ТОП 10:

Бастер Кітон в контексті сміхової культури ХХ сторіччя.



Бастер Кітон в контексті сміхової культури ХХ сторіччя.

1. Еволюція сміхової культури в контексті розвитку цивілізації.

2. Трюкова комедія початку ХХ сторіччя та культурна амбівалентність сміху.

3. Кінематографічний образ Бастера Кітона: традиції та новаторство.

Література: 27, 37, 40, 41, 58, 63, 69,75, 76, 77, 78, 79, 87

Модульна контрольна робота №1

І. Теоретичне завдання - надати повну письмову відповідь на наступні запитання.

  1. Характеристика творчості братів Люм’єрів.
  2. Творчість Ж. Мельєса.
  3. Європейське кіно 1909-1918 років. Загальна характеристика.
  4. Загальна характеристика творчості Д.-У.Гріффіта.
  5. Творчість Ч.Чапліна. Загальна характеристика.
  6. Е.фон Штрогейм. Основні етапи життя і творчості.
  7. Українське кіно початку ХХ сторіччя.
  8. Творчі надбання російського дореволюційного кіно.
  9. Творчій шлях В.Старевича.
  10. Р.Флаерті та світове документальне кіно.
  11. Творчість Г. Ллойда.
  12. Фільми Я.Протазанова.
  13. Життя і творчість А.Федецького
  14. Творчість В.Гардіна.
  15. Загальна характеристика творчості Б.Кітона.

 

Семінарське заняття № 2:

Німецький експресіонізм як авангардна течія кіно 1920-х років.

1. Соціокультурні передумови виникнення експресіонізму в німецькому мистецтві.

2. «Кабінет доктора Калігарі» - класичний зразок кіноекспресіонізму.

3. Вплив експресіоністичного стилю на фільми сучасних режисерів.

Література: 5, 37, 40, 43, 63, 75, 76, 78, 79

Модульна контрольна робота №2

І. Теоретичне завдання - надати повну письмову відповідь на наступні запитання.

1. Французький кіноавангард. Загальна характеристика.

2. Характеристика творчості Л.Бунюеля.

3. Особливості німецького експресіонізму

4. Творчій внесок Ф.Мурнау в кіно.

5. Загальна характеристика творчості І.Кавалерідзе

6. Творчість О.Довженка. Загальна характеристика

7. Творчість С.Ейзенштейна. Загальна характеристика.

8. Особливості кіностилю 1920-х років.

9. Робота Л.Курбаса в кіно.

10. Особливості стилю В.Пудовкіна.

11. Творчі пошуки Д.Вертова.

12. Особливості стилю Б.Барнета

13. Л.Кулешов – режисер та теоретик кіно.

14. Мистецькі відкриття фільму «Страсті Жанни Д’Арк».

15. Фільми А.Роома.

 

 

«Історія кіно і телебачення». 3 курс, 5 семестр.

Семінарське заняття № 4:

Орсон Уеллс та його фільм «Громадянин Кейн».

1. Життєвий і творчій шлях О.Уеллса.

2. Мистецькі відкриття картини «Громадянин Кейн».

3. О.Уллес в контексті світового кіно другої половини ХХ сторіччя.

Література: 37, 40, 76, 78

Модульна контрольна робота №3

І. Теоретичне завдання - надати повну письмову відповідь на наступні запитання.

1. Творчість А.Хічкока.

2. Загальна характеристика творчості І.Савченка.

3. Народні комедії Г.Александрова та І.Пир'єва.

4. Творчість Д.Форда.

5. Радянське кіно 1930-х років. Загальна характеристика.

6. Художні відкриття фільму «Громадянин Кейн» О.Уеллса.

7. Поезія та проза в творчості Ж.Віго.

8. Загальна характеристика творчості Ж.Ренуара.

9. Вплив звуку на реформування системи виражальних засобів в кіно.

10. Еволюція мюзиклу в американському кіно.

11. Творчість Ж.Габена.

12. Загальна характеристика американського кіно 1930-х років.

13. Загальна характеристика творчості У.Діснея.

14. Фільми Л.Трауберга та Г.Козінцева.

15. «Поетичний реалізм» у французькому кіно 1930-х років.

Семінарське заняття № 5:

Неореалізм як метод дослідження реальності.

1. Передумови появи неореалізму.

  1. Художньо-стильові особливості неореалізму
  2. Вплив італійського неореалізму на світове кіномистецтво.

Література: 36, 37, 59, 63, 68, 75, 76, 78

Модульна контрольна робота №4

І. Теоретичне завдання - надати повну письмову відповідь на наступні запитання.

1. А.Куросава та його фільми.

2. Голівудська естетика у 1950-60-ті роки: особливості еволюції.

3. Документальні фільми О.Довженка.

4. Кінематограф Азії. Загальна характеристика.

5. Воєнна тема в радянському кіно повоєнного періоду.

6. Творчість Р.Росселіні.

7. Французьке кіно 1950-х років. Основні тенденції.

8. Творчість Я.Одзу.

9. Здобутки кінодокументалістики під час Другої світової війни.

10. Творчість В.Де Сіки.

