Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Берестейська церковна унія 1596 Р.Содержание книги
Похожие статьи вашей тематики
Поиск на нашем сайте
Люблінська унія зумовила загострення релігійних проблем. Широкі верстви українського населення — селянство, міщани, частина дрібної та середньої шляхти — чинили опір окатоличенню і захищали православну віру. Поліпшенню ситуації мала сприяти церковна унія. Православне духовенство хотіло: • щоб унія з римо-католицькою церквою була основою національного самозбереження українського народу; • протидією переходу українців до католицизму. 1595 р. — у Кракові відбулася нарада за участю православних єпископів Кирила Терлецького, Іпатія Потія і сенаторів — католиків, де було вироблено умови унії, 1595 р. — єпископів-прихильників унії прийняв папа Климент VIII і урочисто схвалив унію. 1596 р. — у Бресті (Бересті) було скликано церковний собор (з'їзд прихильників унії), де ухвалено таке: 1. Проголошено унію православної церкви з католицькою. 2. Своїм главою уніати визнали папу римського, але зберегли в уніатській церкві слов'янську мову та обряди православної церкви. 3. Уніатське духовенство отримувало від польських королів грамоти на володіння землями й селянами. 4. Уніатське духовенство, як католицьке, звільнялося від сплати податків. 5. Уніатська шляхта нарівні з католицькою могла претендувати на державні посади. 6. Польський уряд оголосив унію обов'язковою для всіх православних Речі Посполитої. ПРОТИ УНП ВИСТУПИЛИ: 1. Інша частина православного духовенства зібрала свій собор, на якому засудила унію і прокляла її прихильників. 2. Громадський рух в Україні проти уніатства очолили князь Костянтин Острозький, який раніше виступав за єдність церков, а не за підпорядкування православної церкви католицькій. 3. Гетьман Петро Конашевич-Сагайдачний, який постійно підтримував православну віру. 4. Більшість народних рухів і повстань відбувалися під гаслами боротьби проти католицизму та унії. НАСЛІДКИ УНІЇ: 1. Українці були розділені між кількома церквами. 2. Релігійні протиріччя ще більше загострилися. 3. Почався масовий наступ на православну церкву. 4. Унія насаджувалася силою, православні церковні маєтності передавалися уніатам. 5. Розширилася сфера впливу Ватикану на Схід. 6. Значно зросли церковні володіння Ватикану. 7. З моменту свого утворення греко-католицька церква потрапила у складне становище, оскільки: • католицька церква не сприймала уніатів як повноправних членів римо-католицької віри; • більшість українського населення ставилася до неї як до чужої, що зрадила "батьківську" віру. ЗНАЧЕННЯ УНІІ: В умовах чужоземної окупації українських земель, національного й релігійно-церковного гноблення унія виправдала себе для збереження національної самобутності українського народу. 2. Унія стала засобом захисту української мови як важливої національної ознаки. 3. Унія створила передумови для появи національної інтелігенції. ЦЕРКОВНЕ ЖИТТЯ НАПРИКІНЦІ XVI — У ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ XVII ст. ВПЛИВ БЕРЕСТЕЙСЬКОЇ УНІЇ НА РОЗВИТОК ЦЕРКОВНОГО ЖИТТЯ В УКРАЇНІ 1. Після Берестейського собору 1596 р. православне духовенство, братства, міщани намагалися вплинути на короля і сейм Речі Посполитої, щоби скасувати унію і не ламати церковних традицій в Україні. Але їхні зусилля виявилися марними. 2. Після Берестейської унії релігійне роз'єднання народу значно послаблювало боротьбу проти уніатської церкви. 3. На початку XVII ст. в Україні вже не було жодного православного єпископа, хоча, більшість населення дотримувалася православної віри. 4. Уніатська церква була в принизливому становищі, бо поляки до неї ставилися зневажливо. Українська шляхта, магнати почали переходити в католицьку віру. 5. Міжконфесійна боротьба загострилася після того, коли на захист православної церкви піднялось козацтво. Саме на козаків покладалася православна церква у своїх подальших діях проти унії та католицизму. 