Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Актуалізація музичних вражень, музичного досвіду учнів.Содержание книги
Поиск на нашем сайте - Яка музика вітала вас, коли ви заходили до класу (кабінету)? - Кому присвятив свою сонату композитор Л. Бетховен? - Чим вразила вас Соната № 14? - Які почуття вона у вас викликала? - Чи з'явилось у вас бажання послухати наступні частини Сонати №14? Сьогодні ми продовжимо знайомство із Сонатою № 14 композитора Л. Бетховена. Мотивація навчальної діяльності учнів. Безмежний світ музики композитора Л. Бетховена вражає своїм розмаїттям. У ньому — бурхливі пристрасті й замріяність, драматична напруженість і лірична сповідь, філософські роздуми й дух боротьби. Саме таке коло музичних образів притаманне Сонаті № 14. - Чим відрізняється музика кожної з частин Сонати № 14? - Чому Соната № 14 має другу програмну назву? - Чому музичний твір, написаний понад 200 років тому, і досі бентежить мільйони сердець? Слухання Сонати № 14 (II та III частин) Л. Бетховена. - Яку характеристику образному змісту другої і третьої частин твору ви можете дати? Організація роботи в групах («Соната», «Рифма», «Палітра»). Учитель. У І частині твору важкі роздуми змінюються на грайливий, легкий та витончений наспів II частини. Світла й танцювальна музика ніби зіткана зі спогадів про минуле щастя. Проте її яскраві фарби вкриті пеленою суму. Це — ніби радість, яка сумує, і сум, що посміхається. - Який образний зміст має фінал твору? Що відчутно в його звучанні? (Звернення до запису на плакаті, дошці чи у творчому зошиті.)
(Спокій, роздуми, бунтівний дух боротьби, героїка, драматизм.) - Чи згодні ви з французьким письменником Роменом Ролланом, який сказав, що це «картина дикої нічної бурі»? Учитель. Для III частини характерні нейтральні пристрасті, Почуття, киплячі струмені, що вирвалися, назовні. Це вираження гніву й захоплення, радості й тріумфу. Це кульмінація, вершина драматургічного розвитку твору. Саме тут стає зрозумілим, що людина не скорилася під тягарем скорботи, а намагається перемогти її. Соната № 14 вражає єдністю частин і деталей. Ференц Ліст назвав II частину цієї сонати «квіткою, що зростає між двох безодень». Різні й на перший погляд суперечливі образи Бетховен поєднав у художньо Цілісне творіння. - Згадайте музику всієї сонати та спробуйте дати їй другу програмну назву. (Висловлювання різних груп.) Учитель. Соната № 14 має другу назву — «Місячна». Вона відома багатьом знавцям музики всього світу. Цю назву їй дав не Л. Бетховен, а німецький романіст, драматург і музичний критик Людвіг Рельштаб. Йому здалося, що музика І частини сонати змальовує переливчасту гру місячного сяйва на воді озера у Швейцарії. - Як ви думаєте, чи можна давати назву твору, маючи на увазі лише один його фрагмент? - Чи згодні ви з такою назвою? - Чи відповідає вона вашому сприйняттю музики сонати? (Організація роботи в групах.) Учитель. Цікаву й повну характеристику сонати дав композитор Д. Кабалевський: «Сприймайте її не тільки своїм слухом, а й усім серцем!.. Ви почуєте в її І частині таку скорботу, яку ніколи раніше не чули; у II частині — таку світлу й водночас таку сумну посмішку, яку раніше й не помічали; і у фіналі — таке непереможне прагнення вирватися з кайданів страждань та печалі, про які можна сказати тільки такими словами: "Я схоплю долю за горлянку, їй не вдасться зігнути мене зовсім..."». Гра «Художник». Уявіть, що кожен із вас — художник. У яких кольорах ви бачите сонату Л. Бетховена? Розучування пісні «Києве мій» композитора І. Шамо на слова поета Д. Луценка. а) Слово вчителя. Ця відома, сповнена любові до рідного міста пісня здобула всенародне визнання й стала неофіційною емблемою Києва. І