Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Конкурс: моделювання ситуацій уроку

Поиск

Роботу студентів оцінюють за критеріями: 1) цілеспрямованість діяльності; 2) її орієнтація на діалогічну взаємодію зі слухачами; 3) до­цільність засобів встановлення контакту, розвитку пізнавальної актив­ності учнів; 4) культура та естетична виразність мовлення, зовнішнього вигляду, поведінки; 5) рівень саморегуляції і самоконтролю діяльності.

На цьому, завершальному, етапі навчання студенти мають продемон­струвати вміння практично застосовувати знання елементів технології побудови і здійснення діалогічної взаємодії на уроці: встановлення кон­такту з аудиторією; створення в учнів когнітивної установки, психологіч­не налаштовування на урок; побудова монологу вчителя як внутрішнього діалогу з учнями; створення на уроці ситуацій співроздумів і співпере­живань; організація навчання на різних рівнях пізнавальної активності учнів; створення робочого самопочуття вчителя та учнів на уроці.

Конкурс також дає змогу продемонструвати рівень практичного опанування студентами всією програмою з основ педагогічної майстер­ності в аспекті володіння педагогічною технікою.

Важливо зрозуміти, якою мірою студент володіє професійними особ­ливостями уваги, мовлення, невербальними засобами спілкування, вмінням гідної самопрезентації. Чи притаманне йому почуття такту у виборі засобів впливу на аудиторію, у визначенні свого стилю, тону,

1 Див Основи педагогического мастерства / Под ред Й А Зязюна. — С 121-130.


дистанції спілкування. Чи відчуває він реакцію слухачів на свої слова, поведінку, дії, чи враховує її, чи намагається вести урок-спілкування на рефлексивній основі.

Усі ці питання були предметом вивчання на різних попередніх за­няттях. Проведення конкурсу сприяє синтезу, інтеграції набутого, є на­года ще раз повернутися до вивченого, більшою мірою на рівні самоана­лізу й самооцінки педагогічної діяльності.

Підведення підсумків конкурсу

Оцінює роботу студентів і підбиває підсумки журі. До нього вхо­дять викладач, який працює з групою впродовж усього курсу навчання, студенти-випускники з інших груп, запрошені вчителі.

У результаті аналізу діяльності студентів визначають переможців конкурсу, які братимуть участь у факультетському конкурсі педагогіч­ної майстерності. Найкращі виступи студентів записують на відеоплівку для використання на заняттях, ознайомлення майбутніх учителів зі зраз­ками навчальної діяльності.

Журі разом зі студентами обговорює результати конкурсу, вислов­лює побажання щодо вдосконалення педагогічної майстерності. Вно­сяться корективи до задумів уроків, їхнього дидактичного вирішення. Визначаються напрями, засоби професійного самовиховання та само­розвитку студентів.


Додаток

ТЕМИ РЕФЕРАТІВ ТА КУРСОВИХ

(БАКАЛАВРСЬКИХ) РОБІТ З КУРСУ

«ПЕДАГОГІЧНА МАЙСТЕРНІСТЬ»

1 Феномен педагогічної майстерності у сучасній психолого-педагогічній науці

2 Динаміка функцій учителя в сучасному навчально-виховному процесі

3 Феномен педагогічного керівництва теорія і практика

4 Мотивація професійної діяльності сучасного педагога

5 Діяльність учителя як творчий процес

6 Професійна ідентифікація особистості вчителя

7 Ідеал учителя на сучасному етапі розвитку освіти

8 Професійне самовиховання вчителя сутність, шляхи і способи реалізації

9 Педагогічний імідж як інструмент розв'язання вчителем професійних завдань.

10 Особливості педагогічного іміджу А Макаренка

11 Елементи театральної педагогіки у педагогічному досвіді А Макаренка

12 Особливості педагогічної та акторської дії

13 Професійно значущі якості педагога в організації ефективної взаємодії з учнями

14 Особливості професійного мислення вчителя

15 Шляхи розвитку педагогічної спостережливості

16 Техніка мовлення вчителя як засіб розв'язання педагогічних завдань

17 Природа педагогічного таланту

18 Засоби керування вчителем психічним самопочуттям

19 Особливості педагогічної рефлексії вчителя

20 Професійна компетентність учителя

21 Феномен професійної деформації особистості вчителя причини, шляхи подо­
лання

22 Чинники атракції у взаємодії вчителя з учнями

23 Педагогічна дія у вимірах театральної педагогіки К Станіславського

24 Критерії педагогічної майстерності сучасного вчителя

25 Гуманістична спрямованість педагогічної взаємодії

26 Педагогічне спілкування як діалог

27 Порівняльна характеристика особистісно орієнтованого і формально-рольового
спілкування класних керівників

28 «Я-висловлювання» в педагогічному спілкуванні

29 Типові моделі спілкування педагогів і їх вплив на продуктивність діяльності
учнів

30 Дослідження домінуючих прийомів педагогічної взаємодії зі школярами юнаць­
кою віку

31 Порівняльна характеристика стилів спілкування педагогів

32 Дослідження впливу стилів спілкування педагогів на ставлення учнів до на­
вчання


