Є О. Плешкевича, розуміють великий масив документації, що містить, з одного боку, зображальну, звукову, аудіовізуальну документацію, а з іншого — комплекс письмових документів, що доповнюють створення, зміст і технічні аспекти зафіксованої інформації [24]. Відповідно до виконуваних функцій, кінофотофонодокументи науковець поділяє за такими класами: — оперативні (документальні) — фіксують реальні події дійсності, тобто первинна інформація (мінімальне викривлення інформації); — ретроспективні — містять первинну інформацію, тобто втратили свою оперативну цінність; зберігаються в архіві кінофотофонодокументів; — діахронні — містять інформацію, яка пройшла додаткову семантичну аналітико-синтетичну переробку, завдяки чому їх цінність не залежить від часу. Діахронні документи створені для передачі структурної інформації: • у першому випадку, — наукової, що містить інформацію про наукові та науково-технічні досягнення і виконує когнітивну функцію; • у другому випадку, — художньої, де творчість автора реалізується через організацію структури інформаційного суспільства, а семантична інформація здійснює додаткову функцію, завдяки чому вони виконують гедонічні функції. Сьогодні з'являються визначені елементи-реквізити аудіовізуальних документів, наприклад, дата, визначення автора і короткий зміст, характеристика носія інформації, час і місце його виготовлення. На основі розгляду аудіовізуальних документів виникають нові наукові напрями, наприклад «візуальна антропологія», що займається дослідженням етнографічних і антропологічних проблем на матеріалах кінематографічних стрічок, фотографій або творів образотворчого мистецтва тощо. Аудіовізуальний твір — твір, що фіксується на певному матеріальному носії, кіноплівці, магнітній плівці чи магнітному диску, диску для лазерних систем зчитування тощо) у вигляді серії послідовних кадрів (зображень) чи аналогових або дискретних сигналів, які відображають (за-кодовують) рухомі зображення (як із звуковим супроводом, так і без нього) і сприйняття якого є можливим виключно за допомргою того чи іншого виду екрана (кіноекрана, телевізійного екрана тощо), на якому рухомі зображення відображаються за допомогою певних технічних засобів [20]. Аудіовізуальний документ — документ, що містить образотворчу чи/або звукову інформацію, відтворення якої вима- гає вживання відповідного обладнання. Аудіовізуальний документ може також містити текстову інформацію. Аудіовізуальні засоби — це пристрої чи прилади для запису, відтворення, проектування та відображення зорової, звукової чи образно-звукової інформації. Виняток становить фотографія, інформація на якій сприймається безпосередньо, без допомоги технічних засобів. Однією "з основних переваг аудіовізуальних документів є комплексний вплив на різні органи чуття людини, що знижує вірогідність утрати частки інформації. Історія виникнення та розвиток аудіовізуальних документів Першими із зазначених видів документів з'явилися фо-нодокументи, еволюція яких розпочинається ще з 1807 р. Дещо пізніше почали створювати фотодокументи, і лише в 1885 р. «картинки» почали рухатися — з'явились кінодоку-менти. Еволюція кожного зі згаданих видів документів подана в таблицях 6.11— 6.13. Таблиця 6.11 Еволюція дискових аудюдокументів
Еволюція фотодокументів
Таблиця 6.13 Еволюція кіно- та відеодокументів
Класифікація аудіовізуальних документів Аудіовізуальні документи різняться за двома основними ознаками: каналом сприйняття інформації (способом впливу на органи чуття людини) та способом документування. За каналом сприйняття інформації аудіовізуальні документи поділяються на три види: — візуальні: діафільми, діапозитиви, слайди, анімаційні фільми, епіфільми; — аудіальні: грамплатівки, магнітні фонограми; — аудіовізуальні: звукові кінофільми, діафонофільми, відеофільми, магнітофільми [14]. При цьому за каналом сприйняття аудіовізуальні документи можуть бути віднесені до таких, що: — «читаються» людиною (фотографія); — «читаються» машиною (діафільм, діапозитив, кінофільм, грамплатівка, магнітна фонограма), за допомогою аудіовізуальних засобів. За способом документування розрізняють: — фонодокументи: грамплатівки, магнітні фонограми; — фотодокументи: діапозитиви (слайди), фотографії;' — візуальні кінодокументи: діа-, кіно-, відео-документи. У своїй більшості аудіовізуальні документи — це матричні документи. Фото- та кіноплівка або диск являють собою матрицю, на якій і відтворюється зображення чи звук. Фонодокументи Фонодокументи (гр. phone — «звук, документ») — музично-звукові, аудіальні документи. Містять звукову інформацію, зафіксовану будь-якою системою звукозапису про події, явища та факти реальної