11. Художні відкриття фільму «Летять журавлі».

12. Династія Капурів.

13. Загальна характеристика творчості С.Рея.

14. Творчість Ж.Кокто.

15. Радянське ігрове кіно 1941-1945 років.

 

 

ПИТАННЯ ДО ЗАЛІКУ

1.Характеристика творчості братів Люмєрів.

2.Творчість Ж. Мельєса.

3.Європейське кіно 1909-1918 років. Загальна характеристика.

4.Загальна характеристика творчості Д.-У.Гріффіта.

5.Творчість Ч.Чапліна. Загальна характеристика.

6. Е.фон Штрогейм. Основні етапи життя і творчості.

7.Українське кіно початку ХХ сторіччя.

8.Р.Флаерті та світове документальне кіно.

9.Творчість Г. Ллойда.

10.Життя і творчість А.Федецького

11.Загальна характеристика творчості Б.Кітона.

12Французький кіноавангард. Загальна характеристика.

13.Характеристика творчості Л.Бунюеля.

14.Особливості німецького експресіонізму

15.Творчій внесок Ф.Мурнау в кіно.

  1. Загальна характеристика творчості І.Кавалерідзе
  2. Творчість О.Довженка. Загальна характеристика
  3. Творчість С.Ейзенштейна. Загальна характеристика.
  4. Особливості кіностилю 1920-х років.
  5. Робота Л.Курбаса в кіно.
  6. Творчі пошуки Д.Вертова.
  7. Л.Кулешов – режисер та теоретик кіно.
  8. Мистецькі відкриття фільму «Страсті Жанни Д’Арк».
  9. Творчість А.Хічкока.
  10. Загальна характеристика творчості І.Савченка..
  11. Творчість Д.Форда.
  12. Основні досягнення радянського німого кіно.
  13. Художні відкриття фільму «Громадянин Кейн» О.Уеллса.
  14. Поезія та проза в творчості Ж.Віго.
  15. Загальна характеристика творчості Ж.Ренуара.
  16. Вплив звуку на реформування системи виражальних засобів в кіно.
  17. Еволюція мюзиклу в американському кіно.
  18. Загальна характеристика американського кіно 1930-х років.
  19. Загальна характеристика творчості У.Діснея.
  20. «Поетичний реалізм» у французькому кіно 1930-х років.
  21. А.Куросава та його фільми.
  22. Голівудська естетика у 1950-60-ті роки: особливості еволюції.
  23. Документальні фільми О.Довженка.
  24. Кінематограф Азії. Загальна характеристика.
  25. Воєнна тема в радянському кіно повоєнного періоду.
  26. Творчість Р.Росселіні.
  27. Французьке кіно 1950-х років. Основні тенденції.
  28. Здобутки кінодокументалістики під час Другої світової війни.
  29. Творчість В.Де Сіки.
  30. Художні відкриття фільму «Летять журавлі»..
  31. Творчість Ж.Кокто.

«Історія кіно і телебачення». 3 курс, 6 семестр.

 

Семінарське заняття № 7:

«Нова хвиля» та її екранні варіанти.

1. Що таке «нова хвиля»?

2. А.Базен – ідеолог «нової хвилі».

3. Фільми Ф.Трюффо та Ж.-Л.Годара.

4. Вплив «нової хвилі» на подальший розвиток кіно.

Література: 6, 21, 26, 37, 60, 63,75, 78,

 

Семінарське заняття № 8:

Італійський кінематограф 1950-60-х в загальноєвропейському кінопроцесі.

1. Від неореалізму до філософських питань буття.

2. Еволюція стилю М.Антоніоні, Ф.Фелліні, Л.Вісконті, П.П.Пазоліні.

3. Вплив італійського кіно на розвиток кіномови.

Література: 4, 37, 63, 68, 75, 78, 82

Модульна контрольна робота №5

І. Теоретичне завдання - надати повну письмову відповідь на наступні запитання.

  1. Французька «нова хвиля» в кіно.
  2. Творчість Ф.Трюффо.
  3. Художні відкриття Ф.Фелліні.
  4. Загальна характеристика світової анімації 1980-90-х років.
  5. Кіно Великої Британії 1950-60-х років. Кінематограф «розлючених».
  6. І.Бергман та його фільми.
  7. Етапи творчості Л.Вісконті.
  8. Кіно Польщі. Загальна характеристика.
  9. Кінематограф Чехії. Фільми В.Хітілової
  10. Творчість І.Менцеля.
  11. Фільми М.Формана.
  12. Еволюція стилю М.Янчо.
  13. П.П.Пазоліні та його фільми.
  14. Особливості стилю М.Антоніоні
  15. Загальна характеристика творчості Ж.-Л. Годара.

Семінарське заняття № 9:

Українське поетичне кіно: традиції та новаторство

  1. Збагачення естетики кіно у 1960-ті роки.
  2. «Тіні забутих предків» як мистецький маніфест.
  3. Вплив поетичної хвилі на сучасний розвиток українського кіно.

Література: 9, 11, 12, 22, 31, 32, 37, 47, 48, 63,72, 84

Модульна контрольна робота №6

І. Теоретичне завдання - надати повну письмову відповідь на наступні запитання.

