ТОП 10:

Одяг і манери ділового чоловіка



Успіх в бізнесі залежить від компетентності ділової людини, його професіоналізму, активності і багатьох інших чинників. Деякі з них впливають на досягнення бажаного результату прямо і безпосередньо, зокрема знання справи, досвід, але мова зараз не про них.

Непрямі чинники також впливають на успіх, і зовнішній вигляд ділової людини — саме той чинник, який теж визначає ефективність ділових зв'язків, успіх в ділових контактах і сприяє створенню необхідної робочої атмосфери.

Зовнішній вигляд і манери — це те, що оточуючі його партнери по бізнесу бачать і оцінюють відразу, поки що не відбулося обговорення пропонованих операцій і на столі не лежить проект договору.

Кожна професійна група людей (державні службовці, актори, студенти і т.п.) має свій неписаний кодекс поведінки, манер, зовнішнього вигляду. Бізнесмени мають також певний стиль в одязі і манерах. Спостерігаючи засідання ради директорів, співробітників, обслуговуючих експозицію своїх фірм на ярмарку, ділових нарадах, конференціях і т.п., можна відзначити, що переважна більшість присутніх одягнені в «одному ключі»: приблизно однаковий колір костюмів, схожий малюнок на тканині краватки, схожі манери.

Загальна характеристика стилю ділового чоловіка:

консерватизм (оскільки ділова сфера майже не схильна до випадкових впливів);

помірність,тобто не повинно бути дуже різких колірних контрастів, зайве химерних фасонів одягу або взуття і т.п.;

бездоганна акуратність,оскільки недбало або криво зав'язана краватка, брудне взуття, пом'ята сорочка створюють враження, що носій такого одягу невимогливий до себе або не поважає оточуючих. Виникає припущення, що він невимогливий до себе і при виконанні договорів, відповідно буде неповажний до інтересів партнерів в діловій сфері.

Дуже важливим при обговоренні договорів, операцій і т.д. враховується те, який одягнений партнер, які його манери. Одна деталь, на погляд деяких, можливо, і незначна, наприклад несвіжа носова хустка, відірваний гудзик піджака, може негативним чином вплинути на результат переговорів.

Діловий чоловік повинен виглядати упевненим в собі. солідним, елегантним, не позбавленим смаку, надійним, порядним, акуратним.

Основний вид чоловічого ділового одягу — костюм-трійка. Від якості тканини костюма залежить те, як довго він зберігає форму, як довго тримаються «стрілки» на брюках. Бажано, щоб тканина була виконана з «сухої» нитки, тобто сильно крученою. Така тканина довго залишається сухою при попаданні під дощ. Вибираючи костюм в магазині, досить стиснути в руці край виробу на 1—2 секунди; розтискав руку, ви бачите, наскільки пом'ята тканина: якщо вона миттєво прийняла колишній вигляд, тобто не пом'ялася, значить, нитка добре кручена, якщо ж на тканині залишилася пом'ята (сліди заломів) — нитка оброблена погано, такий костюм до кінця робочого дня виглядатиме пом'ятим, а це справляє враження неохайності.

Довжина підлоги піджака в сучасному костюмі миру бізнесу — до першої фаланги великого пальця опущеної вниз руки. Довжина рукава піджака — до зап'ястя.

Темно-синій колір — строгіший і тому більш офіційний, ніж сірий. Психологи стверджують, що він не запам'ятовується, тому що він нейтральний. Отже, темно-синій костюм можна надягати декілька разів на тиждень, у супроводі різних сорочок і краваток. Ще один нюанс темно-синього кольору: він робить колір обличчя свого «носія» здоровішим, квітучим.

Сірий колір психологічно м'якше, «тепліше»; діловий чоловік в сірому костюмі виглядає приємним, доброзичливим, таким, що розташовує до бесіди і спілкування.

Є одне «світське» правило: чим темніше колір (одягу, меблів і ін.), тим він аристократичніший . Це в сильному ступені відноситься до сірого кольору: темно-сірий костюм виглядатиме дорожчим — незалежно від дійсної ціни, а світло-сірий — дешевшим.

