Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Тема 6. Заняття 2: Українська культура кінця ХVІІІ-ХІХ століття.Содержание книги
Похожие статьи вашей тематики
Поиск на нашем сайте
План 1. Суспільно-політичні умови розвитку культури на Україні наприкінці ХVІІІ – ХІХ ст. 2. Український живопис та архітектура ХІХ століття. 3. Розвиток української класичної літератури в ХІХ ст. 4. Розвиток освіти в Україні наприкінці ХVІІІ – ХІХ ст. 5. Українська музика та театр в ХІХ столітті. Теми рефератів: 1. «Енеїда» І.Котляревського – пам’ятка української літератури 2. Особливості розвитку романтизму в Україні. Тести 1. Хто був автором збірок „Малоросійські пісні” та „ Українські народні пісні”? а)М.Максимович б) Г. Калиновський в) В. Антонович г) М. Цертелєв
2. Хто був директором Полтавського театру на початку 19 століття? а)І.Котляревський б) Г.Квітка-Основ”яненко в) М.Щепкін г) М. Старицький
3. Назівть авторів проекту пам’ятника князю Володимиру Великому у Києві а) А. Меленський і О. Беретті б) І. Мартос в) В.Демут-Малиновський і К.Тон
4. Встановіть відповідність між автором та його твором а)Д. Бантиш-Каменський а)Збірка джерел до історії України б)О. Рігельман б)Короткий опис Малоросії з 1734 до 1776р. в)В.Рубан в)Короткий літопис Малої Росії з 1506 до 1770 р. г)О.Безбородько г) Летопісне повіствування про Малу Росію д)А.Чепа 5) Історія Малої Росії
5. Назвіть автора „Грамматики малорусского наречия” а)О. Павловський б) М. Потебня в)І. Нечуй-Левицький
6. В склад якої держави увійшла Східна Галичина після першого поділу Польщі? а) Росії б) Прусії в) Австрії
7. Автор першої української національної опери “Запорожець за Дунаєм”: а) С. Гулак-Артемовський; б) М. Лисенко; г) П. Чайковський.
8. Першим президентом Української Академії наук був: а) М. Грушевський; б) П. Скоропадський; в) В. Вернадський; г) В. Голубович. Запитання для самоконтролю 1.Як розвиток науки і техніки вплинув на мистецькі пошуки кінця XIX - початку XX ст.? 2. Що означає поняття "національно-культурне відродження України"? 3. Роль Т. Г. Шевченка у становленні української та світової культури. 4. Назвіть головні осередки національно-культурного відродження в Україні у XIX - початку XX ст. та їх провідних діячів. 5. У чому особливості розвитку художньої культури в Україні другої половини XIX - початку XX ст.? Література Основна: 2, 4, 5, 6, 9, 14, 15, 17, 19, 21, 26 Додаткова: 28, 33, 50, 59, 76, 71, 79
Методичні рекомендації студентам для підготовки семінарського заняття При підготовці цієї теми необхідно звернути увагу на те, що з кінця XVIII ст. українські землі перебували у складі Російської та Австрійської імперій. Важливо усвідомити, що для культурного розвитку України ХІХ ст. характерним є створення вищих навчальних закладів. У січні 1805 р. з ініціативи В.Н.Каразіна було створено Харківський університет, У 1820 р. у Ніжині засновано гімназію вищих наук; у 1834 р. відкрито Київський університет Св. Володимира. Першим його ректором став М.О. Максимович. Необхідно виокремити три основні суспільні течії, які були в цей період, а також зафіксувати, що в умовах посилення асиміляторських дій проти України частина її інтелігенції сприяла українському національно-культурному відродженню, під яким розуміла усвідомлення національної ідентичності, а народ - як діяльну особу історії та сучасного світу. Українське національне відродження виникло, як антитеза тяжкому політичному і соціально-економічному становищу та культурному занепаду. Тема 7. Заняття 2: Українська культура ХХ століття. План 1. Національно-культурне піднесення років в Україні в 20-ті рр. ХХст. 2. Література та театр на тлі національних та соціальних реалій. 3. Український мистецький авангард та його доля. 4. Українська культурна парадигма другої половини ХХ століття. Теми рефератів: 1. Феномен «розстріляного Відродження» 2. Творча спадщина “шістдесятників“. 3. Дисидентський рух та його внесок у розвиток української нації та державності. 4. Вплив радянського тоталітаризму на українську культуру Тести 1. В літературі України на початку ХХ ст. з’явилась така течія: а) футуризм; б) неоромантизм; в) сентименталізм; г) класицизм.
