Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Діяльність масонських лож в україні,їх вплив на розвиток нац. -визвольного руху.Содержание книги
Похожие статьи вашей тематики
Поиск на нашем сайте
Під впливом польс й російс масонства в Лівобережній і Пд Укр на поч XIX ст. виникла низка малоросійських лож. Так, у 1817 р. в Одесі було засновано 2 масонські ложі "Понт Євксинський" та "3 царства природи". Засновником першої з них став наступник А.Е.Рішельє на посаді Новоросійського генерал-губернатора і одеського градоначальника граф Олександр Ланжерон. До складу ложі входило близько 70 осіб: росіяни, укр, пол, гр, фр, євреї, нім, італ. Вельми строкатим був і її соціальний склад - інтелігенція, офіцери, купці, поміщики. Одним з її учасників став і від украї культурно-освітній діяч І Котляревс. Членами одеської ложі "Трьох царств природи" були онуки останнього украї гетьмана К Розумовського - Кирило і Петро. Діяльність обох одеських лож мала поміркований, просвітницький характер, однак вони були заборонені, як усі масонські ложі в Росії, у 1822. У бер 1818 в Києві була заснована ложа " Об'єднаних слов'ян", що належала до Великого сходу польського і з діяльністю якої пов'язують витоки ідей слов'янського федералізму. З точки зору набуття масонством українських рис інтерес викликала історія заснування в Полтаві у 1818 р. масонської ложі "Любов до Істини". Засновником ложі вважається Мих Новиков, а до її складу входили відомі представники малоросійського дворянства: Котляревський, С.Кочубей, В.Тарновський, В.Капніст, В.Лукашевич. У період засідань у склад ложі входило практично все оточення генерал-губернатора М. Г. Рєпніна. Основна тема бесід у ложі - можливі реформи Олександра І та їх наслідки для Полтавської губернії. На засіданнях йшлося про повернення селян до прав козаків, характер політичних і економічних зв'язків Полтавської губернії з ін. регіонами Росії. Вбачаючи у засіданнях ложі антицарські та сепаратистські устремління Олександр І наказав закрити ложу. Ніяких акцій щодо членів ложі «Любов до істини» вчинено не було. 12 тр 1818 — заснована ложа «Об'єднаних слов'ян», в Києві. Склад ВРозчіщевський, Ф Чарлевський, В Лажнінський. Мова — російська і французька. Ложа дотримувалась шотландської системи.Отож, якщо своїм соціальним складом масонські ложі в Україні в другій половині XVIII — першій чверті XIX ст. майже не відрізнялися між собою, то характер їх діяльності, навпаки, був різний. Масон рух в Укр ще до його заборони в 20-х роках XIX ст. був значно слабкішим, ніж у Зх Європі. Якщо на Заході "вільні каменярі" спромоглися взяти активну участь у створенні США,то в Україні вони діяли надто обережно, розрізнено, незлагоджено, без чіткої ідейної основи. Масони в Україні були позбавлені можливості гартуватися в міжнародному громадсько-політичному русі, навіть не виробили єдиної концепції майбутнього устрою України. Саме тому вони не спромоглися виконати об'єднавчу, консолідуючу місію в громадсько-політичному житті країни, що виявилося під силу європейському масонству. І це попри значний вплив на них з боку енергійної французької масонерії, настільки значний, що окремі дослідники навіть відзначають керівну роль Великого Сходу Франції в розвитку масонського руху в Україні. Слід зазначити, що масонська ідеологія й тактика помітно вплинули на діяльність інших таємних організацій, в які гуртувалися представники української інтелігенці. Цей вплив позначився, зокрема, на діяльності Кирило-Меф тов (1845- 1847рр.). Масонський вплив простежується вже в назві їхньої організації. На кшталт масонської ложі “З’єднані слов'яни", яка взяла назву "св. Іоанна", братчики в Києві назвали себе йменням "Св. Кирила та Мефодія", вбачаючи в ньому символ слов'янського єднання. Запозичили вони від масонів і предметну символіку — носіння персня як розпізнавального знака. Єднав кирило-мефодіївців з масонством і наявний у їхній програмі релігійно-містичний елемент. Думається, на світоглядну позицію братчиків певною мірою вплинув традиційний масонськийідеал "свободи, рівності та братерства", вони ставили перед собою: боротьба проти самодержавства й кріпосництва, за створення союзу вільних і рівноправних слов'янських народів. Декабристський рух Декабристи – представники дворянства Росії, які боролися за повалення царату та скасування кріпацтва. В 1825 підняли антицарське повстання, яке закінчилося поразкою. Причини: -Дворяни розуміють, що кріпацтво і самодержавство є головними причинами відсталості Росії. -вплив війни з Наполеоном 1812 яка виховала патріотизм майбутніх декабристів та зблизила їх з народом та закордонних походів росій армії 1813-14 що ознайомила росіян із західними революційними вченнями -розчарування в Олекс І який спочатку сприяв розробці реформаторських проектів а після наполеонівських воєн установив рекреаційний режим - вплив міжнародних подій: зростання національно-визвольного руху в Італії Греції Іспанії Передумови -діяльність масонських лож які об’єднували представників привілейованої верхівки суспільства і були своєрідною підготовкою до вступу в таємні декабристські товариства(найвідоміші – полтавська «Любов до істини» 1818, київська «Ложа об’єднаних слов’ян» 1818 -створене В лукашевичем Малоросійське таємне товариство 1819 що діяло нелегально і мало на меті здобуття Україною незалежності. Діяльність Першими дек організаціями стали «Союз порятунку» та «Союз благоденства» 1816-1818, внаслідок реорганізації в 1821 виникло 2осередки – Пн товариство з центром у Петербурзі і Пд з центром у Тульчині (Укр). Згодом було засновано ще 2 управи Пд тов – Каменську та Васильківську. Крім того у 1823 було засновано Товариство об’єднаних слов’ян у Новгород-Волинському(фундатори –брати Борисови) Між організаціями існували суттєві розходження які можна простежити в їх програмних документах.