Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Класифікація основних етносів і етнографічних об'єктів на землях ар КримСодержание книги
Поиск на нашем сайте
Вірмени. Для характеристики об'єктів по традиційній культурі вірмен необхідно звернутися до історії їх переселення із стародавньої столиці Вірменії Ганни. Ядром перших вірменських поселень були стародавній Солхат (Старий Крим), і Кафа (Феодосія), про що свідчать численні літописні джерела. Кращі пам'ятники вірменської архітектури зосереджені в східній і південно-східній частині Криму і відносяться до XIV - XV століть. Прекрасні зразки міського житла пізнішого часу збереглися у Феодосії, Судаку, Старому Криму і невеликих селах. Середньовічний вірменський монастир Сурб-Хач розташований в південно-східному Криму в трьох кілометрах від Старого Криму в лісовому урочищі гори Святий КрестОсобий, дата споруди - 1338 р. Розташований в трьох кілометрах на північний захід від міста Старий Крим. Згідно переказу, назва монастиря пов'язана з ЀхачкаромЀ (присвятним каменем), вивезеним із стародавньої вірменської столиці Ганни, зруйнованої турками в XIII столітті. І коли батьки-засновники несли цей ЀхачкарЀ, на вершині гори виникло бачення - знамення, місце, що вказало Святому Георгію, для закладки храму Сурб-Ншан (ЀСвяте ЗнаменняЀ). Монастирський архітектурний комплекс створювався впродовж декількох сторіч. Розквіт монастиря доводиться на XVI-XVIII століття, а свій закінчений вигляд він набуває в кінці XIX століть. Монастир Сурб-Стефаноса (6,5 км на південь від р. Старий Крим), і мініатюрна церква Дванадцяти апостолів, що входить в комплекс середньовічної фортеці в р. Судаку. З 40 вірменських церков Кафи до теперішнього часу збереглися небагато. Серед них - церква Георгія-Победоносца - крихітну базілікальноє споруду, значніші за розмірами храми Іоанна Предтечи і Архангелів Михайла і Гаврила з різьбленою башточкою, прикрашеним якнайтоншим різьбленням по каменю. У Феодосії, Судаку і Старому Криму і їх околицях збереглися хачкари - стародавні надгробні плити із зображенням хреста. У Старому Криму один раз в рік на свято Спорудження Хреста збираються члени вірменської общини Криму, гості з Вірменії і далекого зарубіжжя - до 500 чоловік. На святі ведеться служба в храмах, виконуються традиційні обряди, готуються національні блюда. Білоруси. Історія появи білорусів в Криму відноситься до кінця XVIII століття. Переселенці їх Білорусії прибували на півострів і в XIX - XX сторіччях. В даний час місцями компактного мешкання білорусів є село Широке Сімферопольського району і село Марьяновка Червоногвардійського району. У селі Широкому працює народний музей, що має в своєму розпорядженні етнографічну експозицію по традиційно-побутовій культурі білорусів, існують дитячий і дорослий фольклорні колективи. Стали традиційними дні культури Республіки Білорусь, в яких беруть активну участь не тільки білоруси Криму, але і професійні виконавці з Білорусі. Болгари. Представляє інтерес культура болгар, поява яких в Криму відноситься до початку XIX століття. По традиційній побутовій культурі болгар виявлено 5 етнографічних об'єктів, заслуговуючих уваги. Ними можуть служити будинки споруди 80-х рр., що збереглися, XIX в. - почала XX в. у традиційному архітектурному стилі і з традиційним плануванням в селі Курське Белогорського району (колишня колонія Кишлав) і пгт. Коктебель, що грали значну роль в економічному, соціально політичному, релігійному і культурному житті аж до 1944 р. Багата фольклорна спадщина зберігається в селі Желябовка Нижньогірського району, організовуються народні свята, обіграються звичаї і обряди. Сімферополь: Церква В ім'я Святих Костянтина і Олени Греки. У поле зору досліджень Кримського етнографічного музею, Інституту сходознавства, Центру грецьких досліджень потрапляє етнічна група греків Криму (новий час). Це нащадки переселенців різних періодів з материкової Греції і островів архіпелагу кінця XVIII - почала XIX вв. Одним з сіл, що зберегли пам'ятники традиційної культури греків, прибулих до Криму після російсько-турецької війни (1828-1829) з Румелії (Східна Фракія), є село Чернополье (що було Карачоль) Белогорського району. Тут збереглися житла споруди