Розучування української народної пісні «чом ти не прийшов». 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Розучування української народної пісні «чом ти не прийшов».



При розучуванні слід звернути увагу на текст пісні, виразність виконання.

Гра «Художник».

Уявіть, що кожен із вас — художник. У яких художніх обра­зах ви уявляєте цю пісню?

7. Підсумок уроку;

а) Запитання до учнів.

1. Яким є ваше враження від уроку та його музики?

2. У яких кольорах ви відтворили б музичну палітру уроку?

3. Які ще твори І. Дунаєвського ви знаєте (пісні, музику до кі­нофільмів тощо)?

4. У чому полягає схожість і відмінність основних рис твор­чості І. Кальмана та І. Дунаєвського (на прикладі фрагмен­тів їхніх оперет)?

Учитель. Більшість сюжетів оперет Дунаєвського були побу­довані тільки на темах сучасності, а музика відповідала стилю, ін­тонаціям та ритмам,масової молодіжної пісні. У його творах по­ряд із ліричними пісенними темами зазвучали популярні на той час пісні-марші, пісні-лозунги, пісні-плакати.

5. Чи знайомі ви з творчістю Максима Дунаєвського — сина І. Дунаєвського? Музику до яких кінофільмів він написав? Які пісні ви можете згадати, виконати? (Виконання пісні «Кольорові сни» М. Дунаєвського.)

б) Оцінювання музично:творчої діяльності учнів на уроці.

Домашнє завдання.

Слухати музику на власний вибір. Спробувати створити опере­ту про мешканців свого рідного міста, села. Обміркувати її сюжет та музику.

Вихід учнів із класу (кабінету) під звучання «Пісні про Одесу» і. Дунаєвського.

УРОК 25

Тема. Новаторство, авангардизм у музиці ВалентинаСильвестрова.

Мета. Поглибити знання про творчість сучасного україн­ського композитора В. Сильвестрова. Учити ана­лізувати новаторські напрями в музиці та робити

висновки щодо сучасного стану й перспектив роз­витку професійної музичної творчості. З'ясувати значення понять «авангардизм», «кітч». Розвива­ти вміння інтерпретувати музичні твори шляхом їх зіставлення. Удосконалювати вокально-хорові навички. Формувати інтерес до творчості В. Силь­вестрова, української народної пісні. Виховувати естетичний смак.

Музичний матеріал: В. Сильвестров. «Кітч-музика» (фрагменти) — слухання;

українська народна пісня «Чом ти не прийшов» (розучування).

Тип уроку: урок поглиблення теми.

Обладнання: музичні інструменти (баян, акордеон, фортепіа­но), темброво-шумові інструменти, магнітофон (музичний центр, DVD, комп'ютер), нотна до­шка, портрет композитора В. Сильвестрова, ре­продукція картини художника І. Марчука «Му­зиканти», підручники «Музичне мистецтво», 8 кл. (0. В. Волошина, А. В. Левченко), «Музичне мистецтво», 8 кл. (Г. М. Макаренко, Т. 0. Наземнова, Н. І. Міщенко, Л. О. Дорогань, Ю. О. Очаковська), «Вчимося співати», 7-8 кл. (М. К. Яскулко).

ХІД УРОКУ

Організаційний етап уроку.

Вхід учнів до класу (кабінету) під звучання української народ­ної пісні «Чом ти не прийшов».

Актуалізація музичних вражень, опорних знань учнів.

― Що вплинуло на розвиток оперети у XX ст.?

― Які оперети І. Дунаєвського ви можете назвати?

― У чому полягає схожість і відмінність творчості І. Кальмана та І. Дунаєвського?

― Яким ви уявляєте майбутнє жанру оперети?

— Які пісні М. Дунаєвського ви можете згадати? Які ви­конати?

Виконання пісні «Кольорові сни» М. Дунаєвського.

Мотивація навчальної діяльності учнів.

Музика наших уроків уже не раз дивувала своєю оригінальні­стю, незвичним звучанням, стилями. Серед музичних творів осо­бливе місце займають твори авангардного напряму.

Звернімося до словника

Авангардизм (фр. avant-garde — передовий загін) — узагальнювальна назва течій сучасного музичного мистецтва, яким при­таманний розрив із традиціями класичної музики, пошук нових форм і виражальних засобів.

— Твори яких композиторів-авангардистів ви можете згадати?

Сьогодні у нас на уроці звучатиме «Кітч-музика» композитора В. Сильвестрова.

Чи відомі вам які-небудь твори В. Сильвестрова? Чи знаєте ви щось про життя й творчість композитора?

Послухаймо музикознавця.

Інформація музикознавця.

Валентин Сильвестров — один із найвизначніших представ­ників сучасної української музики, учень Бориса Лятошинського, лауреат багатьох премій та конкурсів, зокрема й міжнародних. Творчість композитора сформувалась у 60-ті роки XX ст. й одра­зу привернула увагу новаторством музичного мислення (авангар­дизмом). Цей напрямок простежувався у творчості композиторів А. Шнітке, Л. Грабовського, В. Годзянського та інших.

