Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Complete the passage below by filling the gaps with the correct forms of thewords in a box below.
NOTE not all of these words are used; some words are used more than once.
Like most children in England, Christine ____________ school when she was five. She _______________ to St John’s Junior School in Clapham, London, which was a _________ school i.e. it was run by the government. Later she ____________ to a state secondary school nearby. A lot of her friends __________ school when they were sixteen and found jobs, but Christine wanted to _________ university so she stayed on in the sixth form. She ____________ good grades in her ‘A’ level exams and was _____________ a place at London University, where she ______________ English. She _______________ in 1998, when she was 21. After _____________ university she found a secretarial job with a travel company. However, she decided that she really wanted to be a teacher, so she __________ a Bachelor of Education course part-time while she was working. She ____________ a lot about teaching methodology and child psychology, which she found very interesting.
A/An/The, No article 1. Use a/an when you mention somebody/something for the first time or say who/what somebody/something is. Use the when it’s clear who/what somebody/something is (e.g. it has been mentioned before or it’s unique). 2. Don’t use an article to speak in general with plural and uncountable nouns, or in phrases like at home/work, go home/to bed, next/last week etc. Institutions (church, hospital, school etc.)
My father’s in hospital. They are building a new hospital in my town. · With prison, church, school, hospital and university etc. don’t use an article when you are thinking about the institution and the normal purpose it is used it for. If you are just thinking about building, use a or the. Geographical names · We don’t normally use the with: 1. Most countries, continents, regions ending with the name of a country/continent. E.g. North America, South East Asia, islands, states, provinces, towns and cities (exceptions: the USA, the UK/United Kingdom, the Netherlands, the Czech Republic). 2. roads, streets, parks, shops and restaurants (exceptions: motorways and numbered roads, the M6, the A25). 3. individual mountains and lakes. · We normally use the with: 4. mountain ranges, rivers, seas, canals, deserts, and island groups. 5. theatres, cinemas, hotels, galleries, and museums.
EXERCISES 1. Fill in with articles a or the
Pre-listening Activities
|
|||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-12-30; просмотров: 636; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.191.176.66 (0.005 с.) |