Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Співчуття і співрадість, довготерпіння і прощення кривд.Содержание книги
Поиск на нашем сайте
Розглянемо ще деякі важливі сторони вияву милосердя. “Любов, - говорить апостол, - не радіє неправді, а співрадіє істині”. Така якість християнської любові, за якою ми відчуваємо і передаємо задоволення, радість, коли бачимо інших щасливими, котрі живуть чесно, праведно, встигають у благочесті, називається співрадістю; коли ж сумуємо за гріхопадінням чи нещастям ближніх – називається спістражданням. Господь наш Ісус Христос в усьому уподібнився до своїх братів (крім гріха) і в Своєму земному житті дав нам приклад живої причетності як у радостях, так і у стражданнях людей. Всі люди мають свої радощі і потреби, і страждання, і бажають причетності інших. Зігріваючи в собі християнську любов, треба виховувати в собі уміння розуміти людей з усіма їхніми прикрощами і радощами, уміння ототожнюватися з ними, стати на їхню точку зору і являти любов у співчутті, сердечній співжалі і співрадості. Бо участь інших в нашій радості і збільшує нашу радість; співстраждання в нашому нещасті, якщо й не знищує страждання, то принаймні полегшує його. Так ми відчуваємо і переживаємо самі. Але так само відчувають, переживають й інші. Взаємна участь в радощах і стражданнях зігріває і зміцнює любов, служить оновленню життя на засадах любові, а не засадах ненависті, себелюбства і гордості, сприяє загальному благу і щастю. Щира участь у щасті інших людей становить обов’язок кожного християнина. “Моя радість, - говорить апостол Павло корінфським християнам – є радість для всіх нас”, тобто щоб усі раділи (2 Кор. 2,3). Це найкраще християнське гасло. Прощення кривд і довготерпіння. Істинна християнська любов, яка передається у співстражданні та співрадості, в подальшому удосконаленні виявляється у терпеливому перенесенні і прощенні кривд, якими обумовлений світ з ближніми. “Любов довготерпить” (1 Кор. 13,4). “Терпінням вашим спасайте душі ваші” (Лк. 21, 19). “Будьте одне до одного добрі, прощайте одне одному, як і Бог у Христі простив вам” (Ефес. 3, 32). Ісус Христос, заповідував нам, Своїм послідовникам, любити ворогів, благословляти тих, хто проклинає нас, благодіяти тим, хто ненавидить нас, і молитися за наших кривдників та переслідувачів. Любов до ворогів полягає в тому, щоб не мати до них гніву, злоби, мстивості, ворожнечі і ненависті, а навпаки, поблажливо ставитися до їхніх немочів та охоче визнавати і поважати в них усі добрі їхні якості. Любов до ворогів передається в тому, щоб бажати їм добра і в будь-якому разі виявляти їм це добро і молитися за них Богові. Нарешті, любов до ворогів завжди готова до примирення з ними, охоче й щиро при цьому прощає образи, уникаючи всіляких причин до розладу1. Треба сказати, що важко, дуже важко нашій зотлілій природі любити ворогів, але цього вимагає від нас наше християнське покликання. З іншого боку, якщо бувають нам від ворогів поганьба та гоніння, то не без допусту Божого; вони є немовби бичем, яким Бог нас карає чи врозумляє. Скорботами, образами, що їх завдають злі люди, і гріхи наші очищуються, коли терпимо їх з подякою, а самі ми стверджуємося в терпінні. Любов до ворогів дає сміливість в молитві (“і прости нам провини наші…”). І совість наша буває мирна і спокійна, коли ми не мстимо ворогам, а ще благодіємо. Отже злобу людей треба перемагати не ворожнечею, не гнівом і ненавистю, не помстою чи кривдою за кривду, злим словом на зле слово, а християнським терпінням і лагідністю. Християнська перемога полягає не у відомщенні, але в лагідності і терпінні. Господь заборонив чинити спротив злу злом, бо такий спротив не сумісний з законом любові; зло злом не перемагається. Істинне християнське терпіння полягає у тому, щоб не тільки не мстити, але й не бажати мстити кривдникові, навіть коли б і серце заохочували до цього. Терпіння і лагідність – це сила, яка вгамовує роздратування і гнів, і дає людині змогу за жодних обставин не поривати союзу любові з ближніми. Ми не повинні, звичайно, потурати гріхам і порокам ближнього задля збереження миру з ним (Рим. 12, 18), з огляду на людську природу ми не можемо не обурюватися злими вчинками і гнівитися на порок, але “гніваючись, ми не повинні грішити” (Ефес. 4,26), гнів не повинен вироджуватися у гнів пристрасний чи ненависть і злобу проти самого ближнього. Треба чинити згідно з прислів’ям: з людьми мирись, а з гріхами воюй. Прощення образ має бути у нас щире і повне; ми повинні не тільки простити, але й забути образу. Протилежність прощенню становлять ненависть і помсту. Кращим засобом до терпеливого перенесення кривд служить самоосуд і християнське смирення. За будь-якої отриманої кривди насамперед і головним чином треба звернути увагу, чи не стали ми її причиною, а при християнському смиренні ніхто не стане стверджувати, що він у цьому відношенні не винен. Чеснота миролюбності повинна керуватися моральним законом і правилами християнської розсудливості щоб не давати приводу посилюватися вільності, свавіллю, нечестю і всяким порокам і пристрастям. Тому й апостол говорить: “Якщо можливо з вашого боку, будьте в мирі з усіма людьми” (Рим. 12,18). “Нехай не подумають, - пише святий Григорій Богослов, - ніби я стверджую, що всяким миром треба дорожити. Бо знаю, що є прекрасна розбіжність у думках, і найзгубніша одностайність: але треба любити добрий мир, який має хорошу мету і з’єднує з Богом”1. Згода і мир з ближніми у християнина повинні бути з чистих спонук доброзичливості та любові, а не із спонук особистої вигоди, лагідності, запобігання тощо.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-12-30; просмотров: 169; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.224.43.98 (0.009 с.) |