Окремо слід сказати про чорний колір для чоловічого костюма. Це колір, обов'язковий для вечірніх ділових прийомів і траурних церемоній. Проти цього автори сучасних західних довідкових видань по діловому етикету не заперечують. Але думки про те, чи допустимий чорний колір костюма для повсякденної ділової обстановки, в тих же джерелах вельми суперечливі. Проте ваги схиляються у бік тієї точки зору, яка полягає в рекомендації використання чорного кольору чоловічого костюма як знаку, символу урочистості ділового заходу — незалежно від того, чи супроводжується воно позитивними настроями (діловий прийом) або негативними (траурна церемонія).

Для ділового костюма такі кольори, як бордо, коричневий, болотно-зелений і т.п., виключені, їх слід залишити для одягу, призначеного для відпочинку (клуб, заміська прогулянка).

Інтенсивність забарвлення тканини костюма взимку — глибша, літом — менша.

Костюм з тканини в смужку допускається, але смужка не повинна бути дуже широкою або різкою, контрастною.

Чи можна носити піджак з однієї тканини, а брюки — з іншої? Так, можна, але потрібно обов'язково перевірити, як поєднуються між собою піджак і брюки за кольором, по малюнку і фактурі тканини.

Костюм в смужку робить фігуру стрункішою, тому його віддають перевазі ті, у кого розмір одягу більше 54-го.

Тканина в клітку теж може бути використана для чоловічого костюма, вимоги ті ж — клітка повинна бути ще менш помітною, чим смужка.

На ділових чоловіках 90-х років костюми в клітку зустрічаються набагато рідше, ніж, наприклад, на ділових чоловіках 20-х років.

Костюми з тканини буклі і твід допускаються, проте такий костюм не носиться цілком, використовується обов'язково піджак з буклі або твіду з тканини гладкої фактури. Тут доречно відмітити, що взагалі уміння поєднувати в одязі не тільки колір, малюнок, але і фактуру тканини можна вважати талантом.

Піджак як елемент костюма може бути однобортним або двобортним — за бажанням. Двобортний піджак зазвичай віддають перевазі повніші чоловіки, оскільки він робить фігуру стрункіше.

Не допускаються в чоловічому діловому костюмі елементи спортивного стилю, наприклад накладні кишені; військового стилю, наприклад погони; мисливського і клубного стилю.

Піджак зазвичай носять застебнутим, але нижній гудзик однобортного піджака не застібається, для того, щоб дати деяку свободу кроку і зручність у разі, коли людина сідає. Двобортний піджак завжди застебнутий на всі гудзики.

Діловий костюм, як і весь одяг ділової людини, відповідає моді, але помірно; екстравагантність в діловому одязі, особливо чоловічому, недопустима.

Брюки ділового костюма можуть мати обшлаг, але він може бути і відсутнім — за бажанням власника. Довжина брюк в сучасному діловому одязі: спереду брюки невеликою складкою насунені на взуття, ззаду доходять до початку або середини каблука. Складка на брюках повинна бути добре відпрасована. Ремінь брюк — тільки з натуральної шкіри, темного кольору, з скромною пряжкою (ніяких «левових» і «вовчих голів»).

Сорочка з тонкої бавовни, іноді з додаванням, практично непомітним, синтетики — для меншої м'ятості, завжди світлих тонів — біла, світло-сіра, блакитна, пісочного відтінку. Колір сорочки, природно, повинен гармонувати з кольором костюма. Комір — класичний, традиційний. На сорочці, як і на піджаці, також не допускаються елементи спортивного або військового стилю — погони, накладні кишені з складочками і кокетками; допустима, проте, одна скромна накладна кишеня, — зазвичай такі сорочки мають на кишені логотип (т.е. словесний товарний знак) фірми-виготівника. Рукаву сорочки покладається на 1—1,5 см «виглядати» з-під рукава піджака. Важливим елементом одягу є носова хустка. Він повинен бути, як і сорочка, світлих тонів — білий, ніжно-сірий і т.п., але у жодному випадку не «фермерських» забарвлень — густо-синій або червоний, в яскраву клітку.