2. В архітектурі другої половини 40-х років ХХ ст. виник стиль, що отримав назву: а) українське бароко; б) національне бароко; в) радянське бароко; г) сталінське бароко.33
3. До об’єднання “шістдесятників” з українських письменників входив: а) М. Рильський; б) Л. Костенко; в) В. Сосюра; г) М. Хвильовий.
5. Освіта — це: а) знання; б) навчання; в) виховання; г) рівень духовного розвитку особистості.
5. Вираз “Мистецтво створюють митці і публіка” належить: а) Б. Астаф’єву; б) А. Луначарському; в) Б. Яворському; г) Г. Кречмару
Запитання для самоконтролю 1.Які взаємозв’язки української культури з авангардним пошуком у світі мистецтва? 2.У чому виявилась національна своєрідність української культури зазначеного періоду? 3.Які фактори (соціальні, національні) зумовили український культурний ренесанс? 4.Простежте зв’язок між політикою українізації і станом освіти у 1920-ті роки. 5.Якою була доля українських університетів у перше пореволюційне десятиріччя? 6.Основні літературні течії 1920-х років в Україні та їх представники. 7.Які новаторські риси характерні для театру “Березіль”? 8.Основні риси розвитку української культури у другій половині ХХ століття. 9. Які здобутки і втрати української культури в другій половині ХХ століття? 10. Дайте характеристику новій соціально-культурній ситуації в період так званої перебудови, її специфічним особливостям.
Література Основна: 4, 5, 8, 12, 13, 14, 22, 23, 24 Додаткова: 40, 48, 51, 52, 54, 61, 63, 69, 86 Методичні рекомендації студентам для підготовки семінарського заняття Треба усвідомити, що ХХ століття для України стало часом великих випробувань, важливих суспільно-політичних подій, що часто призводили до знищення засад національно-культурного буття, були згубними для діячів культури та не сприяли збереженню культурних цінностей. Необхідно зробити висновок, що незважаючи на складні катаклізми, українська культура продовжувала плідно розвиватися. Необхідно звернути особливу увагу на вивчення цієї теми, так як цей період в історії української культури є насиченим, багатим на культурні феномени та події, на втрати та здобутки. Треба зафіксувати, що великої шкоди українській культурі завдали політично цілеспрямовані утиски рідної мови, звуження сфери її впливу, декларовані ідеї дружби народів, злиття націй і мов. На рівень головної небезпеки соціалістичного розвитку в Україні було штучно піднесено привид українського буржуазного націоналізму. Розмитість, нечіткість критеріїв для означення цього явища робило можливим довільне його трактування, створювало ґрунт для ідеологічних звинувачень і політичних переслідувань. Тема 8. Заняття 2: Розвиток української культури в умовах незалежності. 1. Формування нової соціокультурної дійсності в умовах незалежності. 2. Розвиток освіти та науки в період розбудови державності (Болонський процес). 3. Розвиток української літератури в контексті мовної політики. 4. Актуалізація збереження та відродження національної спадщини в умовах незалежності. Теми рефератів 1. Українська постмодерна література. 2. Сучасні мистецькі течії в Україні. 3. Творчість Л.Костенко. 4. Творчість М.Матіос. Тести: 1. Незалежність України була проголошена: а) 24 липня 1992 року б) 24 серпня 1991 року в) 28 червня 1996 року
2. В розвитку української культури періоду Незалежності домінують: а)соціалістичні тенденції б)націоналістичні тенденції в) глобалізацій ні тенденції
3. Ситуація «культурного шоку» це: а) усвідомлення людиною шокового стану б) зіткнення двох або більше культурних систем на рівні індивідуальної чи суспільної свідомості в) занедбання розвитку мистецтва
4. Період Незалежності характеризується: а) демократизацією культурного життя б) посиленням впливу держави на культурне життя в) занедбанням культурного життя
5. Визначальна тенденція розвитку української культури в період Незалежності: а) нав’язування власних культурних цінностей іншим культурам б) прийняття глобалізацій них цінностей в) розвиток власних культурних цінностей на основі діалогу культур Запитання для самоконтролю 1. Назвіть головні напрями культурної політики в роки незалежності. 2. Назвіть основних представників української культури в діаспорі. У чому полягала їх роль у збереженні національної культури? Наведіть приклади. 3. Поясніть вислів: "Сила нації - в силі її культури!" 4. Визначте основні риси нової соціально-культурної ситуації в Україні в сучасних умовах. 5.Які перспективи розвитку української культури в сучасних умовах? 6.Що свідчить про зростання національної культурної самосвідомості і які її основні фактори? 7.Які перспективи цивілізаційного розвитку України? Дайте прогностичну оцінку з точки зору геополітичної ситуації Схід – Захід.