1. Українська школа документального кіно.

2. Художні відкриття Ф.Соболєва.

3. Фільми К. Муратової.

4. Українська школа анімаційного кіно.

5. Українське поетичне кіно. Загальна характеристика.

6. Творчість С.Параджанова.

7. Українське кіно 1950-1960-х років. Загальна характеристика.

8. Українське кіно 1970-80-х років. Загальна характеристика.

9. Творчій доробок Л.Бикова.

10. Творчість Ю.Іллєнка.

11. Творчість Л.Осики.

12. І.Миколайчук – актор і режисер.

13. Загальна характеристика творчості Д.Черкаського.

14. Кіноестетика 1960- х років. Історія кольору та формату.

15. Фільми В.Дахна.

 

«Історія кіно і телебачення». 4 курс, 7 семестр.

Семінарське заняття № 10:

Література: 3, 18, 19, 27, 37, 51, 54, 56, 74, 78, 84, 85, 86

 

Література: 37, 63, 64, 65, 72, 78

Семінарське заняття № 12:

Література: 7, 51, 52, 53, 70

 

ПИТАННЯ ДО ІСПИТУ

1. Синтетична природа кінематографу та його види. «Чарівний ліхтар» А. Кірхера.

2. Кінематографічна система Томаса Едісона. Перші фільми братів Люм’єрів.

3. Європейське кіно 1909-1918рр. – відкриття Жоржа Мельєс. «Брайтонська школа».

4. Американське кіно початку ХХ століття.

5. Значення творчісті Д.-У.Гріффіта для світового кінематографу.

6. Зародження жанру американської комедії, творчі пошуки (Мак Сеннет, Гарольд Ллойд).

7. Творчість Ч.Чапліна. Загальна характеристика.

8. Французький кіноавангард 1920-х років, періодизація, естетика. (Луїс Бунюель «Андалузькій пес»).

9. Експерименти у французькому кіно (Ман Рей, Абель Ганс, К.- Т. Дрейер та інші).

10. Особливості німецького експресіонізму 1920-х рокі (Роберт Віне, Фрідріх Мурнау, Франц Ланг).

11. Загальна характеристика творчості О.П. Довженка.

12. Особливості творчість О.Довженка 1920-1930-х років.

13. Особливості творчість О.Довженка 1940-1950-х років.

14. Основні досягнення радянського німого кіно (С.Ейзенштейн, В. Пудовкін та інші).

15. Роберт Флаерті та світове документальне кіно 1920-30-х рр.

16. Поява звуку в кіно, проблеми та творчі особливості.

17. Перші звукові фільми. Реформування системи виражальних засобів.

18. Голівуд 1930-40 – років. Фільми Джона Форда «Диліжанс» (1939), «Грона гніву» (1941).

19. Світове анімаційне кіно періоду становлення. Новаторство У.Діснея.

20. Творчість О.Уеллса. Творчі відкриття фільму «Громадянин Кейн».

21. Вербальна мова та мислення на екрані. Конвенціональні прийоми.

22. Французькій кінематограф 1930-х років. Імпресіонізм Жана Віго «Нуль за поведінку». Р.Клер «Під дахами Парижу».

23. Творчість Ж.Ренуара. Фільми «Велика ілюзія» та «Правила гри».

24. А.Хічкок - майстер «саспенсу», особливості творчого методу.

25. Кіномистецтво другої світової війни; проблематика, жанри, представники.

26. Загальна характеристика світового кіно повоєнного періоду (Уільямс Уайлер, Енді Уорхол, Жан Кокто та інші).

27. Італійський неореалізм. Особливості жанрово-стильової та світоглядної систем, вплив на світове кіно (Р.Росселліні, В.- Де Сики).

28. Кінематограф країн Азії. Творчість А. Куросави, К.Мідзогуті, Я.Одзу.

29. Французька «нова хвиля» в кіно. Творчість Ф.Трюффо, Ж.-Л.Годара, К.Шаброля та ін.

30. «Вільне кіно» Великої Британії; естетика, представники (Д.Клейтон, Т.Річардсон, Л. Андерсон).

31. Фільм М.Калатозова «Летять журавлі». Аналіз образної системи.

32. Історія кольору та формату у кінематографі.

33. Європейський кінематограф 1960-70-х років, естетика, творчі пошуки (пізня фільми Луїса Бунюеля, фільми Б. Бертолуччи, Р.- В. Фассбіндер).

34. Еволюція італійського кіно 1960 – 70-х років (М.Антоніоні, Л.Вісконті, П’єр - П. Пазолін).

35. Творчість Ф.Фелліні. Фільми «Дорога», «8 і ½» «Ночі Кабірії», «Солодке життя».

36. Кінематограф країн Східної Європи та творча «відлига» 1960-х (Анджей Вайда, Віра Хітілова, Міклош Янчо та інші).

37. Становлення українського кінематографу початку 20-го ст. (Альфред Федецький, Віра Холодна, Л.Курбас).

38. Українське кіно 1930-40-х рр. Творчість М.Донського, І Савченка, О.Довженка.

