Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
What Advantages do Small Businesses Have?Содержание книги
Поиск на нашем сайте
Ability to adapt to change. Small businesses are better able than large businesses to quickly add or discontinue merchandise lines, change hours of operation, and alter pricing strategies. Ability to satisfy special markets. While big firms often need large markets for their products, small businesses can profit in small, limited markets. For example, small businesses are ideally suited to time-stressed consumers looking for personal services like housecleaning and shopping. The imagination and flexibility of entrepreneurs in small businesses enable them to react quickly and successfully to changing times and trends. Small businesses employ more people than all other businesses combined. Small businesses also produce more innovations per employee than larger firms. Interestingly, many of the largest and most successful US corporations are recognizing design and production departments to operate more like small businesses. What are the Challengers Facing Small Business? Every year hundreds of thousands of new businesses are formed. Most, however, will fail. Small businesses have a higher failure rate than large firms for three reasons: poor management, inadequate financing, and inability to hire highly qualified workers. Poor management. It’s fairly easy to start a small business, so many people who go into business hope to learn the ins and outs of business management “on the job”. Most experts, however, advise people to learn as much as they can about business management before getting started. Peter Drucker, a famous author and an authority on business management, says that most businesses don’t fail because business is risky; they fail because the owners don’t know what they are doing. Further, he says that managers need to see workers not as a cost but as a resource. Good managers are successful if they direct people toward desired goals. Inadequate financing. Even the smallest businesses have expenses that must be paid. The top three problems facing small businesses are related to financing – insufficient capital, slow sales, and heavy debt. All too often, small business owners find themselves unable to meet expenses when business slows. Inability to hire highly qualified workers. Small businesses have difficulty finding highly qualified workers since they often can’t afford to provide salary and benefits comparable to larger firms. Another problem may be that large firms can anticipate future hiring needs; they often engage in large-scale recruiting efforts at college and university campuses. Small businesses, especially start-ups, have difficulty projecting their hiring needs and don’t have the resources for recruiting. Starting a Small Business People give many reasons for wanting to own a business. Among them are personal independence, unlimited profit potential, and the opportunity to work at something that they like at hours they can choose. Many business leaders begin as entrepreneurs after four years or more of college and even graduate school. Others become accomplished in business without special training or start their own business after working in a large corporation. In any case, advisers urge would-be entrepreneurs to get all the information they can before starting a business. Many people obtain such information hiring professional consultants, but there are many other sources. Entrepreneurial programs. Many colleges offer programs to teach students how to start and operate business. The programs often combine basic information with hands-on experience and the advice of successful business consultants. These programs help students evaluate their business ideas and learn how to follow through with them. On-the-job training. A common way to learn about a business – and the opportunities for starting a similar one – is to learn while working for someone else. Several of the entrepreneurs did just that. Sam Walton, founder of Wal-Mart, worked for JC Penney before he ventured out on his own. The family. Evidence shows that people who come from families whose members were in business themselves are more likely to start their own companies. Apparently, it doesn’t matter whether the business was successful or not. Relatives can be role models for operating a business and enjoying the fruits of their labor. Resources on the Internet. An Internet search will yield hundreds of Web pages that provide information about starting business. Some of the best are the Small Business Knowledge Base and the Entrepreneur’s Reference Guide to Small Business Information. (Based on: JA Economics) ACTIVE VOCABULARY
IV. Translate the following text from Russian into English and be ready for its discussion on the basis of active vocabulary, key terms quiz, review and discussion questions. ЧТО ТАКОЕ МАЛЫЙ БИЗНЕС Малый бизнес - это предпринимательская деятельность, осуществляемая субъектами рыночной экономики при определенных установленных законами, государственными органами критериях. Этот сектор экономики создает необходимую атмосферу конкуренции, способен быстро реагировать на любые изменения рыночной конъюнктуры, заполнять образующиеся ниши в потребительской сфере, создает дополнительные рабочие места, является основным источником формирования среднего класса. Возможности малого бизнеса Во-первых, он обеспечивает необходимую мобильность в условиях рынка, создает глубокую специализацию и кооперацию, без которых немыслима его высокая эффективность. Во-вторых, он способен не только быстро заполнять ниши, образующиеся в потребительской сфере, но и сравнительно быстро окупаться. В-третьих, - создавать атмосферу конкуренции. В-четвертых (и это, пожалуй, самое главное), он создает ту среду и дух предпринимательства, без которых рыночная экономика невозможна. Значение предпринимательства еще и в том, что малые предприятия, ведя ожесточенную конкурентную борьбу за выживание, вынуждены постоянно развиваться и адаптироваться к текущим условиям рынка, ведь чтобы существовать, надо получать средства к существованию, а значит быть лучше других, чтобы прибыль доставалась именно им. Современная структура рыночной экономики в масштабах России предполагает 10-12 миллионов предприятий малого бизнеса, в то время, как их фактически насчитывается 300-400 тысяч. Это означает, что малое предпринимательство как особый сектор рыночной экономики еще не сформировался, а значит, фактически не используется его потенциал. Структура малого бизнеса В зависимости от содержания и направленности предпринимательской деятельности, объекта приложения капитала и получения конкретных результатов различают следующие виды малого частного предпринимательства: Коммерческо-торговое. Производственный бизнес тесно связан с бизнесом в сфере обращения. Ведь произведённые товары надо продавать или обменивать на другие товары. Посредническое. Посредничеством называют предпринимательство, в котором предприниматель сам не производит и не продает товар, а выступает в роли посредника, связующего гнезда в процессе товарного обмена, в товарно-денежных операциях. Активность организаций малого бизнеса является одним из показателей современной экономики России. Это подтверждают и постоянные изменения в законодательстве, направленные на создание благоприятных условий для свободного развития малого и среднего предпринимательства. (Based on: John Whitmore, Coaching for Performance) V. Key Terms Quiz
|
||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-12-11; просмотров: 262; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.145.168.68 (0.006 с.) |