В. Сильвестров працює здебільшого в жанрах симфонічної, камерно-інструментальної, хорової та вокальної музики. Компо­зитор створив естрадні пісні та музику для дітей.

Слухання «Кітч-музики» (фрагменти) композитораВ. Сильвестрова.

Що являє собою фортепіанний цикл «Кітч-музики»?

Звернімося до словника

Кітч — напрям у сучасній культурі, розрахований на масово­го споживача, характеризується безідейністю, розважальністю.

Сам автор характеризував «кітч» як щось «слабке, відкинуте, невдале», але ліричне та не іронічне.

Автор визначив вимоги до виконання твору: «Грати дуже тихо (рр) і гранично тихо (ррр), ніби здалека. Мелодію виділяти обереж­но, грати її якнайближче до акомпанементу!».

Яку характеристику образному змісту, характеру музики мож­на дати?

Які особливості композиторського стилю Валентина Сильве­строва в ньому розкриті?

Композитор приділив особливу увагу тембровій палітрі зву­чання, що висвітлювало внутрішню драматургію твору, його емоційно-образний зміст.

Його творчість характерна багатоплановістю втілення жит­тєвих явищ. Імпровізаційність поєднується в музиці з чіткістю структури та форми, а емоційна виразність — із глибиною думки.

Про свій композиторський стиль В. Сильвестров писав: «В усіх випадках... і в авангардних творах... я зробив спроби будувати фор­му, як мелодію, наповнити весь її шлях не тільки логічною, але й мелодичною напругою».

Однією з найхарактерніших ознак творчого стилю композито­ра є особлива увага до мелодії, так би мовити, наскрізна мелодизація.

З якими творами авангардного напрямку ви могли б порівняти «Кітч-музику»?

Розгляд репродукції картини художника І. Марчука

«Музиканти».

― Якими художніми засобами ство­рює образи музикантів художник?

― Чи помітили ви спільні риси в об­разному змісті творів і творчому стилі В. Сильвестрова та І. Марчука?

― У якому виді Мистецтва ви втіли­ли б свої враження від «Кітч-музики»?

Розучування української народноїпісні «Чом ти не прийшов».

При розучуванні пісні слід звернути увагу на її виконавський план.

— Який виконавський варіант пісні І. Марчук. Музиканти ви Можете скласти?

Виконання пісні в різних виконавських варіантах (соло, дуета­ми, ансамблями).

Уявіть, що кожен із вас — керівник вокального ансамблю.

― Придумайте супровід до пісні.

― Які інструменти для супроводу ви оберете?

Згадайте пісні схожого образного змісту.

― Які з них ви можете виконати?

― Яку пісню ви виберете для аранжування в стилі авангарду?

Уявіть, що у вас діалог із митцем.

― Кого 3 композиторів ви оберете для діалогу?

― Що ви йому скажете?

Підсумок уроку.

а) Запитання до учнів.

― Яке враження справила на вас музика уроку? Чи хотіли б ви розповісти про неї своїм близьким, друзям?

― Чи є спільні риси в «Сюїті у старовинному стилі» А. Шнітке та «Кітч-музиці» В. Сильвестрова? Якщо так, то в чому во­ни полягають?

― Що відчутно в «Кітч-музиці» — класицизм чи романтизм? Обґрунтуйте свою думку.

― Якими засобами іншого виду мистецтва ви висвітлили б об­рази «Кітч-музики» В. Сильвестрова?

б) Оцінювання музично-творчої діяльності учнів на уроці.

Домашнє завдання.

Слухати музику на власний вибір. Звернути увагу на твори су­часних композиторів.

Вихід учнів із класу (кабінету) під звучання «Кітч-музики» (фрагменти) В. Сильвестрова.

 

 

УРОК 26

Тема. Музика в діалозі з сучасністю.

Мета. Попереднє (часткове) узагальнення матеріалу те­ми семестру «Музика в діалозі із сучасністю». По­глибити знання учнів та попередньо перевірити якість засвоєння тематичного матеріалу. Розвива­ти творчі виконавські навички учнів. Виховувати ціннісне ставлення до музики, естетичний смак, почуття прекрасного.

Музичний матеріал: В. Вавилов. «Місто золоте»; музичні твори на ви­бір учнів та

вчителя.

Тип уроку: урок поглиблення теми.

Обладнання: музичні інструменти (баян, акордеон,фортепіа­но), темброво-шумові інструменти, магнітофон (музичний центр, DVD, комп'ютер), нотна до­шка, портрет композитора В. Вавилова, підручни­ки «Музичне мистецтво», 8 кл. (О. В. Волощина, А. В. Левченко, О, В. Мільченко), «Музичне ми­стецтво», 8 кл. (Г. М. Макаренко, Т. О. Наземнова, Н. І. Міщенко, Л. О. Дорогань, Ю. О. Очаковська), «Вчимося співати», 7-8кл. (М. К. Яскулко).

ХІД УРОКУ

Організаційний етап уроку.

Вхід учнів до класу (кабінету) під звучання пісні «Місто золо­те» В. Вавилова.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-06-29; просмотров: 599; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.17.74.227 (0.012 с.)