якщо ви хоча б раз були в Києві, прогулювалися його зеленими вулицями, квітучим Хрещатиком, милувалися широким Дніпром, соборами, то ви неодмінно заспіваєте разом із композитором Ігорем Шамо та поетом Дмитром Луценком «Як тебе не любити, Києве мій!..». б) Слухання пісні «Києве мій». - Чи схвилювала вас ця пісня? - Яким є образний зміст, характер її музики? - Що в ній відчутно: маршовість, пісенність чи танцювальність? в) Розучування пісні «Києве мій» (першого куплету). При розучуванні першого куплету слід звернути увагу на особливості ритму, мелодичні ходи, вальсовий характер музики, кантиленне звучання мелодії. - Які пісні про Київ ви можете згадати та виконати? - Чи має ваше місто (село), так само, як багато міст (сіл) в Україні, пісенні «емблеми»? Якщо ні, то створіть свою пісню про улюблене або рідне місто. Підсумок уроку., а) Запитання до учнів. 1. Чи схвилювала вас музика уроку? 2. Чому Соната № 14 Л. Бетховена, створена в 1801 році, є одним із найпопулярніших музичних творів нашого часу? Соната № 14 розкриває багатство внутрішнього світу людини, передає складну гаму пристрастей з неймовірною силою та витонченістю. До Бетховена це нікому не вдавалося зробити в музиці з такою повнотою вираження. Цей твір згодом назвали «вікном у романтизм». ― Із чиєї «легкої» руки Сонату № 14 стали називати «Місячною»? ― Чи відповідає ця назва вашому сприйняттю музики Сонати №14? ― Чи близький особисто вам, сучасній людині, образний зміст Сонати № 14?. ― Чи можна «Місячну сонату», пісню «Здрастуй, світ!» віднести до вічних творінь? ― Що ви можете сказати про сучасність музики Л. Бетховена? ― Чи можете ви погодитися з такими словами композитора Д. Шостаковича: «Чим далі ми відходимо за часом від епохи, у якій жив і творив Бетховен, тим яскравіше вимальовується перед нами безсмертна краса його творінь, міць його творчого духу»? б) Оцінювання музично-творчої діяльності учнів на уроці. Домашнє завдання. Слухати музику на власний"вибір. Написати пісню про рідне місто (село). 9. Вихід учнів із класу (кабінету) під звучання пісні «Києве мій»І. Шамо або Сонати №14 (фрагмента) Л.Бетховена
УРОК 5 Епіграф до уроку: «У музиці Бізе життя постає, мов сліпуче сяйво». А. Луначарський Тема. Віковічність людських пристрастей у музиці Ж. Бізе. Мета. Поглибити знання про творчість Жоржа Бізе та Родіона Щедріна. Виявити особливості втілення образу Кармен в оперній та балетній музиці. З'ясувати значення назви танцю хабанера та закріпити визначення понять «опера», «сюїта». Розвивати вміння учнів аналізувати твори музично-сценічних жанрів. Формувати інтерес до видатних зразків музичної класики, зокрема творчості Ж. Бізе та Р. Щедріна. Виховувати шанувальників музично-сценічного мистецтва. Музичний матеріал: Ж. Бізе. Фрагменти з опери «Кармен» (увертюра, хабанера, куплети Ескамільйо, сцена ворожіння) — слухання; Р. Щедрін. Фрагменти з «Кармен-сюїти» (хабанера й сцена ворожіння, Тореро) — слухання; І. Шамо. «Києве мій» (розучування). Тип уроку: урок поглиблення теми. Обладнання: музичні інструменти (баян), темброво-шумові інструменти, магнітофон (музичний центр, DVD), комп'ютер), нотна дошка, портрети композиторів Ж. Бізе, Р. Щедріна, І. Шамо, підручники «Музичне мистецтво», 8 кл. (О. В. Волошина, А. В. Левченко, О. В. Мільченко), «Музичне мистецтво», 8 кл. (Г. М. Макаренко, Т. О. Наземнова, Н.. І. Міщенко, Л. О. Дорогань, Ю. О. Очаковська), «Вчимося співати», 7-8 кл, (М. К. Яскулко). ХІД УРОКУ Організаційний етап уроку. Вхід учнів до класу (кабінету) під звучання фрагмента «Місячної сонати» Л. Бетховена.
|
||
Последнее изменение этой страницы: 2016-06-29; просмотров: 409; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.16.203.27 (0.007 с.) |