Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Особливості організації релігійного туризмуСодержание книги
Поиск на нашем сайте
Релігійний туризм є складовою частиною сучасної туристської індустрії. З матеріальної точки зору кожен турист потребує транспорту, готелю, харчування, покупок сувенірів. Тур релігійної спрямованості є туристським продуктом, туроператором, що розробляється. Собори і мечеті, культові музеї і духовні центри - туристські об'єкти, які мають все більш і більш зростаючий попит. Закон «Про основи туристської діяльності в Укпаїні» дає визначення туристській індустрії. Стосовно досліджуваного нами релігійного туризму можна сказати, що індустрія релігійного туризму - сукупність готелів і інших засобів розміщення, засобів транспорту, об'єктів громадського харчування, різних релігійних об'єктів, а також організації, що надають екскурсійні послуги і послуги гідів-перекладачів. Індустрія релігійного туризму є складовою частиною індустрії туризму в цілому. У індустрії релігійного туризму можна виділити наступні чотири сектори. 1. «Розміщення». Це сукупність засобів розміщення - готелів, кемпінгів, гуртожитків і т.д. 2. «Харчування» - ресторани, їдальні, кафе, підприємства живлення на транспорті і т.д. 3. «Транспорт» - транспортні підприємства і послуги різних видів транспорту. 4. «Релігійні об'єкти». У цей сектор входять: 1. культові споруди - монастирі, святилища, храми і храмові комплекси, капели, каплиці, ступи; 2. природні об'єкти - святі джерела, колодязі, гори, водоймища (річки, ставки), гаї; 3. невеликі об'єкти культу - придорожні хрести, вівтарі божеств на узбіччях доріг, троп і т.д. Слід мати на увазі, що ці об'єкти можуть бути розташовані разом. Наприклад, святе джерело може знаходитися в православному монастирі або окремо. Можна сказати, що святе місце - це місце, що має дуже велике значення для представників певної релігійної конфесії, в якому проводяться культові і інші заходи, що збирають велике число паломників. Релігійний центр - поняття ширше, ніж «святе місце». Сюди разом з святинями входять освітні установи і (або) адміністративні органи релігійних організацій. Насправді дати визначення цим поняттям, враховуючи переконання всіх релігій, неможливо. Визначення святого місця і релігійного центру підходять для узагальненого розуміння питань релігійного життя. Туристи, що відправляються в поїздки по святих місцях і релігійних центрах, користуються послугами підприємств громадського харчування. Це можуть бути: 1. Ресторани, кафе, закусочні і т.д. У релігійних центрах, ряду святих місць паломники і екскурсанти можуть користуватися послугами цих закладів і мають можливість вибору блюд. 2. Монастирські, ашрамовськіє і інші їдальні і т.д., в яких готується їжа для відвідувачів. Асортимент блюд тут відрізняється від пропонованого в кафе і ресторанах. У ряді випадків їжа може бути більш простій, пісної під час православного поста, вегетаріанської. Паломникам часто подається їжа в певний час, часто також без можливостей вибору блюд. Проте ми вже знаємо, що добровільні самообмеження лише йдуть на користь і приводять до духовного зростання людину. Туристи, що відправляються в паломницьку і екскурсійну поїздки, використовують різні засоби транспорту для досягнення пункту (пунктів) прибуття. Засобами використовуваного транспорту є: 1) авіаційний, 2) залізничий, 3) автомобільний (автобусний), 4) водний (річковий, морський) транспорт, 5) інші його види. У паломніицькому туризмі практикуються піші переміщення на певній частині маршруту, від одного пункту до іншого. Це, з одного боку, добровільно узяті на себе труднощі, з іншого боку, той факт, що багато об'єктів (вершини священних гір, печери) труднодоступні для більшості або всіх засобів транспорту. Розробка туристського продукту, тобто створення і організація подорожей є надзвичайно складним процесом. Створення турпродукта звичайно починається з появи ідеї і ухвалення рішення розробити тур (тур - комплекс послуг з розміщення, перевезення, живлення релігійних туристів, послуги екскурсійні, гідів-перекладачів та інші, подорожі, що надаються залежно від мети (паломництво, екскурсія, наукова діяльність). Програма туру - розписаний по днях план поїздки з вказівкою дат відвідин релігійних центрів на маршруті.) і завершується процесом просування його на ринку з подальшими продажами. Після того, як рішення про створення туру ухвалене, слідують узагальнено декілька етапів розробки турпродукта. Це: 1. Вивчення попиту на туристському ринку і визначення базових складових туру. 2. Розрахунок вартості і встановлення ціни туру. 3. Продаж (реалізація) туру, тобто просування його на ринку На першому етапі відбувається створення концепції туру, вивчення основних тенденцій в паломницькому туризмі і екскурсійному туризмі релігійної тематики. Досліджуються якісно-кількісні характеристики туру: вид транспорту, передбачувані засоби розміщення, пункти живлення, об'єкти екскурсійного показу (при екскурсійній поїздці) - культові споруди і т.