Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Мистецтво як важлива складова духовної культури. Його види та стилі: загальна характеристикаСодержание книги
Похожие статьи вашей тематики
Поиск на нашем сайте
Американський культуролог Альфред Кребер поставив свого часу питання про визначення стилів загальнолюдської культури. Вчений вважав, що стиль властивий усім великим культурам та їх основним формам, поширюючи поняття стилю на науку, ідеологію, мораль та спосіб життя. Визначають стиль епохи геніальні особи, які вносять істотний вклад у розвиток тієї чи іншої галузі культури. Володіючи значним етнографічним матеріалом, американський науковець зробив вдалу спробу узагальнити різні стилі локальних культур і сформулювати концепцію стилів загальнолюдської цивілізації. На його думку, стиль культури – це спосіб життя, система світобачення, дотримання певних неписаних норм і правил творення і співжиття. Крім того, є поняття художніх стилів (або стилів мистецтва). Це більш вузьке поняття, оскільки воно стосується лише однієї, хоч і такої багатющої сфери духовної культури людства, як мистецтво. Мистецтво (або художня творчість, художня культура) – це специфічний спосіб людської діяльності, що відображає навколишню дійсність та людську свідомість у художніх образах і є одним із засобів естетичного оволодіння світом. Існує багато видів мистецтва. Основними серед них є ті, що увійшли у наступну класифікацію: 1. Художня література 2. Тонічне або звукове мистецтво (музика, поезія) 3. Образотворче мистецтво (живопис, графіка, скульптура) 4. Просторово-пластичне мистецтво (всі види образотворчого та архітектура) 5. Декоративно-ужиткове мистецтво (вишивка, гончарство, килимарство, художнє скло, художній метал, ювелірне мистецтво та ін.) 6. Синтетичне мистецтво (кіно, театр, телебачення, радіомовлення) 7. Хореографічне мистецтво. Розрізняють мистецькі стилі цілих культурних епох. Наприклад, від початку середньовічної доби та до сьогодення історія мистецтва знала 11 великих мистецьких стилів, що відповідали конкретним культурним епохам, а саме: 1. Візантійський стиль – припадає на другу половину І тис. н.е. Сформувався у Візантії, поширився на Південну й Східну Європу, частину Азії. Основні риси: урочистість, панування суворого канону (жорсткого правила у формах мистецтва), видовищність, монументальність форм, фрескові розписи в інтер’єрі. 2. Романський стиль – панував у Європі у Х-ХІІ ст. Вважалося, що цей стиль наслідує зразки давньоримського мистецтва, звідси і його назва (лат. Roma – Рим). Насправді ж із давньоримського мистецтва було взято хіба що монументальні, грандіозні розміри й форми, геометричність. Цей стиль асоціюється з міцними лицарськими замками і фортецями доби Середньовіччя. Така ж масивність та геометричність архітектурних форм притаманна й церковному зодчеству тієї доби. Інтер’єри прикрашалися фресками і рельєфною пластикою. 3. Готичний стиль – припадає на ХІІІ – ХV ст. Його формування пов’язане з добою розквіту середньовічних європейських міст, а тому в архітектурі зростає питома вага цивільних будівель. Основні риси: висота і стрункість зовнішніх форм, стрільчастоподібність усіх отворів будівлі, наскрізна різьба баштових шпилів, кам’яні прикраси екстер’єру, заміна фресок вітражами, кругла пластика як елемент оформлення інтер’єру та екстер’єру. 4. Ренесанс (Відродження) – припадає на ХІV – ХVІ ст. Виник в Італії. Цей стиль є перехідним від доби Середньовіччя до культури Нового часу. Його провідні риси: гуманізм, світський, антиклерикальний (антицерковний) характер, повернення до античної культурної спадщини. 5. Бароко (з фр. дивний, чудернацький, вибагливий)– припадає на кінець ХVІ – середину ХVІІІ ст. Стиль пов’язаний із дворянсько-церковною культурою зрілого абсолютизму, що тяжів до урочистого «великого стилю». Основні риси: контрастність, напруженість, динамічність образів, афектація, прагнення величі і пишності, надмірний декор, поєднання реальності й ілюзії. 6. Рококо (фр. rocaille – декор. мотив у вигляді раковини) – стильовий напрям у європейському мистецтві першої пол. ХVІІІ ст. Поширилось у добу кризи абсолютизму. Характерною рисою є відхід від життя у світ фантазій; панування граційного, вибагливого орнаментального ритму. Скульптура й живопис, виконані у цьому стилі витончені, декоративні, але неглибокі за змістом. 