Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Справедливість та повага до ближніх
Основою правильних моральних стосунків православних християн з ближнім служить істинна справедлива любов. “Полюби ближнього свого, як самого себе”, - вчить Господь Ісус Христос. Наші справедливі стосунки до ближніх в дусі християнської любові передаються у щирості та справедливості, чесності і довір’ї, а також у вдячності до тих, хто чинить нам добро. Правдивість чи щирість чи прямодушність, відвертість, - це є такий нахил душі, за яким християнин не показує лицемірно добрих настроїв, не маючи їх у серці, але свої зовнішні дії та вчинки з ближніми намагається узгодити з внутрішніми настроями і то щиросердно, без будь-якого примусу, відкриває іншим свої думки та почуття. Не можна, звичайно, сказати, що ми зобов’язані усім усе говорити; істину, правду треба повідомляти з мудрістю, “час говорити і час мовчати” (Еккл. 3, 7), але слід відкидати будь-яку навмисну неправду з наміром нашкодити ближньому. Неправда (обман) протилежна правді та істині, а неправдивість – правдивості. Справедливість відносно ближніх виражається ще в чесності. Чесність – це така якість християнина, коли він не з корисливих спонук і видів і не з практичного розрахунку, а принципово – з любові до ближнього – не робить йому ніякого зла і бажає свято особисті права, суспільні та майнові ближнього, щоб і ближні так само ставилися до нього[15]. Християнсько-справедливі стосунки, які ґрунтуються на любові, виражаються також у повазі та довір’ї до ближніх. Довір’я. Обов’язок повага до ближніх вимагає і довір’я до них. Цілковите довір’я можна мати, звичайно, до близьких та добре відомих осіб. Але загальне довір’я треба мати до всіх більш або менш порядних людей. Довір’я – це дуже велика моральна сила, вона у стані справляти дуже благотворну дію на людей. Наскільки недовір’я ображає людину, утискує її свободу, принижує та ожорсточує, настільки довір’я підносить її, живить її діяльність і спонукає виправдати довір’я. Тому ми не повинні позбавляти людей довір’я навіть у тому випадку, якщо багато раз бачили себе обманутими. Від недовір’я розвивається хвороблива підозрілість і схильність бачити у ближньому тільки погане. З любов’ю до ближнього тісно пов’язана до кожної людини як особистості.
Повага до ближніх ґрунтується як на їхньому загальнолюдському достоїнстві, так і на особистому. Ми повинні поважати ближніх, оскільки кожен з них є образ Божий, за кожного пролита кров Господа Спасителя на хресті, і кожен покликаний до вічного життя в єднанні з Богом. В цьому смислі полягає загальнолюдське достоїнство кожного ближнього. Протилежність до поваги є неповага чи навіть презирство до ближніх. Життя Спасителя ми не бачимо, щоб Він ставився до когось-небудь, хай навіть і морально негідних осіб, наприклад, фарисеїв, – презирливо. Він ставився до останніх з осудом, але й осуджуючи, Він мав до них співчуття. Ми до ближніх дуже часто ставимося зі зневагою і презирством від нашого пристрасного збудження, гордості та егоїзму. А тим часом ми повинні пам’ятати слова апостола: “Любов вірить усьому, усе покриває, усього сподівається, усе переносить” (1 Кор. 13, 7). Справедлива любов до ближніх має ще одну важливу якість – удячність і визнання до тих, хто чинить нам добро (до батьків, вихователів, наставників, до людей, котрі благодіють нам особисто, і взагалі до всіх самовідданих трудівників, які працюють на благо рідної вітчизни. Християнство вчить за саме зло віддавати добром і тим більше за благодіяння платити вдячністю. Невдячність же визначається як важкий порок: вона особливо буде властива людям останнього часу, коли в багатьох охолоне любов (2 Тим. 3, 2; Мф. 24, 12). Вдячність є ознака високої і шляхетної душі. А взагалі, невдячність свідчить про брак чи навіть відсутність щирої любові до ближніх і до Бога[16]. Тому слід з самого юнацтва виховувати в християнинові цю досить важливу чесноту християнської душі.
|
|||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-12-30; просмотров: 98; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.119.111.9 (0.005 с.) |