Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Драматургія масових театралізованих святСодержание книги
Похожие статьи вашей тематики
Поиск на нашем сайте
Драматургія масових театралізованих свят має свої особливості і, звідсіля, свій підхід до її створення. Робота над будь-яким сценарним твором починається зі сценарного задуму. Щоб він не починався з чистого аркуша, режисер-сценарист повинен володіти інформацією про майбутнє свято. Драматургія масових свят, як і будь-яка інша драматургія, будується на пізнанні історичних, місцевих та інших подробиць. Вибираючи тему твору, митець повинен керуватися можливістю її драматургічної розробки. Критерієм повинна бути її суспільна значимість — це одна з головних тез у роботі режисера-сценариста над сценарним задумом. Митець повинен через свою працю (в даному випадку видовищно-театралізоване мистецтво) показати своє ставлення до сучасної дійсності, до подій, людей і їх вчинків — продемонструвати свою громадянську позицію. Кожен мистецький твір, подобається це комусь чи ні, повинен мати чітке ідейно-тематичне спрямування. У видовищно-театралізованому заході нема часу на довгі філософські розмови. У сценарії повинно бути все узагальнене: біле і чорне, добро і зло. Також зростає питання: чи потрібно в масових святах визначати проблему? Як свідчить досвід — треба. Проблема викристалізовує ситуацію. Вона показує зацікавленість режисера-сценариста в цьому питанні, свідчить про його небайдужість. Чітко визначена проблема полегшить підбір літературного оформлення свята та художніх номерів. Якою не була б тема, масштаби і межі проведення масового свята, його зміст обов'язково повинен бути викладений у вигляді сценарію. Він визначає шлях реалізації теми, ідеї та надзавдання заходу. Драматургія масового свята — це, перш за все, сценарний твір, в якому зафіксовано всі перипетії, художні номери та все інше, через що митець хоче розкрити тему, над якою працює. Масове театралізоване свято не потребує сюжету, однак варто продумати фабульну побудову. Нагадуємо, що фабула — це послідовний виклад подій та фактів у сценарному творі. Вона дає змогу побачити всю структурну будову сценарію. Драматургія масового свята залежить від цілого ряду обставин. Одна з них — місце дії. Свято за масштабом може бути сільським, загальноміським і загальнонаціональним. Режисер-сценарист від задуму повинен «прив'язувати» сценарний твір до конкретного місця дії — це наштовхне його на неординарне вирішення, підкаже певні художні засоби виразності. Розглядаючи специфіку драматургії масових свят, слід згадати декілька основних положень. І перше з них те, що тема та проблема тут доносяться до глядача не через діалоги та монологи акторів, а через художні номери різного жанру, які відповідають темі та поставленому режисером-сценаристом надзавданню свята, його кінцевій меті. Такі компоненти, як пісня, танок, хореографічна композиція замінюють у масовому святі психологічне обґрунтування поведінки героїв. Ще одна особливість у тому, що сценічні майданчики, де відбуваються різного роду театралізовані заходи, розташовані на віддалі один від одного. Здавалося б, вони можуть працювати самі по собі, автономно, але масове свято підпорядковане одній темі, і тому окремі виступи на різних майданчиках не повинні відступати від неї, мають розкривати її згідно з архітектонікою заходу. Драматургія масового свята за структурною будовою близька до драматургії кіно та телебачення. Проте є деякі розбіжності в засобах виразності, особливо в головному з них — слові. І в кіно, і на телебаченні, і в масовому святі воно займає одне з провідних місць, зближує ці види мистецтв. А роз'єднує їх те, що в драматургії телебачення, наприклад, воно виходить на перший план, а от у масовому святі слово не повинно грати «першу скрипку». Тут до нього треба ставитись економно, виважено, і бажано, щоб воно мало поетичне забарвлення. Зазначимо, у масовому святі мета всього заходу досягається багатьма засобами художньої виразності і через залучення багатьох видів мистецтв. У масовому святі глибинні та значущі теми сценарист розкриває через різножанрові художні номери, об'єднавши їх в епізоди та блоки єдиною ідеєю, єдиною метою. На свідомість та уяву учасників та глядачів впливають «загальні поняття» (добро і зло тощо) і «великі сценічні символи» (наприклад: серце — кохання, рушник — дорога і т.