39. Історичне кіно Івана Кавалерідзе: «Штурмові ночі», «Коліївщина», «Прометей».

40. Феномен українського «поетичного кіно» (С. Параджанов, Ю. Іллєнко, Л. Осика).

41. Загальна характеристика творчість С.Параджанова.

42. Українська школа науково-популярного кіно. Відкриття Ф.Соболєва.

43. Фільми К. Муратової в контексті еволюції суспільства у 1960-90 –ті р.

44. Український кінематограф 1970-80-х років (Л.Биков, М.Мащенко, Р.Балаян, Т.Левчук та інші).

45. Кіноролі Ади Роговцевої у фільмах «Салют Маріє», «Приборкання вогню», «Вічний поклик» та інш.

46. Український кінематограф після 1990-х років, пробематика, жанри (Г.Кохан, Ю. Іллєнко, Б.Небієрідзе, Олег Бійма та інші).

47. Сучасний український кінематограф, естетична система та новаторство (О.Санін, Л. Кобильчук, О.Байрак, І. Кравчишин та інші).

48. Документальне кіно як явище у мистецтві, його види та жанри. Перша українська кінозйомка.

49. Дзиґа Вертов та його внесок у розвиток світового документального кіно.

50. Становлення українська школа анімації. Етапи розвитку та періоди занепаду. (В.Левандовський, С.Гуєцький Є. Горбач, І.Лазарчук).

51. Кращі анімаційні фільми від студії «Укркінохроніки». Режисери української анімації (Н.Василенко, А. Грачова, Д. Черкаський, В.Дахно).

52. Сучасний стан української анімації, представники (С.Коваль, Є.Сивоконь та інші).

53. Радянське кіно 1960-1970 років, проблематика, естетика, жанри (Л.Шепітько, М.Хуциєв, Р.Хамдамов, Г.Натансон та інші).

54. «Тихі драми» приватного життя у фільмах Динари Асанової («Ключ без права передачі», «Пацани» та інші).

55. Що таке авторське кіно? Пояснити на прикладі фільму В. Шукшина «Калина червона».

56. «Філософські монологи» А.Тарковського (фільми «Дзеркало», «Сталкер», «Андрій Рубльов» та інші).

57. Ексцентричні комедії Л.Гайдая та ліричної комедії Е.Рязанова у радянському кіно. Багатосерійні фільми Т.Ліознової та С.Говорухіна.

58. Особливості російського кінематографу 1991 – 2000-х років (П. Тодоровський, В.Абдрашитов, М.Михалков, О. Сокуров та інші). Тенденції розвитку.

59. Радянський та світовий дитячий кінематограф першої полов. ХХ-го ст. (фільми О.Птушка, О.Роу).

60. Особливості розвитку дитячого кінематографу другою полов. ХХ-го ст. Проблематика, естетика, жанри.

61. Світовий кінематограф 1970-1980-х р. (Ф.Коппола, С.Кубрик, М. Форман, Е.Кустуріца та інші).

62. Поняття «постмодернізму» у світовому кінематографі, естетика та проблематика (П. Грінуей, Девід Лінч, К.Тарантіно).

63. Еволюція сучасного світового кіно. Кліпова естетика та її специфіка.

64. Розвиток та становлення світового телебачення, творчі та технічні особливості.

65. Розвиток та становлення українського телебачення, модернізація технологій.

66. Сучасне українське телебачення, розвиток жанрово-стильової системи. Впровадження цифрового телебачення.

 

 

ТЕМИ КУРСОВОЇ РОБОТИ

1. Особливості стилю І.Бергмана

2. «Нова хвиля» у французькому кіно.

3. Особливості поетики фільму Ж.-Л. Годара «На останньому подиху».

4. Еволюція стилю М.Антоніоні.

5. С. Ейзенштейн в контексті культури 20-х років ХХ сторіччя.

6. Лев Кулешов і теорія кіномонтажу.

7. Життя і творчість Івана Кавалерідзе.

8. Поетична хвиля в українському кіно.

9. Французький кіноавангард. Особливості пошуків стилю.

10. Творчі пошуки Д. Вертова.

11. Ч.Чаплін в контексті сміхової культури ХХ сторіччя.

12. Художні відкриття фільму О.Уеллса «Громадянин Кейн».

13. Особливості стилю В.Пудовкіна.

14. Поезія і проза французького кіно 1930-х років. Аналіз стилістики.

15. Неореалізм як метод дослідження реальності.

16. Німецький експресіонізм. Особливості жанрово-стильової та світоглядної систем, вплив на світове кіно.

17. Роберт Флаерті та світове документальне кіно 1920-30-х років.

18. Творчій внесок Ф.Мурнау у світове кіно.

19. Реформування системи виражальних засобів в кіно на рубежі 1920-30-х років.

20. О.Довженко в контексті української культури ХХ сторіччя.

21. Мистецькі особливості фільмів А.Хічкока.

22. Творчість І.Савченко. Загальна характеристика.

23. Е.фон Штрогейм – актор і режисер.

24. Акторська школа в українському кіно.

25. Радянське кіно 1930-40-х років: основні тенденції розвитку.