7. Класицизм (від лат. classicus – зразковий) – стиль у мистецтві ХVІІ – початку ХІХ ст., що повернувся до античної спадщини як до норми та ідеального зразка. Виник у Франції у часи найвищого підйому абсолютизму. Базувався на ідеях філософії раціоналізму, на уявленнях про розумну закономірність світу, прагнув до піднесених героїчних і моральних ідеалів, до суворої організованості логічних, ясних і гармонійних образів. У архітектурі проявився через такі риси: чіткість та геометричність правильних форм, урівноваженість композиції, логічність планування, поєднання стіни з ордером, стриманість декорування. 8. Ампір (від фр. еmpire – імперія) – стиль у європейському мистецтві першої половини ХІХ ст., що завершив розвиток класицизму. Стиль склався у Франції у добу імперії Наполеона. Основні риси: масивні, підкреслено монументальні форми, багатий декор, опертя на художню спадщину імператорського Риму, давньогрецької архаїки, Стародавнього Єгипту, що мали служити втіленню ідей державної могутності й військової сили. 9. Еклектизм – механічне поєднання різнородних, інколи протилежних стилістичних елементів. Термін уведений ще давніми греками, де еклектизм осуджувався. Як стильовий напрям еклектизм поширився в архітектурі і художній промисловості у ХІХ ст. 10. Модерн (фр. modern – новітній, сучасний) – стильовий напрям у європейському й американському мистецтві кінця ХІХ – початку ХХ ст. Прийшов на зміну еклектизму. Модерну притаманне використання нових техніко-конструкційних засобів і вільне планування для створення незвичайних, підкреслено індивідуалізованих споруд. 11. Модернізм – стиль у літературі та мистецтві, що виник у кінці ХІХ ст. одночасно з модерном та залишається актуальним і до сьогодні. Для нього властивий розрив із традиціями реалістичного мистецтва. Представлений багатьма течіями, зокрема, кубізмом, дадаїзмом, сюрреалізмом, футуризмом, експресіонізмом, абстракціонізмом та ін. ПИТАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ 1. Еволюція та зміст поняття «культура». 2. Хто першим вжив слово «культура» у гуманітарному розумінні? 3. Структура культури. Найважливіші складові матеріальної та духовної культури. 4. Загальна характеристика елітарної, масової та народної культур. 5. Назвіть основні функції культури. 6. Мистецтво та його місце в системі духовної культури. 7. Класифікація видів мистецтва. 8. Загальне поняття мистецького стилю. 9. Назвіть види тонічного мистецтва. 10. Назва якого мистецького стилю дослівно у перекладі означає «дивний», «чудернацький», «примхливий», «вигадливий»? ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ 1. Cлово «культура» у гуманітарному значенні вперше вжив учений a. Катон Старший b. Цицерон c. Дж. Віко d. С. Пуфендорф
2. Слово «культура» як самостійний термін уперше вжив учений e. Катон Старший f. Цицерон g. Дж. Віко h. С. Пуфендорф
3. Провідними складовими у системі духовної культури є a. Мова, житло, етика, освіта, релігія, наука, техніка, обряди b. Знаряддя праці, їжа, техніка, житло, комунікації, транспорт c. Право, мораль, політика, мова, освіта, транспорт, наука, техніка d. Мова, наука, освіта, право, етика, релігія, мистецтво, звичаї, обряди
4. Функція культури, яка реалізується через систему цінностей і норм, що служать регуляторами суспільних відносин, має назву a. Інтегративна b. Комунікативна c. Пізнавальна d. Світоглядна
5. Термін «маскульт» увів у науковий обіг a. В. Парето b. Г. Моска c. Х. Ортега-і- Гассет d. Д. Макдональд
6. Механізація, погоня за ефектами і поява ринку у сфері мистецтва призводить до втрати ігрового начала і кризових явищ у мистецтві. Ці слова належать a. Х. Ортега-і-Гассет b. А. Кребер c. Д. Макдональд d. Й. Хейзінга
7. Види мистецтва, які належать до образотворчого, є a. Музика, поезія, хореографія b. Живопис, скульптура, графіка c. Кіно, театр, телебачення d. Архітектура, живопис, скульптура
8. Три мистецькі стилі, які припадають на середньовічну добу, це a. Відродження, бароко, рококо b. Класицизм, ампір, еклектизм c. Еклектизм, модерн, модернізм d. Візантійський, романський, готичний
9. Мистецький стиль назва якого перекладається, як «дивний», «чудернацький», «вибагливий», це a. Ренесанс b. Рококо c. Ампір d. Еклектизм
10. Давня форма релігії, яка являє собою поклоніння предметам неживої природи, це a. Анімізм b. Тотемізм c. Фетишизм d. Магія
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-04-08; просмотров: 837; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.191.118.36 (0.008 с.) |