Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Дихання Й голос як Елементи педагогічної техніки

Поиск

Мета: усвідомлення механізму фонаційного дихання, голосотворення, розви­ток діафрагмально-реберного дихання, гнучкості й діапазону голосу, формування елементарних навичок професійного спілкування на початку взаємодії

Обладнання: таблиці «Будова мовленнєвого апарату», магнітні й відеозаписи вправ

Опорні поняття: техніка мовлення, фізіологічне дихання, фонаційне дихання, діафрагмально реберне дихання, ключичне дихання, сила голосу, злетність голосу, тембр, діапазон голосу, висота, резонатор, фоніатрія, гнучкість, темпоритм мовлення

Завдання для студентів

1. Опрацювавши рекомендовану літературу, підготуватися до обговорення пи­тань

1 1 Техніка мовлення та її роль у діяльності вчителя

1 2 Поняття фонаційного дихання Типи дихання Механізм діафрагмально-реберного дихання

1 3 Вимоги до професійного голосу педагоіа, основні причини його порушень

1 4 Шляхи вдосконалення мовленнєвого дихання, гігієна голосу вчителя

1. Ознайомитися з системою вправ на розвиток фонаційного дихання й голосо-творення, підготуватися до їх демонстрації у групі

3. Підготуватися до демонстрації початкового етапу розповіді Обдумати прийо­ми виходу на контакт з учнем

Список рекомендованої літератури

1 Основи педагогического мастерства / Под ред Й А Зязюна — М, 1989 —
С 85-92

2 БраунД Имидж - путь к успеху - СПб, 1996 - С 88-117


3. Брус Льюїс. Диктор телебачення //Все для вчителя. — 1997. — С. 21—22,
35-37.

4. Василенко Ю. С. О голосе педагога // Сов. педагогика. — 1972. — № 7. —
С. 86-92.

5. Никольская С. Т. Техника речи. — М., 1978. — С. 9— 14.

6. Станіславський К. С. Робота актора над собою. — К., 1953. — С. 479 — 486.

7. Томан Іржі. Мистецтво говорити. - К., 1989. - С. 37-47, 220-222.

8. Чихачев В. П. Культура й техника речи учителя // Учителю о педагогичес-
кой технике. — М., 1987. — С. 73 — 84.

9. Словник термінології з педагогічної майстерності. — Полтава, 1995. — 64с.

ХІД ЗАНЯТТЯ

Діагностування рівня розвитку фонаційного дихання,

Гнучкості голосу

Для діагностування доцільно використати дві вправи: на вияв інди­відуальних особливостей мовленнєвого видиху (вправа «33 Орисі») і на визначення гнучкості голосу (вправа «Іди-но сюди!»).

Вправа 1. «33 Орисі». Після вимовляння скоромовки «Як у лісі, на узліссі, стоять 33 Орисі» — зробити глибокий вдих і на видиху рахувати: «раз Орися, дві Орисі, три Орисі, чотири Орисі...» — до повного видиху.

Останнє число — показник розподілу і ємкості дихання.

Якщо студент легко, не напружуючись, не поспішаючи, вимовляє заз­начену формулу на одному видиху лише до 10 разів — розподіл і ємкість дихання незадовільні; 11 — 16 — задовільні; 17 — 22 — показни­ки високі; 23 і більше — дуже високі.

Вправа 2. «Іди-но сюди!» Студентам дають картки із завданнями:

1. Звернутися до учня: «Іди-но сюди!», маючи на меті відвернути
його від пустощів у коридорі.

2. Звернутися до учня: «Іди-но сюди!», щоб попросити допомогти
повісити карту.

3. Звернутися до учня: «Іди-но сюди!» для заохочення за гарну
відповідь з місця і для виклику до дошки.

4. Інші варіанти.

Студенти виконують завдання, аналізують у групі, який підтекст використано у звертанні.

Аналіз виконання вправ дає змогу зробити висновки про важливість роботи над диханням і голосом учителя, що забезпечують виразність його мовлення.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-12-11; просмотров: 473; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.144.107.215 (0.007 с.)