Рухливі ігри дітей молодшого шкільного віку 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Рухливі ігри дітей молодшого шкільного віку



Найбільш характерними фізіологічними особливостями дітей молодшого шкільного віку є мала опірність кісток, недостатній м'язовий розвиток сили; деяка нестійкість серцевої діяльності; підвищений обмін речовин; невдосконаленість координації рухів, у силі і швидкості рухів; велика емоційність і потреба у рухах; відносно швидка стомленість; недостатній розвиток вольових та інших якостей; невеликий запас знань про свої рухові можливості і здібності; недостатньо володіють предметно-образним мисленням, схильні до драматизації, більше наслідуваних рухів; рівень розвитку мови дозволяє вимовляти речитативи (узгодження слів і рухів); сприйняття недостатньо організовано, нестійке (не можуть відрізнити головне від другорядного); природні здібності пам'яті недостатньо високі (але краще пам'ятають те, що цікаво); розвиток активності і самостійності зводиться до бажання пограти для себе і за себе; увага нестійка (не можуть зосередитись на одній дії).

Ці вікові особливості учнів молодших класів і вирішують необхідність широкого застосування засобів фізичного виховання, особливо рухливих ігор, які відповідають віковим особливостям дітей і являються дійовим засобом виховання і навчання.

Надбаний до школи життєвий досвід дітей, у тому разі і руховий досвід, недостатній для того, щоб вони могли швидко пристосуватись до нових умов, до незвичних для них вимог. І кожен вчитель повинен усіма засобами допомогти дитині швидше увійти у нову діяльність.

У викладача фізичної культури таким засобом будуть рухливі ігри, засіб привабливий для дітей.

Рухливі ігриу молодших класах застосовуються не тільки в навчальних цілях, але й для відпочинку – на перервах, прогулянках і святах.

У дітей цієї вікової групи (7-9 р.) рухливі ігри, у своїй більшості, некомандні тому, що потреба й інтерес до змагань виявляються у них ще не виразно. Спрощені правила, у грі переважно біг, стрибки.

Поряд з некомандними іграми можна проводити спрощені перехідні до командних ігор і командні ігри, які по своєму змісту відповідають їх інтересам, знанням, можливостям і вимогам (9-11 р.).

Усі ігри, які проводяться для дітей молодшого шкільного віку, обов'язково повинні бути націлені на підвищення організації, дисципліни та активних дій. Вони повинні розвивати у них повагу один до одного, товариську взаємодопомогу і почуття відповідальності перед колективом.

 

Ігри з елементами строю та загальнорозвиваючих вправ

«Клас, струнко!»

Підготовка. Група шикується у шеренгу. Керівник перед шеренгою.

Хід гри. Керівник подає стройові команди: Праворуч! Ліворуч! Кроком руш! І т. д. Якщо команда лунає зі словом клас, то команда виконується. Наприклад: Клас, праворуч! – виконується, Праворуч! – не виконується. Гравець якій не виконав команду Клас, праворуч! – робить крок у перед. Гравець, який виконав команду Праворуч! – робить крок у перед. Гра триває 3-5 хв. Гравець, який по закінченню гри опинився найближче до керівника – програє із-за допущених помилок.

Правила. Чітко виконувати команди.

Методичні вказівки. Звернути увагу на послідовність пояс

«Швидко по місцям»

Підготовка. Креслять дві паралельні лінії на відстані 7-9 м. Гравці вишиковуються у колону і кладуть руки на плечі попереду стоячому гравцю.

Хід гри. По команді «На прогулянку!» гравці йдуть або біжать за протилежну лінію і виконують задану вправу (наприклад нахили тулуба у перед або стрибки), по команді «Швидку по місцям!» гравці біжать на свої місця і вишиковуються у вихідне положення. Гравець який не встиг стати на своє місце йде у кінець колони. Гра знов продовжується.

Гра проводиться за визначеною кількістю спроб. Програють гравці які стоять у кінці колони.

Правила. Обов’язково виконувати задану вправу. Якщо гравець не встиг стати на своє місце то він не має права штовхатися.

«Совушка»

Підготовка. Вибирають майданчик (волейбольний). Креслять «гніздо», коло діаметром 2-3 м. Вибирається водячий «совушка» - знаходиться у «гнізді». Інші гравці вільно розміщуються по майданчику.

