Інформація про Еллу Фіцджеральд.



Мы поможем в написании ваших работ!


Мы поможем в написании ваших работ!



Мы поможем в написании ваших работ!


ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Інформація про Еллу Фіцджеральд.



Учень-«музикознавець» (група № 1 «Джаз»). Однією із зі­рок світового джазу можна вважати Еллу Фіцджеральд — амери­канську джазову Співачку, авторку багатьох пісень. (Звернення до портрета співачки.)

У дитинстві вона обирала свій шлях між співом і танцями. Й обрала пісню. Її голос мав широкий діапазон, красивий тембр та великі віртуозні можливості; Блискуче виконання кращих аме­риканських пісень принесло їй славу найкращої джаз-вокалістки, зірки світового значення.

Учитель. Послухайте одну з пісень у її виконанні. Це пісня композитора Д. Хермана «Неllo, Dolli!» («Прцвіт, Доллі!»).

Учень-«музикознавець» (група' № 1 «Джаз»). «Неllo,Dolli!» — це головна пісня однойменного музичного спектаклю за п'єсою Т. Вайлдера, що був поставлений в одному з театрів Бродвею в 1963 році. Перший її виконавець — Луї Армстронг із ансамб­лем «АllStars».

Через рік запис пісні посів перше місці за популярністю, потіснивши диск групи «Веatles».

Узагальнення.

а) Слово вчителя.

Які ж особливості джазу можна відзначити? Після закінчення громадянської війни (1861-1865 рр.) у США були розформовані духові оркестри військових частин. Музичні ін­струменти продавалися за безцінь. Негри нарешті змогли отрима­ти справжні інструменти. Темношкірі музиканти, граючи на слух та спираючись на ритми спіричуелу, блюзу, регтайму, створювали нову музику. Унаслідок перенесення негритянської вокальної му­зики в інструментальну сферу виникла нова оркестрова музика — джаз.

Його Батьківщиною став Південь США, м. Новий Орлеан.

б) Висновки груп.

Джаз має три основні періоди розвитку.

1.Ранній — традиційний — диксиленд-джаз (початок XX ст.), (від англ.Dixie-land, буквально — країна Діксі) (розмовна на­зва Півдня США).

2.Стиль свінг у виконанні великих джазових оркестрів — біг- бендів (30-ті роки XX ст.).

Звернімося до словника

Свінг (англ.swing, буквально — коливання, розмах) — джа­зовий ритм. Відомі оркестри Дюка Еллінгтона та Каунта Бейсі.

(Звернення до ілюстрацій, фото.)

3.Стиль бі-боп (модерн-джаз).

Звернімося до словника

Модерн-джаз (сучасний джаз) — загальна назва стилів і напря­мів джазової музики, що сформувалися починаючи із 30-40-х ро­ків XX століття і продовжують розвиватися у наш час.

 

Характерне виконання групами із 4-6 осіб.

Учитель. Джаз має свою специфіку отримання звука голосом та на інструменті. Це гроул — хрипле, «гаркітливе» звучання. Під час гри на мідних духових інструментах використовують сурдини. Особливий прийом, що надає ефекту «ковзання» — глісандо. Як засіб нагнітання динаміки використовують рифи — багаторазове відтворення короткої мелодійної фрази.

Джазові музичні інструменти не відрізняються від інструмен­тів симфонічного оркестру — це група духових інструментів: туба, труба, тромбон, кларнет, саксофон, струнні (віолончель, скрипка, контрабас, банджо), народні, екзотичні, шумові інструменти.

Ударні інструменти зібрано в комплекс — ударну установку.

Джаз починається з ритму, з внутрішньої пульсації.

Складний ритм називають біт.

У джазі свої закони.

Композитор дає лише тему, невеличку фразу, а кожний учас­ник ансамблю, фантазуючи, починає її розвивати, музично при­крашати, тобто імпровізувати.

«Імпровізація — цариця джазу». Композитор Олег Хромушин сказав: «Джаз без імпровізації — це те саме, що басейн без води».

Гра «Джаз-імпровізація».

Уявіть, що кожен із вас — учасник великого оркестру — біг-бенду. Спробуйте виконати свою імпровізацію на тему... (вказану нижче або на розсуд учителя).