Література Основна: [4, 5, 8, 12, 13, 14, 22, 23] Додаткова: [39, 49, 53, 65, 68, 69, 70, 71, 72, 85]
Методичні рекомендації студентам для підготовки семінарського заняття Необхідно виходити з того, що кожна нова епоха переосмислює обрії і зміст української культури в обширах великого історичного часу. Зміна історичних її меж особливо інтенсивно відбувається тепер, в умовах нового періоду державотворення. Новий соціальний і культурний контекст впливає не тільки на характер змін в культурі сучасній, але й на оновлення, почасти і відродження значних сфер культури минулого часу, які набувають в умовах посилення національної самоідентифікації нового структурування, а сама українська культура в цілому — нових соціально-цінних і громадянських орієнтирів. Якщо творчий злет української культури був підготовлений національними процесами кінця XIX — початку (10-ті роки) XX ст., то зміни в сучасній українській культурі (особливо в художній сфері) спираються на перервану культурно-модерністську традицію 20-х років (вона і розвивалася, якщо не в радянській Україні, то за кордоном) і демократизаційно-оновлюючу громадянську традицію 60-х років як гілку альтернативної, національно спрямованої культури (Є. Сверстюк, І. Світличний, І. Дзюба та інші). Важливо прослідкувати плідність і перспективність спадкоємності тих перетворень і тенденцій, які стимулюють розвиток української культури сьогодні. До них в першу чергу слід віднести напрямки, що були спрямовані на демократичне оновлення суспільства (шляхом зняття тиску тоталітаризму) та розвиток і збереження забутих або свідомо зневажених національних цінностей. МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ Процес навчання у своїй основі спирається на самостійну роботу студентів, що є основним засобом оволодіння навчальним матеріалом. До змісту самостійної роботи студента входять: · опрацювання теоретичних засад навчальної дисципліни, прослуханого лекційного матеріалу; · вивчення окремих тем і питань, що призначені для самостійного опрацювання; · підготовка до виступів на семінарському занятті; · виконання індивідуального навчально-дослідного завдання; · систематика вивченого матеріалу курсу перед заліком. Основою самостійної роботи є вивчення рекомендованої навчальною програмою літератури. При цьому необхідно зрозуміти і запам’ятати не текст взагалі, а головне, найбільш істотне, передусім визначення, категорії і узагальнюючі висновки. Практика роботи з літературою показує, що не можна повністю покладатися на власну пам’ять. Необхідно обов’язково робити записи прочитаного тексту. Існують такі випробувані форми записів: · План · Тези · Виписки · Конспект План ‑ це схематично записана сукупність стислих думок, найбільш стисла форма запису. Тези ‑ це сформульовані своїми словами думки автора. Тези можуть складатися у вигляді відповідей на питання плану. Виписки ‑ це дослівні, документально точні виписки з тексту. Дана форма зручна для збору матеріалу з будь-якої проблеми з різних джерел. Виписки робляться у вигляді цитат, цікавих фактів, вдалих формулювань. Конспект ‑ це самостійний, логічно зв’язаний запис, який поєднує план, виписки, тези. Складання конспекту ‑ справа творча, головне в ній відтворення основних положень документа, який вивчається, своїми словами з дослівною випискою тільки висновків, узагальнень, теоретичних формулювань. Для успішної самостійної роботи студента велике значення має знання основ бібліографії. Студенти нерідко зазнають ускладнень у підборі матеріалу для рефератів, цільових виступів на семінарських заняттях. Дуже часто витрачається маса часу на пошуки необхідної літератури, нерідко вибір зупиняється на другорядних, близьких до теми роботах. Щоб уникнути даної ситуації, необхідно знати шляхи швидкого пошуку потрібних праць. Для цього слід мати уявлення про каталоги і картотеки. Каталоги розкривають наявні в бібліотеці