почала XX століття. В даний час відновлена церква в ім'я Святих Костянтина і Олени (побудована в 1913 р.), діє джерело Св. Костянтина - "Свята криниця", куди греки приходять після літургії для обмивання і пиття. Користуються популярністю у греків Криму і Донецької області святе свято Панаїр, що проводиться щорічно чернопольськой общиною 3-4 червня. Народні обряди, традиції і звичаї, багатий пісенний фольклор зберігаються не тільки в сім'ях, але і у фольклорному колективі. У січні 2000 р. в селі Чернополье відкрився етнографічний будинок-музей Багато культових пам'ятників християнства періоду середньовіччя і нового часу пов'язані з культурою греків. Одним з цікавих пам'ятників культури греків-християн є Успенський монастир в скелях під Бахчисараєм, підстава якого відноситься до VII в. нашої ери. Значення монастиря, як покровителя християн, привертало багато місцевих жителів на поселення навколо нього. У середньовіччі біля монастиря розташовувалося грецьке поселення, де, за переказами, жителям з'явилася ікона Божої Матері Панагії. В наші дні даний об'єкт привертає багато паломників, в ньому проходять богослужіння. Існують дві версії виникнення Свято-успенського монастиря: У першій з них висловлюється припущення, що монастир заснували монахи-іконопочитателі, в VIII - IX століттях що бігли з Візантії. Ущелина, чимось схоже на стародавній Афон, нагадувала їм рідні краї, вражало своєю красою, до того ж тут знаходилося джерело прісної води. Друга версія датує виникнення монастиря XV століттям, припускаючи, що він був перенесений сюди з печер біля південних воріт фортеці Кирк-Ор (Чуфут-калі) після захоплення її в 1475 році турками. Цю версію підтримував відомий дослідник Криму А. Л. Бертье-Делагард, посилаючись на стародавні рукописи, які не дійшли до наших днів. Про те, чому монастир з'явився саме в ущелині Марьям-дере, розповідають перекази. У стародавні часи в ущелині пастух по імені Михайло пас стадо. Раптом він побачив на скелі в семи сажнях від землі ікону Богоматері і що горить перед нею свічку. Пастух поспішив додому і розповів про це господарю. Дізнавшись про диво, місцеві жителі пришли в яр, з великими почестями зняли ікону і перенесли її в будинок, що знаходився в навколишніх горах. Але вранці ікона знов опинилася на тій же самій скелі. Люди зрозуміли, що Божієй Матері завгодно, щоб її ікона знаходилася саме тут. Вони висікли в скелі храм, а до храму ступеня, і помістили в нього ікону. Явище ікони відбулося 15 серпня, в день першої Пречистої Богоматері, тому новий храм був присвячений цій події. А ущелина одержала назву Марьям-дере - ущелина Святої Марії. Другий переказ розповідає про злом зміє, що поселилося в цих краях і пожирало худобу і людей. Греки і Генуя стали молитися Пресвятій Богородиці, просячи звільнити їх від змія. Одного разу вночі вони побачили на горі свічку, що горить. Щоб дістатися до неї вони витесали в скелі ступеня, а коли піднялися по ним побачили образ Пресвятої Богородиці. Поряд з іконою лежав мертвий змій. Обрадувані люди піднесли дяку Богу. Змія розрубали і спалили. З тих пір жителі навколишніх сіл стали приходити на гору і молитися Пресвятій Богородиці. Загальна кількість об'єктів, що виділяються, по культурі греків - 13, географічно вони розташовані в Бахчисарайськом і Белогорськом районах і м. Сімферополі (грецькі торгові ряди, колишня церква Костянтина і Олени, фонтан А. Совопуло). Після 1783 р. до Криму стали переселятися численні єврейські сім'ї ашкеназського толку (еврєї-ашкенази складали близько 95% від числа євреїв колишнього СРСР, тобто були нащадками так званих німецьких євреїв). Поява численних еврєєв-ашкеназов на півострові було пов'язане з його включенням в 1804 р. в смугу осілості, тобто райони, де дозволялося селитися євреям. На протязі XIX в. з'являються общини в Керчі, Феодосії, Сімферополі, Евпаторії, Севастополі, а також в сільській місцевості. 