Друга носова хустка (крім того, який призначений для безпосереднього використання), бездоганно чиста, зберігається як резервний, «про всяк випадок». Його можна при необхідності запропонувати жінці, їм зручно вийняти смітинку з ока і т.д. Проте його теж слід періодично міняти, оскільки, навіть будучи невикористаним, хустка через деякий час набуває несвіжого вигляду.

Краватка — той елемент одягу, який практично не вирішує ніяких функціональних задач. Колір (або кольори) краватки повинен гармонувати з кольором сорочки і костюма. На краватці бажаний малюнок геометричного характеру — смужка різної ширини, горошок, дрібні квадрати і т.п.

Оскільки краватка — найбільш яскрава і тому помітна деталь туалету, поговоримо про малюнки детальніше. Найнадійніше рішення у виборі малюнка на краватці — вибрати однотонну краватку. Річ у тому, що така краватка підходить до будь-якої сорочки і тому доцільно в своєму гардеробі мати більше однотонних краваток — синій, темно-червоний, темно-сірий, світло-сірий і т.п.

Останнім часом вельми популярна краватка в горошок. Проте є одна тонкість: цей малюнок виглядає елегантнішим, якщо горошинки розміщені на тканині не строго «по лінії», тобто кожна горошинка розташована приблизно (а не точно) на одній і тій же відстані від інших. І друга тонкість — горошинки повинні бути дрібними: чим дрібніше, тим більше вишуканості і витонченість в малюнку тканини краватки.

Дуже хороша для ділового костюма краватка з діагональними смужками кольору, що гармонує з основним полем краватки. Доречні також класичні малюнки на краватці, такі як ромби, квадрати, кола.

Допустима ширина краватки (в середньому) — така ж, як ширина борту піджака, тобто якщо борти піджака широкі, краватка не повинна бути вузькою, і навпаки. Довжина краватки повинна бути така, щоб він закривав пряжку поясу ременя брюк. Недопустимі в діловому спілкуванні краватки з квітковим орнаментом, газетним текстом, фігурками людей і тварин. Такі краватки доречні на відпочинку. Для краватки не рекомендуються фіолетові, бузкові, рожеві, яскраво-червоні кольори.

Існує така вимога: по інтенсивності забарвлення на першому місці — піджак, на другому — краватка, на третьому — сорочка.

Скільки костюмів слід мати в своєму гардеробі сучасному діловому чоловікові? Скільки завгодно! Існує тільки нижня межа — не менше трьох: для повсякденної роботи можна рекомендувати сірий і синій колір, для урочистих випадків — чорний. Проте при такій невеликій кількості костюмів можна чекати того, що вони будуть швидко зношуватись.

Існує правило, якого зазвичай дотримуються в західних ділових колах: бізнесмен, ділова людина не повинні з'являтися на службі в одному і тому ж костюмі декілька днів підряд. Бажано, щоб навіть два дні підряд цього не траплялося, інакше хто-небудь з колег може висловити припущення, що він провів ніч не дома!

Взуття —туфлі, колір — тільки чорний. Допускається темно-коричневий, наприклад літом, до сірого костюма. Взуття повинне бути тільки на шнурках, підошва тонка, шкіряна або із замінника, але завжди без ранта, який доречний тільки у вуличному взутті. Взуття ділового чоловіка може відповідати моді, проте не повинно містити ультрамодних елементів; взагалі, бажаний деякий наліт консервативності, як і у всьому зовнішньому вигляді.

Не допускається в діловому світі взуття із замші, лакове (вона для вечірніх ділових прийомів), з шкіри крокодила і змії.

Шкарпетки — найважливіший елемент одягу. Їх колір завжди повторює колір взуття, а колір взуття, як відомо, чорний. Недопустимий кольоровий малюнок на шкарпетках, він може бути тільки фактурний.

