Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Ще одна сторінка альманаху «золоті голоси україни».

Поиск

Учень-«музикознавець». Естрадна співачка, народна ар­тистка України, Молдови Софія Ротару народилася в 1947 році в селі Маршинці Чернівецької області. Музичну освіту здобувала

в Чернівецькому музичному училищі та Кишинівському держав­ному інституті мистецтв у Молдові.

За вдалі виступи на конкурсах її ще в дитинстві називали «со­ловейком із Буковини».

Справжній великий успіх до молодої співачки прийшов після показу музичного телефільму «Червона рута» (1971 р.), у якому Софія Ротару заспівала з уже знаменитим на той час гуртом «Сме­річка».

Софія Ротару виконала понад 400 пісень різними мовами, зня­лася в багатьох музичних фільмах. У центрі Києва закладена імен­на зірка співачки.

За визначний талант співачку неодноразово нагороджували міжнародними та державними преміями, орденами «Дружби на­родів», Святої княгині Ольги III та І ступенів, Миколая Чудотвор­ця та інших. їй присвоєно звання «Герой України».

У репертуарі співачки значне місце посідають українські народні пісні, пісні сучасних композиторів України, Росії, Молдови.

Слухання пісні С. Вакарчука «Друг» у виконанні гурту «ОкеанЕльзи».

— Якими є образний зміст пісні, характер її музики?

— У чому полягають особливості виконавського стилю гурту «Океан Ельзи», С. Вакарчука?

— Якою є роль гурту «Океан Ельзи» в розвитку української рок-музики? Які пісні гурту ви можете назвати?

10. Остання сторінка альманаху «Золоті голоси України»: «Святослав Вакарчук та "Океан Ельзи"».

Учень-«музикознавець». Український рок-гурт «Океан Ельзи» («О. Е.») створений у 1994 році. Упродовж усіх років іс­нування її лідером та автором майже всіх пісень є Святослав Ва­карчук.

Гурт експериментує в різних напрямах легкої музики (від джа­зу, рок-н-ролу до брит-поп, пост-панку, поп-року та мелодійного року).

Здобутки, перемоги гурту:.

― 1998рік — запис альбому «Там, де нас нема» — перемога у но­мінації «Відкриття року».

― 1999рік — нагорода «Прорив року» та «Найкраща пісня» (за композицію «Там, де нас нема») на фестивалі «Таврійські ігри».

― 2000рік — вийшов альбом «Я на небі був» (в Україні та Росії).

― 2001рік — визнання «Найкраща рок-група» на «Таврійських іграх — 2001». Дві пісні («Друг» і «9-1-1») увійшли до 10 найпопулярніших хітів України.

2005 рік — вийшов альбом, «GLORIA».

2007 рік — презентація альбому «Міра».

Лідер гурту «О. Е.» Святослав Вакарчук народився у Львові в родині професора фізики в 1975 році. Школу закінчив зі срібною медаллю. Вищу освіту здобув у Львівському університеті з двох фахів — фізика-теоретика та економіета-міжнародника. Кандидат фізичних наук.

Музично обдарований юнак, провчившись усього 2 роки (скрипка, баян), самотужки освоївши клавішні інструменти, під­нявся до рівня композитора, автора багатьох відомих пісень, ке­рівника популярної української рок-групи.

Підсумок уроку.

а) Запитання до учнів.

■ У чому полягають особливості розвитку української естра­ди XX—XXI століть?

■ Як ви оцінюєте внесок композитора В. Івасюка в розвиток естрадного пісенного жанру?

■ Чи згодні ви з тим, що Володимира Івасюка називають «орфеєм синіх гір», а Софію Ротару — «соловейком із Буко­вини»?

■ Імена яких авторів чи виконавців української популярної музики, на вашу думку, заслуговують на те, щоб назвати їх поряд з іменами Володимира Івасюка, Софії Ротару, На­зарія Яремчука, Святослава Вакарчука? Обґрунтуйте свій вибір.

■ Яким ви бачите майбутнє української естради?

 

б) Оцінювання музично-творчої діяльності учнів на уроці.

Домашнє завдання.

Слухати музику на власний вибір. Звернути увагу на творчість українських виконавців.

Вихід учнів із класу (кабінету) під звучання твору «Пісня буде поміж нас» В. Івасюка.

УРОК 16

Тема. Відлуння епох у музичному мистецтві (узагаль­нення).

Мета. Узагальнити матеріал теми семестру «Відлуння епох у музичному мистецтві». Перевірити знан­ня учнів із теми (тематична атестація). Розвива­ти аналітичні, творчі, виконавські навички учнів. Виховувати шанобливе ставлення до музики, на­родних традицій; естетичний смак, почуття пре­красного.

Музичний матеріал: орієнтовні музичні твори та додатковий матеріал на вибір учнів і вчителя, урок узагальнення теми, урок-конкурс. музичні інструменти (баян, акордеон, фортепіано), магнітофон (музичний центр, DVD, комп'ютер), відеоматеріали, посібники.

ХІД УРОКУ

Організаційний етап уроку.

Вхід учнів до класу (кабінету) під звучання творів «Пісня буде поміж нас» або «Червона рута» у виконанні Софії Ротару.

Актуалізація музичних вражень, опорних знань учнів.

― Чи знайома вам пісня, під звучання якої ви зайшли до кла­су? Хто її автор, виконавець?

― Як ви ставитеся до цієї пісні?

― До якого напряму музики вона належить?