д. Разом з попитом досліджується також пропозиція з метою пошуку і відбору для майбутнього туру первинних туристських послуг і їх виробників і постачальників. Вивчаються релігійні центри, в які прибудуть туристи. Важливі їх транспортна доступність, ступінь розвиненості інфраструктури, якість послуг і т.д. При практичній організації паломнічеськіх поїздок досліджуються особливості проведення культових заходів в храмах, монастирях і т.д. При створенні туру важливо враховувати всі нюанси. Так, наприклад, окремі чоловічі православні монастирі приймають тільки паломників-чоловіків і т.д. У деякі індуські храми в Індії (або їх частини) пускають тільки індусів, а Духовні Вчителі можуть бути відсутніми в своїх ашрамах якийсь час в році. До мекки не дозволений в'їзд немусульман. Після того, як завершено вивчення попиту і пропозиції на ринку складається робочий проект (вербальна модель) туру. Туроператор вибирає контрагентів, встановлює з ними контакт і починає переговори. Таким чином, коли визначенішими стають параметри майбутнього туру, створюються основи для розрахунку його ціни. Ціна продажу обчислюється на основі обліку суми витрат, прибули і податків. Сума витрат включає прямі витрати (витрати на перевезення, розміщення, живлення туристів, їх екскурсійне обслуговування) і непрямі витрати туроператорів (витрати по менеджменту туристської організації - орендні платежі, зарплата співробітникам, витрати на рішення організаційних питань роботи фірми і т.д.). Слід особливо підкреслити, що, наприклад, в Росії в православному туризмі при практичній організації поїздок паломнічеськіє служби не ставлять своєї за мету витягання прибутку. Прибуток потрібен для забезпечення роботи паломнічеськой служби, але вигода тут не є пріоритетними. Головне - служіння паломникам. Є некомерційні паломнічеськіє служби. Просування турпродукта на туристському ринку - система заходів, направлена на створення попиту і стимулювання збуту туристських послуг, тобто на збільшення продажів. Існують прямі і непрямі канали збуту продукції. Прямий канал збуту є продаж турів або окремих послуг їх виробником безпосередньо споживачу. Такий засіб дає ряд переваг як виробникам, так і покупцям. Це відносна простота процесу продажу (не потрібні посередники), вищий прибуток виробника з розрахунку на одного покупця (не потрібно ділитися вигодою з посередниками). Це також можливість неорганізованим туристам набувати необхідних послуг в процесі їх поїздки, можливість перевірити якість тієї або іншої послуги (наприклад, розміщення) перед її покупкою. Але така система має і ряд недоліків. Непрямий канал збуту припускає наявність посередника між виробником і споживачем. Турист набуває окремих послуг або турів у посередника. Посередники володіють інформацією, яка тривалий час збиралася і узагальнювалася і яку майбутньому туристу украй складно зібрати і вивчити самостійно. У виробника розширюються можливості збуту свого товару У релігійному туризмі екскурсійно-пізнавальної спрямованості основною формою подачі матеріалу є екскурсія. Екскурсійні послуги направлені на задоволення пізнавальних інтересів туристів. До ним відносяться розробка і впровадження програм екскурсійного обслуговування, організація і проведення екскурсій. Під час своєї поїздки туристи слідують по певному маршруту. Маршрут - певний шлях проходження туристів, що передбачає відвідини святих місць релігій, різних релігійних об'єктів відповідно до мети поїздки. У маршруті вказані всі пункти, що відвідуються туристами. У поняття маршруту також входять транспортні комунікації, використовувані туристами для переміщення між пунктами зупинок на маршруті. У релігійному туризмі дуже важлива концепція реклами. Відвідини тих або інших релігійних центрів, святих місць зв'язано з глибокими душевними відчуттями і переживаннями людей, в першу чергу паломників. Тому важливі етичні стандарти в рекламі турів релігійної тематики. Інформація повинна бути представлена в коректній формі і благопристойних виразах, що жодним чином не ображають відчуттів віруючих. Вона повинна поміщатися в авторитетних виданнях з хорошою етичною репутацією. Для розвитку релігійного туризму екскурсійно-пізнавальної спрямованості велике