Хід гри. По сигналу керівника «День наступає. Все оживає!» гравці починають бігати, стрибати, відтворювати рухи тварин або птахів. По сигналу «Ніч наступає. Все замирає!» всі зупиняються. «Совушка» вилітає на охоту. Помітивши гравця який поворухнувся, забирає до себе у гніздо. По команді «День наступає. Все оживає!» всі знов починають рухатися. Після 2-3 повторень «совушку» міняють.

Правила. «Совушка» не має права довго стояти біля одного гравця. Вириватися від «совушки» не можна.

Методичні вказівки. Гру можна проводити під музику.

 

«Шишки, жолуді, горіхи»

Підготовка. Вибирають водячого. Гравці розподіляються потри. Шикування: 1-ші номери – «шишки» стають по колу, 2-гі номери – «жолуді» стають по колу за першими, 3-ті номери – «горіхи» стають за другими, водячий в центрі.

Хід гри. Водячий за своїм вибором називає наприклад: «шишки». Гравці, що стоять під першими номерами, тобто «шишки» повинні помінятися між собою місцями. Завдання водячого встигнути зайняти пусте місце. Гравець, який залишився без місця – стає водячим, а водячий «шишкою».

Правила. Обов’язково мінятися місцями. Гравець, що не помінявся місцем стає водячим. Можна проводити подвійну зміну, тобто «шишки»-«горіхи», або «горіхи»-«жолуді».

Методичні вказівки. Звернути увагу на шикування по колу в колонах.

Ігри з м’ячем

«Мисливці та качки»

Підготовка. Вибирають майданчик (волейбольний). Гравці розподіляються на дві команди. Перша команда «мисливці» стають по периметру майданчика. Друга команда «качки» стають у середину майданчика. У команди «мисливців» в руках волейбольний м’яч.

Хід гри. По сигналу «мисливці» починають вибивати м’ячем «качок». Гравець, якого торкнувся м’яч, сідає на лаву. Гра проводиться або за часом (яка команда виб’є більш гравців за відведений час – 4 хв.), або до останнього гравця (яка команда затратила менше часу на вибивання). Команди міняються місцями, «мисливці» стають «качками», а «качки» - «мисливцями».

Правила. Не заступати за лінію. Попадання не зараховуються: від землі, від другого гравця, влучання в голову.

«Рухлива ціль»

Підготовка. Креслять велике коло. Гравці стають по колу на відстані 2-3 кроки один від одного. В руках одного з них волейбольний м’яч. У середині кола стоїть водячий.

Хід гри. По сигналу водячий бігає по колу, а гравці намагаються влучити в нього м’ячем. Гравець який влучив у водячого стає на його місце. Гра проводиться за часом. Перемагає гравець який був водячим більшу кількість разів.

Правила. За лінію не заступати. Не зараховуються попадання: у голову; від землі; якщо водячий зловив м’яча.

Методичні вказівки. Гру краще проводити у декількох колах одразу.

«М’яч сусіду»

Підготовка. Два баскетбольних або волейбольних м’яча. Гравці вишиковуються по колу на відстані одного кроку один від одного. М’ячі роздають гравцям, які стоять напроти.

Хід гри. По сигналу керівника гравці починають передавати м’яч по колу в одному напрямку (вправо або вліво) як змога швидше, щоб один м’яч наздогнав другий. Програє гравець у якого опинилося два м’яча. М’ячі знов передаються гравцям які стоять на протилежних місцях. Гра починається заново. Грають 4-5 хв. Після чого відмічаються гравці, які добре передавали м’яч.

Правила. М’яч передається з рук в руки кожному гравцю. Гравець, який втратив м’яча повинен підібрати його, стати на своє місце і передати сусіду.

Методичні вказівки. На початку гри можна зменшити відстань між гравцями з м’ячем. Під час гри можна змінювати напрямок руху м’яча по свистку.

«Гонка м’ячей у колонах»

Підготовка. Група ділиться на 2-3 команди, вишиковується в колонах на лінії старту. Направляючим гравцям роздають м’ячі (баскетбольні або волейбольні).

Хід гри. По сигналу гравці починають передавати м’яч над головою до останнього в колоні. Коли останній гравець отримав м’яч, він біжить на початок колони і знов починає передавати м’яч. Гра закінчується коли гравець, який був направляючим, знов стане на своє місце. Команда отримує очко. Гра проводиться за визначеною кількістю спроб. Перемагає команда, яка отримала більше очок.

Правила. М’яч передавати з рук в руки. Якщо м’яч втратили, то гра продовжується з того місця де було втрачено м’яча.

Варіанти. М’яч передають вправо – вліво, над головою – під ногами.