1923-1924 рр. відмічені стихійним переселенням євреїв до Криму, головним чином з Білорусії і створенням єврейських землеробських колоній, в основному в степовій частині півострова. Інтерес можуть представляти типові будинки для євреїв-переселенців, що збереглися в степовому Криму, побудовані за програмою Американської єврейської об'єднаної агрономічної корпорації (Аgrojoined), як база для створення етнографічного музею просто неба або етнографічного села. В даний час інтерес туристів і екскурсантів може викликати традиційна діяльність єврейського міського населення у області ремісникування (кравці, художники, ювеліри і т. д.), а також релігійне і духовне життя общини. По ступеню об'єктів (синагоги, житлові будинки, школи), що збереглися, слід виділити міста Сімферополь, Феодосію, Керч, де до початку XX в. проживала численна община. У Керчі збереглися будівлі декількох синагог, будинок сім'ї Гинзбург, в непоганому стані і колишня єврейська вулиця (нині вулиця Володі Дубініна), що знаходиться в історичній частині міста. Італійці. Інтерес у туристів може викликати і етнічна група італійців, яка на протязі I половин XIX в. формувалася у Феодосії і Керчі. Керченська група італійців була однією з численних на півдні України, після італійців м. Одеси, зберігалася в значній мірі і в 30-і - 40-і рр. XX в., а нащадки їх проживають в місті і в наші дні. Керченська "колонія" не була суцільним селищем, зайнятим одними італійцями. Вони влаштувалися в передмісті Керчі, а в даний час вулиці, де вони проживали, складають частину міста. Одним з об'єктів, що збереглися, є рімсько- католицький собор, побудований у середині XIX в. і нині чинний. Розташований він в історичній частині міста. Цікавий той факт, що при католицькій церкві черниці, за походженням італійки, займалися таким, що в'яже витончених мережив. Інтерес у туристів може викликати і етнічна група італійців, яка на протязі I половин XIX в. формувалася у Феодосії і Керчі. Керченська група італійців була однією з численних на півдні України, після італійців м. Одеси, зберігалася в значній мірі і в 30-і - 40-і рр. XX в., а нащадки їх проживають в місті і в наші дні. Керченська "колонія" не була суцільним селищем, зайнятим одними італійцями. Вони влаштувалися в передмісті Керчі, а в даний час вулиці, де вони проживали, складають частину міста. Одним з об'єктів, що збереглися, є римсько-католицький собор, побудований у середині XIX в. і нині чинний. Розташований він в історичній частині міста. Цікавий той факт, що при католицькій церкві черниці, за походженням італійки, займалися таким, що в'яже витончених мережив. Караїми. Великий інтерес у туристів волає культура караїмів. У XIX в. центр суспільного і культурного життя караїмів з Чуфут-калі перемістився до Евпаторію, існували общини і в інших містах півострова - в Бахчисараї, Керчі, Феодосії, Сімферополі. Етнографічними об'єктами можуть служити пам'ятники, що збереглися, в Евпаторії - комплекс кенасс: велика кенасса (споруди 1807 р.), мала кенасса (1815 р.) і дворики з аркадами (XVIII - XIX вв.), ряд житлових будинків з традиційною архітектурою і плануванням (наприклад, будинок М. Шишмана, колишня дача Бобовіча, будинок з армечелем С. 3. Дувана і ін.), дувановськая караїмська богадільня, а також унікальний караїмський некрополь, що не уникнув втрат в попередні роки. До цього переліку слід додати і об'єкти у Феодосії: колишня дача Соломонова Криму (споруда 1914 р.) і будівля колишньої дачі Стамболі (1909-1914 рр.). У першій будівлі зараз знаходиться санаторій "Схід", а в другому - міськвиконком, Феодосії. Окрім цього, в експозиції краєзнавчого музею, Феодосії, експонується постійна виставка по культурі караїмів. Одним з шедеврів середньовічної архітектури є фортеця і печерне місто "Чуфут-калі", де збереглося немало пам'ятників по історії і культурі караїмів (фортеця, "печерне місто", кенасси, будинок А. Фірковіча, караїмське кладовище Банта-Тіймез). Даний комплекс по культурі караїмів є одним з перспективних етнографічних об'єктів. У караїмського суспільства існує план його розвитку. У Бахчисарайськом історико-культурному заповіднику зберігається і експонується колекція по культурі караїмських общин Чуфут-калі і Бахчисараю. Кількість об'єктів по культурі більше 10, головний з яких - "Чуфут-калі", вже використовується в туристсько-екскурсійному обслуговуванні.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-08-01; просмотров: 151; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.14.245.172 (0.008 с.) |