Закрепление орфографических навыков 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Закрепление орфографических навыков



Let's go over the material we discussed last week. You can see the words there but some letters in them are missing. Remember the words.mil complete them with the letters, please.

(Учитель обращает внимание учащихся на карточки, на кото­рых записаны слова с пропущенными буквами. Ученики вставля­ют нужные буквы и переводят слова. Для проверки учитель вы­зывает к доске двоих учеников, и те записывают свои варианты. В качестве дополнительного задания учитель может предложить учащимся составить словосочетания с данными словами.) Примерные слова на карточках: R_l_able (reliable) Re_ear_h (research) Tehnologes (technologies) Chllnging (challenging) Inv_nt_ve (inventive) Dev_lo_ment (development) Adv n ed (advanced) Crcil (crucial) A_cel_rate (accelerate) Pr_gramm_ (programme) Rspone (response) Di_cove_y (discovery)

Активизация навыков устной речи

People all over the world think about their future. Open your textbooks on page 120 and read the task of exercise 98. Divide into groups of four, please. Discuss the pictures and get ready to describe them to the classmates.

— Anybody feels like speaking?

— Are there any other versions to be heard?

(Учитель предлагает учащимся разделиться на группы и устно выполнить упр. 98 (учебник, с. 120). На работу отводится 3—4 ми­нуты, а затем к доске выходят по одному ученики от каждой груп­пы, которые представляют свои варианты описания картинок.)

Развитие навыков аудирования

I'd like you to look at the questions in your textbooks. It's exercise 99, page 121. We shall listen to the advertisement and try to understand it. Listen carefully. I'd like to have your opinion.

— Who will read and answer the first question?

(Учитель обращает внимание учащихся на вопросы из упр. 99 (учебник, с. 121) и предлагает детям прослушать рекламное объ­явление и выполнить задание.)

Физкультминутка

I can see you are tired. It's time to have a rest. Let's recite the poem and do exercises.

Tommy Thumbs, up! Tommy Thumbs, down!

Tommy Thumbs are dancing Together around the town! Dancing on your shoulders, Dancing on your knees, Dancing on your head And tuck them into bed! (Дежурный ученик проводит физкультминутку.) Very good! Sit down, please.

Тренировка аудитивных навыков

Let's listen to the advert again. The task for you is exercise 3, page 62, in your workbooks. You can see the sentences and you will complete them listening to the advertisement.

Are you ready to read the first sentence?

Do you agree with this variant?

(Учитель предлагает ученикам повторно прослушать реклам­ное объявление о роботе для выполнения упр. 3 (раб. тетрадь, с. 62). Учащиеся заполняют пропуски в предложениях, затем для проверки задания обмениваются тетрадями. Один ученик зачитывает предложения вслух, остальные выражают свое согласие или несогласие с его вариантами.)

Формирования навыков устной речи

You will divide into pairs and discuss pluses and minuses of having robot in your house. The word combinations and phrases in "Dialogue vocabulary" in exercise 101 on page 121, in your textbooks will help you.

(Учащиеся зачитывают задание из упр. 101 (учебник, с. 121). После прочтения и перевода словосочетаний ученики делятся на пары и обсуждают предложенную тему. Учитель обращает осо­бое внимание детей на необходимость использования речевых клише из раздела «Dialogue vocabulary» на с. 121. На работу в паре отводится 5—6 минут.)

Подведение итогов урока

It brings us to the end.

What new information have we learned today?

— What new facts were interesting for you? Thank you for your work.

Домашнее задание

Рабочая тетрадь: упр. 4 (с. 62).

Урок 25-26. Робот Робби

Цели: активизировать навыки аудирования; закрепить навыки чтения; усовершенствовать навыки устной речи.

Оборудование: картинки по теме «Роботы в жизни людей».

Ход урока

Организационный момент

It's time to say "Hello!" (Hello!)

It's time to say "Hello!" (Hello!)

It's time to say "Hello!" (Hello!)

And start our lesson.

Sit down, please.

Речевая разминка

(Учитель в быстром темпе задает вопросы по теме «Роботы в жизни людей», учащиеся отвечают на них. На доске заранее раз­вешаны картинки по теме.)

— Hello, Ann. Nice to see you. How are you? (lam fine, thank you. How are you 7)

— I am fine, too. And what about you, Mary? How are you? (I am fine, thank you.)

— I am glad to hear that. The weather is bad today, isn't it? (Oh, yes. I agree with you. It is rather cold.)

— Sergei, I'd like to ask you a question. (You are welcome. What would you like to ask me about?)

— What role do robots have in our life? (They have a very important role nowadays. They can make our life more comfortable.)

— How can robots help make people's life easier? (They can clean the house and deliver the mail.)

— Would you like to have a robot companion? Why? (I wouldn't like to have a robot companion because they can't feel and show emotions.)

— Are you convinced that robots are better companions than dogs or cats, Mike? (Yes, lam. I am sure that robots are better companions than dogs or cats because they can act as a caringfamily member.)

— What groups of people can robots be useful for? (In my opinion, they can be usefulfor little children and the disabled.)

— What information about robots are you interested in? Etc.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2021-09-26; просмотров: 32; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.142.153.224 (0.006 с.)