26. Акіра Куросава та культура Сходу.

Вибір теми.

Студент ознайомлюється з тематикою курсових робіт, рекомендованих кафедрою і обирає одну з них. Вибір конкретної теми дослідження також інтересами студента його педагогічним досвідом у мистецькій практиці. Обрану тему узгоджують з науковим керівником.

 

Складання джерельної бази.

Студент відвідує бібліографічний відділ і вивчає тематичний каталог.

 

Аналіз літератури.

Роботу над темою треба починати з освоєння відповідних розділів навчальних посібників, потім перейти до спеціальних матеріалів. На основі аналізу літератури слід усвідомити значення проблеми, виділити головні питання і завдання власного дослідження, а також шляхи їх розв’язання.

 

Складання плану (простого або розгорнутого).

Курсова робота повинна мати вступ, в якому визначають актуальність, мету, завдання обраної теми дослідження. У головній частині на основі обраної проблеми і теоретичного аналізу наукової літератури, практичного досліду розв’язують поставлені завдання. У висновках узагальнюють досліджувану проблему і здійснюють підсумки. У кінці подається список використаних джерел. Допоміжний матеріал розміщують у додатках.

 

Висновки.

На основі аналізу здобутих даних (теоретичних, практичних) у відповідності завдань дослідження формуються висновки.

 

Оформлення курсової роботи.

Має бути титульна сторінка. Робота повинна включати план, теоретичну (експериментальну) частину, список використаних джерел, додатки Пункти повинні бути чітко виділені у тексті роботи. Оформлення списку використаних джерел повинно бути відповідним сучасним вимогам бібліографічного описового стандарту.

 

Обсяг курсової роботи.

Основний зміст курсової (матеріал розділів без урахування вступу та літератури) має становити один друкований аркуш (25 друкованих сторінок 14 кегель, 1,5 міжсточний абзац).

Вступ

У “Вступі” насамперед слід розкрити сутність і стан дослідження наукової проблематики роботи, після чого навести її загальну характеристику (нижченаведене червоним - стосується курсових робіт, чорним - дипломних робіт).

  • Актуальність теми. Шляхом критичного аналізу та порівняння з уже існуючими підходами до розв’язання проблеми чітко, аргументовано обґрунтовують актуальність і доцільність роботи для розвитку відповідної галузі науки чи виробництва.
  • Мета і завдання дослідження. Формулюють головну мету роботи, яка може мати кілька складових, і завдання, які необхідно вирішити для її досягнення. Не слід починати формулювання мети зі слів “Дослідження…”, “Вивчення…”, оскільки вони вказують на засіб досягнення мети, а не на неї саму. Мета роботи зазвичай тісно узгоджується з назвою роботи і повинна чітко вказувати, що саме прагне вирішити автор.
  • Методи дослідження. Наводять перелік використаних методів дослідження або досягнення поставленої в роботі мети. Вказані методи повинні мати тісний зв’язок зі змістом роботи, тобто слід коротко, але по суті, визначити, які саме проблеми досліджувались за допомогою того чи іншого методу.
  • Наукова новизна отриманих результатів. Коротко викладають нові наукові положення (рішення), запропоновані автором особисто. Необхідно показати, у чому полягає відмінність отриманих результатів від уже відомих, охарактеризувати ступінь новизни (“вперше отримано”, “удосконалено”, “дістало подальший розвиток” тощо).

Кожне наукове положення чітко формулюють, виокремлюючи його основну сутність і зосереджуючи особливу увагу на рівні досягнутої при цьому новизни. Сформульоване наукове положення повинно читатися і сприйматися легко й однозначно (без надмірної деталізації, що може затінити його сутність, а то й спотворити її). Ні в якому разі не можна робити виклад наукового положення у вигляді анотації, коли просто констатують, що в роботі зроблено те й те, а сутність і новизна фактично залишаються незрозумілими. Це одна з найбільш розповсюджених помилок авторів при викладенні загальної характеристики роботи і її слід уникати.

Усі наукові положення з урахуванням рівня їх новизни є теоретичною основою (фундаментом) розв’язання в роботі наукових завдань і проблем.

При формулюванні наукової новизни можна, зокрема, вживати такі вирази: “вперше формалізовано..”, “розроблено метод…, який відрізняється від…”, “доведена залежність між…”, “досліджена поведінка… і показано…”, “доопрацьовано (відомий) метод… в частині… і розповсюджено на новий клас систем…”, “створена концепція, що узагальнює… і розвиває…”, “досліджено новий ефект…”, “розроблено нову систему… з використанням відомого принципу…”.

  • Обґрунтованість і достовірність положень, висновків і рекомендацій. Тут необхідно конкретно довести, що положення, висновки і рекомендації, наведені в роботі, є обґрунтованими і достовірними, тобто реально (об'єктивно) існуючими в теоретичній і (або) практичній галузях. Тільки вагомі докази дають підставу довіряти дослідженням автора, можуть підтвердити правильність сформульованих ним висновків.

