Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Поняття про державу. Моральність в суспільному житті↑ ⇐ ПредыдущаяСтр 25 из 25 Содержание книги
Поиск на нашем сайте
Багато сімей, об’єднаних одним походженням, становлять народ. А коли народ зорганізовується і впровадить для себе юридичний порядок, то утворюється держава. Отже, держава – це союз народу, чи народів, керованих історично виробленими законами чи правом, на чолі уряду[41]. Основу права, на якому засновується держава, ми знаходимо у Святому Письмі. Після потопу, коли людство почало розмножуватися і поширювати по землі, Бог вирік такий закон: “Хто проллє людську кров, того кров проллється рукою людини, бо людина створена за образом і подобою Божою” (Бут. 9, 6). В цьому найдавнішому, яке лише відомо, правовому визначенні, висловленому як божественна заповідь для підтримання людського роду, ми маємо елемент державності від патріархального періоду в житті людства. Пояснюючи необхідність права і земних урядів для народів, св. Іриней Ліонський пише: “Оскільки людина, відступивши від Бога, дійшла такого шаленства, що вважала свого однокревного за ворога і без страху віддавалася усілякій нестямі, людиновбивству та жадібності, то Бог наклав на неї людський страх, щоб люди, підпорядковані людській владі і зв’язані законом, сягали якоюсь мірою справедливості і взаємно стримували себе. Земний уряд, встановлений Богом для користі народів, а не дияволом”
Остання ж мета існування народів та держав висловлена св. Апостолом Павлом в його виступі перед афінським ареопагом: “Бог від одноі крові створив увесь людський рід для оселення1” “Спочатку Бог встановив одну владу – говорить св. І. Золотоустий,- поставив чоловіка над жінкою: але коли наш рід дійшов великого розладу, то Він заснував інші органи влади…правителів. І це також з любові. Злоба псувала і губила наш рід. Тому Він посадив у містах суддів. Немовби якихось лікарів, щоб вони. Знищуючи злобу немовби пошесть, збирали всіх в одне… (Пояснення на 1 Кор. Бес. 34)-по всій поверхні землі, визначивши наперед часи і межі їхньому проживанню, щоб вони шукали Бога, чи не відчують Його і чи не знайдуть хоча Він і недалеко від кожного з нас” (Діян. 17, 26–27). Не можна, звичайно, сказати, що державна область і моральна область покривають одне одного, тотожні (як стверджували, наприклад, Гегель та декотрі протестантські богослови. Область державна -це область права і справедливості, зовнішнього життя і зовнішнього впорядкування суспільства; а область моральна - це область, переважно, любові, мотивів чи внутрішніх спонук до діяльності, область душевних порухів та особистого вдосконалення людини. Але держава і чисто моральна області перебувають у тісному зв’язку та взаємодії. Моральність переконує громадян підкорятися державним порядком “не лише через страх покарання, але й сумління” (Рим. 13, 5). Форми державного правління в історії існування держав і народів існували та існують досить різні. Євангелії і християнство, які містять в собі вічні абсолютні ідеї особистого і суспільного спасіння людини і людства і вказують шлях і мету морального розвитку та удосконалення людей, не диктують і не вказують відносних та мінливих форм і юридичних норм в суспільному, державному устрої, організації та управлінні держав і народів. Христос та апостоли жодними зовнішніми формами соціально-політичного устрою не зв’язували християнської свободи. Вони вказували лише на загальні правила – будувати земне життя на неодмінній основі заповіді про всепроникну любов та здійснювати в житті правду Царства Божого, правду, однакову для всіх людей, правду живу і дієву, яка впорядковує життя людей у напрямку морального поступу. З цього погляду ми бачимо приклад перших кроків облаштування християнської спільноти в першохристиянській Єрусалимській громаді в апостольські часи, в якій “ніхто нічого з свого майна не називав своїм, але все у них було спільне”, “не було між ними нікого, хто би відчував скруту, бо всі, хто володів землями чи домівками, продаючи їх, приносили ціну проданого і клали до ніг апостолів; і кожному давалося, в чому хто мав потребу”. В основі такого початкового устрою суспільного життя перших християн були засади християнської любові, братолюбства і самовідданості: у всіх “хто увірував, було одне серце і одна душа” (Діян. 4, 32: 34, 35).
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-12-30; просмотров: 118; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.220.227.250 (0.007 с.) |