дійсності отриманні в результаті механічного, фотографічного, магнітного чи оптичного звукозапису. Звукозапис — процес запису звукової інформації з метою її збереження та відтворення. У залежності від системи звукозапису розрізняють фотографічні, магнітні, оптичні фонограми та запис на флеш-носіях. Відповідно до форми носія розрізняють: — магнітні фонограми на стрічці; — магнітні відеофонограми в касеті; — оптичні фонограми на диску; — записи на накопичувачах флеш-пам'яті. Фотодокументи Фотодокументи містять одне або декілька зображень, отриманих фотографічним або іншим способом. Вони є результатом документування за допомогою фотографічного запису явищ об'єктивної дійсності у вигляді зображення, фотоначерків, що пов'язані певними ознаками (хронологічними, тематичними, авторськими тощо). Характеристики різновидів фотодокументів подані в таблиці 6.14. Фотодокументи можуть організовуватися у фонотеку — систематизоване зібрання фотографій, негативів, позитивів (діапозитивів) із метою їх зберігання та користування. Таблиця 6.14 Класифікація фотодокументів за способом мптнппення інЛіппмяііії
Кінодокл менти Кінодокументи — це образотворчі документи, створені кінематографічним або іншим способом за допомогою певних технічних засобів. За способом відтворення інформації візуальні документи поділяють на: — образотворчо-статичні (якщо зображення нерухоме): діафільми, слайдофільми, епіфільми; — образотворчо-динамічні (зображення рухоме): кінофільми, телефільми, відеофільми. Характеристика вищезазначених різновидів візуальних документів подано в таблиці 6.15. Таблиця 6.17 Класифікація візуальних документів за способом відтворення інформації
Схематично загальна класифікація аудіовізуальних (кінофотофонодокументів) документів подана на схемі 4.7. ЦаРЧ Використані джерела та література до модуля 6 1. Белицкий Я. Рассказьі об открмтках / Белицкий Я. — М., — 1986. 2. Берлянт А.М. Картографія / А.М. Берлянт. — М., 2002. — 265 с. 3. Борисенко О. Листівки: традиції та сучасний погляд / О. Бо-рисенко, І. Вакул //Друкарство. —'ЗІООб. — №1. — С. 37—40. 4. Вартанов А.С. От фото к видео / А.С. Вартанов. — М., 1996. 5. Вахрамеева А.А. Картография / А.А. Вахрамеева. — М.: Не-дра, 1991.-297 с. 6. Видання. Поліграфічне виконання видань. Терміни та визначення ДСТУ 3018-95. - К.: Держстандарт України» 1995. - 18 с. 7. Гребенщиков О.Ф. Основьі записи и воспроизводства М-формации (в аудиовизуальной технике): учебное пособие / О.Ф. Гребенщиков, Г.Б. Тихомирова. — СПб., 2002. 8. Діловодство й архівна справа. Терміни визначення понять: ДСТУ 2732:2004. — К.: Держспоживстандарт України, 2005. — 32 с. 9. Идельсон Н.И. История календаря: учебник / Н.И. Идель-сон. — М.: Наука. — 1976. — 234 с. 10. Климишин И.А. Капендарь и хронология: учебник / И.А. 11. Кузин А.А., Филиппов И.Г. Техническое документирование 12. Кузин А.А. О некоторьіх вопросах зкспертизьі ценности и использования КФД // Советские тархивьі. 1976. — №2. — С.40. 13. Кулешов С.Г. Документознавство: Історія. Теоретичні основи / С.Г. Кулешов; УДНДІАСД; Держ. акад. керівн. кадрів культури і мистецтв. — К., 2000. — С. 12—13. 14. Кушнаренко Н.Н. Документоведение: учебник; 7-е изд., перераб. и доп. / Н.Н. Кушнаренко. — К.: Т-во «Знання», КОО, 2006. - 460 с. 15. Магидов В.М. Кинофотофонодокументьі в контексте ис-торического знання /В.М. Магидов.— М., 2005. 16. Магидов В.М. О проблемах взаимосвязи архивоведения и 17. Основньїе правила работьі с кинофотофонодокументами и видеофонограммами в ведомственньїх архивах. — М., 1993. 18. Основи отбора на государственное хранение научно-тех-нической документации: метод, рекомендации. — М., 1976.
19. Полотавская И.Л. Пластинка как документ и проблеми ее регистрации // НТИ. - 1983. - Сер. 2. - № 8. - С. 8-11. 20. Про розповсюдження примірників аудіовізуальних творів, фойограм, відеограм, комп'ютерних програм, баз даних: закон України від 23 березня 2000 р. — № 1587. 21. Руденко І.С. Картографія. /І.С. Руденко. — К.: Державне 22. Руководство по UNIMARK. Пер. с англ. — М., 1992. — 320 с. 23. Словарь современной архивной терминологии социалис-тических стран. — Вьиц 1. — М., 1982; Вьш. 2. — М., 1988. 24. Технотронное документирование: учебное пособие / Ав-тор-составитель Е.А. Плешкевич. — Саратов, 2007. — 104 с. 25. Тутієнко-Кадирова Л. Музичний документ: деякі аспекти визначення, специфіки видів та описування в режимі електронної каталогізації / Л. Тупчієнко-Кадирова // Студії з арх. справи та документознавства. - К, 2004. - Т. 12. — С. 148—1SS. 26. Файништейн 3. В мире открьітки / 3. Файништейн. — М., 1976. - 186 с. 27. Филеева Е. Стильная штучка / Е. Филеева // Формат. -2004. - № 4.- С. 21.
