И их сокращения даются в Приложении № 2. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

И их сокращения даются в Приложении № 2.




 




Dear Sir, Abt: Order No. 342 of 3rd Apr., 1990Dear Madam, YOUR ENQUIRY OF 5th MAY, 1990 Dear Mr Brown, Abt: thearrival of our inspectors

* По правилам русской коммерческой корреспонденции заголовок к тексту пись­ма пишется выше вступительного обращения, например: О поставке автомашин ЗИЛ - 131 Уважаемые господа!

(4) THE SUBJECT HEADING

The Subject Heading indicates the subject-matter of the letter (its topic), thus enabling the reader to see imme­diately what the letter is about, and is placed just after (below) the saluta­tion * (since it forms part of the let­ter) and in the middle of the page. In front of it the wording "Re-" (short of the latin in re) meaning 'regarding' was formerly used. Now it is out of date. 'Abt' (short for 'About') may be used. Or the Subject Heading is just underlined, it is sometimes written in capital letters.

This title to a letter, however, is not always required and the date of a let­ter referred to in the first line of the answer is often indication enough of what the subject is.

(5) THE OPENING PARAGRAPH

 

The opening paragraph will often state the subject-matter of the letter by giv­ing the date of the letter, which is be­ing answered, and the writers feelings on the subject: pleasure, regret, sur-


(4) ЗАГОЛОВОК К ТЕКСТУ ПИСЬМА

Заголовок к тексту письма дает

содержание письма (его тему), тем самым давая возможность получа­телю сразу понять о чем письмо. Он помещается, поскольку является частью письма, сразу после вступи­тельного обращения в середине страницы. Перед заголовком рань­ше писали слово Кае, которое оз­начало 'касательно, относительно' (от латинского „по делу"). В на­стоящее время это считается уста­ревшим и больше не употребляется. Иногда употребляется указанная форма, означающая 'о' (чем-либо). Иногда заголовок просто подчер­кивается, в других случаях реко­мендуется его писать заглавными буквами.

Однако, этот заголовок не всегда нужен, поскольку ссылка на дату письма в первом абзаце иногда достаточна, чтобы знать, о чем бу­дет речь в письме.

(5) ПЕРВЫЙ АБЗАЦ ПИСЬМА

Первый абзац письма часто дает понять, о чем будет письмо, тем, что дает ссылку на дату письма, на которое пишется ответ, а также пе­редает отношение к нему отправи-


 

теля, выражая удовлетворение, сожаление, удивление или благо­дарность. Первый абзац выиграет и скорее привлечет внимание по­лучателя, если будет коротким, нежели длинным. Полезные обороты и фразы: а) В ответ на Ваше письмо от 2 мар­ та этого года сообщаемВам, что... Благодарим за Ваше письмо (дати­рованное) от 3 июня и сообщаемВам, что... б) Ксожалению, нам приходится напоминать Вам, что... К сожалению, мы вынуждены... С сожалением сообщаем Вам,что... в) С удовольствием сообщаем Вам, что... Мы с удивлением узнали, что... В дополнение к нашему письму от 3 июня... Ссылаясь на запрос от 4 июля 199...г. Мы ссылаемся на Ваш заказ № 256 и Подтверждаем получениеВашего письма от 13 марта...

prise or gratitude. A short opening sentence will often attract attention more successfully than a longer one.

Useful phrases and sentences:

a) In reply to your letter of 2nd Mar.
this year we would like to inform
you... (=we are writing to inform)
We
thank you for your letter dated
3rd Jun. and write to tell you...

(wish to inform you...)

b) We are sorry to have to remind

you ...

To your regret we shall have to...

We «egret-to inform you that...

c) We are glad to inform you...
We are happy to tell you...

We are pleased to inform you...

We are surprised to learn that... Further to our letter of 3rd Jun....

With reference to ("Referring to...)

the enquiry of 4th July, 199.'..

We refer to your Order No. 256 and..

We have received your letter dated 13th Mar....

We thank you for the letter of 13th Mar....

Note. Обороты "We acknowledge receipt of your letter... "и "We are in receipt of your letter..." (Подтверждаем получение Вашего письма"..Да также "We have plea­sure in informing you" (С удовольствием сообщаем Вам, что...) считаются устаревшими и в современных деловых письмах не употребляются (см. при­меры выше). Также считаются устаревшими и не употребляются в обозначе­ниях дат слова inst./instant/ (текущего месяца), ult./ultimo/ (прошлого меся­ца) и prox-/proximo/ (следующего месяца). Вместо этого пишутся названия месяцев (см. примеры выше).

(б) THE BODY OF THE LETTER Itstext, its message. A letter should only deal with one specific subject as several subjects may require attention in different departments and may complicate the filing system.

(6) ТЕКСТ ПИСЬМА

Его содержание (то, что сообщает­ся). Письмо должно быть посвяще­но лишь одному вопросу, если в нем затронуто несколько вопросов, оно может требовать внимания раз­ных отделов, кроме того, это усло­жняет его подшивку.

4-336


 


Business letters should be simple and clear, polite and sincere, concise and brief. That means using simple, natu­ral, short words and sentences; ad­mittance of mistakes openly and sin­cerely; using concise words and sen­tences instead of wordy ones; and avoiding repetition or needless words and information. Express your self in a friendly way and with a simple dignity.

To make a letter easier to read and to a certain extent more attractive, divi­de it into paragraphs, each paragraph dealing with one idea, one aspect of the subject or giving one detail.

If several paragraphs deal with the same subject-matter (topic or theme), they should fit together smoothly, i.e. each new paragraph giving a new aspect of the topic under considera­tion should follow the previous one naturally. This is done either by num­bering the paragraphs or by using con­nective words, such as:

However, still, yet, but -

Nevertheless -

Otherwise —

On the contrary -

Again-



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-12-17; просмотров: 319; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 34.203.221.104 (0.013 с.)