Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Слухання пісні В. Висоцького «Я не люблю» та «пісні про друга».

Поиск

а) Міні-бесіда за прослуханими піснями.

—Який образний зміст, особливості музичної мови прослуханих пісень ви можете відзначити?

— Яка із цих пісень вам сподобалася більше?

— Чи з'явилось у вас бажання виконати одну з пісень В. Висо­цького?

б) Виконання «Пісні про друга» В. Висоцького.

(Звернути увагу на виразність виконання, текст другого й тре­тього куплетів.)

— Який виконавський план до пісні ви б створили?

(Організація роботи в групах щодо варіантів виконання пісні.)

в) Інформація про історію створення пісні.

«Пісня про друга» — це одна з пісень із кінофільму «Верти­каль», що вийшов на екрани в 1967 році. Фільм набув популярності саме завдяки пісням В. Висоцького, а сам Висоцький став відомим як кіноактор. Його гра та пісня про гори були настільки природними й правдивими, що альпіністи вважали співака й акто­ра «своїм», хоча він побачив гори лише за два місяці до зйомок. Во­лодимир Висоцький зіграв у кіно понад 40 ро­лей.

Слово про Висоцького» — російського поета, барда й актора (використання відеозапису).

Учень-«музикознавець» (знавець бар­дівської пісні). Володимир Висоцький наро­дився в Москві у 1938 році в родині військо­вослужбовця. Спочатку юнак обрав професію інженера-будівельника, але незабаром переду­мав і вступив до театральної студії на акторське відділення. Закінчивши навчання, він працював у Московському драматичному театрі ім. О. Пушкіна, потім — у Московському те­атрі на Таганці аж до кінця життя. Одна з найвідоміших ролей Висоцького в театрі — роль Гамлета в однойменній трагедії Шекспіра.

Яке ж місце в житті Висоцького займали пісні?

Його перші пісні з'явилися на початку 1960-х років. Інтерес до авторської пісні виник після знайомства з творчістю Була­та Окуджави, якого Володимир уважав своїм учителем. Пізніше він написав «Песню о Правде и Лжи», яку присвятив Б. Окуджаві.

Пісні в житті В. Висоцького, а їх понад 600, прийнято ділити на військові, гірські, спортивні, китайські тощо. Люди, які слуха­ли його пісні, були впевнені, що він особисто пережив усе те, про що писав. У кожній його пісні була правда життя.

Сам Висоцький так говорив про авторську пісню: «Я хочу ска­зати й завірити, що авторська пісня вимагає дуже великої робо­ти. Ця пісня весь час живе з тобою, не дає тобі спокою ні вдень, ні вночі».

Важливу роль у житті Володимира Висоцького відіграла М. Владі — його опора, надійний друг.

Одружившись із француженкою російського походження, ак­трисою Мариною Владі, Висоцький мав змогу бувати за кордоном і випустив там свої перші платівки. На батьківщині його пісні роз­повсюджувались у вигляді любительських магнітофонних запи­сів. Їх знала й співала вся країна, їх співають і досі.

Висоцький бував у Києві. У 1987 році на його честь названо один із київських бульварів.

У музеї Клавдії Шульженко.

а) Слово учня-«музикознавця».

Відома співачка, народна артистка Клавдія Шульженко наро­дилася в Харкові в 1906 році. Із сімнадцяти років дівчина почала працювати в драматичному театрі та виступати з піснями в клубах і наконцертних майданчиках.

Після переїзду до Ленінграда Шульженко працювала в мюзик-холі. Окрім того, вона брала участь у театральних постановах, зо­крема з Леонідом Утьосовим, а також у кінофільмах.

Якийсь час Клавдія Шульженко була солісткою джаз-оркестру, в якому виконувала пісні І. Дунаєвського та інших композиторів.

У роки війни, в 1941-1945 роках, К.Шульженко добровільно вступила до лав армії й стала солісткою фронтового джаз-ансамблю. Лише за рік Ленінградської блокади вона провела 500 кон­цертів. Тоді й з'явилася пісня «Синя хустина» («Синий платочек») — одна з найпопулярніших пісень воєнного часу.

б) Слухання пісні А. Лепіна: «Візьми гітару» у виконанні К. Шуль­женко.

— Що характерно для образного змісту пісень, які виконува­ла співачка?

— У чому полягають особливості творчого стилю Клавдії Шуль­женко?

— Яка її роль у розвитку джазу?

Підсумок уроку.

а) Запитання до учнів.

― Що таке авторська пісня? Чи можна її вважати складовою частиною культури людства?

― Чим відрізняється авторська пісня від розважальної естрад­ної пісні?

― «Минуть роки — і за бардівськими голосами майбутні по­коління будуть судити про наш час, про наші біди й радо­щі, про наші жагучі проблеми та ставлення до них»,— так сказав російський бард Євген Бачурін. А як ви ставитеся до жанру авторської пісні?

― У якому амплуа найповніше проявився талант В. Висоцько­го — актора, поета, композитора чи співака?

― Яких сучасних бардів ви можете назвати? Які їхні пісні вам подобаються найбільше?

― Що ви знаєте про фестивалі бардівської пісні? Чи існує у ва­шому місті клуб самодіяльної пісні?

― Які експонати ви могли б підготувати для уявних музеїв (доповіді, репродукції, фото, колажі)?

б) Оцінювання музично-творчої діяльності учнів на уроці.

Домашнє завдання.

Слухати музику на власний вибір. Знаходити зразки автор­ської пісні.

Вихід учнів із класу (кабінету) під звучання «Пісні про друга»В. Висоцького.

 

 

УРОК 14

Тема. Джерела української естради.

Мета. На прикладах українських народних пісень у ви­конанні артистів естради визначити особливості становлення української народної пісні як україн­ської естради та роль народних джерел. Познайо­мити з творчістю А. Солов'яненка, Н. Матвієнко, тріо Мареничів. Закріпити визначення поняття «аранжування». Формувати відчуття ритму, на­вички виконання бардівської та естрадної пісні, інтерес до творчості українських естрадних співа­ків. Виховувати естетичний смак та співочу культуру учнів.

Музичний матеріал: українська народна пісня «Там, де Ятрань круто в'ється» у виконанні Анатолія Солов'яненка (слу­хання); українська народна пісня «Веснянка» у виконанні Ніни Матвієнко (слухання); україн­ська народна пісня «Ой у гаю при Дунаю» у вико­нанні тріо Мареничів (слухання); В. Івасюк. «Чер­вона рута» (розучування), «Пісня буде поміж нас» у виконанні Софії Ротару (слухання).

Тип уроку: урок поглиблення теми.

Обладнання: музичні інструменти (баян), темброво-шумові інструменти, магнітофон (музичний центр, DVD, комп'ютер), нотна до­шка, портрет композитора В. Івасюка, підручни­ки «Музичне мистецтво», 8 кл. (О. В. Волошина, А. В. Левченко, О. В. Мільченко), «Музичне ми­стецтво», 8 кл. (Г. М. Макаренко, Т. О. Наземнова, Н. І. Міщенко, Л. О. Дорогань, Ю. О. Очаковська), «Вчимося співати», 7-8кл. (М.К.Яскулко).

ХІД УРОКУ

Організаційний етап уроку.

Вхід учнів до класу (кабінету) під звучання пісні В. Висоцько­го «Я не люблю».



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-06-29; просмотров: 306; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.142.171.100 (0.009 с.)