книжкові фонди. Каталоги, що носять довідково-рекомендаційний характер, представлені у вигляді алфавітного, предметного і систематичного каталогів. Системний каталог надає найбільш широкі можливості для підбору літератури. Предметний каталог складається у відповідності зі змістом книг, але книги в ньому представлені не в логічному, а в алфавітному порядку питань, про які йдеться у творах. Цим він подібний до енциклопедичного словника і служить доповненням до системного каталогу. В алфавітних каталогах публікації розташовані в алфавітному порядку за прізвищами авторів або за назвами творів, якщо автор в них не вказаний. Картотеки ведуться в навчальних бібліотеках з кожної навчальної дисципліни. Для опрацювання тем модуля самостійної роботи на які планується 3 години достатньо звернутися до підручників та навчальних посібників, що даються у списку рекомендованої літератури. Теми, на які планується 4 години, потребують пошуку додаткової літератури. Основним способом виконання самостійної роботи є конспектування в окремий зошит, приблизний обсяг 4 – 8 стор. на тему залежно від її складності та важливості. Перш ніж конспектувати слід уважно прочитати матеріал, визначити ключові моменти теми, скласти план викладу матеріалу у конспекті. Варто продумати як можна використати опрацьований матеріал на семінарських заняттях. Форма контролю отриманих знань – опитування на семінарських заняттях та підсумкова контрольна робота. Тема 1. «Сутність культури як цілісної системи. Функції культури» -4 год. Розглядаючи будь-яку культуру як цілісну систему необхідно підкреслити, що вона – поза біологічна, тобто завжди є творінням людини, а не природне явище. Культура є акумулятором суспільно значимого досвіду, накопиченого народами в процесі історичного розвитку, у цьому змісті культура завжди пов’язана з ціле покладанням, тобто зі створенням визначених суспільно значимих цілей і з прагненням досягнення цих цілей. Особливістю функціонування культури є те, що будь-який факт культури завжди являє єдність матеріального й ідеального, буття і відношення, об’єктивного оіснування та його ідеального осмислення. Контрольні запитання: 1.Як змінювалися підходи до визначення поняття "культура"? 2. Чим відрізняються філософський, соціологічний та антропологічний підходи до визначення поняття "культура"? 3. Які є основні структурні елементи культури? 4. У чому полягає сутність основних функцій культури? У яких формах культури виявляється кожна з них? Тема 2.“Християнізація Київської Русі та її значення для розвитку української культури” – 3 год. Тема є важливою з точки зору визначення факторів формування української культури, її національної самобутності. Прийняття християнства від Візантії у 988 році Володимиром Великим зумовило православний характер української духовності, а відтак і домінування візантійсько-православної традиції в розвитку усіх напрямків духовної культури України: храмового будівництва, іконопису, музичного і театрального мистецтва, образотворчого мистецтва, літератури, філософії тощо. Контрольні запитання: 1. Як пояснює літопис 1113 року вибір християнської віри Володимиром Хрестителем із Візантії? 2. Як вплинуло християнство на світогляд східних слов’ян, які до його прийняття були язичниками? 3. Яка принципова різниця між язичництвом та християнським віровченням? 4. Як позначилося прийняття християнства на розвитку архітектури та інших видах мистецтва Київської Русі? 5. Яку роль відіграла християнізація України-Русі у наближенні українського народу до західноєвропейської цивілізації? 6. Чи можна погодитися із тими дослідниками, які вважають що прийняття християнства східними слов’янами у його православно-візантійській формі було трагічним вибором Володимира і що краще було приймати його у римсько-католицькому варіанті? 7. Яку роль відіграють християнські церкви в розвитку культури сучасної України?