Верхній одяг винен за кольором і фактурою тканини відповідати костюму, щоб в той момент, коли ділова людина знімає плащ або пальто, не було дисгармонії в одязі.

Капелюх (можлива кепка) відповідає моді, але помірно.

Шарф — той елемент гардероба, який може бути яскравим (білим, червоним), але повинен гармонувати зі всім іншим одягом. Шарф може бути також і вельми скромним по забарвленню. Берет як головний убір в діловому одязі недопустимий, так само як і шарф ручної в'язки.

Плащ або пальто теж цілком можуть відповідати моді, але не повинні бути ультрамодними.

У верхньому одязі, як і в костюмі, недопустимі риси військового, спортивного і т.д. стилю. Колір для верхнього одягу переважний сірий, чорний, синій.

Парасолька — чорний.

Аксесуари — сумка, візитка, портмоне, тека або кейс, футляр для окулярів і ін. — переважно з натуральної шкіри, але не з шкіри змій, крокодила і ін. Колір аксесуарів — чорний, темно-сірий, ніяких яскравих забарвлень.

Дамо декілька рекомендацій по прикрасах. Прикрасою в діловому чоловічому одязі може бути одне кільце, допускається натуральний камінь, але колір каменя — сірий, чорний, безбарвний діамант. Кільце повинне бути дороге, масивне; якщо немає можливості мати дороге кільце, його у жодному випадку не слід замінювати дешевим — краще взагалі обійтися без кільця.

Обручка прикрасою не є, це символ сімейного статусу.

Окремо поговоримо про запонки і шпильку для краватки. Строго кажучи, вони прикрасами не є, оскільки несуть цілком певне функціональне навантаження. Проте, будучи оформлені художньо, вони одночасно служать і прикрасами.

Рекомендується, щоб запонки і шпилька для краватки складали єдине ціле по оформленню, тобто комплект. Вони не повинні бути дуже великими, повинні бути виконані тільки з натуральних матеріалів — срібло, золото, перламутр, коштовні, напівкоштовні вироби з каменю (діамант, Янтар, тигрове око і т.д.). Недопустимі запонки і шпильки з пластмаси і т.п. матеріалів, що імітують натуральні камені.

Парфюмерні і косметичні засоби, які використовуються діловим чоловіком, повинні бути одного найменування (одній «лінії»); запах повинен бути зведений до мінімуму, навіть якщо це вироби дорогої і модної парфюмерної фірми.

Зачіска ділового чоловіка — по моді, але в помірному її виразі; наприклад, якщо це зачіска з довгим волоссям, то вони ззаду не повинні бути довше за верхній край коміра сорочки.

Абсолютно недопустима для ділового чоловіка сережка (сережки).

Сучасний діловий етикет негативно відноситься також до бороди і вусів як елементів зовнішнього вигляду. Деякі фірми навіть передбачають це в правилах внутрішнього розпорядку: «Носіння бороди і вусів допускається тільки у випадку, якщо це обумовлено довідкою від лікаря (про те, що шкірі протипоказане щоденне гоління). Але в цьому випадку є обмеження — борода повинна бути акуратно підстрижена, а кінчики вусів — не нижче за кути рота».

До рук ділової людини пред'являються вимоги чистоти, акуратності, охайності. Лак на нігтях недопустимий.

Одяг для ділових прийомів, так само як і повсякденна ділова, відрізняється консервативністю, прихильністю до традицій. На всі види прийомів, що починаються до 19 годин (робочий сніданок, сніданок, коктейль і т.п.), рекомендується одноколірний костюм неяскравого тону; чим ближче до вечора, тим костюм темніший.

На ділові прийоми, початок яких призначено на 19 годину (або пізніше), прийнято одягати костюм темного кольору; це цілком може бути чорний костюм.

Більш нарядний одяг для вечірнього прийому — смокінг; зазвичай в запрошенні це указується окремим рядком. Сорочка — біла, краватка — неяскравого забарвлення або краватка-метелик. Колір краватки повинен гармонувати з кольором костюма.

Взуття — чорні туфлі, до смокінга — лакове взуття.