Достовірність, тобто доведена правильність, це доказ того, що якийсь результат (закон, закономірність, сукупність фактів, можливість і т.ін.) досягається завжди для названого класу об'єктів за певних умов. Достовірність підтверджується верифікацією (від лат. verus - істинний, facio - роблю), тобто повторюваністю результату при тих самих умовах під час багатьох перевірок на різних об'єктах.
Методи доведення достовірності можна об'єднати у три групи:

  • аналітичні;
  • експериментальні;
  • підтвердження практикою.

Аналітичні методи є найбільш результативними. Їх сутність - доведення результату (теореми, формули, закону) через математичні перетворення. Ці методи використовуються тоді, коли автору вдалося побудувати математичну модель досліджуваного явища, наприклад, описати плин рідини, нагрів тіла, зміну міцності, ринковий механізм, соціальний конфлікт і т.ін.
Сутність експериментальних методів перевірки достовірності полягає у відтворенні на фізичній, цифровій або аналоговій моделі досліджуваного явища і порівнянні теоретичних та експериментальних результатів.
При підтвердженні наукового результату практикою необхідно, щоб виведені теоретичні положення збігалися з явищами, що спостерігаються у практичних ситуаціях.

  • Наукове значення роботи. У цьому пункті загальної характеристики роботи автори здебільшого роблять одну й ту саму помилку: вдаються до простого перераховування отриманих ними наукових положень. Насправді ж, якщо в дипломній (курсовій) роботі дійсно отримано нові наукові результати, підтверджено їх обґрунтованість і достовірність, то автору слід великим планом показати й оцінити те значення, яке ці наукові положення мають з точки зору розвитку (доповнення) наукових знань, для вирішення того чи іншого наукового завдання або проблеми.
  • Практичне значення отриманих результатів. У дипломній (курсовій) роботі, котра має теоретичний характер, подають відомості про наукове використання результатів досліджень або рекомендації щодо їх використання, а в дипломній (курсовій) роботі з прикладним значенням - висвітлюють результати практичного застосування отриманих результатів або рекомендації щодо їх використання.

Необхідно коротко повідомити про впровадження результатів досліджень, назвавши структури, де здійснена їх реалізація, та її форми, реквізити документів, у яких це підтверджується. Зазвичай впровадження оформлюється актом, підписаним керівником чи іншою відповідальною особою установи, де таке впровадження здійснено.

  • Апробація результатів дипломної (курсової) роботи. Зазначається, на яких наукових конференціях чи в інших формах висвітлено результати досліджень, включених до дипломної (курсової) роботи.

 

ЛІТЕРАТУРА

1. Абдуллаева З. Живая натура. Картины Романа Балаяна. – М.: Киноцентр, 1989.

2. Александров Г. Эпоха и кино. – М.: 1976.

3. Андрей Миронов глазами друзей. – М.: 2000

4. Антониони об Антониони. – М.: Радуга, 1986.

5. Аристарко Г. История теорий кино. – М.: Искусство, 1966

6. Базен А. Что такое кино?. – М.: 1972.

7. Безклубенко С. Телевизионное кино. – К.: Мистецтво, 1975

8. Бергман о Бергмане. – М.: Радуга. 1985

9. Білий птах з чорною ознакою. Іван Миколайчик: спогади, інтерв’ю, сценарії. – К.: Мистецтво, 1991.

10. Богомолов Ю. Михаил Калатозов. – М.: Искусство, 1989.

11. Брюховецька Л. Поетична хвиля українського кіно. – К.: Мистецтво, 1989.

12. Брюховецька Л. Леонід Осика. – К.: Академія, 1999.

13. «Будем жить!». Воспоминания о Леониде Быкове – режиссере, актере, друге. – К.: Український письменник, 1996.

14. Бутовский Я. Андрей Москвин, кинооператор. – СПб.: 2000.

15. Генс И. Бросившие вызов. Японские кинорежиссеры 60-70-гг. – М.: 1988.

16. Гинзбург С. Кинематография дореволюционной России. – М.: Искусство, 1963.

17. Гиш Л. Кино, Гриффит и я. – М.: 2000.

18. Даль О. Дневники, письма, воспоминания. – М.: 2001.

19. Гурченко Л. Аплодисменты.- М.: 2000.

20. Дитрих М. Азбука моей жизни. – М.: 1983.

21. Годар Ж.-Л. Страсть между черным и белым. - М.: 1992.

22. Григорян Л. Три цвета одной страсти. Триптих Сергея Параджанова. – М.: Киноцентр. 1991.

23. Грошев А., Гинзбург С., Долинский И., Лебедев Н., Смирнов Е., Туманов. Краткая история советского кино. – М.: Искусство, 1969.

24. Довженко О. Твори в п’яти томах. – К.: Дніпро, 1964-1966.

25. Довженко О. Україна в огні.Кіноповість. Щоденник. – К.: Радянський письменник, 1990.

26. Жанкола Ж.-П. Кино Франции (1958-1978). – М.: 1984.

27. Жанры кино. – М.: 1979.

28. Звезды Голливуда (80-е-90-е годы). – М.: Искусство, 1995.

29. Зоркая Н. На рубеже столетий. – М.: 1976.