значення мають екскурсійні ресурси (це пам'ятники культової архітектури і скульптури; релігійні свята, традиції, звичаї, обряди людей; виставки, музеї при монастирях) і інформаційні ресурси (дані Інтернету, літературних і художніх творів, наукові відомості, народний епос, міфи, перекази). Враховуючи духовно-просвітницьку і освітню функцію паломнічеств, багато паломнічеськіє служб спеціально організують програму поїздок так, щоб розповісти паломникам про історію, архітектуру і культурне значення найцікавіших місць, що зустрічаються на маршруті. На відміну від світських екскурсій, в таких розповідях історико-архітектурна частина тісно переплетена з розповідями про значення того або іншого місця для російської духовної культури. Деякі паломнічеськіє служби організують поїздки для нецерковних або мало воцерковленних людей, охочих познайомитися з духовною культурою і історією своєї країни. Специфіка таких поїздок полягає в більшому акценті на екскурсійну частину програми і в розміщенні мандрівників в готелях, а не монастирях. Часто такі поїздки грають місіонерську роль, сприяючи воцерковленію їх учасників. Ще однією важливою складовою паломнічеськіх програм є добродійна діяльність. Практично всі паломнічеськіє служби перед відвідинами монастирів дізнаються про їх конкретні потреби. Ця інформація повідомляється паломникам. Займається збором допомоги і сама служба. Приїжджавши в монастир, паломники привозять туди необхідні речі і продукти, роблять грошові пожертвування. Для багатьох обителей, що відроджуються, така підтримка, тим більше здійснювана на регулярній основі, виявляється дуже істотною. У індуїзмі, православ'ї і католицизмі, інших конфесіях одержали розвиток піші паломництва, особливо по вже існуючих маршрутах. Люди відправляються в паломництва, коли їм недостатньо ритуальних дій в місцях звичайного середовища їх мешкання. Вони їдуть або йдуть в святі місця, більш значущі для них Організатори паломнічеськіх турів повинні зважати на специфіку подібних поїздок і відповідним чином планувати час, розумно поєднуючи екскурсію і участь паломників в богослужінні. В той же час вже на стадії комплектування групи слід враховувати інтереси людей, інформувати їх про специфіку туру, ризикуючи інакше створити в одній тургруппе конфлікт людей, що приїхали в одне місце, але переслідуючих різні цілі. Часто невиправдано вважаючи, що паломництво переслідує тільки релігійні цілі, повністю виключають путню інформацію і екскурсії. Це серйозно обідняє саме паломництво як подорож до святого місця, дотик до історичного минулого, християнської культури і традицій благочестя. При організації паломнічеськіх турів слід враховувати інтелектуальні і вікові особливості, емоційний стан учасників поїздки, випадки збігу паломнічеського туру з днями релігійних свят. Важливе, а іноді і що визначає значення для організації релігійно-екскурсійного туризму має взаємодію з єпархіальними управами, благочинними округами, настоятелями монастирів. При організації паломництва це один з ключових моментів. За географічною ознакою паломнічеськіє поїздки можна підрозділити на три напрями: монастирі і святині Росії, ближнього зарубіжжя (головним чином, України і Криму) і далекого зарубіжжя (святині Болгарії, Греції - в першу чергу, гори Афон, Італії - потужності Миколу Мір Лікийського, Ізраїлю). Паломнічеськіє поїздки по Росії також можна умовно розбити на одноденні, 2-3-денні і тривалі. "Ближні", наприклад, для Москви - це монастирі міста, місця, пов'язані з перебуванням царської сім'ї, а також монастирі Підмосков'я (Троїце-Сергиева лавра, Іосифо-Волоцкий монастир, Висоцкий монастир в Серпухове, Давидова пустель і ін.). Вельми популярні у паломників 2-3-денні поїздки в монастирі: в першу чергу в Оптіну пустель, до потужностей Серафима Саровського в Серафімо-Дівєєвській монастир, в Нілову пустель на озері Селігер, в Пськово-печорській монастир. Поїздки в монастирі Болгарії (Рільській, Роженській монастирі, монастир Аладжа і ін.) носять по перевазі індивідуальний характер. На болгарському напрямі, це пов'язано з тим, що групу на 9-денну поїздку по Болгарії (з відвідинами Стамбулу і Трої) можна зібрати лише напередодні пасхальних святкувань. Паломництва до Італії, в Барі (приурочені звичайно до "Николи Весняному" і "Николі Зимовому" - 22 травня і 19 грудня) пропонуються в автобусному варіанті. При практичній організації поїздок паломників-мусульман для участі в хаджі або умре слід враховувати наступне. Кожна країна миру, де існують організовані общини мусульман, має свою квоту на участь в хаджі. Таку квоту мають не тільки країни, в яких мусульмани