Тема 3. “Культура Візантії як джерело формування української культури”. – 3 год. Значення цієї теми є непересічним з огляду на складність цивілізаційного вибору України в геополітичній системі Схід – Захід, а також у наших взаємовідносинах з Росією, як найбільш потужним в політичному відношенні сусідом, що є православним за віросповіданням. При розробці теми необхідно звернути увагу на той факт, що після розпаду Римської імперії у V столітті, центром культурного життя східної її частини стає Константинополь. Культура Візантії проіснувала близько тисячі років, а її досягнення в різних видах мистецтва були такими,що її столицю називали Царгородом, або “майстернею вишуканої краси”. Культура Візантії стала джерелом розвитку різних напрямів мистецтва також для західноєвропейських країн і вплинула на становлення Ренесансу. Контрольні запитання: 1. Що означає “візантизм” в трактуванні західників і слов’янофілів? Чому західні історики і культурологи надають йому негативного забарвлення? 2. Які наслідки для нашої культури мала концепція “Третього Риму”, висловлена російським ієрархом православної церкви Філофеєм невдовзі після захоплення Константинополя турками-мусульманами у 1453 році? 3. Як позначився культурний та політичний зв’язок Київської Русі з Візантією на цивілізаційному виборі Росії та України? 4. Хто із вітчизняних культурологів та істориків давав позитивні оцінки візантійсько-православному впливові на характер української культури? Які для цього є підстави? 5. В чому виражається вплив візантійської культури на культуру Західної Європи?
Тема 4. “Братський рух в Україні та його значення для збереження культурної ідентичності українського народу”. – 3 год. Становлення і творення культури тісно пов’язане з необхідністю збереження досягнутого рівня, національної специфіки та окремих її надбань. В історії розвитку української культури неодноразово поставала проблема збереження її національної ідентичності, можливості її поглинення (асиміляції) культурами більш потужними сусідами. Така ситуація зокрема виникла у період перебування України в складі Полько-Литовської держави та Речі Посполитої, коли виникла загроза втрати своєї православної церкви та окатоличення православного українського народу. З огляду на необхідність збереження релігійної, а відтак і культурної ідентичності, почали діяти братські рухи, які прагнули компенсувати бездіяльність православної церкви, яка переживала глибоку кризу через різні причини. Характерною особливістю діяльності братств була висока громадянська і національна свідомість їх учасників, меценатство, широка просвітницька робота серед найширших верств населення, утворення притулків для вбогих громадян. При вивченні теми звернути увагу на те, що братства спочатку виникали на західних землях України, а згодом утворювалися і в центральній Україні. Контрольні запитання: 1. Які основні напрямки діяльності братств в Україні? 2. Яку роль відігравала просвітницько-освітянська робота братств? 3. Які процеси в релігійно-культурному житті відбувалися у той час в Західній Європі? Як вони відбивалися на духовній атмосфері України? 4. Який характер мала літературна діяльність братств? В чому специфіка першої та другої хвилі полемічної літератури? 5. Які видатні діячі української культури виховувались і загартовувались в діяльності братських рухів?
Тема 5. “Культурно-просвітницька діяльність Києво-Могилянської академії”. – 3 год. Важливим підгрунтям розвитку національної культури є діяльність культурно-освітянських осередків. Виникнення закладів вищої освіти в Україні було відносно пізнім. Якщо на заході Європи університети починають виникати в ХІ – ХІІІ століттях, то в Україні першими навчальними закладами вищого типу є Острозька академія та Києво-Могилянська академія, початок і розквіт діяльності яких припадає на ХVІ – ХVІІІ ст. Вони відіграли надзвичайно велику роль в розвитку вищої освіти в Україні та Росії, адже їх діяльність будувалась за кращими зразками західноєвропейської освіти та враховувала традиції вітчизняної науки. Контрольні запитання: 1. Яким чином була заснована Києво-Могилянська академія, хто з діячів української культури посприяв цьому? 2. Які дисципліни і за яким принципом читалися в цьому навчальному закладі? 3. Кого з видатних діячів української культури виховала академія? 4. Який внесок зробив Петро Могила в розвиток вищої освіти в Україні? 5. Який внесок відомих професорів Києво-Могилянської академії в утвердженні традицій вітчизняної освіти та науки?