30. Зоркая Н. Портреты: Лев Кулешов, Сергей Эйзенштейн, Яков Протазанов, Юлий Райзман, Михаил Ромм, Григорий Чухрай, Марлен Хуциев. – М.: 1966.

31. История советского кино. 1917-1967. В четырех томах. – М.: Искусство, 1969-1972.

32. Історія українського радянського кіно, тт..1,2. – К.: Наукова думка, 1987-1988.

33. Карцева Е. Вестерн. Эволюция жанра. – М.: 1976.

34. Карцева Е. Голливуд: контрасты 70-х. – М.: 1987.

35. Кинематограф оттепели. – М.: Материк, 1996.

36. Кино Италии. Неореализм. – М.: Искусство, 1989.

37. Кино. Энциклопедический словарь. – М.: «Советская энциклопедия», 1987.

38. Клер Р. Размышления о киноискусстве. – М.: 1958.

39. Клер Рене. Сценарии и комментарии. – М.: Искусство, 1969.

40. Колодяжная В., Трутко И. История зарубежного кино, т.2. – М.: Искусство, 1965.

41. Комаров С. История зарубежного кино, т.1. – М.: Искусство, 1965.

42. Комаров С., Трутко И., Утилов В. История зарубежного кино, т.3, Кино стран социализма. – М.: Искусство, 1981.

43. Кракауэр З. Психологическая история немецкого кино. – М.: 1977.

44. Краснова Г. Кино ФРГ. – М.: 1987.

45. Крижанівський Б., Новиков Ю. Віктор Івченко. – К.: Мистецтво, 1977.

46. Кушниров М. Светлый путь, или Чарли и Спенсер. (Г.Александров и Л.Орлова). – М.: 1998.

47. Левин Е. О художественном единстве фильма. – М.: Искусство, 1977.

48. Лемешева Л. Украинское кино: проблемы одного поколения. – М.: Союз кинематографистов СССР, 1987.

49. Макгиллиган П. Джек Николсон. – М.: 1999.

50. Марьямов А. Довженко. – М.: Молодая гвардия, 1968.

51. Мачерет А. О поэтике киноискусства. – М.: Искусство, 1981.

52. Мащенко І. Телебачення України. – К.: 1998.

53. Мащенко Н., Морозов Ю. Диалоги о многосерийном телефильме. – К.: Мистецтво, 1986.

54. Мир и фильмы Андрея Тарковського. – М.: Искусство, 1991.

55. Миславский В. Кино в Украине 1896-1921. Факты. Фильмы. Имена. – Харьков: Издательство «Торсинг», 2005.

56. Михалков Н. Сборник. – М.: 1989.

57. Мусієнко Н., Мусієнко О., Слободян В. Світло далеких зірок. – К.: Мистецтво, 1995.

58. Мусский И. Сто великих актеров. – М.: «Вече», 2002.

59. Мусский И. Сто великих отечественных фильмов. – М.: «Вече», 2006.

60. Мусієнко О. «Нова хвиля» у французькому кінематографі: джерела, теоретичний грунт, майстри. Навчальний посібник. – К.: 1995.

61. Немое кино. Из истории французской киномысли. – М.: Искусство, 1988.

62. Островский Г. Одесса.Море.Кино. Страницы истории далекой и близкой. – Одесса: Маяк, 1989.

63. Паркинсон Дэвид. Кино. – М.: Росмэн, 1996.

64. Плахов А. Всего 33. Звезды мировой кинорежиссуры. – Винница: Аквилон, 1999.

65. Плахов А. Всего 33.Звезды крупным планом. – Винница: ГЛОБУС-ПРЕСС, 2002.

66. Ренуар Ж. Моя жизнь и мои фильмы. – М.: Искусство, 1981.

67. Савченко И. Сборник статей и воспоминаний. – К.: Мистецтво, 1980.

68. Садуль Ж. Всемирная история кино, тт. 1-4. – М.: Искусство, 1958-1982.

69. Садуль Ж. Чарли Чаплин. – М.: Искусство, 1981.

70. Саппак В. Телевидение и мы. – М.: искусство, 1963.

71. Сато Т. Кино Японии. – М.: 1988.

72. Скуратівський В. Екранні мистецтва в соціокультурних процесах ХХ століття. Генеза. Структура. Функція. У двох книгах. – К.: КМЦ «Поезія», 1997.

73. Соболев Р. Люди и фильмы русского дореволюционного кино. – М.: Искусство, 1961.

74. Сто фільмів українського кіно. Анотований каталог. – К.: Спалах, 1996.

75. Сто великих режиссеров. Автор-составитель И. Мусский. – М.: «Вече», 2004.

76. Теплиц Е. История киноискусства, тт. 1-5. – М.: Искусство, 1968-1974.

77. Трауберг Л. Мир наизнанку. – М.: 1984.

78. Тысяча и один фильм, который вы должны посмотреть. – М.: ООО «Магма», 2006.

79. Тысяча фильмов за 100 лет. Краткий справочник – путеводитель по истории мирового кино. – М.: Госфильмофонд России, Русина, 1997.

80. Уитфилд А. Мэри Пикфорд. – Смоленск: 1999.