Методичні вказівки. Звернути увагу на шикування в колонах.

 

«Гонка м’ячей по колу»

Підготовка. Гравці стоять по колу на відстані витягнутих рук, розраховуються на перші та другі номери. Перші номери – одна команда, другі – друга команда.

Двох гравців, які стоять поруч, назначають капітанами і дають їм м’ячі.

Хід гри. По сигналу капітани починають передавати або перекидати м’ячі по колу, один вправо, другий вліво, тобто через одного гравця, гравцям своєї команди. М’ячі перекидають по колу до тих пір, поки м’ячі знов не опиняться у капітанів. Капітан підіймає руки угору з м’ячем.

Виграє команда яка швидше провела м’яч по колу.

Гру проводять визначену кількість спроб (3-4).

Правила. М’яч обов’язково перекидати через одного гравця. Якщо м’ячі зіткнулися у повітрі та впали, їх потрібно підняти і продовжити гру.

Ігри з бігом

«Квачі»

Підготовка. Вибирають майданчик. Вибирають водячого – квач. Гравці вільно розміщуються по майданчику.

Хід гри. По сигналу керівника квач починає наздоганяти гравців. Гравець, якого квач торкнувся стає водячим. Він піднімає руку вгору і голосно каже «Я квач!». Гра продовжується.

Правила. Не вибігати за межи майданчика. Торкатися тільки тулуба. Якщо квач довго не може спіймати гравця, то керівник його міняє.

Варіанти. 1. В гру вводяться два квача, потім три і т. д.

2. Квач вище ноги від землі (не можна квачувати гравці, які підняли ноги, або заскочили на лаву).

3. Квач дай руку (не можна квачувати гравців у яких є пара).

«День і ніч»

Підготовка. Вибирають майданчик (волейбольний). Гравці розподіляються по-два. Шикування: перші номери – «день» шикуються у шеренгу на середній лінії волейбольного майданчику, спиною до лінії, другі номери – «ніч» шикуються у шеренгу спиною до перших номерів. Роблять по кроку вперед, тобто відстань між ними повинна бути приблизно 1 м. Лінія дому – лицьова лінія волейбольного майданчику.

Хід гри. Керівник подає команди «День!» або «Ніч!». Гравці команди, яку назвали тікають до лінії дому, гравці другої команди повертаються кругом і намагаються наздогнати гравців команди суперників до лінії дому (торкнутися спини). Потім повертаються на свої місця. Підраховуються спіймані гравці. Гра проводиться з 5-7 спроб. Перемагає команда, яка спіймала більше гравців чужої команди.

Правила. Наздоганяти тільки гравця, який стоїть за спиною. Наздоганяти до лінії дому. Можна міняти вихідне положення.

Методичні вказівки. Звернути увагу на шикування у шеренгах, колонах.

«До своїх прапорців!»

Підготовка. Гравці діляться на 3-4 команди. Команди вишиковуються в кола. У середину кожного кола стає гравець з прапорцем (прапорці різного кольору).

Хід гри. По сигналу гравці відходять у зазначене місце, відвертаються. За цей час гравці з прапорцями міняються або місцями, або прапорцями, або змінюють місце знаходження. По сигналу керівника «До своїх прапорців!», гравці обертаються і біжать до прапорця свого кольору. Команда, яка швидше вишикується біля свого прапорця перемагає. Гра проводиться з декількох спроб. Команда, яка більше разів швидше зібралася біля свого прапорця стає переможцем гри.

Правила. Гравцям з прапорцями обов’язково мінятися місцями або прапорцями. Не можна обертатися. При шикуванні не заважати гравцям іншої команди.

 

«Пусте місце»

Підготовка. Гравці стають по колу. Вибирають водячого.

Хід гри. Водячий бігає за колом. За своїм вибором зупиняється за спиною одного з гравців, торкається плеча і тікає за своїм вибором, або вправо по колу, або вліво. Гравець, плеча якого торкнулися, біжить у протилежному напрямку. При зустрічі вони роблять вправу, наприклад три присяди. Потім продовжують бігти у своїх напрямках до пустого місця. Хто перший прибіжить, стає у коло, хто не встиг стати – водячий.

Правила. Бігати тільки за колом. При зустрічі обов’язково робити вправу. Якщо гравці прибігли одночасно, то перевага надається водячому.

Методичні вказівки. Звернути увагу на місце керівника при поясненні гри у колі.

