Лекція 6. Соціально-політичні вчення доби Середньовіччя. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Лекція 6. Соціально-політичні вчення доби Середньовіччя.



Соціально-політична характеристика середньовічного суспільства. Людина в системі феодальних відносин. Вчення про перевагу духовної влади над світською. Теорія «двух мечів».

Політичне вчення Фоми Аквінського. Захист приватної власності. Схоластичне розмежування державних форм. Питання про межі підкорення державній владі. Намагання обгрунтувати відмінність царя від тирана. Проблема співвідношення світської і духовної влади.

Марсилій Падуанський. Походження держави і її функції. Церква і світське управління. Джерела влади. Перетворення політичних настанов і удосконалення суспільно-політичного ладу.

Середньовічні секти (Єресі) і їх соціально- політичні теорії. Єресі як відображення соціально-політичного протесту пригнічених верств населення.

Семінар 6. Соціально-політичні концепції доби Середньовіччя.

1.Економічні, політичні та духовні особливості розвитку суспільства в Середні віки.

2. Фома Аквінський і його політична доктрина.

3. Політична концепція М.Падуанського.

4. Середньовічні єресі та їхні соціально-політичні ідеї.

Завдання для самостійної роботи (2 год.)

1. Порівняйте вчення Аристотеля з релігійними постулатами Ф.Аквінського.

2.Спробуйте розширити, поглибити характеристику представленого розвитку середньовічної політичної думки на початку другого тисячоліття:

1. Середньовічні ідеологи та діячі активно розробляли питання суті людини;

    1. Батько схоластики англієць А. Кентерберійський (ХІ ст.), використовуючи постулати логіки, обґрунтував необхідність втілення Бога в людині;
    2. Француз І. Солсберійський (ХІІ ст.) високо оцінював роль римського права у вихованні людини;
    3. Німець Альберт Великий (ХІІІ ст.) вважав особливим досягненням людини її сумління, завдяки якому особа втілює універсальні принципи моральної поведінки;
    4. Шотландець Д.Скот (ХІІІ ст.) поставив проблему свободи волі у центр свого політичного вчення: тільки в умовах абсолютної свободи можна створити велике;
    5. Провісником свободи совісті став у ХІV ст. Марсилій Падуанський, який був переконаний, що Євангеліє – не закон, а повчання і тому у справах віри не може бути примусу, тобто вона була, є і буде справою сумління кожного.
    6. Марсилій першим у середньовічній політичній думці підтримав ідею суспільного договору та народного суверенітету.

Рекомендована література

Аквинский Фома // Антология мировой философии.- М., 1969. - Т.1. - Ч.2.

Аквінський Т. Коментарі до Арістотелевої політики.-К.: Основи, 2003.- 796 с.

Волоцкий И. Просветитель. - Казань, 1996.

Грановский Т.Н. Лекции по истории средневековья. - М., 1987.

Гуревич А.Я. Средневековый мир: культура безмолвствующего большинства - М., 1990.

Кирилюк Ф. Політологія Середньовіччя: Навч. посібник. – К., Знання, 2000. – 256 с. – Бібліографія: 252- 253 с.

Ле Гофф Ж. Цивилизация средневекового Запада. - М., 1992.

Лінч Джозеф. Середньовічна церква. - К.,1994.

Реале Дж., Антисери Д. Западная философия от истоков и до наших дней. - Т.2. Средневековье. - СПб., 1994.

Хейзинга Й. Осень средневековья. - Соч. В 3-х т. - М., 1995. - Т.1.

Хрестоматия по истории средних веков (под ред. П.С.Грацианского и С.Д.Скадкина). - М., 1953. - Т.1.

Лекція 7. Політичні концепції середньовічного Сходу.

Особливості суспільно-політичного розвитку. Соціально-політичні ідеї ісламу. Власність і рівність. Політична влада і держава. Погляди на суспільство і політичну владу Аль-Фарабі та Ібн-Сіна.

 

Семінар 7. Політична думка Середньовічного сходу

1.Іслам як серцевина політичної думки Середньовічного Сходу

2.Політичне вчення мислителів Середньовічного Сходу.

 

 

Завдання для самостійної роботи (2 год.)

1. Порівняйте вчення арабських мислителів з релігійними постулатами ісламу.

2. Письмово зробіть класифікацію суспільств за Аль-Фарабі і опишіть сутність кожного з них.

3. Спробуйте розширити, поглибити характеристику представленого розвитку політичної думки середньовічного Сходу.

Рекомендована література

 

Аль-Фараби. Философские трактаты. - Алма-Ата, 1970.

Волоцкий И. Просветитель. - Казань, 1996.

Грановский Т.Н. Лекции по истории средневековья. - М., 1987.

Гуревич А.Я. Средневековый мир: культура безмолвствующего большинства - М., 1990.

Ибн-Сина. Избранные философские сочинения. - М., 1981.

Кирилюк Ф. Політологія Середньовіччя: Навч. посібник. – К., Знання, 2000. – 256 с. – Бібліографія: 252- 253 с.

Ле Гофф Ж. Цивилизация средневекового Запада. - М., 1992.

Лінч Джозеф. Середньовічна церква. - К.,1994.

Реале Дж., Антисери Д. Западная философия от истоков и до наших дней. - Т.2. Средневековье. - СПб., 1994.

Хейзинга Й. Осень средневековья. - Соч. В 3-х т. - М., 1995. - Т.1.

Хрестоматия по истории средних веков (под ред. П.С.Грацианского и С.Д.Скадкина). - М., 1953. - Т.1.

Тема V. Політичні вчення доби Відродження та Реформації (6 год. )



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-12-10; просмотров: 532; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.118.0.240 (0.006 с.)