Тема 6. “Діяльність Кирило-Мефодієвського братства та її значення для культурної ідентифікації українського народу”. – 3 год. ХІХ століття є особливим в історії українського народу з точки зору національного та культурного його самовизначення. Середину цього століття інколи називають “весною народів”, або періодом національного пробудження європейських країн. Не обминули ці процеси й Україну. Росія намагалася всіляко асимілювати українську культуру. відповідь на таку політику царського уряду в Києві 1846 року було засновано таємне Кирило-Мефодієвське братство, до складу якого входили високоосвічені і національно свідомі громадяни, серед яких були й Пантелеймон Куліш, Микола Костомаров, Тарас Шевченко. Основні ідеї братства були викладені в “Книзі буття українського народу”, “Статуті слов’янського товариства св. Кирила та Мефодія”, у відозвах “До братів-українців”, “До братів росіян”, “До братів-поляків”, а також в історичних працях М. Костомарова та П. Куліша. У березні 1847 р. член братства О. Петров (студент Київського університету) доніс царській охранці про його діяльність і вона була заборонена. Контрольні запитання: 1. Охарактеризуйте духовну та політичну атмосферу в Україні в період заснування Кирило-Мефодієвського братства. 3. Яке місце в сім’ї слов’янських народів відводили члени братства Україні? 4. Чому царський уряд заборонив діяльність Кирило-Мефодієвського браства, а найбільш активних його учасників було заарештовано? 5. Яку роль відіграв Т.Г. Шевченко в діяльності братства? Яка була його подальша доля?
Тема 7. “Історія культурних взаємовідносин і взаємовпливів України та Росії”. – 4 год. В розвитку української культури важливу роль відіграли політичні та культурні взаємозв’язки з сусідніми країнами. Після захоплення Візантії турками, почала зростати політична вага Росії, яка проголосила себе її наступницею у захисті православної віри. В історії взаємовідносин Росії та України немає одностайної думки. Заважають різного роду упередження, причому як з боку тих дослідників, які стоять на позиціях Москвоцентризу, так і тих, хто дотримується принципу Києвоцентризму. Тривалі взаємозв’язки двох слов’янських православних народів призводили до взаємозбагачення, взаємообміну культурними цінностями, хоча в політиці була асиміляційна політика царського уряду В розробці теми важливо спиратись на принципи наукового об’єктивного аналізу, гердерівської ідеї рівноцінності всіх національних культур, історизму тощо. Контрольні запитання: 1. Як в цілому можна оцінити взаємовідносини України та Росії в сфері культури починаючи з ХV ст.? 2. Як вплинула культура українського народу на розвиток окремих напрямків російської культури? 3. Якою була мовна політика царського уряду стосовно України? 4. Які історичні факти підтверджують позитивний вплив української культури на культуру російського народу? 5. Чи правомірно говорити про досягнення української культури в радянський період, чи лише про втрати?
Тема 8. “Ситуація культурного шоку в сучасній українській культурі ”. – 3 год. Нині у справі самоідентифікації перед Україною стоїть надзвичайно важливе завдання подолання «культурного шоку», що пов’язане із захисною реакцією механізмів культури на процеси стрімкої та глибокої зміни координат українського суспільства. Феномен культурного шоку робить наріжним каменем культурної політики формування і утвердження нового суспільного ідеалу. В рамках стратегічного вибору України – створення демократичного суспільства європейського стандарту – складовими її суспільного ідеалу мають виступати державна самостійність, громадянське суспільство, внутрішньополітична стабільність, всебічний розвиток творчого потенціалу. Водночас збереження і безпечний розвиток української культури можливий за умови взаємодії з культурами європейської та російської спільнот, а також відкритість з боку інших культур. Контрольні запитання: 1. Що таке ситуація «культурного шоку»? 2. Які основні культурні системи впливають на розвиток сучасної української культури? 3. В чому полягає загроза ситуації «культурного шоку»? 4. Яким чином здійснюється діалог культур в ситуації «культурного шоку»?
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-06-19; просмотров: 541; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.226.93.104 (0.018 с.) |