п.). Початківцю варто створювати сценарій, спираючись як на перевірені художні номери, так і на нові, підготовлені відповідно до тематичної спрямованості твору. А історична точність, документальність та сучасність стануть для нього основою в роботі над сценарним твором. Також необхідно пам'ятати, що масове свято — це особливий святковий настрій, який диктує свої засоби виразності та свою атмосферу. За місцем проведення заходи поділяються на свята просто неба і свята в закритих приміщеннях. Перше — це свято вулиці, свято в парку відпочинку, на стадіоні, карнавальне дійство. Друге — святковий театралізований тематичний концерт, а також свята до календарних дат тощо. Масове свято — це, найперше, видовище, а видовище потребує чіткого жанрового спрямування, яскравості художніх номерів, їх художньої образності. Тому, працюючи над сценарним задумом, необхідно найперше визначитися з жанром. Це допоможе режисеру-сценаристу у виборі вже існуючих художніх номерів та в створенні нових, у доборі засобів художньої виразності. Нагадуємо, що план майбутнього літературного сценарію повинен розроблятися на основі усталених драматургічних положень. Платформою сценарної драматургії є творчість митця, його захопленість темою, наявні можливості, організація і плановість у роботі. Масове свято — це не механічне поєднання різних театралізованих вистав, які відбуваються на окремих майданчиках, а єдина дія, скріплена єдиним сценарним задумом, єдиною темою, якій необхідно знайти єдине художньо-образне вирішення. Тому варто старанно продумати архітектоніку свята — загальну зовнішню побудову всього заходу, куди входять всі його складові з усіх сценічних майданчиків. Архітектоніка вивчає співвідношення між головними і підпорядкованими елементами сценарію, зв'язок між його окремими частинами і функціональне значення цих частин і елементів — конструктивні основи сценарного твору. Розглянемо на прикладі, як архітектоніка та композиція втілюються в поняття «свято». Захід, над яким працював молодий спеціаліст, мав відбутися в одному із районних центрів Київської області, у місцевому парку культури і відпочинку. У своєму задумі сценарист задіяв один головний майданчик і три другорядних. На головному майданчику свято повинно було розпочинатися з невеличкого прологу, з якого люди дізнавалися, що це за захід, як він буде відбуватися і що цікавого побачить глядач. Цей початок був прологом усього свята й одночасно його зав'язкою. У розвитку дії були представлені концертні виступи різних творчих колективів на всіх сценічних майданчиках. А кульмінацією свята режисер-сценарист планував феєрверк. Ось так у його задумі будувалась архітектоніка всього масового свята просто неба. Нагадаємо, архітектоніка масового свята залежить від сценарного задуму. Що стосується композиційної побудови окремих виступів, то в наведеному прикладі на трьох сценічних майданчиках, згідно із задумом, відбувалися театралізовані концертні програми з індивідуальною композиційною побудовою. Створюючи сценарій свята, необхідно максимально індивідуалізувати кожне театралізоване дійство. Театралізовані дії не повинні бути однаковими на всіх сценічних майданчиках. Номери «розвитку дії» на різних майданчиках мають розвивати визначену тему за різними напрямами, які в кульмінації повинні зійтися на головній сцені. У наведеному прикладі захід був присвячений темі Великої Вітчизняної війни. На першому майданчику виступав дитячий колектив з відповідною концертною програмою, на другому — естрадний ансамбль, який розробляв загальну тематику і виконував пісні воєнних років, а на третьому виступали учасники війни. Сценарій масового свята, який тяжіє до широких узагальнень, може і не мати «спільного» сюжету. Однак дії на всіх сценічних майданчиках заходу обов'язково повинні бути об'єднані спільною темою. У сценарії масового свята просто неба необхідно запланувати якомога більше центрів розосередження, шукати можливість органічно розвести в різних напрямках маси глядачів. Це необхідно для максимального наближення до глядача виконавчих груп, а також щоб запобігти нещасним випадкам у надмірному скупченні людей. Висновок: масове свято як форма клубної роботи спирається на особливий настрій людини і потребує скрупульозної організаційно-сценарної підготовки. Будь-яке масове свято вимагає від режисера-сценариста максимальної концентрації уваги та досконалого вивчення матеріалу, над яким він збирається працювати.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-04-21; просмотров: 1169; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.216.92.5 (0.01 с.) |