Варто зауважити що вони ігнорували національне питання. Повстання У 1825 помер Олекс І – імператор Рос, декабристи вирішили скористатися періодом між царювання. 14 гр 1825 вони підняли повстання у Петербурзі яке було придушене(від місяця в який відбулося повст походить назва руху – декабристський). Ця поразка змусила Пд товариство терміново підготувати виступ. 28 гр1825 С.Муравйов-Апостол піднімає повстання в Чернігівському полку. Урядові війська змогли ізолювати повсталих. Солдати здалися практично без бою. Розправа над керівниками й учасниками повстання була жорстокою. Деяких стратили, інших заслали на каторжні роботи до Сибіру або на військову службу на Кавказ. Осн результати і наслідки 1. Зазнали поразки, оскільки їхні мета йідеї були незрозумілими народові, вони мали вузьку соціальну базу(дворянство), керівники не проявили рішучості, а перевага урядових війсь була безсумнівною. 2. Стали взірцем мужності героїзму самопожертви і відданості революційній справі для прийдешніх поколінь. 3. Це було перше в історії Рос і Укр організоване збройне повстання проти самодержавства і кріпацтва 4. Поразка їх знаменувала смугу реакції Рос, репресії проти вільнодумства. Було ств таємну поліцію,посилився нагляд за вищими навч закладами. 64. Кирило-Мифодіївське братство У 40-х роках XIX ст. на боротьбу проти існуючого ладу стають нові сили не лише дворянської, а й різночинної інтелігенції. Виникають таємні політичні організації, члени яких прагнули не тільки звільнення селян від кріпацтва, а й національної свободи У країни. Першою такою організацією було Кирило-Мефодіївське товариство(КМТ), засноване в січні 1846 р. в Києві. Воно увібрало в себе цвіт української думки, людей, які мали величезний вплив на хід українського відродження. Тут були історик Микола Костомаров, тоді професор Київс. ун, талановитий письменник і громадський діяч Пантелеймон Куліш, професор Микола Гулак, видатні етнографи Опанас Маркевич і Василь Білозерський, який згодом відіграв помітну роль в українському громадському житті, й ряд інших. Усього кількість кирило-мефодіївців становила майже 100 братчиків. Окрасою товариства був геніальний поет Т Шев. Виданий у 1840р. в Петербурзі 1 збірник його поезій "Кобзар" відразу здобув Шевченкові широку літературну славу й мав надзвичайний вплив на пробудження укр націо свідомості. Програмні ідеї Братства було викладено в "Книзі буття укр народу" ("Закон Божий") і "Статуті Слов'янського братства св. Кирила і Мефодія", основним автором яких був М.Костомаров та В.Білозерський. Вони, зокрема, передбачали; 1) створення демократичної федерації слов'янських народів, очолюваної Україною, на принципах рівності і суверенності; 2) побудову майбутнього суспільства на засадах християнської моралі, шляхом здійснення низки реформ; 3) скасування самодержавства, кріпосного права та станів, встановлення демократичних прав і свобод для громадян; 4) зрівняння в правах усіх слов'янських народів щодо їх національної мови, культури, освіти тощо. Кирило-Мефодіївське товариство проіснувало недовго, воно не встигло вийти з підготовчої стадії і розгорнути практичну роботу. Уже на поч. 1847 р. його членів було заарештовано, вивезено до Петербурга й там суворо покарані. Тільки через десять років, після смерті царя Миколи І, який особисто затвердив судові вироки, члени братства змогли повернутися до літературної і громадської діяльності. Але значення братства було величезним. Його ідеї та програма надовго визначали головні напрями укр націо відродження.Незважаючи на всі свої зусилля, царський уряд був безсилим перешкодити зростанню націо-визвольного руху в Укр, відвернути крах кріпосної системи, що назрівав. Значен -Перша спроба інтелігенції перейти від культурницького до політичного етапу визвольної боротьби -уперше здійснено спробу об’єднати укр. націон ідею із загальнолюдськими християнськими цінностями та ідеєю слов’янської єдності. -національне звільнення українців розглядалося в контексті загальноєвропейської боротьби поневолених народів. -за своїми світоглядними принципами братство було схожим на такі європейські організації, як «Молода Італія», «Молода Ірландія», проте відкидало насильство як засіб досягнення мети.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-07-14; просмотров: 1270; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.133.157.133 (0.009 с.) |