33 Надзавдання в педагогічній діяльності

34 Професійний ідеал взаємодії вчителя з учнями в спадщині видатних педагогів

35 Майстерність А Макаренка у використанні прийомів педагогічного впливу на
вихованців

36 Гуманістична спрямованість особистості вчителя в оцінці В Сухомлинського

37 Використання елементів театральної педагогіки К Станіславського у педа­
гогічній взаємодії

38 Способи саморегуляції педагога в професійному спілкуванні

39 Дослідження домінуючих стилів спілкування вчителів

40 Побудова педагогічної взаємодії на принципах педагогіки толерантності

41 Комунікативна спрямованість реакцій учителя на затримку відповідей учнів

42 Порівняльна характеристика конструктивних і деструктивних реакцій учителя
на уроці

43 Умови ефективності «Я висловлювання» в педагогічній взаємодії

44 Етичний захист учителя в професійному спілкуванні

45 Дослідження стратегій спілкування вчителя в сучасній школі

46 Шляхи подолання бар'єрів у педагогічному спілкуванні

47 Три кола уваги, їх роль в організації діяльності вчителя

48 Прийоми забезпечення творчої уяви вчителя і учнів на уроці

49 Педагогічний такт і маніпулювання вчителя

50 Використання навіювання в педагогічному досвіді А Макаренка

51 Діалог у шкільному навчанні

52 Мистецтво розроблення творчого задуму уроку в досвіді учителів-майстрів.

53 Когнітивна установка учнів на урок сутність, труднощі, техніка створення

54 Техніка емоційного контакту в нестандартних ситуаціях уроку

55 Психотопчне налаштовування учнів на діалог на початку уроку досвід авто­
ритарної і гуманістичної педагогіки

56 Майстерність учителя в побудові евристичної бесіди на уроці

57 Виконавська майстерність учителя на уроці

58 Мистецтво діалогізації монологу вчителя на уроці

59 Майстерність учителя в активізації пізнавальної діяльності школярів на уроці

60 Майстерність комбінування репродуктивної і пошукової активності учнів на
етапі актуалізації і перевірки знань

61 Режисура початкового етапу уроку

62 Режисура завершального етапу уроку

63 Техніка активного слухання вчителя на уроці

64 Майстерність педагогічного запитання на уроці

65 Техніка налаштовування вчителя на публічну творчу діяльність

66 Творче самопочуття вчителя на уроці

67 Завдання і надзавдання сучасного уроку теорія та практика навчання

68 Технологія уроку-діалогу та уроку-монологу пошук оптимальної моделі

69 Мистецтво ведення діалогу у процесі навчальної бесіди

70 Майстерність учителя в забезпеченні ситуацій успіху учнів на уроці

71 Урок як духовне спілкування вчителя з учнями в досвіді В Сухомлинського

72 Психолого-педагогічні характеристики уроку-діалогу в інноваційній діяльності
сучасного вчителя


ЗМІСТ

Від редактора............................. 5

ТЕОРЕТИЧНИЙ КУРС

Розділ 1 Сутність педагогічної діяльності вчителя 10

Суспільна значущість професії вчителя, його функції 10

Поняття педагогічної діяльності, її структура 15

Професійно-педагогічна діяльність як мета діяльність 19

Розповідь учителя як модель педагогічної діяльності 22

Розділ 2 Педагогічна майстерність і особистість учителя 27

Поняття педагогічної майстерності 27

Елементи педагогічної майстерності ЗО

Педагогічна ситуація і педагогічна задача 35

Самовиховання вчителя 40

Розділ 3 Педагогічна техніка вчителя 43

Поняття педагогічної техніки 43

Внутрішня техніка вчителя 45

Зовнішня техніка вчителя 51

Розділ 4 Мовлення вчителя як засіб педагогічної праці 58

Мовлення і комунікативна поведінка вчителя 59

Функції мовлення вчителя у взаємодії з учнями 61

Умови ефективності професійного мовлення вчителя 66

Шляхи вдосконалення мовлення майбутнього вчителя 69

Розділ 5 Педагогічна майстерність як мистецька дія в театрі 72

Особливості образного мислення 72

Образ у мистецтві театру 76

Театральне мистецтво у вимірах педагогіки 81

Театральне мистецтво у вимірах психології 83

Театральне мистецтво у вимірах естетики 86

Розділ 6 Спільне й відмінне в театральному і педагогічному мистецтві 92

Педагогічна та акторська дія 92


Педагогічна сумісність і педагогічне сприймання 97

Урок — театр одного актора 105

Розділ 7 Майстерність педагогічного спілкування 112

Поняття педагогічного спілкування, його особливості, функції, види 112

Педагогічне спілкування як діалог 116

Контакт у педагогічному діалозі 118

Структура педагогічного спілкування 122

Стиль педагогічного спілкування 123

Конфлікт у педагогічній взаємодії 127

Розділ 8 Психолого-педагогічні умови майстерної взаємодії



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-12-11; просмотров: 244; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.226.98.181 (0.006 с.)