28. Чибисов К.В. Фотография в пропілом, настоящем и буду-щем / К.В. Чибисов, В.И. Шеберстов, АА. Слуцкин; отв. ред. и автор предисл. Ю.А. Берестов. — М.: Наука, 1988. — 175с. 29. Юцевич Ю.Е. Словарь музьїкальньїх терминов / Ю.Е. Юцевич — 3-є изд., перераб., доп. — К.: Муз. Украйна, 1988. - С. 113.
Питання для модульного контролю 1. У чому полягає специфіка нетекстових документів? 2. Проаналізуйте еволюцію розвитку картографічних документів. 3. Назвіть характерні риси картографічних документів. 5. Дайте аналіз класифікації картографічних документів за матеріальною конструкцією. 6. Назвіть основні властивості карти як основного виду картографічного документа. 7. Зазначте основщ характеристики музичного документа. 8. Проаналізуйте нотний документ як основний різновид музичного документа. 9. Назвіть специфічні риси ізографічних документів. 10. Охарактеризуйте основні види ізографічних видань. 11. Визначте сутність і специфічні особливості 12. Дайте визначення поняттям «аудіовізуальний твір», «аудіовізуальний документ», «аудіовізуальні засоби». 13. Назвіть основні види аудіовізуальних документів, у чому полягає їх специфіка? Х.]^Ш Завдання для модульного контролю 1. Назвіть основні реквізити картографічного документа. Завдання виконується на основі комплекту таких картографічних документів: географічна карта сучасної України, атлас історії України, політичний глобус. 2. Розробіть бібліографічний опис аудіовізуальних доку 4. Підготуйте письмове повідомлення на тему: «Історія розвитку ізографічних документів». ЗМІСТ Вступ........................................................................................................................... З Модуль 1. Етапи розвитку та засади документознавства ЗМ 1. Основні етапи розвитку документознавства......................................... 6 ЗМ 2. Сучасні погляди на структуру науки про документ...36 ЗМ 3. Системи документування ш їх еволюція............................................. 54 ЗМ 4. Розвиток носіїв інформації....................................................................... 78 Використані джерела та література............................................................ 91 ■ Питання та завдання для модульного контролю..................................... 100 Модуль 2. Основи теорії про документ ЗМ 5. Методологічні основи знань про документ...................................... 102 ЗМ 6. Визначення терміна «документ»......................................................... 113 ЗМ 7. Властивості, функції й ознаки документа......................................... 128 ЗМ 8. Матеріальна та нформаційна складові документа...138 ЗМ 9. Комунікаційні можливості документа............................................ 147 Використані джерела та література.......................................................... 169 Питання та завдання для модульного контролю..................................... 172 Модуль 3. Організація створення документів ЗМ 10. Види структур документа та його реквізити.............................. 174 ЗМ 11. Розвиток класифікації документів.................................................. 183 ЗМ 12. Комплексна схема класифікації документів............................... 188 ЗМ 13. Особливості машиночитаних документів................................... 211 Використані джерела та література.......................................................... 229 Питання та завдання для модульного контролю..................................... 231 Модуль 4. Документація офіційного походження ЗМ 14. Системи документації офіційного походження....234 ЗМ 15. Види документації установи........................................................... 247 ЗМ 16. Економічна та наукова системи документації.............................. 264 ЗМ 17. Нормативні та патентні документи............................................... 287 Використані джерела та література.......................................................... 301 Питання та завдання для модульного контролю..................................... 303
Модуль 5. Видання як вид документа ЗМ 18. Загальні ознаки видань............................................. 305 ЗМ 19. Класифікаційна схема видань............................... 314 ЗМ 20. Типологічні ознаки електронних видань................ 332 ЗМ 21. Книга як вид документа........................................... 342 ЗМ 22. Періодичні та продовжувані видання..................... 364 Використані джерела та література........................................ 379 Питання та завдання для модульного контролю....................... 382 Модуль 6. Ідеографічні та іконічні документи ЗМ 23. Картографічні документи...................................... 387 ЗМ 24. Музичні документи................................................... 398 ЗМ 25. Ізографічні документи.............................................. 404 ЗМ 26. Аудіовізуальні документи..................................... 411 Використані джерела та література........................................ 42$ Питання та завдання для модульного контролю....................... 428 Documeri study has ар »-»1 l*Yll-\Ј»i- i-VT
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-09-19; просмотров: 1437; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.117.102.248 (0.015 с.) |