Змістовий модуль 2. Політичні вчення доби Середньовіччя, Відродження, Реформації та в період революцій хvіі ст. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Змістовий модуль 2. Політичні вчення доби Середньовіччя, Відродження, Реформації та в період революцій хvіі ст.



 

Тема ІV. Соціально-політичні вчення раннього християнства

та доби Середньовіччя (6 год. )

Лекція 5. Соціально-політичні вчення раннього християнства.

Формування християнського віровчення, його основні догмати. Політична есхатологія і месіанство. Розуміння і трактування свободи і рівності. Ідеї духовної і майнової спільності. Общини в історії раннього християнства. Перетворення християнства в державну релігію і зміни його політичних ідей. Традиції ранього християнства в суспільно-політичній думці Середньовіччя.

Аврелій Августин як видний представник християнства. Природа людини і свобода його волі. Причини поневолення. Про сутність світської влади і влади від бога. Завдання держави.

 

Семінар 5. Політичне вчення раннього християнства та доби Середньовіччя.

1.Історичні та соціально – економічні умови виникнення християнства.

2. Основні соціально – політичні характеристики Старого та Нового Заповіту.

3. Політичні погляди Аврелія Августина.

 

Завдання для самостійної роботи (2 год.)

1. Підтвердіть або спростуйте такі судження:

а) Раннє християнство здійснило „першу комуністичну революцію” у мисленні людства, проголосивши принципи свободи і рівності, незалежно від походження, майнового та політичного стану людей. Це відкривало шлях до становлення царства Божого на землі;

б) Але згодом (особливо, коли християнство було офіційно визнане і перетворилось у пануючу релігію Римської імперії) в отців церкви появилось судження, що суперечили Новому Заповіту. За допомогою патристів імператори представлялися намісниками Бога на землі, державна влада зі свого боку надавала церкві допомогу у боротьбі з єресями;

в) Одночасно у політичних доктринах патристів формувалась ідея про зверхність священної влади над світською. Особливу роль у відстоюванні цієї концепції відіграв єпископ Аврелій Августин (354-430 рр.). У його творі „Про державу Божу” думка про верховенство церкви у політичному житті сформульована ними як панування „світла над царством темряви”.

2. Випишіть із Старого та Нового Заповіту судження, які розкривають політичну спрямованість християнського вчення.

3. Прокоментуйте положення із Послання Святого апостола Павла до римлян:

· Між собою будьте одної думки, про високе не мудруйте,

радше до покірного схиляйтеся; не будьте зарозумілі на себе.

· Нікому злом на зло не віддавайте; дбайте перед усіма людьми про добро.

· Коли можливо, оскільки це від вас залежить, будьте з усіма людьми в мирі.

· Не дозволь, щоб зло тебе перемогло, але перемагай зло добром.

· Кожна людина нехай кориться вищій владі: нема бо влади, що не була б від Бога; і ті, існуючі влади, установлені Богом.

· Тим, хто противиться владі, противиться Божому велінню, а ті, що противляться, самі на себе суд накликають.

· Начальники бо страшні не тим, що добро, а тим, що зло чинять. Хочеш не боятися влади? Чини добро, і будеш мати похвалу від неї;

· Вона бо – слуга Божий, тобі на добро. А як ти чиниш зло, бійся, бо недарма меч носить; вона – Божий слуга, який помщається і карає того, хто чинить зло.

· Тому треба коритися не тільки заради кари, але й заради сумління”.

Рекомендована література

 

Августин. Исповедь.- М.: Канон, 1997.-464 с.

Августин. Творення блаженного Августина. - СПб.: Алетейя, 1998. - Т. І. -742 с, Т. ІТ. - 759 с, Т. III. - 596 с.

Августин Аврелий. Творення Блаженного Августина, епископа Иппонийского. – К., 1901-1912. – Ч. 1-7.

Библия. Старый завет. – 1976.

Библия. Новый завет. – 1976.

Волоцкий И. Просветитель. - Казань, 1996.

Каутский К. Происхождение христианства. – М., 1990.

Кирилюк Ф. Політологія Середньовіччя: Навч. посібник. – К., Знання, 2000. – 256 с. – Бібліографія: 252- 253 с.

Марру Анри-Ирене. Святой Августин и августианство- Долгопрудный. - Вестком, 1999.- 207 с.

Поснов М.Э. История Христианской Церкви (до разделениия Церквей – 1054 г.). – Брюссель-Киев, 1991.

Ренан Э. Жизнь Иисуса. – М., 1990.

Ле Гофф Ж. Цивилизация средневекового Запада. - М., 1992.

Лінч Джозеф. Середньовічна церква. - К.,1994.

Реале Дж., Антисери Д. Западная философия от истоков и до наших дней. - Т.2. Средневековье. - СПб., 1994.

Хейзинга Й. Осень средневековья. - Соч. В 3-х т. - М., 1995. - Т.1.

Хрестоматия по истории средних веков (под ред. П.С.Грацианского и С.Д.Скадкина). - М., 1953. - Т.1.

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-12-10; просмотров: 409; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 54.86.180.90 (0.005 с.)