6. Наступові католицизму, унії протистояли братства, які пожвавили свою діяльність наприкінці XVI — на початку XVII ст. ВІДНОВЛЕННЯ ПРАВОСЛАВНОЇ ІЄРАРХІЇ 1620 р. — за допомоги Петра Сагайдачного в Києві було поновлено православну ієрархію. Єрусалимський патріарх Феофан, який проїжджав через Київ, повертаючись із Москви, висвятив шістьох православних єпископів і митрополита, яким став ректор Київської братської школи Йов Борецький. Йов Борецький — високоосвічена людина, знавець багатьох мов. Навчався в Острозькій школі, а згодом у Краківському університеті. Був активним борцем за православну віру. Митрополит Йов Борецький написав трактат "Протестація" (1621 р.), в якому обстоював право православного населення на свою віру і церкву, засуджував запровадження унії насильницькими методами і виступав проти утисків православних у Речі Посполитій. Він постійно виступав перед народом, закликаючи його до боротьби проти унії, проти католицизму. Часто виступав перед козаками, вважаючи їх оборонцями православної віри. Польський уряд розцінив відновлення митрополії як державний злочин, а патріарха, митрополита і єпископів оголосив зрадниками. Проти них готувалися репресії, але війна Речі Посполитої з Туреччиною 1620 р. перешкодила їх здійсненню. Перед смертю Йов Борецький написав духовний заповіт, в якому все своє майно заповів православній церкві в Києві. Помер 12 березня 1631 р. ПЕТРО МОГИЛА (1596—1647) Петро Могила — видатний церковний і культурний діяч, палкий захисник православної віри, людина з великими організаторськими здібностями, високоосвічений, видатний вчений свого часу, просвітитель. Походив із славного старовинного роду, син молдавського воєводи, навчався у Львівській братській школі, згодом у Парижі, здобув блискучу європейську освіту. Сім'я Могил дотримувалася православної віри. Служив у польському війську, брав участь у Хотинській війні, згодом постригся в ченці. У 1627 році став архімандритом Києво-Печерської лаври. Петро Могила був рішучим противником церковної унії, дбав про піднесення авторитету православної церкви та піднесення традицій православ'я. Він домігся повернення православній церкві від уніатів Софійського собору в Києві, Києво-Видубицького монастиря та деяких інших церков і монастирів. Дбав про освіту, культуру, реставрував ряд храмів. 1631 р. — Петро Могила заснував при Києво-Печерській лаврі школу. 1632 р. — ця школа була об'єднана з Київською братською школою і дістала назву Києво-Могилянської колегії. Незабаром стала вищим навчальним закладом України — Києво-Могилянською академією. Щорічно у стінах академії навчалося 2 тис. студентів, і вона стала науковим і духовним центром слов'янського світу. У 1992 р. цей навчальний заклад було відроджено. Петро Могила, ставши митрополитом, провів реформу православної церкви. ЦЕРКОВНІ РЕФОРМИ ПЕТРА МОГИЛИ 1. 1640 р. — церковний собор у Києві затвердив перший православний катехізис. Катехізис (повчання) — це стислий виклад християнського віровчення у формі запитань і відповідей. 2. 1646 р. — було надруковано виправлений "Требник" із правилами всіх церковних обрядів. 3. Було запроваджено посади митрополичих намісників, 4. Петро Могила створив церковний суд — консисторії. 5. Зміцнив матеріальну базу митрополії. 6. Під його управлінням було зосереджено великі земельні володіння. 7. Засновував школи, в яких вивчали основи релігії. 8. Дбав про високий рівень освіти. У школах вивчали мови (латину, грецьку, польську). 9. Петро Могила все робив щодо створення умов для виховання освіченого духовенства, проповідників, письменників-полемістів. 10. Дбав, щоб освіту нести в народ, велика його роль як просвітителя. 12 грудня 1996 р. Петро Могила за заслуги перед Українською православною церквою був канонізований — визнаний святим. ВИСНОВКИ 1. Українська православна церква протягом 65 років, од 1620 р. по 1685 р., вела самостійне духовне життя. 2. Вона рішуче виступала проти унії з католицькою церквою і не допускала над собою зверхності. 3. Реформи церкви переносили на український ґрунт західноєвропейські зразки духовного життя. 4. Церква духовно підтримувала боротьбу українського народу за незалежність і власну державність. 5. Церковна реформа сприяла відродженню православної церкви та перетворенню Києва на релігійний і культурно-політичний центр українського народу.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-08-26; просмотров: 615; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.148.112.15 (0.007 с.) |