— Чи можете ви назвати композиторів, які використовували інтонації та прийоми джазу?(А. Дворжак, Дж. Гершвін. «Рапсодія у стилі блюз», опера «Поргіі Бесс».)

Творчі завдання.

а) Згадайте пісню, прослухавши її початкові інтонації. (Звучать інтонації пісні «Колискова». Виконання пісні «Ко­лискова» з опери «Поргі іБесс» Дж. Гершвіна.)

б) Уявіть, що кожен із вас — джазовий імпровізатор. Створіть свою виконавську, блюзову манеру із сольними імпровіза­ціями.

(Учні демонструють свої творчі імпровізації.)

 

в) Розгляньте репродукції картин із циклу «Джаз» французького художника Анрі Матіеса. Порівняйте образний зміст прослу­ханих творів з образами картин. Чи співзвучні вони?

Підсумок уроку.

а) Запитання до учнів.

7. Якими є ваші враження від музики уроку? Чи можна назва­ти джаз розважальною музикою?

8. Історик Б. Уланов дав таке визначення джазу: «Це нова му­зика, що має особливий ритмічний та мелодійний характер і постійно включає імпровізацію». Яке визначення джазу можете дати ви?

3 . Чи можна вважати джаз сучасною музикою? У яких кольо­рах ви уявляєте джазову музику нашого уроку?

Сподіваюсь, що сьогодні ви поповнили свої знання про джаз,

тож тепер із захопленням будете слухати цю музику.

б) Оцінювання музично-творчої діяльності учнів на уроці.

Домашнє завдання.

Слухати музику на власний вибір (по можливості — джазову).

Вихід учнів із класу (кабінету) під звучання «Блюзу Західної околиці» Л. Армстронга.

УРОК 10

 

Епіграф до уроку:

«Рок — це щось значно більше, ніж просто мода, ніж просто музика, ніж просто тимчасове захоплення. Це — народження нового стилю життя».

Журнал «Парі-матч»

Тема. Походження й розвиток рок-музики.

Мета. На прикладах творчої діяльності американського співака й композитора Е. Преслі та британських гуртів «Вeatles» і «Queen» познайомитиучнів з істо­рією походження й розвитку в,XX ст. рок- і поп- музики. З'ясувати значенняпонять«рок-музика», «рок-н-рол», «рок-шоу», «сингл», «госпел сонг», «хіт», «хіт-парад», «хард-рок», «диско». Учити відрізняти високохудожні зразки від низькопроб­них малозмістовних музичних творів. Формувати інтерес до різних напрямів популярної музики та рок-музики. Виховувати естетичний смак учнів.

Музичний матеріал: Е. Преслі. «Все гаразд, мамо» (слухання);П. Маккартні. «ТheGirl» («Дівчина») — слухан­ня; Б. Мей. «Шоу має тривати», у виконанні гурту «Queen» (слухання); Дж. Леннон, П. Маккартні. «Yesterday» («Вчора»), український текст М. Яс- Кулка (виконання).

Тип уроку: урок поглиблення теми.

Обладнання: музичні інструменти (баян, акордеон, фортепіа­но), темброво-щумові інструменти, магнітофон (музичний центр, DVD, комп'ютер), нотна дошка, портрети композиторів Е. Преслі, П. Маккарт­ні, Б. Мея, Дж. Леннона, підручники «Музичне мистецтво», 8 кл. (О. В. Волошина, А. В. Левчен­ко, О. В. Мільченко), «Музичне мистецтво», 8 кл. (Г. М. Макаренко, Т. О. Наземнова, Н. І. Міщенко, Л. О. Дорогань, Ю. О. Очаковська), «Вчимося співати», 7-8 кл. (М. К. Яскулко).

ХІД УРОКУ

Організаційний етап уроку.

Вхід учнів до класу (кабінету) під звучання пісні «Шоу має тривати» Б. Мея.

 

Учитель. Чи відома вам музика прелюдії уроку? Що ви може­те сказати про неї? До якого стилю вона належить?



Последнее изменение этой страницы: 2016-06-29; просмотров: 247; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.81.89.248 (0.009 с.)