Якщо прийом проходить літом, то до одноколірного костюма неяскравих тонів допускається темне кольорове взуття гармонуючого з костюмом кольору.

Слід нагадати ще про те, що колір, щільність і фактура тканини костюма повинні відповідати порі року і клімату регіону.

Діловий чоловік окрім звичайної повсякденної діяльності і участі в ділових прийомах займається спортом і відвідує різні спортивні заходи, клуби.

Для цього використовується одяг: костюм для уікенду і костюм спортивного типу.

Костюм для уікенду складається з брюк спортивного типа (з вельвету, іншій рихлій тканині — буклі, твід) і куртки або пуловера замінюючих піджак. Сорочка — також спортивного типу — кольорова, в клітку або з іншим малюнком. Краватка може бути відсутньою, оскільки з такою сорочкою він мало сумісний, але якщо постаратися, можна підібрати краватку (який з діловим одягом не носиться) у вигляді вузького шнурка, шкіряну і т.п. Сорочка може бути замінена легким светром, званим «водолазкой».

Взуття в цьому випадку окрім шкіряної може бути замшевим, вельветовим; фасон взуття — спортивний (наприклад, лінія мокасин на взутті підкреслює її неділовий характер). Одяг для уікенду широко використовується для поїздок за місто, екскурсій і інших заходів, що проводяться при зустрічах і переговорах. У тих же випадках може бути використаний спортивний костюм. Піджак такого костюма має спортивний стиль, наприклад чотири накладних кишені з складочками, пояс-хлястик ззаду; тканина досить товста (буклі, твід, вельвет; допускається шкіра). Брюки — з однотонної тканини, що гармонує за кольором і малюнку, тобто гладкої фактури. Жилет — однотонний, оскільки піджак — з рихлої і строкатої тканини. Але жилет можна замінити пуловером або джемпером. Якщо його комір достатньо високий і щільно прилягає до горла (водолазка), сорочка не потрібна. У інших випадках одягається сорочка гармонуючи кольорів, але зовсім не обов'язково тільки біла або світла; сорочка може бути насичених відтінків. Краватка відсутня.

Ремінь брюк може мати прикраси у вигляді металевих і інших узорів на самому ремені, а також у вигляді масивної або фігурної пряжки.

Взуття — спортивне, про це мовилося вище. Шкарпетки — в тон взуття, але допускається малюнок на шкарпетках, і не тільки у вигляді смужок, але і у вигляді фігурок і т.п.

Костюм для уікенду і спортивний костюм широко використовуються в діловому житті, оскільки ділові зустрічі і переговори часто супроводжуються спортивними заходами — грою в гольф, теніс і т.п., поїздками на екскурсії, заміські пікніки, виїздами на барбекю (шашлики) і т.п.

У зовнішньому вигляді ділового чоловіка недопустимі короткі шкарпетки, що залишають частину ноги голою, коли людина сидить, закинувши ногу на ногу, несвіжа носова хустка, напіввідірвані ґудзики, пом'ятий костюм, несвіжа сорочка, криво зав'язана краватка, нечищене взуття, жилет ручної в'язки, шарф ручної в'язки, несвіжа стрічка на капелюсі, яскраві, кричущі кольори деталей одягу, колірні контрасти в одязі.

На закінчення слід сказати про стиль.

Стиль— сама невловима, важко визначувана, але найважливіша характеристика не тільки одягу, але і всього зовнішнього вигляду. Можна дати таке визначення стилю: це відповідність кольору, фактури тканини, фасону і т.п. деталей ділового костюма характеру ділового заходу (нарада, робота на виставці, банкет), що проводиться, погоді, особистим особливостям людини (зріст, вага, колір очей, волосся і т.п.), крім того, окремі частини туалету (сорочка, костюм, плащ) повинні знаходитися у відповідності один з одним — по стилю, фасону, кольору, фактурі тканини.







Последнее изменение этой страницы: 2017-02-17; Нарушение авторского права страницы

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.235.239.156 (0.013 с.)