складають більшість, але і інші, наприклад, Німеччина, Росія. Тому кожна країна зможе відправити лише певну кількість паломників. Причиною впорядкування (по суті - обмеження) числа учасників хаджу є обмеженість пропускної спроможності мекки. Уряд Саудівської Аравії також прагне не допустити розростання міста і збільшення числа його жителів. У мечетях вивішуються оголошення про майбутню поїздку. При мечетях перед хаджем проводяться заняття, на яких паломникам пояснюють правила і особливості організації майбутньої поїздки: що можна, а що не можна брати з собою, розповідають про закони Саудівської Аравії, про те, як проходить хадж. Саудівська Аравія прагне надати допомогу в участі в хаджі для тих, що мають потребу. У Росії 20 - 30 % поїздок на хадж - безкоштовні. Гроші беруться із спеціального фонду, при цьому вважається, що король Саудівської Аравії запрошує до себе в гості людей, що їдуть безкоштовно. Поїздка на хадж не повинна проходити за рахунок інших людей або організацій. У Росії безкоштовні поїздки розподіляються таким чином. Існують добродійні фонди, що працюють з мусульманськими общинами і розподіляючі ці поїздки. Наприклад, в мусульманському духовному учбовому закладі можуть запропонувати таку безкоштовну поїздку студентам, які добре вчаться, як заохочення. Російські туристи відправляються в паломнічеськіє і екскурсійні поїздки в країни Сходу. У них викликає інтерес духовна, культурна і релігійна спадщина Індії, Тибету, непалу, Шрі-Ланки, Китаю і т.д. У Індії, непалі і Тибеті життя дуже релігійне, тому багато поїздок обов'язково матимуть релігійну складову. Росте число росіян, так само як і вихідців із західних країн, духовних вчителів, що є послідовниками, різних шкіл і напрямів, відвідувачами семінарів і тренінгів, направлених на духовний розвиток і самопізнання людини. Це йога, цигун, різні медитативні практики і школи і т.д. Більшість туристів відправляються в поїздки, організовані ними самими без посередництва турфірм. Такі туристи відправляються в самостійну поїздку часто на декілька місяців з досить тривалим перебуванням в одному або декількох монастирях, ашрамах і т.д. Часто в їх програмі відбуваються спонтанні зміни, коли на місці міняються плани, і це впливає на маршрут поїздки і тривалість перебування в тих або інших місцях. Якщо такі туристи відправилися в поїздку за допомогою російської туристської фірми, то вона подає їм підтримку під час їх перебування в Індії і допомагає долати труднощі і вирішувати проблеми, якщо вони виникають. Туризм до Тибету у будь-якому випадку має сильну релігійну складову, навіть якщо цілі туристських прібитій не є релігійними. Річ у тому, що в Тибеті релігійність пронизує всі сторони життя людей. Сакральними є всі свята, а також звичаї людей. Слід відразу відзначити, що поїздки до Тибету і непалу досить дороги. Їх роблять такими перельоти з Делі в Катманду і назад, з Катманду до Лхасу і назад, оренда джипів в Тибеті. Стрімкому розвитку паломнічеського туризму в нашій країні сприяє наявність безлічі православних святинь, низька вартість таких програм і, зрозуміло, потреба сучасної людини в духовній підтримці. Відроджувана традиція паломництва до туризму як такому має достатньо непряме відношення. Швидше, виниклий попит породив пропозицію. Більшість туркомпаній реалізують якийсь атракціон під назвою паломнічеській туризм. Служби при храмах, навпаки, прагнуть зробити поїздки якомога дешевшими, доступнішими для немолодих і малозабезпечених віруючих. Діяльність цих служб правильніше назвати місіонерською, оскільки група паломників надає посильну допомогу відвідуваному храму або монастирю - привозить в глибинку православну літературу, допомагає в реконструкції храмів і впорядкуванні території. На питання, чи є проблеми, наприклад, з приймаючою стороною (конкуренція і інше) співробітники здивовано посміхаються. До того, що не зуміли набрати інший раз покладене число в групі, відносяться філософськи: означає, Богу не було бажане. На рекламні кампанії грошей не знаходять. Більшість паломників - люди літнього і середнього віку. Рідше - молодь і діти Потрібно сказати, що паломництво, поклоніння святиням - це значуща складова повноцінного церковного життя, тому його відродження і організація є найважливішою загальноцерковною справою. І цю справу потрібно розвивати, враховуючи з одного боку тисячолітню паломнічеськую традицію Церкви, а з іншого боку - сучасну практику організації туризму, що склалася.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-08-01; просмотров: 525; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.147.73.117 (0.008 с.) |