Мотивація навчальної діяльності учнів (особливо тематичної атестації).

Наш сьогоднішній урок є уроком узагальнення з теми семестру та перевірки вашого опанування теми, інакше кажучи, уроком те­матичної атестації. Отож, зосередьтеся й приготуйтеся до цікавої та напруженої роботи.

Конкурс-вікторина між творчими групами «Бароко» та «Рок-модерн».

Для проведення конкурсу-вікторини слід обрати -ведучих-лідерів від кожної групи та заздалегідь роздати запитання.

Запитання вікторини

1. Як ви відчуваєте «відлуння епох» у сучасному музичному ми­стецтві?

2. За якими ознаками ви відрізняєте легку (розважальну) музику від серйозної (академічної)?

3. Які приклади творів академічного та розважального жанрів ви можете навести?

4. Які українські композитори та співаки відіграли важливу роль у розвитку української пісенної культури?

5. Як впливає на вас українська пісня?

6. Що ви можете згадати про розвиток рок-музики 70-80-х років XX століття? Які популярні гурти цього часу вам відомі? Яких виконавців ви можете назвати?

7. До якого роду музики — серйозного чи легкого —- належить джаз?

8. У якому стилі творили ці композитори? (Швидка відповідь од­нієї групи на запитання іншої. Одна група називає композито­ра, а друга — стиль, наприклад: Ф. Шуберт — романтизм.)

9. Чим відрізняється авторська пісня (бардівська) від розважаль­ної естрадної?

10. Яких сучасних бардів ви можете назвати?

11. Що ви можете сказати про виконавців французької естрадної пісні?

12. Які спільні риси є у творчості Й. Штрауса та І. Дунаєвського?

13. Яке місце у вашому житті займає музика Й. С. Баха, Л. Бетхо­вена, Ж. Бізе? Які твори цих композиторів ви хотіли б записа­ти до свого мобільного телефону?

14. Як ви розумієте слова Ференца Ліста: «Існує музика, яка йде до нас, і та, яка вимагає, щоб ми до неї йшли»?

15. Які музичні твори вам було важко зрозуміти? Назвіть їх.

16. Які музичні твори стали вашими улюбленими?

Запам'ятайте!

«Благо, що дарує нам мистецтво, Не в тому, чого ми від ньогонавчаємося, а в тому, якими ми завдяки йому стаємо» (О. Вайльд,англійський письменник).

Підготовка до календарних зимових свят (на розсуд учителя).

Демонстрація улюблених пісень учнів у грі «Моя пісня» з ви­користанням технології «Мікрофон».

Підсумок уроку.

а) Підбиття підсумків музично-творчої діяльності учнів упро­довж семестру та узагальнюючого уроку.

Існують різноманітні стильові напрями — як у серйозній, так і в легкій музиці, — що відіграють важливу роль у житті людини.

Важливо зрозуміти й запам'ятати те, що «мистецтво — не розвага, це шлях до пробудження живої думки» (Григорій Ско­ворода).

б) Оцінювання музично-творчої діяльності учнів на уроці.

Домашнє завдання.

Слухати музику на власний вибір. Звернути увагу на різнома­нітність стилів серйозної та легкої музики.

Вихід учнів із класу (кабінету) під звучання музики, обраної за їхнім бажанням.

 

II СЕМЕСТР

МУЗИКА В ДІАЛОЗІ З СУЧАСНІСТЮ

УРОК 17

Епіграф до уроку.

«Як усякий могутній талант, Верді уособлює в со­бі свою національність і епоху. Він — квітка свого ґрунту. Він — голос сучасної Італії».

О. Сєров, російський композитор, музикознавець

Тема. Шедеври оперного жанру.

Мета. Познайомити учнів із творчістю Дж. Верді на при­кладі опери «Ріголетто» та визначити її образний зміст, характер музики фрагментів. Учити харак­теризувати особливості музичних образів на при­кладі оперної музики. Формувати здібності щодо образного сприйняття та інтерпретації музичних творів, навички виконавського розвитку музики й здатність до висловлення власних суджень про особливості втілення гуманістичних ідей і жит­тєвого змісту в музиці. Закріпити визначення по­нять «серйозна (академічна) музика», «опера», «лібрето», «музична драматургія», «принципи драматургічного розвитку», «музичний образ». Формувати інтерес до оперної музики Дж. Верді, Б. Окуджави. Виховувати естетичний смак учнів.

Музичний матеріал: Дж. Верді. Пісенька Герцога та фінал опери «Рі­голетто» (слухання); Б. Окуджава. «Надії крихіт­ний оркестрик» (розучування).

Тип уроку: урок уведення в тему.

Обладнання: музичні інструменти (баян, акордеон, фортепіа­но), темброво-шумові інструменти, магнітофон (музичний центр, DVD, комп'ютер), нотна до­шка, портрети композиторів Дж. Верді, Б. Оку­джави, підручники «Музичне мистецтво», 8 кл. (О. В. Волошина, А. В. Левченко, О. В. Мільченко), «Музичне мистецтво», 8 кл. (Г. М. Макаренко, Т. О. Наземнова, Н. І. Міщенко, Л. О. До- рогань, Ю. О. Очаковська), «Вчимося співати», 7-8 кл. (М. К. Яскулко).

ХІД УРОКУ

Організаційний етап уроку.

Вхід учнів до.класу (кабінету) під звучання пісні Б. Окуджави «Надії крихітний оркестрик».



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-06-29; просмотров: 319; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.225.56.78 (0.009 с.)