81. Уэллс об Уэллсе. – М.: Радуга, 1990.

82. Феллини о Феллини. – М.: Радуга, 1988.

83. Флаэрти Р. Статьи, свидетельства, сценарии. – М.: Искусство, 1976.

84. Фрейлих С. Теория кино: от Эйзенштейна до Тарковского. – М.: Искусство, 1992.

85. Фурманова З. Шаги за горизонт. Фильмы о науке Феликса Соболева. – М.: Союз кинематографистов СССР, 1987.

86. Парамонова К.К. Фильм и дети. М.,1976.

87. Чаплин Ч. Моя биография. – М.: 2000.

88. Чехова О. Мои часы идут иначе. – М.: 1998.

89. Шуб Э. Жизнь моя – кинематограф.- М.: 1972.

90. Беляев И. Спектакль без актера. М., 1982.

91. Эйзенштейн С.М. Избранные произведения в 6 томах. – М.: 1964-1971.

92. Эйзенштейн в воспоминаниях современников. – М.: 1974

93. Кабо Л.Р. Кино и дети. М., 1974.

94. Режиссёры детского советского кино. Творческие портреты. М., 1982.

95. Пажитнова Л. Кадр... и вся жизнь. М., 1988.

96. Раззаков Ф.И. Гибель советского кино. Тайны закулисной войны. 1973-1991. М., 2008.

97. Садуль Ж. История киноискусства от его зарождения. М., 1957
98. Knight A. The Liveliest Art. N.Y., 1957.
99. Садуль Ж. Всеобщая история кино. М., 1958–1982, тт. 1–4, 6 История зарубіжного

кино (в 3 тт.). М., 1965–1981.
100. Теплиц Е. История киноискусства (в 4 тт.). М., 1968–1974.
101. Mitry J. Histoire du Cinema (5 vols.). P., 1968–1980.
102. Mast G. A Short History of the Movies. Chi., 1971.
103. Robinson D. The History of World Cinema. N.Y., 1973.
104. Rhode E. A History of the Cinema from Its Origins to 1970. L., 1976.

105. Ellis J. A History of Film. Englewood Cliffs (N.J.), 1979.
106. Cook D. A History of Narrative Film. N.Y., 1981.

107. Gerald Mast (ed.), The Movies in our Midst: Documents in the Cultural History of Film in

America, The University of Chicago Press, Chicago, 1982.
108. Thompson K., Bordwell D. Film History: An Introduction, 1994.
109. Паркинсон Д. Кино (в серии «Оксфордская библиотека»). М., 1996.
110. The Oxford History of World Cinema (ed. by Nowell Smith G.), Oxford etc., 1996.
111. Sklar R. A World History of Film, N.Y., 2002.

112. Цвіркунов В. Проблеми стилю в кіномистецтві. – К.: Мистецтво 1988.

113. Голдовская М. Женщина с киноаппаратом. М, 2002.

114. Ф.И. Наше любимое кино. Тайны становятся явным. М., 2004.

115. Аркус Л., Васильева И., Марголит Е. Новейшая история отечественного

кино. 1986-2000. / Кино и контекст. Т. IV. СПб, 2002.

116. Smith, Sarah, Children, Cinema and Censorship: From Dracula to the Dead End Kids,

Wiley-Blackwell 2005.

117. Нефедова М. Внимание: детское кино / «Нескучный сад», 2007.

118. Українське німе. К.: Державне агентство України з питань кіно, 2011.

 

 

Додаток 2

КУЛЬТУРИ І МИСТЕЦТВ

Зміст

Вступ………………………………………………………………………. 3

Бастер Кітон в контексті сміхової культури ХХ сторіччя.

1. Еволюція сміхової культури в контексті розвитку цивілізації.

2. Трюкова комедія початку ХХ сторіччя та культурна амбівалентність сміху.

3. Кінематографічний образ Бастера Кітона: традиції та новаторство.

Література: 27, 37, 40, 41, 58, 63, 69,75, 76, 77, 78, 79, 87

Модульна контрольна робота №1

І. Теоретичне завдання - надати повну письмову відповідь на наступні запитання.

  1. Характеристика творчості братів Люм’єрів.
  2. Творчість Ж. Мельєса.
  3. Європейське кіно 1909-1918 років. Загальна характеристика.
  4. Загальна характеристика творчості Д.-У.Гріффіта.
  5. Творчість Ч.Чапліна. Загальна характеристика.
  6. Е.фон Штрогейм. Основні етапи життя і творчості.
  7. Українське кіно початку ХХ сторіччя.
  8. Творчі надбання російського дореволюційного кіно.
  9. Творчій шлях В.Старевича.
  10. Р.Флаерті та світове документальне кіно.
  11. Творчість Г. Ллойда.
  12. Фільми Я.Протазанова.
  13. Життя і творчість А.Федецького
  14. Творчість В.Гардіна.
  15. Загальна характеристика творчості Б.Кітона.

 

Семінарське заняття № 2:







Последнее изменение этой страницы: 2016-04-07; Нарушение авторского права страницы

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 100.24.209.47 (0.064 с.)