«Білі ведмеді»

Підготовка. Вибирають майданчик (баскетбольний) – «море». Вибирають водячого – «білий ведмідь». Креслять «крижину». «Ведмідь» знаходиться на «крижині», гравці вільно розміщуються по майданчику.

Хід гри. По сигналу «ведмідь» каже: «Виходжу на лов!» і починає наздоганяти гравців. Гравця, якого спіймав відводить на крижину. Коли ведмідь спіймає двох гравців, то сам залишається на крижині, а пара гравців, взявшись за руки, починають ловити інших гравців. Спіймавши гравця, пара кричить «Ведмідь, допоможи!», «ведмідь» вибігає з крижини і забирає спійманого гравця.

Кількість пар, що ловлять гравців поступово збільшується. Гра закінчується коли залишиться 3-5 не спійманих гравців.

Правила. Гравець, який вибіг межі майданчика вважається спійманим і йде на «крижину». Ловити гравців тільки охопивши руками. Гравець якого не забрав ведмідь, може спробувати втекти. «Ведмідь» обов’язково відводить спійманих гравців на крижину.

Методичні вказівки. Звернути увагу на пояснення гри по частинам.

 

«Садіння картоплі»

Підготовка. Група ділиться на команди. Команди вишиковуються на лінії старту у колонах. Направляючим гравцям видають кошики. На майданчику розкладують «картоплю» (маленькі м’ячі) напроти кожної команди. Відстань між «картоплинами» 3-5 м.

Хід гри. По сигналу перші гравці вибігають і збирають всю «картоплю» у кошик і віддають кошик наступному гравцю у команді. Наступний гравець розкладує «картоплю» на свої місця, вертається до команди і передає пустий кошик іншому гравцю у команді, той розкладує «картоплю». Гра продовжується до останнього гравця у колоні. Перемагає команда, яка швидше виконала завдання і не втратила «картоплю».

Правила. Втрачену «картоплю» обов’язкові підбирати. Кошик передавати з рук в руки.

 

«Заєць без лігва»

Підготовка. Креслять майданчик. Вибирають двох водячих – «заєць» та «вовк». Всі інші гравці вільно розміщуються по усьому майданчику (стають по парам обличчям один до одного, взявшись за руки, утворюють «лігва»).

Хід гри. На раз-два – «заєць» починає тікати, на три – «вовк» починає наздоганяти. «Заєць» за своїм вибором забігає у будь-яке «лігво». Гравець до якого «заєць» став спиною, тікає, тобто стає «зайцем». Якщо «вовк» наздогнав «зайця», торкнувся його спини, то вони міняються ролями.

Правила. Неможна пробігати через лігва. Якщо «вовк» довго не може наздогнати «зайця», то керівник міняє їх ролями. Тікає гравець до якого «заєць» став спиною. За межі майданчика не можна вибігати.

Методичні вказівки. Звернути увагу на пояснення гри з показом.

 

Ігри зі стрибками

«Вудочка»

Підготовка. Вибирають водячого. Гравці стають по колу. У водячого в руках скакалка.

Хід гри. Водячий починає крутити скакалку, намагаючись зачепити когось з гравців. Гравці підстрибують на місці. Якщо скакалка зачепила гравця, то він стає водячим.

Правила. Не можна крутити скакалку вище колін. Можна міняти напрямок.

Варіанти. Можна проводити гру на вибування, тобто гравець якого зачепила скакалка стає водячим, а той хто був водячим вибуває (окрім першого водячого). Гра триває до двох останніх гравців, які і будуть переможцями.

 

«Зайці в огороді»

Підготовка. Креслять два кола: один менший діаметром 3-4 м, другий більший – 6-8 м (менше коло знаходиться у більшому колі). Вибирають «сторожа» який становиться у центр малого кола. Інші гравці «зайці» знаходяться за межами великого кола.

Хід гри. По сигналу зайці починають стрибати на двох ногах і намагаються потрапити у город (менше коло). «Сторож» бігає у межах двох кіл, намагається спіймати «зайців» - торкнутися їх рукою. Спіймані «зайці» відходять у бік. Коли спіймали 3-5 «зайців» - міняють «сторожа», «зайці» знов повертаються у гру, гра продовжується. Перемагають ті гравці кого ні разу не спіймали, також відмічають «сторожа» який зміг швидше спіймати визначену кількість «зайців».

Правила. «Сторож» має право ловити «зайців» як у городі так і у великому колі. «Зайці» стрибають на двох ногах або на одній по вказівці керівника.

 

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-08-06; просмотров: 2616; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.145.186.6 (0.037 с.)